Тема: Інтегрований урок алгебри з інформатикою (8 клас). Урок - дослідження. «Функція і графік оберненої пропорційності».

Про матеріал

Узагальнити знання учнів за темами «Електронні таблиці. Побудова графіків функцій з використанням інформаційних технологій». Формувати вміння встановлювати взаємозв'язки між предметами за допомогою прикладних програм; застосувати отримані знання на практиці. Наочно продемонструвати учням можливості використання електронних таблиць під час вивчення теми «Графіки функцій та їх властивості»: для самоконтролю, економії часу при вивченні властивостей функцій. Повторити поняття «функція», вивчити функцію y=k/x – обернену пропорційність, графік, властивості.

Розвиваючі: розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, вміння аналізувати, порівнювати, робити виводи; розвиток вміння застосовувати інформаційні технологіії для оформлення робіт і рішення задач відповідно до сучасних вимог.

Виховні: виховати інформаційну культуру; стимулювати пізнавальну діяльність постановкою проблемних питань і завдань, вміння працювати в групі. Виховувати свідоме відношення до навчання, прищеплювати акуратність, працьовитість, культуру математичної мови.

Перегляд файлу

Інтегрований урок алгебри з інформатикою

(урок-дослідження)

 

                    Учитель математики: Леус Ганна Федорівна

Учитель інформатики: Гоменюк Вікторія Вікторівна

Комунальний заклад "Маріупольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 15 Маріупольської міської ради Донецької області"

 

Тема: Інтегрований урок алгебри з інформатикою (8 клас).

Урок - дослідження. «Функція і графік оберненої пропорційності».

Мета уроку:

  • Освітні: Узагальнити знання учнів за темами «Електронні таблиці. Побудова графіків функцій з використанням інформаційних технологій». Формувати вміння встановлювати взаємозв’язки між предметами за допомогою прикладних програм; застосувати отримані знання на практиці. Наочно продемонструвати учням можливості використання електронних таблиць під час вивчення теми «Графіки функцій та їх властивості»: для самоконтролю, економії часу при вивченні властивостей функцій. Повторити поняття «функція», вивчити функцію – обернену пропорційність, графік, властивості.
  • Розвиваючі: розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять,   вміння аналізувати, порівнювати, робити виводи; розвиток вміння застосовувати інформаційні технологіії для оформлення робіт і рішення задач відповідно до сучасних вимог.
  • Виховні: виховати інформаційну культуру; стимулювати пізнавальну діяльність постановкою проблемних питань і завдань, вміння працювати в групі. Виховувати свідоме відношення до навчання, прищеплювати акуратність, працьовитість, культуру математичної мови.

Тип уроку:

  • Інтегрований урок з алгебри та інформатики: урок-дослідження.

Устаткування і наочність: комп'ютери, підручники, презентація, проектор.

Програмне забезпечення: Microsoft Office Excel 2007.

 

Хід уроку:

І. Організаційний етап

  • Привітання з класом.

      Добрий день. Бачу, що всі приготувалися до уроку, всім бажаю доброго настрою та успіхів. Сьогодні у нас  інтегрований урок з алгебри та інформатики на якому ми здійснемо подорож у світ функцій.

Зараз ми розв’яжемо поняття:

Функція   залежність  у від х  графік  область визначення         область значень         зростання         спадання.

  • Повідомлення теми і мети уроку

Урок - дослідження. «Функція і графік оберненої пропорційності». (Записують тему уроку в зошит).

 II. Мотивація навчальної діяльності

  Сьогодні ми спробуємо застосувати знання які отримали на уроках інформатики, для побудови графіка функції оберненої пропорційності.

Учитель математики: У реальному світі багато тіл, які взаємодіють між собою на різних рівнях: фізичному, хімічному, інформаційному, математичному. Наприклад: залежність сили струму від опіру, тиск газу від об’єму, швидкість від часу. Вміння аналізувати ці взаємодії зроблять вас успішними у майбутньому.          

III. Актуалізація опорних знань

Учитель математики:

  1. Що таке функція, аргумент?
  2. Область визначення?
  3. Область значень?
  4. Зростання, спадання?
  5. Яка функція називається лінійною? Прямою пропорційністю?   

IV. Вивчення нового матеріалу

Учитель математики:  

Функція  називається оберненою пропорційністю. Побудуємо графік .

х

-4

-2

-1

1

2

4

у

-1

-2

-4

4

2

1

 

Графік називається гіпербола. «Гіпербола настільки спрямовується вгору і настільки спадає вниз». Цей термін застосовується в літературі як перебільшення або зменшування, наприклад: 

«Наметал стог снега выше тучи»

«Стал Иванушка ниже былинки в поле »

«Дальше от кумы – меньше греха»

Давайте запишемо властивості графіка функції: 

  1. Область визначення: х – довільне, крім 0
  2. Область значень: у – довільне, крім 0
  3. Функція нулів немає
  4. k>0 – функція спадає на області визначення;
  5. k<0 – функція зростає на області визначення;

V. Рішення задач за допомогою ЕТ «Excel»

Учитель інформатики: Ви вже навчилися будувати графіки функцій. Де і коли ми вже з вами будували графіки? (На уроках інформатики в минулому році).

Яку програму використовуємо для побудови графіків? (Електронні таблиці «MS Excel»).

З програмою Excel ви вже знайомі. Давайте, згадаємо як за допомогою цієї програми побудувати графік:

1. Як здійснити введення формули в осередок?

2. За допомогою якої команди меню можна побудувати графік в MS Excel?

Так само, як і в алгебрі, так і в інформатиці для побудови графіка існує алгоритм побудови, давайте його згадаємо:

1. Скласти таблицю значень функції.

2. Виділити таблицю, побудувати графік.

Після виконання дій, які тільки що прозвучали у Вас повинен з'явитися графік.

А тепер пройдіть до ПК і виконайте завдання по картках.

Картка 1.

  1. Побудувати графік записати властивості.

Картка 2.

  1. Побудувати графік записати проміжки зростання, спадання.

Картка 3.

Побудувати графік і визначити за графіком, чи належать точки А (-2;4), В (1;8), С (-4;2), Д (8;1) графіку функції

Картка 4.

Побудуйте в одній системі координат графіки функцій і у=х і знайдіть координати точок їх перетину.

V. Підведення підсумків уроку (рефлексія).

Учні відповідають на запитання вчителя:

  1. Як вам подобається побудувати графіки: в зошиті самостійно або за допомогою комп'ютера?
  2. У чому відмінність ручного способу побудови графіка в зошити від  побудови за допомогою комп'ютера?

 Сподіваємось, що мета була досягнута, і в подальшому, коли вам необхідно буде відображати математичні або економічні показники, ви згадаєте, що це зручно і швидко можна робити засобами Microsoft Excel.

VІ Домашнє завдання

Інформатика: Опрацювати параграф 7.3 і виконати завдання, позначені для домашнього виконання.

Алгебра: п. 10, № 323, 324, 329 письмово.

docx
Додано
8 лютого 2019
Переглядів
688
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку