Тема: «Подорож чарівними стежками України» (Інтегроване заняття з патріотичного виховання для дітей старшої групи)

Про матеріал
Формувати уявлення дітей про свою приналежність до української національності; поглиблювати знання про Батьківщину – Україну; розвивати тактильні відчуття, дрібну моторику рук, творчу уяву, мислення; виховувати любов до своєї Батьківщини, інтерес до народних ігор та ігор з піском; виховувати у дітей почуття гордості за велич і красу держави, в якій вони живуть.
Перегляд файлу

Дошкільний навчальний заклад

Очеретинського НВК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегроване заняття

з патріотичного виховання для дітей старшої групи

Тема: «Подорож чарівними стежками України»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготував:

Вихователь-методист Толстая О.Ю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2017-2018 навч.рік

Мета: формувати уявлення дітей про свою приналежність до української національності; поглиблювати знання про Батьківщину – Україну; вчити дітей називати столицю своєї країни та місто, де живе дитина; дати знання про державні та національні символи України; вправляти у вживанні слів – назв предметів українського національного одягу та у вмінні складати описову розповідь за схематичним зображенням; закріпити вміння правильно добирати закінчення до іменників в однині та множині і добирати слова- ознаки до слова «народ»; закріпити вміння визначати перший звук у слові; продовжувати вчити дітей малювати кольоровим піском рослини-символи на площинному зображенні, засипати площину тонким шаром піску відповідного кольору та малювати пальчиком національні символи; розвивати та розширювати уявлення дітей про навколишній світ живої та неживої природи, про світ людини; розвивати тактильні відчуття, дрібну моторику рук, творчу уяву, мислення; виховувати любов до своєї Батьківщини, інтерес до народних ігор та ігор з піском; виховувати у дітей почуття гордості за велич і красу держави, в якій вони живуть.

Обладнання: центр для гри з піском; лійка з водою; вологі серветки; Коровай на рушнику; картки із зображенням елементів українського вбрання та відповідних літер; кольорові олівці; український національний одяг; віночок для народної гри; кольоровий пісок жовтого, синього, сірого та червоного кольорів; камінчики– сюрпризи; «Центр піскової терапії та анімації», який укомплектований дрібним матеріалом для роботи (фігури рослин, тварин, комах, казкових героїв, меблів, транспорту і т.п); заготовки зображень для малювання піском (калина, верба, барвінок) форматом А5; фарби гуаш; пензлики №1, №3; підставки для пензликів; стаканчики з водою; серветки для пензликів; вологі серветки.

Хід заняття:

Вих-ль: Діти, погляньте, який чудовий день тож давайте привітаємось:

 Доброго ранку – сонце привітне!

 Доброго ранку – небо блакитне!

 Доброго ранку – у небі пташки!

 Доброго ранку – зелені дубки!

 Доброго ранку – люди привітні!

 Ми всім бажаєм, щоб посмішки квітли.

Вих-ль: Діти, у нас сьогодні з вами незвичайне заняття і до нас на нього завітала Піщинка, але ви її бачите? (Ні). Я теж на бачу, а це все тому, що вона дуже маленька і непомітна, адже це часточка пісочку. Якщо подивитись у мікроскоп, то пісочок має ось такий вигляд як на екрані. Тож ходімо і привітаємось з пісочком.

Вправа «Вітаю, тебе, пісочок!» ( в центрі гри з піском)

Вітаєм, тебе, пісочок! (погладжування пісочку)

Тебе пальчиками торкнемся, (торкання пальчиками)

У пісочок загорнемся, (занурення рук у пісок)

Ми пограємось з тобою, (набирання піску у кулачки і висипання цівкою)

Бо цікавимся ми грою. (перетирання піску між долонями)

Вих-ль: Малята, а скажіть мені будь ласка, який пісочок? (Теплий, м’який, сухий,приємний, сипучий).Ви знаєте, наш пісочок дуже любить водичку, а в мене саме є чарівна водичка, давайте його поллємо. Який тепер пісочок? (Мокрий). Що з нього можна робити? (Ліпити, робити пасочки, будувати замки, різні будівлі).

Сюрпризний момент (з’являється Піщинка)

Вих-ль: Ой, діти, погляньте, хто це? Я знаю, це наша Піщинка ожила від чарівної водички і хоче нам щось сказати.

Піщинка: Привіт, любі друзі, до вас завітала.

 Вітерець мене скрізь гойдав,

 Облетіла весь світ,

 У всіх країнах була,

 А тепер і до вашої черга прийшла.

 Хочу дізнатися дуже я все,

 Що за країна, і хто в ній живе?

Вих-ль: Ну що, малята, допоможемо нашій гості? (Так). Тоді залишайся з нами і дізнайся як в нашій країні зустрічають гостей:

Гостя щиро ми стрічаєм

Короваєм в рушнику,

Шанобливо хліб підносим

І, вклонившись, щиро просим:

Любий гостю наш, приймай

Дружби символ – коровай.

Вих-ль: Як бачиш, Піщинко, наш народ дуже щедрий і гостинний. Ось саме так звик вітати своїх гостей.

Піщинка: Дуже дякую вам за гостинність.

Вих-ль: Діти, ви знаєте, нам з вами надзвичайно пощастило, бо ми всі народилися і живемо в найпрекраснішому куточку планети. Хто знає як називається наш рідний край, наша країна? (Україна). Так, а як називаються люди, які тут живуть? (Українці).

Мовна вправа «Добери закінчення»

 Якщо це хлопчик, то він хто? (Українець).

 А багато хлопчиків? (Українці).

 Якщо це дівчинка, то вона хто? (Українка).

 А багато дівчаток? (Українки).

 А ми з вами хто? (Українці).

Вих-ль: Велика та прекрасна наша країна. Є в ній багато дивовижного – і все для нас рідне, найкраще. Тож вирушаймо в подорож!

Фізкультхвилинка «Ми крокуємо»

Микрокуєм, ми крокуєм

По країні ми мандруєм.

Ось побачили Карпати:

Як вершини нам дістати?

Заглядаємо в озерця –

Не торкнутися нам денця!

Далі ми йдемо поважно,

Шлях долати нам не важко.

Порівняйтесь, усміхніться,

Батьківщині поклоніться

За щасливі дні в любові,

За пісні, за колискові.

Кругом себе обкрутіться,

Раз присядьте, два присядьте,

На місця тихенько станьте.

Вих-ль: Багато красивих місті мальовничих сел є в Україні. Але головне місто нашої країни одне. Ти знаєш, Піщинко, що це за місто? Діти, хто скаже,як називається столиця України? (столиця України – місто Київ). Так, це Київ. Зверніть увагу на екран, ось він – Київ. Це дуже величне і стародавнє місто. А як називається наше селище, в якому ми живемо? (Очеретине). Так, ось воно на екрані, впізнаєте його?  Ви любите своє селище? (Так) Молодці! А зараз ми пограємо в гру, я буду називати міста нашої країни, а ви їх жителів. І ти, люба гостя, пограй з нами.

Мовна вправа «Назви жителів міста»

Вих-ль : Якщо ми живемо в Очеретине, то ми хто?

Діти: Очеретинці.

Вих-ль: Люди, які живуть у Полтаві, вони…

Діти: Полтавчани

Вих-ль: У Харкові – харків`яни;

В Ужгороді – ужгородці;

В Сумах – сумчани;

У Львові – львів`яни;

У Криму – кримчани;

У Донецьку – донеччани;

В Одесі – одесити;

На Черкащині- черкащани;

У Києві – кияни.

Вих-ль:Діти, а як ви гадаєте, що таке Батьківщина? (Місто, де ми народилися і живемо, рідна земля, Україна) .Так, це правильно, але це не тільки земля, а й

усе те, що є на цій землі. Ось погляньте на екран: це багаті ліси, розлогі луки,

родючі поля, повноводні річки. А скажіть, яка найбільша річка України? (Дніпро) Так, ось наш Дніпро. А ще Батьківщина - це люди, які тут живуть.

Вих-ль: Піщинко, ти знаєш, які люди живуть в нашій країні?

Піщинка: Ні, не знаю.

Вих-ль: Я пропоную вам пограти у гру. Ви будите передавати один одному колоски і відповідати на питання «Який наш народ?», тож ставайте в коло.

Мовна гра «Який народ?»

(Роботящий, гостинний, розумний, дружелюбний, щирий, щедрий, добрий, творчий, кмітливий, співучий, пісенний, завзятий, красивий, веселий, ласкавий і т.п.)

Вих-ль:Ось бачиш, Піщинко, які люди живуть в нашій країні. А чи знаєш ти, який національний одяг ношої країни?

Піщинка: Ні, не знаю.

Вих-ль: Діти тобі розкажуть. Діти, то який одяг носять українці? (український). Ви вже дорослі і розумні, пам`ятаєте, ми вчили елементи українського вбрання? Тож зараз пропоную вам цікаві завдання. Сідайте, будь ласка,  за столи. Ви будете працювати з картками. Потрібно визначити перший звук у назві одягу та з`єднати його з відповідною літерою. Починаємо працювати.

Гра «З`єднай літеру з відповідним зображенням» (див. додаток)

Вих-ль: Ну що, Піщинко, тобі сподобалось українське вбрання? А ви, діти, молодці, гарно впоралися з завданнями. То ж запрошую вас пограти у народну гру«Віночок». І ти, Піщинка, пограй з нами.

Народна рухлива гра «Віночок»

Діти: Ти віночок чарівний,

Ти віночок запашний,

Ти по колу обернись

 Біля Ганнусі зупинись.

Вих-ль: Ось тобі віночок, починай таночок (ведуча дитина виконує елемент

українського таночка). Гра повторюється 3 рази.

Вих-ль: Ну що, сподобалась вам гра? (Так). Колись дуже давно, коли ваші бабусі та прабабусі, були маленькі, дуже полюбляли грати саме в такі народні ігри. Малята, а скажіть будь ласка, що крім квітів ще вплітають у віночок?(Калину). Так, а як ви гадаєте, чому? (тому, що це символ України). Так, це народний рослинний символ, який символізує дівочу вроду, дівочу красу. А за що ще шанують калину на Україні? (За її цілющі властивості). Тож давайте пригадаймо прислів`я про калину, а ти, Піщинко, послухай і запам`ятай.

Прислів`я про калину:

Діти: 1. Без верби й калини нема України.

2. Посадиш калину – будеш мати долю щасливу.

3. Дівчина у вінку, мов калина у цвіту.

 4. Любиш Україну – посади калину.

Вих-ль: Ти знаєш, Піщинко, крім народних рослинних символів, кожна країна має і свої національні символи. А які саме, розкажуть діти. Які три основні національні символи України? (Прапор, Герб і Гімн). А що зображено на гербі? (Золотий тризуб). А на якому фоні?(на блакитному). Отже, тризуб – це символ влади. А хто хоче розповісти про прапор?

Діти: Прапор – це національний символ України. Він жовто-блакитний.

Вих-ль: Але правильно читати кольори прапора згори донизу – синьо жовтий. А що означають його кольори? (Синій – це колір неба, води, миру. Жовтий – це поле, колір колосся пшениці, хліба, життя). А хто знає, що таке гімн? (Гімн – це пісня) Так, це урочиста пісня, символ нашої державної єдності. Як потрібно слухати гімн? (стоячи, тихо, поклавши руку до серця, а ще можна підспівувати)

Вих-ль: Бачиш, Піщинко, як багато цікавого знають діти про свою країну.

Піщинка: Так, молодці, тепер і я знаю багато цікавого про Україну і буду розповідати своїм друзям. А за це маю для вас сюрприз. То ж підходьте до мого пісочку, пограємось пальчиками.

Пальчикова гра в піску:

Наші пальчики крокують,

І стрибають, і танцюють,

Гладять дружно всі пісочок,

І посиплять, хоч разочок.

Піщинка: А зараз кожен відшукайте собі сюрприз у пісочку ( діти відшукують камінчики на яких зображено: пензлик, усмішка, герб України).

Вих-ль: Ці сюрпризи вказують на завдання, які ви виконаєте для Піщинки та її друзів на згадку про нас та нашу подорож Україною. Розгляньте свої камінчики.

Піщинка: У кого камінчики із зображенням пензлика – підходьте до мене і давайте намалюємо кольоровим пісочком рослини- символи України.

Вих-ль: Ті діти, у яких намальований тризуб – зобразять національні символи піском відповідних кольорів. А ті у кого посмішка – побудують щасливе дитинство в Україні ( діяльність в центрі піскової терапії та анімації). Тож починайте працювати.

Поділ дітей на три підгрупи. Продуктивна діяльність.

1 підгрупа: Малювання рослинних символів кольоровим пісочком.

2 підгрупа: Зображення національних символів України в «Центрі піскової терапії та анімації» кольоровим пісочком та малювання пальчиком по піску.

3 підгрупа: Робота в «Центрі піскової терапії та анімації»: «Побудуй щасливе дитинство в Україні».

Вих-ль: Поглянь, Піщинко, як гарно діти виконали свої завдання. А зараз для вас іще один сюрприз (Включається підсвітка під прапором та гербом України: символи світяться).

- Малята, а скажіть мені, якою мовою ми спілкуємось? (Українською)

-А яка ж вона наша українська мова? (пісенна, мелодійна, співуча, солов’їна)

 -То ж давайте заспіваємо пісню про нашу рідну Україну!

Пісня «Україно- рідний край»

Вих-ль: Дякую вам за цікаву подорож! Тепер ви будете багато знати про рідну неньку Україну!

Заняття добігло кінця…

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 травня 2020
Переглядів
899
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку