Тема: Наша мова барвінкова.
Мета: розширення уявлення дітей про українську мову, її красу та багатство; виховувати бажання розмовляти рідною мовою; формувати розуміння про те, що українська мова – наш скарб; познайомити дітей з українською письменницею, з творчістю Л.Українки , виховувати любов до поезії; підтримувати інтерес до художньо-мовленнєвої діяльності; вправляти у вмінні добирати прикметники до іменників, використовуючи мнемодоріжки, збагачувати словниковий запас дітей, розвивати зв’язне мовлення, мислення, увагу, пам’ять, творчі здібності; закріпити вміння добирати метелика та квіточку за кольором, розвивати зорову пам’ять, формувати вміння орієнтуватися в просторі, діяти за сигналом.
Попередня робота: Вивчення віршів, привітання, прикметників про Україну.
Обладнання: мнемотаблички, телевізор, портрет Л.Українки, лялька –іграшка Леся Українка, кольоровий папір, клей ПВА, пензлики, серветки для пензликів, паперові квіти та метелики, аудіо запис до фізкультхвилинки
Хід заняття:
Вихователь: Добрий день, малята. До нас сьогодні завітали гості, тож давайте з ними привітаємось.
Діти: Доброго ранку рідний наш дім!
Доброго ранку діткам усім,
Доброго ранку сонечко ясне,
Доброго ранку садочку прекрасний.
Праворуч – ліворуч поверніться
Один одному всміхніться.
Вихователь: Послухайте будь ласка віршик.
Є багато країн на землі,
В них озера, річки і долини,
Є країни великі й малі,
Та найкраща завжди – Батьківщина.
Вихователь: А скажіть мені, як називається наша Батьківщина?
Діти: Україна!
Вихователь: Тож давайте пригадаємо віршик про неї.
Зацвітає калина,
Зеленіє ліщина,
Степом котиться диво-луна.
Це моя Україна, це моя Батьківщина
То, як тато і мама одна.
Вихователь: Отже ми з вами живемо на Україні, тож ми хто? (українці),
Вихователь: Сьогодні дуже велике свято для нашої України, а саме день рідної мови. Для кожного народу дорога його мова, а нам українцям, найближча до серця – українська. Зараз я пропоную переглянути казочку про мову.
Перегляд відео
Вихователь: Сподобалася казочка? Давайте пограємо в гру.
Мовленнєва гра "Мова яка?"
Вихователь: А ще ,діти, цей день визначний для тих людей, які прославляли нашу мову, не дивлячись на всі заборони. І серед таких людей були навіть жінку. Із однією я вас сьогодні познайомлю (фото Лесі Українки).
Стук в двері з’являється лялька.
Лялька: Добрий день! Я маленька Леся Українка, завітала з минулого до вас на свято, та трішечки хочу з вами погратися. Прийшла я не з порожніми руками, я принесла подаруночки.
Вихователь: Діти, це маленька письменниця, яка писала вірші, казки, в яких завжди вчила добру, дружбі та сміливості. Лесю, я що ж ти принесла?
Лялька: Ви любите казки?
Діти: Так!
Лялька: Перший подаруночок казочка, яка називається «Три метелика», давайте її переглянемо.
Перегляд казки.
Вихователь: Чи сподобалася вам казочка? Скажіть мені будь ласка скільки було метеликів? (Три),
А зараз я пропоную вам закрити оченята і уявити себе на галявинці, де росте багато квітів, світе яскраве сонечко. А ви не дітки, а маленькі метелики, які літають по галявинці і шукають собі квіточку. Відкривайте оченята і знайдіть собі свою квіточку, яка підходить по кольору метелику.
Рухлива гра «Знайди квіточку»
Дітям роздаються метелики різного кольору, а квіти розкладаються на килимку. Звучить музика і кожний метелик повинен знайти собі квіточку відповідно до кольору.
Вихователь: Які ж молодці метелики виконали завдання, але ж подивіться залишився один метелик для якого немає квіточки, що ж робити? А давайте ми йому зробимо квіточку.
Орігамі з паперу «Тюльпан»
Пальчикова гімнастика «Квіточка»
Дихальна вправа «Квітка»
Лялька: Які ж ви діточки молодці, а за ваше добре серце в мене є подаруночки. Мені час повертатися, дякую вам за гостинність. До побачення!
Вихователь: Ось і закінчилося наше свято, давайте скажемо нашим гостям дякую, у пригостим їх цукерками.
Комунальний заклад Очеретинський навчально-виховний комплекс:
загальноосвітня школа I-III ст. з поглибленим вивченням окремих предметів
та курсів-дошкільний навчальний заклад (опорний навчальний заклад)
Тема: НАША МОВА БАРВІНКОВА
(інтегроване заняття з національно-патріотичного виховання та розвитку мовлення з дітьми середнього дошкільного віку до дня української писемності та мови.)
Вихователь:
Соколовська С.П.
2021 рік