Урок-подорож для учнів 4 класу на тему: "Додавання тексту. Основні елементи формату символів: шрифт, накреслення, колір, розмір". Мета уроку: сформувати поняття текстових написів, шрифтів, накреслення ознайомити з можливостями форматування текстових написів до графічних зображень; навчити створювати текстові написи до графічних зображень та добирати шрифт, накреслення, колір, розмір тексту, використовуючи інструмент для створення текстових написів; розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення; розвивати моторику руки при роботі з мишею; активізувати роботу учнів на уроці за рахунок залучення до гри; виховувати інтерес до предмету, акуратність, дисциплінованість, самостійність учнів.
Дата: |
|
Тема: |
Додавання тексту. Основні елементи формату символів: шрифт, накреслення, колір, розмір.
|
Тип уроку: |
урок-подорож |
Мета: |
сформувати поняття текстових написів, шрифтів, накреслення ознайомити з можливостями форматування текстових написів до графічних зображень; навчити створювати текстові написи до графічних зображень та добирати шрифт, накреслення, колір, розмір тексту, використовуючи інструмент для створення текстових написів; розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення; розвивати моторику руки при роботі з мишею; активізувати роботу учнів на уроці за рахунок залучення до гри; виховувати інтерес до предмету, акуратність, дисциплінованість, самостійність учнів. |
Обладнання: |
комп’ютери, карта-маршрут подорожі, картки-пристрої ПК, картки з техніки безпеки та правил поведінки у кабінеті інформатики, білети, картки-олівці, кросворди, комп’ютерна презентація до уроку, чемодан, приклади малюнків, створених у Paint. |
Хід уроку:
Протягом уроку за гарні відповіді, за правильне виконання завдань діти отримують малюнки-олівці. За їх кількістю учитель виставить у кінці уроку оцінки.
І. Організаційний момент:
Привітання учителя.
Свій урок я хочу розпочати переглядом презентації про видатного художника Тараса Шевченка
ІІ. Вступне слово учителя:
Цілих шість місяців ми з вами освоювали ази комп’ютерної грамотності: вивчали основні пристрої комп’ютера, вчилися працювати з мишкою, набирати текст. Але на цьому можливості комп’ютера не закінчуються. І сьогодні ми підведемо перші підсумки нашої роботи, а також навчимося новому, а саме чому, дізнаєтесь пізніше.
Щоб попасти в майстерню великого художника Тараса Шевченка, давайте для цього відправимося у чарівну подорож.
А куди ж саме ми відправимося? До якої країни? Давайте не будемо гадати, а придбаємо безкоштовні білети, на яких і зашифрована назва країни у вигляді ребуса. Відгадайте його і дізнайтеся, куди ми будемо подорожувати.
(Діти розгадують ребус. Перший учень, хто розгадав ребус, озвучує назву країни "Інформатика". Учитель відкриває назву країни на карті)
Після придбання білетів, люди планують маршрут подорожі. І в цьому нам допоможе чарівна карта, маршрут якої буде з’являтися на моніторі
Подорожуючи, люди ставлять собі мету. І в нас є і мета, і тема уроку.
(Учні записують дату, тему уроку в зошитах)
ІІІ. Систематизація та узагальнення знань з інформатики:
Маршрут і мета подорожі у нас вже є. Чого ж не вистачає? Збираючись у подорож, люди беруть з собою багаж, куди кладуть особисті речі, одяг. Ось ми візьмемо багаж, куди покладемо свої знання. Давайте збирати багаж знань. У Вас на робочих місцях лежать картинки інструментів графічного редактора Paint, Вам необхідно по черзі казати призначення інструментів і класти ці картки у чемодан, а потім передавати чемодан іншому учневі.
Таким чином, діти збирають "багаж знань" про інструменти графічного редактора Paint.
Ну що, багаж знань ми зібрали і візьмемо його з собою до країни "Інформатика."
Ось ми і підійшли до воріт чарівної країни. Але вони замкнені. Що ж робити? … Необхідно підібрати ключ. Діти, а ось лист, давайте його прочитаємо.
Учитель читає листа.
Лист: "Добрий день, друзі! Буду дуже радий відкрити вам двері до комп’ютерної країни. Але для цього ви повинні відповісти на деякі запитання. Коли ви відповісте мені на ці запитання – і двері до країни "Інформатика" відчиняться.
Ваш новий знайомий Ключик-Чарівник".
Запитання
Молодці, ви справилися і з цим завданням. І по маршруту ми потрапили на вулицю "Кросвордну". А на ній нас чекає завдання – відгадати кросворд. А в зафарбованих клітинках отримайте ключове слово нашої подорожі.
Кросворд:
Діти розгадують кросворд (робота в парах і трійках). Хто перший розгадав, коментує відповіді, інші діти перевіряють.
Отже, ключове слово кросворда – малювати. Хто здогадався, чому саме воно зашифроване? … Тому, що саме малювати ми навчалися протягом декілька уроків. І допоможе нам сьогодні на уроці Веселий Олівець.
ІV. Викладання нового матеріалу:
А щоб пройти до перехрестя Веселий Олівець, необхідно спочатку завітати до проспекту "М'яча-Стрибунця".
Він пропонує вам зробити фізкультхвилинку.
А ми зовсім не втомились!
Вправо, вліво подивились.
Встали. Спину розігнули.
Руки вгору підтягнули.
Опустили їх на боки
Та надули свої щоки.
Видихнули та присіли,
Підстрибнули і на місце сіли.
Діти займають свої місця за комп’ютерами.
Ось ми з вами і опинилися на перехресті Веселий Олівець. Він вам сьогодні розповість багато нового.
(Презентація на комп'ютері)
V. Закріплення нового матеріалу на практиці:
Тепер ви знаєте, як треба додавати текст до зображення у програми Paint.
Тоді вирушаємо до майстерні Великого художника.
Завдання
Зробіть листівку за зразком
VІ. Підведення підсумків уроку:
Діти, а вам сподобалась подорож до країни "Інформатика"?
VІІ. Видача домашнього завдання:
Нажаль, час подорожі закінчується. Ось вже виїзд з країни "Інформатика". Але тут ще залишився один провулок. Завітаємо до нього? Це провулок "Містера Пензлика". Пензлик – кращий друг Веселого Олівця, він хоче задати вам домашнє завдання, яке необхідно виконати вдома, щоб на наступному уроці створити гарний малюнок на комп’ютерах. Тільки ті діти, хто виконає завдання гарно, зможе знову потрапити до чарівної країни.
Учитель пояснює д/з.
VІІІ. Виставлення оцінок за урок:
Ось ми вдома, у своєму комп’ютерному класі. Урок підійшов до кінця. Діти, протягом подорожі ви збирали олівці. Запишіть кількість олівців у білет. У кого більше 4-х олівців – 11 балів, 3 олівця – 10, а 2 олівця – 9.
Дякую за ваші знання, до наступної подорожі. Урок закінчено. До побачення
Шрифт |
Arial |
Розмір |
36 пт |
Накреслення |
Курсив |
Колір |
Червоний |
І забудеться срамотня Давняя година, І оживе добра слова, Слава України…
|
Не цурайтесь того слова, Що мати співала, Як малого сповивала З малим розмовляла…
|