Узагальнити знання учнів за темами «Електронні таблиці. Побудова графіків функцій з використанням інформаційних технологій». Формувати вміння встановлювати взаємозв'язки між предметами за допомогою прикладних програм; застосувати отримані знання на практиці. Наочно продемонструвати учням можливості використання електронних таблиць під час вивчення теми «Графіки функцій та їх властивості»: для самоконтролю, економії часу при вивченні властивостей функцій. Повторити поняття «функція», вивчити функцію y=k/x – обернену пропорційність, графік, властивості.
Розвиваючі: розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, вміння аналізувати, порівнювати, робити виводи; розвиток вміння застосовувати інформаційні технологіії для оформлення робіт і рішення задач відповідно до сучасних вимог.
Виховні: виховати інформаційну культуру; стимулювати пізнавальну діяльність постановкою проблемних питань і завдань, вміння працювати в групі. Виховувати свідоме відношення до навчання, прищеплювати акуратність, працьовитість, культуру математичної мови.
Інтегрований урок алгебри з інформатикою
(урок-дослідження)
Учитель математики: Леус Ганна Федорівна
Учитель інформатики: Гоменюк Вікторія Вікторівна
Комунальний заклад "Маріупольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 15 Маріупольської міської ради Донецької області"
Тема: Інтегрований урок алгебри з інформатикою (8 клас).
Урок - дослідження. «Функція і графік оберненої пропорційності».
Мета уроку:
Тип уроку:
Устаткування і наочність: комп'ютери, підручники, презентація, проектор.
Програмне забезпечення: Microsoft Office Excel 2007.
Хід уроку:
І. Організаційний етап
Добрий день. Бачу, що всі приготувалися до уроку, всім бажаю доброго настрою та успіхів. Сьогодні у нас інтегрований урок з алгебри та інформатики на якому ми здійснемо подорож у світ функцій.
Зараз ми розв’яжемо поняття:
Функція залежність у від х графік область визначення область значень зростання спадання.
Урок - дослідження. «Функція і графік оберненої пропорційності». (Записують тему уроку в зошит).
II. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні ми спробуємо застосувати знання які отримали на уроках інформатики, для побудови графіка функції оберненої пропорційності.
Учитель математики: У реальному світі багато тіл, які взаємодіють між собою на різних рівнях: фізичному, хімічному, інформаційному, математичному. Наприклад: залежність сили струму від опіру, тиск газу від об’єму, швидкість від часу. Вміння аналізувати ці взаємодії зроблять вас успішними у майбутньому.
III. Актуалізація опорних знань
Учитель математики:
IV. Вивчення нового матеріалу
Учитель математики:
Функція називається оберненою пропорційністю. Побудуємо графік .
х |
-4 |
-2 |
-1 |
1 |
2 |
4 |
у |
-1 |
-2 |
-4 |
4 |
2 |
1 |
Графік називається гіпербола. «Гіпербола настільки спрямовується вгору і настільки спадає вниз». Цей термін застосовується в літературі як перебільшення або зменшування, наприклад:
«Наметал стог снега выше тучи»
«Стал Иванушка ниже былинки в поле »
«Дальше от кумы – меньше греха»
Давайте запишемо властивості графіка функції:
V. Рішення задач за допомогою ЕТ «Excel»
Учитель інформатики: Ви вже навчилися будувати графіки функцій. Де і коли ми вже з вами будували графіки? (На уроках інформатики в минулому році).
Яку програму використовуємо для побудови графіків? (Електронні таблиці «MS Excel»).
З програмою Excel ви вже знайомі. Давайте, згадаємо як за допомогою цієї програми побудувати графік:
1. Як здійснити введення формули в осередок?
2. За допомогою якої команди меню можна побудувати графік в MS Excel?
Так само, як і в алгебрі, так і в інформатиці для побудови графіка існує алгоритм побудови, давайте його згадаємо:
1. Скласти таблицю значень функції.
2. Виділити таблицю, побудувати графік.
Після виконання дій, які тільки що прозвучали у Вас повинен з'явитися графік.
А тепер пройдіть до ПК і виконайте завдання по картках.
Картка 1.
Картка 2.
Картка 3.
Побудувати графік і визначити за графіком, чи належать точки А (-2;4), В (1;8), С (-4;2), Д (8;1) графіку функції
Картка 4.
Побудуйте в одній системі координат графіки функцій і у=х і знайдіть координати точок їх перетину.
V. Підведення підсумків уроку (рефлексія).
Учні відповідають на запитання вчителя:
Сподіваємось, що мета була досягнута, і в подальшому, коли вам необхідно буде відображати математичні або економічні показники, ви згадаєте, що це зручно і швидко можна робити засобами Microsoft Excel.
VІ Домашнє завдання
Інформатика: Опрацювати параграф 7.3 і виконати завдання, позначені для домашнього виконання.
Алгебра: п. 10, № 323, 324, 329 письмово.