Урок "Побудова малюнків з використанням декартових координат та їх реалізація в середовищі програмування"

Про матеріал
Конспект уроку містить пояснення та практичні завдання для створення програм в середовищі програмування Python.
Перегляд файлу

Урок 28

Побудова малюнків з використанням декартових координат та їх реалізація в середовищі програмування

Мета:

  • навчальна: сформувати уявлення про властивості графічного компонента, який дозволяє відображати малюнки з використанням координатної площини, можливість обирати кольори зображень;
  • розвивальна: розвивати вміння учнів створювати алгоритм побудови зображення, визначати ключові точки зображення та записувати алгоритми мовою програмування, використовуючи вивчені команди; розвивати логічне мислення, креативність та міжпредметні зв’язки;
  • виховна: виховувати старанність, уважність, самостійність, інтерес до вивчення мови програмування.

Тип уроку: формування та вдосконалення вмінь і навичок

Обладнання: посібники з теоретичним матеріалом та завданнями, картки  для створення проектів,  картки із практичним завданням, картки для домашнього завдання, презентація до уроку.

Програмне забезпечення: середовище програмування Python.

Структура уроку

  1. Організаційний етап
  2. Актуалізація знань
  3. Мотивація навчальної діяльності
  4. Повідомлення теми та мети уроку
  5. Пояснення нового матеріалу
  6. Формування вмінь та навичок
  7. Підсумок уроку
  8. Оцінювання учнів
  9. Домашнє завдання

Хід уроку

І. Організаційний етап

Привітання, перевірка присутніх

ІІ. Актуалізація опорних знань

Проведення тестування на платформі Kahoot

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Виконання малюнків з використанням координатної площини зробить проект більш цікавим і привабливим. На уроці ви дізнаєтесь, як створювати малюнки, використовуючи прямокутну систему координат, виконувати заливку фону та малюнків, створювати назву вікна графічного модуля.

ІV. Повідомлення теми та мети уроку

V. Пояснення нового матеріалу

   1. Експрес-опитування

Оскільки завдання нашого уроку передбачає створення зображень на координатній площині, давайте пригадаємо з уроків математики деякі поняття.

 

  1. З яких елементів складається координатна площина? (початок координат, координатні осі)

Пов’язане зображення

  1. Скільки координат необхідно задати для побудови точки? (дві)
  2. Чи має значення, яка координата записується першою? (так, спочатку х, потім у)
  3. Визначити координати точок, зображених на малюнку.

(Учні визначають координати точок, поданих на малюнку)

2. Вивчення нового матеріалу

 

На попередніх уроках ми створювали малюнки, використовуючи геометричні фігури. Але зображень, створених за допомогою графічних примітивів, досить мало. Головним недоліком таких малюнків є відсутність реалістичності. Адже як виглядатиме, наприклад, тварина, створена з геометричних фігур? Скільки потрібно буде намалювати елементів, розрахувати кутів нахилу та довжин ліній? Дуже багато.

 Виконання малюнків з використанням координатної  площини, зробить проект більш цікавим і привабливим. При цьому значно полегшить виконання завдання.

https://disted.edu.vn.ua/media/images/Pidluznyak/png_5klas_python/5klas_Yrok29_21.jpg.jpg

Для створення таких малюнків використовується команда, яка переносить «черепашку» в потрібне місце. Головне, правильно розрахувати координати потрібних точок.

Нові команди (учні записують в зошити)

  • title(‘Назва файлу’)-назва файлу
  • bgcolor(‘blue’)- заливка фону
  • dot(25,’color’) – побудова точки заданого розміру та кольору
  • shape('turtle') – показати черепашку
  • speed(100) – швидкість руху черепашки
  • goto(х,у) – перенесення «черепашки» у точку із заданими координатами

План створення програми для побудови малюнків за координатами:

  1. Намалювати координатну площину, позначити осі та точки.
  2. Виконати малюнок на координатній площині.
  3. Визначити ключові точки.
  4. Записати координати ключових точок.
  5. Скласти алгоритм побудови малюнка.
  6. Записати алгоритм мовою програмування.

Залити можна лише замкнену фігуру. Тому «черепашка» має пройти всі точки послідовно від першої до останньої, а потім повернутися знову в початкове положення.

Розглянемо приклади.

Проект «Квадрат» (стор.22)

Скласти програму, яка малює квадрат на координатній площині.

  1.               from turtle import*
  2.               speed(100)
  3.               shape('turtle')
  4.               Результат пошуку зображень за запитом "квадрат на координатной плоскости"color('red')
  5.               width(10)
  6.               up()
  7.               goto(-20,20)
  8.               down()
  9.               begin_fill()
  10.          goto(-20,60)
  11.          goto(20,60)
  12.          goto(20,20)
  13.          goto(-20,20)
  14.          end_fill()

 

 

VI. Формування вмінь та навичок

  1. Виконання завдань в парах

Складання програм за поданими малюнками. Учні отримують команди, з яких на швидкість викладають код програми у правильній послідовності.

  C:\Users\БОДЯ\Desktop\slide_4.jpg

 

  1. Робота за комп’ютером
  1.               Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2.               Інструктаж учителя.
  3.               Практична робота за комп’ютерами.

          (Виконання різнорівневих завдань )

F:\Інформатика\конспекти уроків\8 клас\2018-2019\Програмування\Урок 28\матеріали для уроку\2-8-638.jpgF:\Інформатика\конспекти уроків\8 клас\2018-2019\Програмування\Урок 28\матеріали для уроку\download.png

F:\Інформатика\конспекти уроків\8 клас\2018-2019\Програмування\Урок 28\матеріали для уроку\images.pngПохожее изображение

VIІ. Підсумки уроку

Прийом «Три – Два – Один»

  • В першому рядочку учні записують три факти, які були новими, цікавими, несподіваними на уроці.
  • В другому – два факти, які  були відомі раніше.
  • В третьому – один факт, який хотілось би вивчити детальніше, поглибити знання.

VІІI. Оцінювання роботи учнів

ІХ. Домашнє завдання

Намалювати на координатній площині малюнок, який відображає сузіря з ключовими точками,  та скласти програму, яка його відтворює.

Додаткове завдання: додати фіолетовий фон та зірки на місці ключових точок.

 

docx
Додано
9 лютого 2019
Переглядів
7583
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку