8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Тема: ОЗДОБЛЕННЯ ВИРОБІВ. КОМПОЗИЦІЯ ВИРОБУ - ОЗДОБЛЕНОГО МЕРЕЖКОЮ.

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів із композицією і стилем, характерними ознаками композиції у вишивці; навчити складати орнаменти вишивки на основі набутих знань про ритм, рапорт, стиль і композицію; розвивати творчість, художні та естетичні здібності; виховувати наполегливість, цілеспрямованість.
Перегляд файлу

Тема: ОЗДОБЛЕННЯ ВИРОБІВ.

КОМПОЗИЦІЯ ВИРОБУ - ОЗДОБЛЕНОГО МЕРЕЖКОЮ.

Мета: ознайомити учнів із композицією і стилем, характерними ознаками композиції у вишивці; навчити складати орнаменти вишивки на основі набутих знань про ритм, рапорт, стиль і композицію; розвивати творчість, художні та естетичні здібності; виховувати наполегливість, цілеспрямованість.

Ключові слова: композиція малюнка, орнамент, ритм, рапорт, стиль.

Наочність: Альбом «Українська народна вишивка», роздатковий матеріал, зразки вишивок, допоміжна література, інструкційні картки.

Обладнання і матеріали: калька, копіювальний папір, олівці, ножиці, тканина, нитки, голки, наперсток, праска.

Міжпредметні зв'язки: образотворче мистецтво, історія, народознавство.

Тип уроку: комбінований.

Клас:   7

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

Перевірка присутності учнів на уроці. Призначення чергових. Перевірка наявності спецодягу.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО
МАТЕРІАЛУ.

  1. Що таке мережка?
  2. Які види мережок знаєте?
  3. Як виконується мережка «одинарний прутик»?
  4. Що оздоблюється мережкою?
  5. Правила ТБ при ручних роботах

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.

Коротко обґрунтовуються тема і завдання уроку. Повідомлення теми, мети уроку.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

Розповідь вчителя

Вишивка тепер у моді, вона прикрашає сучасний одяг, інтер'єр, надаючи йому своєрідності і неповторності.

Гарний вигляд виробу великою мірою залежить від побудови композиції вишивки.

Робота з зошитом.

1


Композиція - творче поєднання різних елементів узору в єдине ціле та розташування їх на виробі.

Правила композиційної побудови орнаменту:

1. Дотримуватись стилю. Стиль - гармонія між формою виробу і
оздобленням, між оздобленням і матеріалом, з якого він зроблений.

Пояснення.(Не можна оздоблювати легкі тканини важкою, щільною вишивкою, вишивка повинна прикрашати, а не заважати практичному призначенню).

2. Доцільне поєднання техніки прозоро-лічильної групи з поверхнево-
нашивними лічильними та нелічильними техніками.

Пояснення.(Узор вишивки повинен відповідати характеру переплетення ниток і роду волокон тканини. До техніки прозоро-лічильної групи належать мережки. Назва «поверхнево-нашивні лічильні» техніки пояснює спосіб їх виконання, тобто вишивати на поверхні тканини, відлічуючи нитки. До цієї групи належать: «хрестик», «занизування», «штапівка». Обидві групи технік гармонійно поєднуються і тому, що виконуються на тканинах полотняного переплетення).

3. Визначити місце розташування орнаменту.

Демонстрація: способи розташування орнаменту. Знайти правильний. Додаток 1

  1. Правильно підібрати кольори (холодні, теплі).Бесіда з учнями.
  2. На орнамент впливає ритм - порядок чергування елементів або їх груп у малюнку. Рапорт - називають частину художніх елементів, які ритмічно повторюються.

Демонстрація малюнків - учні показують рапорт.

Будуючи орнаменти, не бажано відображати реальні форми навколишнього середовища. Інструкційні карта№2  Мотиви-символи.

За зовнішнім виглядом мотиви, які використовуються на вишитих виробах, бувають: демонстрація. Інструкційна карта№3 Види орнаментів.

Яскравим прикладом гармонійного поєднання різних швів є техніка «рушникові шви».

Демонстрація «Альбом вишивок».

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ.

  1. Що таке композиція?
  2. Що таке ритм?
  3. Назвіть правила композиційної побудови орнаменту.
  4. Повторення Т.Б. при ручних роботах.

VI. ПРАКТИЧНА РОБОТА.

1. Скласти орнамент української вишивки:

Учні, користуючись роздатковим матеріалом, додатковою літературою, інструкційними картками, виконують поставлені перед ними завдання. Учитель допомагає, контролює, заохочує. Створивши орнаменти для вишивання конкретних виробів, учні приступають до вишивання, дотримуючись правил Т.Б. при роботі з голками, ножицями.


2. Вступний інструктаж:

  • звернути увагу на технологічність та послідовність;
  • вказати на найбільш поширені помилки;
  • нагадати про дотримання правил безпеки;

3. Поточний інструктаж:

  • контроль якості виконання робіт;
  • вказати на недоліки в роботі і шляхи усунення.

4. Заключний інструктаж:

  • короткий аналіз виконаної роботи;
  • акцентувати увагу на важливості наукової організації робочого місця (своєчасне його прибирання, догляд за інструментом після роботи тощо).

VII. ПІДСУМКИ ЗАНЯТТЯ.

Оцінювання знань і умінь учнів. Прибирання робочих місць.

  • рефлексія (що усвідомив, виконав учень на уроці, чи досяг бажаного результату);
  • аналіз кращих робіт учнів;
  • мотивація оцінок, оцінювання виконаної роботи;

VIII. ДОМАШНЕ ЗАВДАННЯ.

Виконати оздоблення виробу на 2/3 частини. Вивчити конспект.

З

 

Додаток 1

 

 


 


Мал.1.

Співвідношення розмірів вишивки і виробу: а    -  вдало  підібране;  0        розміри вишивки  великі; в  -  розміри  вишивки  малі

Мал.2.

Розміщення вишивки на виробі:

а - правильне; 6-  зображення зміщене вгори; в -  зображення   зміщене вліво



 



 

doc
Додано
8 травня
Переглядів
74
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку