Тема: Робочий стіл. Меню, їх призначення.

Про матеріал

Мета:

  • познайомити учнів з поняттям робочий стіл, меню та його видами, використанням меню;
  • розвивати пізнавальні інтереси, навики роботи з комп'ютером, самоконтролю;
  • виховувати інформаційну культуру учнів, дисциплінованість.
Тип уроку: Комбінований урок.
Обладнання: робочий зошит, підручник, презентація, ПК.
Перегляд файлу

Урок 9

Тема: Робочий стіл. Меню, їх призначення.

Мета:

  •  познайомити учнів з поняттям робочий стіл, меню та його видами, використанням меню;
  •  розвивати пізнавальні інтереси, навики роботи з комп’ютером, самоконтролю;
  •  виховувати інформаційну культуру учнів, дисциплінованість.

Тип уроку: Комбінований урок.
Обладнання: робочий зошит, підручник, презентація, ПК.
Хід уроку

І. Організаційний  момент.  Вітання, перевірка присутніх. 
Сьогодні ми з вами розглянемо тему: «Робочий стіл. Меню та їх призначення. Види меню».
II. Повторення вивченого, перевірка домашнього завдання.
Перевірити домашнє завдання.
III. Актуалізація опорних знань.

  •     У чому відмінність між пристроями виведення даних?
  •     Що таке команда? Коли її використовують?
  •     Де ви бачили меню? Що було в ньому?

IV. Повідомлення теми і мети уроку.
Мета сьогоднішнього уроку якомога найкраще познайомитися з поняттям робочий стіл, меню.
V. Вивчення нової теми.
Робочий стіл.
Столи бувають журнальні, за якими обідають, за якими малюємо, пишемо.
Стіл, за яким ви пишете, малюєте, називають робочим.
Комп'ютер теж має робочий стіл – це перше вікно, яке бачить користувач, після завантаження Windows

Робочий стіл  — це основне вікно в інтерфейсі операційної системи, яке займає весь екран та розташоване під усіма іншими вікнами. Вона схожа на стільницю письмового столу, на якому замість книжок, журналів, канцелярського приладдя розташовано значки — стилізовані зображення елементів обчислювальної системи. Після завантаження операційної системи на екрані монітора у цьому вікні буде відображено вміст системної теки.
На робочому столі розташовані маленькі картинки-піктограми. Під кожною піктограмою є напис.
Якщо підвести курсор до піктограми і клацнути двічі лівою кнопкою миші (а ви вже вмієте це швидко робити), то комп'ютер зразу відреагує. Почне працювати програма, якій відповідає ця піктограма.
В нижній частині Робочого столу є горизонтальна смужка сірого кольору – вона називається Панель задач.

робочий стіл

Системні папки (Мій комп`ютер, Мої документи, Мережне оточення, Корзина)

системні папкки

Папки користувачів

паки користувачів

Ярлики програм
ярлики програм 

Способи впорядкування об’єктів на робочому столі:

  •     Перетягування (ЛКМ по об’єкту і не відпускаючи тягнути)
  •     ПКМ на вільному місці робочого столу → "Впорядкувати значки” → (ім'я, розмір, змінений, автоматично)

Меню та їх призначення. Види меню.
На Панелі задач є дуже важлива кнопка Пуск. Вона відкриває Головне меню, в якому містяться всі програми, встановлені на комп’ютері. За допомогою головного меню можна відкрити будь-яку програму, що встановлена на комп’ютері.
Крім Головного меню ще існує контекстне меню, яке містить інформацію про те, що можна зробити з програмою або що можна створити на робочому столі і не тільки. Контекстне меню викликається натисканням правої кнопки миші на піктограмі і містить такі пункти: Копіювати, Вирізати, Вставити, Створити, Властивості, Відправити, Відкрити та інше.
VI. Релаксація.
Фізкультхвилинка
Діти, станьте біля парт,
будемо відпочивати.
Сірі зайчики маленькі,
Вушка є у них довгенькі.
В лісі грались, веселились.
Працювати вже втомились.
А щоб добре працювати.
Треба трішки пострибати.
Відпочили, розім'ялись -
Й до роботи знову взялись.
VII. Повторення правил техніки безпеки.
Гра "Так – ні”.

  •     Водимо пальцем по монітору.
  •     До комп’ютерного класу заходимо спокійно з дозволу вчителя.
  •     Біля комп’ютера сидимо рівно.
  •     Під час уроку ходимо по класу, коли забажаємо.
  •     Під час роботи в класі їмо фрукти.
  •     Ліпимо використану жуйку до столу.
  •     Без дозволу вчителя не приступаємо до роботи за комп’ютером.
  •     Рухаючи мишкою, голосно подаємо команди;
  •     На клавіші натискаємо плавно, без різких ударів;
  •     Не торкаємось роз’ємів, проводів, кабелів;
  •     Включаємо і виключати апаратуру без дозволу вчителя коли заманеться.

Діти об’єднуються у 2 – 3 групи, кожна з яких послідовно відповідає «Так» чи «Ні» дуже швидко відразу як фраза з’явиться на екрані. Тут також доцільно заздалегідь підготувати презентацію до уроку, до якої занести всі необхідні фрази: по-перше, це сприяє навчанню дітей швидкому читанню, по-друге, діти працюють в команді, що виховує товариство і вміння працювати спільно, по-третє, саме ігрова форма сприяє швидкому повторенню такої дуже важливої теми, як правила техніки безпеки.
VIII. Практична робота учнів за комп’ютерами.
Учні сідають за комп’ютери, та ознайомлюються під наглядом вчителя з робочим столом, головним меню та його викликом, контекстним меню та його викликом, запускають програму, вмикають та вимикають самостійно комп’ютер.
IX. Підсумок уроку.

  •       Що розташовано на робочому столі комп'ютера?
  •       Що знаходиться під кожною піктограмою?
  •       Як відреагує комп'ютер, коли курсор підвести до піктограми і клацнути двічі лівою кнопкою миші?
  •       Як відреагує комп'ютер, коли курсор підвести до піктограми і клацнути правою кнопкою миші?
  •       Які види меню ти знаєш?

   X. Домашнє завдання
   Вивчити терміни.

 

docx
Додано
14 серпня 2018
Переглядів
3286
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку