Тема: "Козацькі розваги" для дітей старшого дошкільного віку

Про матеріал
Мета: Учити дітей дотримуватися правил безпечного користування предметами , надавати перевагу безпечним видам діяльності, підтримувати свідоме, відповідальне ставлення до особистої безпеки. Формувати уявлення дітей про небезпечні для здоров`я та життя предмети ( колючі, ріжучі, вогненебезпечні, травмонебезпечні та отруйні). Покращувати навички пояснювального мовлення. Розвивати в дітей вміння розмірковувати: чому цікаві та привабливі зовні предмети можуть бути небезпечними. Виховувати в дітей обережність щодо предметів, які можуть зашкоджувати власній безпеці.
Перегляд файлу

 

Тема: «Про небезпечні речі потрібно знати малечі» (Заняття з ОБЖД для дітей середнього дошкільного віку)

Мета: Учити дітей дотримуватися правил безпечного користування предметами , надавати перевагу безпечним видам діяльності, підтримувати свідоме, відповідальне ставлення до особистої безпеки. Формувати уявлення дітей про небезпечні для здоров`я та життя предмети ( колючі, ріжучі, вогненебезпечні, травмонебезпечні та отруйні). Покращувати навички пояснювального мовлення. Розвивати в дітей вміння розмірковувати: чому цікаві та привабливі зовні предмети можуть бути небезпечними. Виховувати в дітей обережність щодо предметів, які можуть зашкоджувати власній безпеці.

Попередня робота: виготовлення д/гри «Кожній речі своє місце», будинку для Буратіно, перешкод, аплікації «Вогонь», вивчення чистомовки зі звуком [р], бесіди про небезпечні речі.

Обладнання: іграшки: Буратіно, Дракон; перешкоди: «горбочки», «струмочок»; будинок для Буратіно, побутова хімія, коробка з картками небезпечних речей, дві ємності з водою та піском, ватмани з підготовленою аплікацією «Вогонь», клей, «краплинки дощу» з катаної бумаги.

Хід заняття:

Вихователь: Станьте, діти, всі чемненько,

Усміхніться всім гарненько,

Усміхніться самі до себе,

Усміхніться всі до мене,

Привітайтесь: «Добрий день!» (Вітаються)

Вихователь: Діти, кожен день нас оточує багато речей. Певні речі ми з вами добре знаємо, а деякі ще ні. Речі бувають небезпечні та безпечні, шкідливі та корисні. Ось сьогодні ми поговоримо про те, чому так важливо нам з вами про це знати.

Ви подорожували коли-небудь по «Країні небезпечних речей»? Я вам пропоную зараз вирушити в цю країну. 

( Діти стають у колону один за одним і йдуть по перешкодах: переступають через «горбочки», перестрибують через «струмочок», при цьому звучить музика , а вихователь промовляє наступні слова).

Вихователь: По стежинці йшли-йшли,

Та горбочки знайшли,

Через горбочки діти переступають

Та до струмочка потрапляють.

Через струмочок треба перескочити

Та ніжок не замочити.

Струмочок дітки перестрибнули

Та в «Країну небезпечних речей» зазирнули...

( Натрапляють на будинок Буратіно, стучать)

Буратіно: Добрий день, малята ( Діти вітаються) Як добре, що ви до мене прийшли, бо мені зовсім сумно і ні з ким навіть погратись. А в мене стільки гарних іграшок. Хочете зі мною погратися? (Так) (Буратіно показує «іграшки»: коробка з пральним порошком, лак для нігтів, лак для волосся, пляшечка парфумів, засіб для миття посуду).

Вихователь: Буратіно, а ти читав, що написано на цих речах?

Буратіно: Я ж не вмію читати! Але ж ці речі такі яскраві та гарні.

Вихователь: Діти, давайте допоможемо нашему Буратіно розібратися. Хіба це іграшки? (Ні) А що ж це таке? (Небезпечні речі. Охарактеризовують кожну річ)

Вихователь: Буратіно, тепер ти зрозумів що це не іграшки?

Буратіно: Дякую. Тепер я не буду гратися подібними речами.

Вихователь: Буратіно, але це ще не всі небезпечні речі, які можуть опинитися в наших руках. Небезпечні речі бувають отруйні, вогненебезпечні, травмонебезпечні, колючі та ріжучі ( вихователь показує картки, а діти називають).

Вихователь: А ось, Буратіно, купа таких небезпечних речей і зараз дітки розкладуть всі речі за своїми категоріями ( діти стають у ширенгу та кажуть примовлянку: «Один, два, три, початок гри!» і під музику розкладають картки по своїм категоріям).

Д/гра « Кожній речі своє місце»

Вихователь: Зараз я вам пропоную переглянути мультфільм про небезпечні іграшки.

Перегляд відеороліку «Небезпечні іграшки» ( Смешарики)

Буратіно: Дякую вам, друзі. Тепер я знаю якими бувають небезпечні речі.  Ой, дітки, мене вже татусь гукає і тому мені час повертатись додому. До побачення! (Прощаються з Буратіно).

Вихователь: Діти, а хто це плаче ?

( знаходять Дракончика  з перев’язаною лапкою )

Вихователь: Ой, що трапилося, Дракончику? Чому в тебе забинтована лапка? Розкажи нам, будь ласка.

Дракончик: Я був дома сам, мені стало сумно і я взяв сірники, щоб запалити свічку та помилуватися на вогник. Але коли я запалив сірничок, то трішечки злякався і впустив його на підлогу. Від палаючого сірника почав загорятися килимок. Я почав гасити вогонь лапками. На щастя загасив, але дуже обпік свою лапку. Тепер мені боляче.

Вихователь: Те, що ти не розгубився та почав негайно гасати пожежу – це добре, але робити це потрібно не рукою. Ось сідай з нами та подивись, чого боїться вогонь.

Дослід: у ємностях вода та пісок. Запалюється перший папірець і гаситься піском, а потім другий- водою. Діти роблять висновки...

Вихователь: Тепер, я сподіваюсь, вам зрозуміло, що треба було робити Дракончику? Але запам’ятайте: якщо трапилася пожежа, треба негайно кликати на допомогу дорослих та викликати пожежників за номером 101 і ні в якому разі не ховатися від пожежі у куточку або під столом, бо дим , що утворюється від вогню дуже небезпечний. Діти, а ви хоча б на хвилинку хотіли би стати пожежниками? (Так) Тоді давайте підійдемо до наших вогників (підходять до столів з аплікацією «Вогник»). Що ж нам знадобиться? (Вода) Але де ми її візьмемо? Давайте покличемо на допомогу хмаринку ( дмухають у «небо» та чують звуки дощу)

Дихальна та пальчикова гімнастика

Аплікація «Загасимо вогник» (з нетрадиційного обладнання)

Фізкультхвилинка:

Працювати перестали

І тепер всі дружно стали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз- присіли, другий- встали.

Молодці, діти! А зараз ми закріпимо здобуті знання за допомогою гри, але перед тим, як її розпочати давайте проговоримо чистомовочку про те, як ми любимо грати.

Чистомовка:

Ра-ра-ра, любить грати дітвора,

Рі-рі-рі, я радію також грі,

Ру-ру-ру, починаймо разом гру,

Ри-ри-ри, всіх запрошую до гри.

Д/гра «Можна- не можна» ( коли можна- плескають у долоньки, коли не можна- тупотять ніжками).

  • Можна гратися сірниками? Самим запалювати сірники? Можна подати коробку із сірниками бабусі?
  • Можна підняти з підлоги татову запальничку і покласти її на стіл?
  • Можна дитині вашого віку брати ножа і чистити картоплину? Можна дітям мити картоплину під краном?
  • Можна гратися ліками? Можна приймати ліки, які приписав лікар під наглядом дорослого?
  • Можна пришити самому ґудзика до сорочки? Можна спостерігати за тим , як це робить мама?

( Після закінчення гри вихователь хвалить дітей за розсудливість та кмітливість  )

Вихователь: Молодці, дітки! Ви великі розумнички! Але нам вже час повертатися додому. Давайте з вами присядемо на килимочок, покажемо «Мудру розуму», закриємо оченятка та тихенько посидимо (включається медитація)

Вихователь: Відкриваємо оченята, підтягуємося. Ось ми і вдома...

Підсумок заняття...

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сергєєва-Кучерян Нінель Мірчівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
18 травня 2020
Переглядів
675
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку