Тема. Кімнатні рослини. Практична робота. Догляд за кімнатними рослинами

Про матеріал

I.Організаційний момент

•• Вправа «Погода»

Яка зараз пора року?

Який місяць?

Яке число?

Тепло чи холодно надворі?

Який стан неба?

Яка температура повітря?

Чи були сьогодні протягом дня опади?

II. Повідомлення теми і мети уроку
•• Читання вірша

КІМНАТНІ КВІТИ

Кімнатні квіти я люблю

То пещу їх, то поливаю,

То з ними тихо говорю,

То їм пісні на сон співаю.

Вони всміхаються мені –

Вони - живі, красиві.

- Сьогодні на уроці ми ознайомимося із кімнатними рослинами і поговоримо про догляд за ними.

III. Вивчення нового матеріалу
1. Бесіда про кімнатні рослини

Що у нас на підвіконні росте, дихає і живиться? (Кімнатні рослини)

Назвіть відомі вам кімнатні рослини.

Як ви вважаєте, чи
Перегляд файлу

Природознавство

Урок 30

Тема. Кімнатні рослини. Практична робота. Догляд за кімнатними рослинами Мета: ознайомити учнів із різноманітністю кімнатних рослин; виховувати прагнення доглядати за кімнатними рослинами.

Хід уроку

I.Організаційний  момент
••   Вправа «Погода»

Яка зараз пора року?

Який місяць?

Яке число?

Тепло чи холодно надворі?

Який стан неба?

Яка температура повітря?

Чи були сьогодні протягом дня опади?

II. Повідомлення теми і мети уроку
••   Читання вірша

КІМНАТНІ КВІТИ

Кімнатні квіти я люблю

 То пещу їх, то поливаю,

То з ними тихо говорю,

То їм пісні на сон співаю.

Вони всміхаються мені –

Вони - живі, красиві.

- Сьогодні на уроці ми ознайомимося із кімнатними рослинами і поговоримо про догляд за ними.

III. Вивчення нового матеріалу
1. Бесіда про кімнатні рослини

Що у нас на підвіконні росте, дихає і живиться? (Кімнатні рослини)

Назвіть відомі вам кімнатні рослини.

Як ви вважаєте, чи не замалий горщик для нашої герані?

Можливо, якщо її більше поливати, то й не потрібно зміню­вати горщик, нехай живе в маленькому?

Можна поставити герань на тумбочку в темний кут?

Отже, які умови потрібні для життя рослин? (Тепло, світло, вода, земля)

Чому все це необхідно кімнатним рослинам? (Вони дихають, живляться,  ростуть)

- До якої природи належать кімнатні рослини? (До живої при­роди)

2.Ознайомлення з кімнатними рослинами: кактусом, бегонією, фіалкою, сансев'єрою.

Учитель називає рослину, пропонує розглянути її зовнішній вигляд — будову стебла, форму й забарвлення листя, квітів, розповісти, як догля­дати, куди поставити, щоб рослина добре росла.

Який колір листя? (Світло-темно-зелений)

Які листочки? (Гладенькі, пухнасті, блискучі)

Чи є гілочки? Які вони? (Короткі, довгі)

Називаючи наукові назви рослин, доцільно розповісти дітям про те, що одну й ту саму рослину називають по-різному, наприклад, алое — столітник, аспідістра — дружна сімейка, бальзамін — вог­ник тощо.

- Зазвичай, народні назви дуже влучні. Наприклад, аспідістру називають «дружною сімейкою» тому, що її листя з'являється і росте водночас, рослина швидко розвивається. Бальзамін назива­ють «вогником» за яскравий колір квітів.

Спеціально вчити з дітьми назви кімнатних рослин не потрібно. Але під час спостережень або догляду за рослиною слід завжди на­зивати її правильно. Так діти зможуть запам'ятати найскладніші назви.

На уроці можна виготовити таблички з написами назв кімнат­них квітів і повісити на гілочки розглянутих рослин.

3. Гра «Що на що схоже?»

На що схожий кактус?

На що схожі листочки бегонії, сансев'єри?

4. Практична робота. Догляд за кімнатними рослинами

Поливання квітів.

Розпушування ґрунту.

Видалення пилу з листя.

5. Чи знаєш ти?

Кімнатні рослини розподілені на дві групи: листяні рослини, за якими легко доглядати, і квіткові рослини — вимогливі пес­тунки, що можуть загинути від невеличкого протягу.

Усім кімнатним рослинам корисно іноді опинитися під теплим дощем, але не всі рослини можна мити під душем.

Запилені рослини з ворсистим листям (наприклад, фіалку) краще чистити м'якою щіточкою.

Якщо ви забули полити рослину і земля зовсім висохла, поставте горщик із квіткою у воду і тримайте до зникнення пухирців по­вітря: земля повинна стати вогкою.

Поливаючи рослини, пам'ятайте, що краще добре полити квітку раз на тиждень, ніж потроху щодня.

Навесні та влітку, під час цвітіння кімнатну рослину потрібно поливати дещо більше, ніж зазвичай: рослину слід підживлю­вати.

Кімнатні рослини необхідно пересаджувати кожні два-три роки, і краще це робити навесні.

Коріння рослини може дуже розростися, і, незважаючи на часте поливання, рослина може засохнути.

••   Інформація для вчителя

Ознайомлюючи дітей із рослинами, розкажіть про життя цих рослин у природних умовах, про їх використання у промисловості. Усе це розширює уявлення дітей про рослинний світ і підвищує ін­терес до спостережень.

Дітям цікаво буде дізнатися, що один із видів фікуса в себе на батьківщині, в Індії, досягає 30 м заввишки, з листям до 1 м зав­довжки. Зарослі фікуса утворюють цілі гаї. Із соку фікуса виготов­ляють каучук, з якого роблять гумові іграшки тощо.

••   Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

Ліплення з пластиліну кактуса, на якому «зацвіла» квітка

Тестування

- Яку користь приносять кімнатні рослини? Позначте пра­вильну відповідь.

а) Очищують повітря;

б) заповнюють порожні місця на підвіконні;

в) зволожують повітря;

г) знищують шкідливих комах;

д) збагачують повітря киснем;

е) прикрашають кімнату;

ж) лікують.

V. Підсумок у р о к у

Які кімнатні рослини ви запам'ятали?

Як слід доглядати за кімнатними рослинами?

Яку користь приносять кімнатні рослини?

1

 

doc
Додано
16 грудня 2018
Переглядів
896
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку