Тема. Комп’ютерна «миша». Поняття «курсор».
Мета:ознайомити учнів з поняттям «миша» і «курсор», навчити правильно користуватися ними; розвивати логіку і увагу; виховати охайне ставлення до комп’ютера.
Обладнання: ноутбук, презентація, жетони, малюнки «миші».
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організація класу. (2 хв)
1. Привітання.
Добрий день, малята,
Любі, хлопчики й дівчата.
З давніх пір і понині
Кажуть всі в Україні
"Добрий день!"
2. Представлення.
- Мене звати Альона Володимирівна і сьогоднішній урок інформатики проведу у вас я.
3. Перевірка готовності учнів до уроку.
Подивіться всі гарненько,
Чи на парті все чистенько?
Зошит, олівець, лінійка, ручка,
І щоденник і підручник,
Все зібралося у нас,
Розпочати треба враз.
ІІ. Актуалізація опорних знань. (5 хв)
-
Гра «Мікрофон»
- А зараз ми пограємо в гру «Мікрофон». Ви повинні по черзі відповісти на мої запитання.
-
Що таке клавіатура? (це пристрій введення інформації)
-
Яку функцію виконує клавіша Caps Lock? ( натиснувши клавішу ми вмикаємо режим великих літер (загорається лампочка), при повторному натисканні вимикається режим великих літер (лампочка гасне))
-
Яку функцію виконує клавіша Shift? ( щоб постійно не натискати клавішу Caps Lock, наприклад, тоді, коли нам потрібна лише одна велика літера в слові, ми натискаємо одночасно Shift і букву, яку хочемо зробити великою. А для того, щоб поставити в кінці слова знак оклику, або питальний знак, ми повинні одночасно натиснути Shift і цифру 1)
-
Для чого використовується клавіатура?
-
Гра «Розумники і Розумниці»
-
Погляньте будь ласка на інтерактивну дошку. Перед вами 8 різнокольорових глечиків і лише в один із них налили молока. Відшукайте, в якому глечику молоко, якщо в коричневому немає, а праворуч від глечика з молоком стоїть жовтий глечик.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і мети уроку. (1 хв)
-
Введення казкового героя. «Казка про «мишу».
-
А зараз послухайте казку про «мишу».
-
Одного разу в родині мишок народилося безліч мишенят, але один із них був не таким як його братики і сестрички. Всі глузували і ображали його. І ось наше мишенятко вирішує вирушити у мандрівку, щоб дізнатись її справжнє призначення. Миші лячно мандрувати самій і тому вона просить нашої допомоги у подоланні безліч труднощів, які будуть зустрічатись на її шляху.
-
Ну, що ми допоможемо мишці?
-
Отже, темою нашого сьогоднішнього уроку - «Комп’ютерна миша»
ІV. Вивчення нового матеріалу. (8 хв)
-
Розповідь вчителя.
-
І першим, до кого завітала миша - Розумниці овечки.
-
Вони дали мишці таке питання, на яке вона не може дати правильної відповіді. Давайте допоможемо їй?
-
Ось це питання: Мишка пристрій введення чи виведення?
-
Так, це пристрій введення.
- Зараз ми з вами потрапляємо в гості до Курочок, які теж дали нашій Мишці цікаве запитання: Яка вона на вигляд?
- Мишка має дві клавіші ліву і праву, ролик і спеціальний дріт, який пов’язує її з комп’ютером. Запишіть після коми визначення: має дві клавіші: ліву і праву, ролик та спеціальний дріт, що приєднаний до комп’ютера.
- Молодці, ви добре впорались із завданням. А зараз давайте завітаємо до Веселого ставочка, де відпочивають качки. Побачивши мишку вони теж дали її таке запитання: Що означає кожна з клавіш?
- Ліва клавіша мишки – функціональна, натиснувши на неї 1 раз ми виділяємо об’єкт, натиснувши 2-чі можна відкрити потрібну для нас папку або файл, натиснувши і утримуючи мишку можемо перетягнути об’єкт в потрібне для нас місце.
Права клавіша мишки – слугує для виклику контекстного меню.
Роликом ми познайомимося трохи пізніше.
-
А зараз ми разом із нашою мишею потрапляємо в гості до Свинок. Мишці сподобалось із ними бавитися і вона захотіла залишитись в них, але Свинки були проти і запитали: А для чого ти потрібна? Діти для чого потрібна комп’ютерна «миша»?
-
За допомогою «миші» ми можемо керувати об’єктами, що розташовані на екрані монітора, а також уводять інформацію в комп’ютер. Запишіть це визначення після коми.
-
Робота в зошитах.
-
Фізкультхвилинка.
Всі піднесли руки – раз!
На носках стоїть весь клас,
Два присіли, руки вниз,
На сусіда подивись.
Раз! – і вгору,
Два! – і вниз,
На сусіда подивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Раз – присіли, два – піднялись.
Хай мужніє ваше тіло.
Хто старався присідати,
Може вже відпочивати.
VI. Практична робота. (20 хв)
-
Повторення правил техніки безпеки.
-
Тепер ми потрапили до Веселих корівок. Цікаво, які вони приготували для нас завдання?! Зараз ми побачимо, хто знає краще правила техніки безпеки хлопчики чи дівчата! Ви маєте по черзі сказати якомога більше правил техніки безпеки. Першими розпочинають дівчата.
-
Добре!
-
Інструктаж до роботи.
-
Сідайте за комп’ютери і відкривайте гру «Стрільці по яблуках».
-
Перед вами веселі скоморохи, які прийшли збирати яблука. Яблука висять дуже високо – їх не дістати. Але можна збити пострілом із лука, якщо добре прицілитися, тоді яблучко впаде у кошик до скоморохи.
-
Покладіть долоню правої руки так, щоб вказівний палець лежав на лівій кнопці, а середній - на правій.
-
Коли ви пересуваєте мишу по килимку, по екрану рухається стрілка-вказівник. Стрілкою ти прицілюєшся в яблуко. А коли клацнеш лівою кнопкою – подаєш команду стрільцям. Закінчивши перший тур, з’являється другий стрілець-скоморох. Якщо першим ви керували лівою кнопкою і стріляли, то другим повинні керувати правою кнопкою миші. Закінчивши 2 тур ви маєте виконувати ті ж самі дії, але лівим скоморохом ви стріляєте в жовті яблука, а правим – в червоні.
-
Хто закінчить гру відкриває «Кіт-риболов».
-
Робота за ПК.
VII. Релаксація для очей. (2 хв)
Раз, два – очі вгору
Три, чотири – всі додолу
П’ять, шість – очі вправо
Сім, вісім – очі вліво
Дев’ять, десять – нам вже час
Працювати починать
VIII. Закріплення вивченого матеріалу. (5 хв)
-
Гра «Знайди пару»
- Погляньте на малюнок в презентації і знайдіть пару кожному персонажу казки.
-
Гра « Знайди 10 відмінностей»
-
А зараз наступна гра. Вам потрібно знайти 10 відмінностей.
IX. Підсумок уроку. (2 хв)
-
Узагальнююча бесіда.
-
Отже, ми потрапили в школу і допомогли «миші» дізнатись справжнє її призначення. Вона зрозуміла, що є дуже корисною в школі, бо вона є помічницею у роботі з комп’ютером.
-
Так що ж таке комп’ютерна «миша»?
-
Який вигляд вона має?
-
Що означають ліва і права клавіші?
-
Для чого нам потрібна миша?
-
Оцінювання.
- Молодці! Ви впорались зі всіма завданнями і допомогли дізнатись справжнє призначення миші. Скажіть, хто зібрав більше 10 жетончиків? менше 10?
3. Прощання