Тема: Класифікація об’єктів

Про матеріал

Мета уроку:

  • повторити поняття об'єкти, їх властивості та значення властивостей;
  • навчити розподіляти їх на різні групи залежно від того, за якою властивістю проводиться класифікація;
  • розвивати пізнавальні інтереси, навики роботи з комп'ютером, самоконтролю;
  • виховувати інформаційну культуру учнів, дисциплінованість.
Тип уроку: Комбінований урок.
Обладнання: робочий зошит, підручник, презентація, ПК.
Перегляд файлу

Урок 8

Тема: Класифікація об’єктів

Мета уроку:

  •  повторити поняття об’єкти, їх властивості та значення властивостей;
  •  навчити розподіляти їх на різні групи залежно від того, за якою властивістю проводиться класифікація;
  •  розвивати пізнавальні інтереси, навики роботи з комп’ютером, самоконтролю;
  •  виховувати інформаційну культуру учнів, дисциплінованість.

Тип уроку: Комбінований урок.
Обладнання: робочий зошит, підручник, презентація, ПК.
Хід уроку
I. Організаційний момент.
II. Повторення вивченого, перевірка домашнього завдання.
Перевірити домашнє завдання.
III. Актуалізація опорних знань.
1. Що таке об’єкт?
2. Чім схожі один на одного м’ячі та чим вони відрізняються один від одного?
3. Які види комп’ютерів ви знаєте?
IV. Повідомлення теми і мети уроку.
Мета сьогоднішнього уроку повторити поняття об’єкти та навчитися їх розподіляти на різні групи залежно від того, за якою властивістю проводиться класифікація.
V. Вивчення нової теми.
Для вивчення властивостей об'єктів їх зручно розподіляти на групи за значеннями однієї з властивостей цих об'єктів. Цей розподіл об'єктів на групи називається класифікацією об’єктів.
Наприклад, об'єкти Многокутники за значенням властивості Кількість сторін можна розподілити на такі групи: трикутники, чотирикутники, п'ятикутники і т. д.

Многокутники ------ чотирикутники --------

                                 п'ятикутники  ---------

                                 трикутники -----------  рівнобедренні

                                                                    рівносторонні  

                                                                    різносторонні

Об'єкти Трикутники теж можна розподілити на групи, наприклад, за значенням властивості Кількість рівних між собою сторін: рівносторонні (рівних між собою сторін 3), рівнобедрені (рівних між собою сторін 2), різносторонні (рівних між собою сторін немає).

Об'єкти Магазини за значенням властивості Типи товарів, що продаються можна розподілити на групи: продуктові, промтоварні, універсальні. А Об'єкти Промтоварні магазини можна теж у свою чергу розподілити на групи: спортивні товари, меблі, магазини автомобілів, культтовари та інші.

Зазначимо, що одні й ті ж об'єкти можна розподіляти на групи за значеннями різних властивостей. 

Так об'єкти Трикутники за значенням властивості Міра найбільшого кута можна розподілити на такі групи тупокутні, прямокутні та гострокутні. 

При розподілі об'єктів на групи потрібно слідкувати за тим, щоб кожний з об'єктів обов'язково потрапив до однієї з груп і тільки до однієї. Тому неправильним є, наприклад, розподіл взуття на чоловіче, жіноче і гумове. 

Уперше в історії розподіл об'єктів на групи провів давньогрецький учений Аристотель (IV ст. до н. с.). Разом зі своїми учнями він виконав величезну роботу. Вони розподілили на групи знання, які на той час накопичило людство, і кожній з них дали своє ім'я. Так уперше з'явилися фізика, математика, біологія, економіка, логіка

VI. Релаксація.

–– Ваші очі втомились, тому виконаємо кілька вправ для очей.

1. Повільно поводіть очима зліва направо i справа наліво по 3 рази.

2. Повільно перевести погляд вгору-вниз, потім навпаки по 3 рази.

Уявіть перед собою велосипедне колесо, помітьте на ньому певну точку i слідкуйте за обертанням цієї уявної точки. А зараз тихенько сядьте за свої парти.

VII. Повторення правил техніки безпеки.

Гра "Так – ні”.

  •  Водимо пальцем по монітору.
  •  До комп’ютерного класу заходимо спокійно з дозволу вчителя.
  •  Біля комп’ютера сидимо рівно.
  •  Під час уроку ходимо по класу, коли забажаємо.
  •  Під час роботи в класі їмо фрукти.
  •  Ліпимо використану жуйку до столу.
  •  Без дозволу вчителя не приступаємо до роботи за комп’ютером. 
  •  Рухаючи мишкою, голосно подаємо команди;
  •  На клавіші натискаємо плавно, без різких ударів;
  •  Не торкаємось роз’ємів, проводів, кабелів;
  •  Включаємо і виключати апаратуру без дозволу вчителя коли заманеться.

Діти об’єднуються у 2 – 3 групи, кожна з яких послідовно відповідає «Так» чи «Ні» дуже швидко відразу як фраза з’явиться на екрані. Тут також доцільно заздалегідь підготувати презентацію до уроку, до якої занести всі необхідні фрази: по-перше, це сприяє навчанню дітей швидкому читанню, по-друге, діти працюють в команді, що виховує товариство і вміння працювати спільно, по-третє, саме ігрова форма сприяє швидкому повторенню такої дуже важливої теми, як правила техніки безпеки.

VIII. Практична робота учнів за комп’ютерами.

Робота з клавіатурним тренажером.

IX. Підсумок уроку.

Мама поклала цукерки на 6 тарілочок: на першу - 1 цукерку, на кожну наступну - на 2 цукерки більше, ніж на попередню. «Здогадайтеся, як можна розділити їх між вами порівну, не знімаючи з тарілочок?», - сказала вона своїм трьом дочкам. Одна з дочок здогадалася. А ви? 

  •  Сьогодні я дізнався…
  •  Мені було цікаво…
  •  Мені було важко…
  •  Тепер я зможу…
  •  В мене вийшло…
  •  Мене здивувало…

X. Домашнє завдання

Опрацювати п.2.4.

docx
Додано
14 серпня 2018
Переглядів
774
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку