Тема: Народні мотиви в скульптурі. Композиція "Гопак"

Про матеріал
Тема: Народні мотиви в скульптурі. Композиція "Гопак" Цілі: актуалізувати знання учнів щодо такого виду мистецтва, як скульптура та розповісти про народні мотиви в скульптурі; ознайомити з творами українського скульптора; навчити створювати власні скульптурні твори; розвивальна: розвивати вміння насолоджуватися скульптурними творами, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; виховна: виховувати зацікавленість творами образотворчого мистецтва взагалі та скульптури зокрема.
Перегляд файлу

Клас: 5

Тема: Народні мотиви в скульптурі. Композиція "Гопак"

Цілі: актуалізувати знання учнів щодо такого виду мистецтва, як скульптура та розповісти про народні мотиви в скульптурі; ознайомити з творами українського скульптора; навчити створювати власні скульптурні твори; розвивальна: розвивати вміння насолоджуватися скульптурними творами, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак;

виховна: виховувати зацікавленість творами образотворчого мистецтва взагалі та скульптури зокрема.

Обладнання:

Для вчителя: фотозображення скульптур, презентація: "Народні мотиви в скульптурі", відео: "Гопак", зразок композиції з пластиліну.

Для учня: пластилін, стеки, дощечки для ліплення, серветки для витирання рук.

Тип:  комбінований урок

Хід роботи

1.  Організаційний момент

Добрий день, діти!

-Мене звати Ангеліна Сергіївна. Сьогодні я буду проводити у

вас урок образотворчого мистецтва. Приберіть все зайве з парт, залишіть

тільки необхідне для уроку. Все готові, давайте ж розпочнемо урок.

2. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності.

-  Які основні види образотворчого мистецтва вам відомі ? (Графіка, живопис, скульптура, декоративно-прикладне мистецтво.)

- До якого виду мистецтва належать пам’ятники на вулицях і площах? (скульптура)

 -  Чим відрізняються скульптурні твори від живописних або графічних? (Об'ємом).

Молодці!

2. Повідомлення теми та мети уроку

Тож сьогодні ми поговоримо про народні мотиви в скульптурі. Практичне завдання це створити композицію "Гопак".

4. Повідомлення нового матеріалу

Розкажіть, де ви бачили твори круглої скульптури. Чим вони вам вразили?

Ви вже знаєте, що головним засобом художньої виразності скульптури є об’єм. Саме він відрізняє скульптуру від інших видів мистецтва, адже графіка і живопис можуть передати обємність предмета лише ілюзорно, тобто не насправді. Яблуко, навіть дуже реалістично намальоване, залишається лише зображенням на площині — папері чи полотні. А яблуко з пластиліну буде на вигляд, як справжнє, хіба що з’їсти його неможливо.

 

Історія мистецтва свідчить, що вже наші далекі пращури прагнули створювати об’ємні зображення істот у стані спокою чи в русі: спочатку — тварин, а згодом — і людей. Первісним художникам було дуже цікаво показати фігуру людини не лише спереду, а з усіх боків, і передати кожен її рух.

 

Уважно розгляньте світлини із зображеннями скульптурних творів. У якій скульптурі відтворено людину в русі, а в якій — у стані спокою? Поясніть свою думку. Пригадай, що ти знаєш про пропорції людського тіла.

 

Багато скульпторів залюбки звертаються до зображення подій, пов’язаних з історією народу, його традиціями, віруваннями та сподіваннями. Красномовним свідченням цього є творчий доробок відомого українського скульптора і різьбяра, заслуженого майстра народної творчості України Володимира Лупійчука, якого називають співцем українського козацтва.

5. Аналіз запропонованого зразка

Розгляньте скульптурну композицію. Що зобразив майстер у своїй роботі?

(двох вершників, козаків на конях, двобій)

До якого періоду історії України можна віднести сюжет цього твору? (козацька епоха)Чому ти так вважаєш?

Яким є дане зображення: статичним чи динамічним?(динамічним) Обгрунтуй свою думку(тому що вершники в русі, відбувається битва).

 

В історії українського козацтва є цікавий факт: парубка, який потрапляв на Запорозьку Січ, одразу скеровували на навчання — читати й писати, грати на музичних інструментах і... танцювати. Дивно, чи не так? Але тільки на перший погляд, бо гопак — танець не простий. Це своєрідна розминка, що допомагає розвивати силу, швидкість реакції та спритність, — якості, які часто рятували козакові життя під час бою. І лише згодом гопак поширився по всій Україні й став найвідомішим національним танцем.

-Давайте переглянемо відео як танцюють Гопак.

6. Педагогічний показ

-Тепер я вам покажу як зробити композицію «Гопак» за допомогою презентації.

Для самого початку ми з ліпимо з пластиліну прості форми які зображені на фото; ще підбираємо правильно кольори, голова та руки будуть білого кольору, сорочка та рукава блакитного, шаровари червоного, взуття та шапка чорного кольору.

Коли в нас вже є всі деталі, тепер їх можна з'єднати між собою:

з голови формуємо обличчя, наліплюємо на обличчя очі та вуса, тепер голову можна з'єднати з шапкою. На шапці за допомогою стека робим заговочки, шапка в нас хутрова.

Тіло зєднуєм з рукавами та приліпюємо кисті рук до рукавів.

Тепер тіло з руками з'єднуємо з шароварами. До ніг приліплюємо чоботи.

Останній етап це потрібно з'єднати голову з тілом, проте просто не ліпимо голову на тіло, не забуваємо про шию.

Формуємо козака в дії танця гопака.

Українку ліпимо за таким самим способом щой козака, але в неї інші деталі та форма.

Давайте я ще розповім вам про правила поведінки з пластиліном:

розминати і розгортати пластилін потрібно на дощечці;

розрізати пластилін стекою;

невикористаний пластилін класти в клітинку упаковки;

після завершення роботи з пластиліном витирати руки вологою серветкою; не бери пластилін до рота;

не торкайся брудними руками обличчя, очей, одягу;

не чіпай брудними руками зошити, книги,щоденник ;

поважай свою працю і працю своїх товаришів.

7. Практична робота

-Сьогодні вам потрібно створити об’ємну фігурку композиція «Гопак» за зразком або за власним задумом. Передай у своїй роботі характерне положення тіл танцюристів: можливо, це буде рух, який вам найбільше сподобався під час перегляду відеозапису танцю.

-Ну все приступайте до роботи.

8.Аналіз робіт дітей

-Все діти практична робота закінчилась, давайте проаналізуємо ваші роботи.

Чи вдалося вам відтворити пропорційну будову тіл людей і характерні танцювальні рухи?

Які притаманні скульптурі засоби виразності ви використали?

9.  Підсумок уроку

-Що є головним засобом художньої виразності скульптури?

-Із творчістю якого відомого українського скульптора ви ознайомились сьогодні?

-Хто танцював гопак?

- Дякую діти за урок, ви всі гарно постарались, молодці!

До побачення.

 

docx
Додано
3 березня 2023
Переглядів
884
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку