Мета:
-познайомити учнів з підручником і робочим зошитом;
-дати уявленняпро предмет вивчення;
-познайомити учнів з технікою безпеки;
-формувати компетентність самоосвіти (навички самоосвітньої роботи);
-розвивати пам'ять, уяву, логічне мислення;
-виховувати інформаційну культуру учнів, інтерес до предмету, відповідальність за власну діяльність і поведінку.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання та устаткування: мультимедійна дошка, комп'ютери, комп'ютерна презентація, зошит, підручник Ривкінда.
Урок 1
Тема: Поняття інформації. Повідомлення. Способи подання повідомлень.
Мета:
-познайомити учнів з підручником і робочим зошитом;
-дати уявленняпро предмет вивчення;
-познайомити учнів з технікою безпеки;
-формувати компетентність самоосвіти (навички самоосвітньої роботи);
-розвивати пам'ять, уяву, логічне мислення;
-виховувати інформаційну культуру учнів, інтерес до предмету, відповідальність за власну діяльність і поведінку.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання та устаткування: мультимедійна дошка, комп'ютери, комп’ютерна презентація, зошит, підручник Ривкінда.
Хід уроку:
I. Організаційний момент. Вітання, перевірка присутніх.
Нумо, діти, підведіться! Всі приємно посміхніться.Продзвенів уже дзвінок,починаємо урок!
II. Актуалізація знань.
Бліц – опитування ( з метою розвитку мови, вміння висловлювати свої думки)
1. В якому кабінеті ви знаходитесь?
2. Що означає «інформатика»?
3. Як ви розумієте поняття «інформація»?
4. Чи знаєте ви правила? Які?- Ми не будемо редагувати відповіді, а чи правильні вони, ми з’ясуємо це на уроці.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
-Ви починаєте вивчати новий предмет,науроках якого будете вивчати комп’ютер, навчатися працювати з ним. Ми будемо мандрувати разом чудовою країною. Інформатика. Інформатика - це широка галузь новітніх технологій, пов'язаних з інформаційною діяльністю людини. Інформатика як наука досить молода: вона сформувалася у другій половині XX століття, але вже стала необхідною складовою освіти сучасної людини. Англійський варіант назви інформатики звучить як Computer Science - комп'ютерна наука. Найвидатнішим досягненням у цій галузі було створення персональних комп'ютерів, які швидко стали невід'ємною частиною повсякденного життя. Завдяки комп'ютерам ви відкриваєте для себе не лише нові ігри та розваги, а й вікно у неосяжний світ Інтернету, у світ створення комп'ютерних зображень, текстів, різноманітних математичних обчислень.
-Сьогодні ми починаємо вивчати тему «Інформація та повідомлення. Інформаційні процеси», яка розрахована на 4 години, тобто 4 уроки.
ІV. Вивчення нового матеріалу
1.Міні-лекція з демонстрацією
-Щодня ви довідуєтеся про щось, чого не знали раніше, - отримуєте нову інформацію.
Інформація – це знання, які ви отримуєте в школі, це відомості, які ви черпаєте з книг, телепередач, це новини, які ви чуєте з радіо або від людей, з якими спілкуєтеся. Термін "інформація" походить від латинського «informatio», що означає пояснення, виклад, тлумачення. Поняття "інформація" багатозначне, належить до первісних понять інформатики. Строгого означення йому не дають, але характеризують його, перераховуючи властивості інформації. Інформатика — це наука, яка вивчає структуру і властивості інформації, а також закономірності та методи подання, пошуку, зберігання, обробки та передачі інформації за допомогою комп'ютерних систем.-А як ми отримуємо інформацію? (відповіді)
-Первинну інформацію про навколишній світ – про температуру, колір, запах, смакові якості, фізичні властивості предметів – люди й інші живі істоти отримують через органи зору, слуху, смаку, дотику, нюху, через вестибулярний апарат і нервову систему. Ключовим поняттям інформатики як науки є абстрактне поняття інформації.
- Навчатись ми будемо за підручником…
-«Інформатика. 5 клас», автори Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.
1.Продовження міні-лекції
-Інформація передається за допомогою повідомлень. Повідомлення можуть передаватись від людини до людини, від людини до пристрою та навпаки, а також між пристроями.
Між людьми повідомлення звичайно передаються в усній чи письмовій формі, а між пристроями — за допомогою сигналів. За формою подання можна виділити наступні види інформації:1) текстова — інформація, яка міститься в усій друкованій літературі або відображається технічними пристроями у вигляді текстів;2) графічна — картини, малюнки, графіки, діаграм, схеми, тощо;3) звукова інформація — усне мовлення, музичні композиції, мелодії, шумові ефекти;4) числова — набори числових даних;5) керуюча — вказівки, команди, накази, які передаються певним виконавцям. Виконавцями команд можуть бути живі істоти та технічні пристрої такі, як роботи, станки з числовим програмним керуванням, комп'ютери;6) комбінована або мультимедійна — інформація, що утворюється як комбінація об'єктів попередніх видів.
2. Робота з підручником. Робота в парах (формування комунікативної компетентності).
(ознайомлення з підручником).
Світ навколо нас повний усіляких образів, звуків, смаків, і всю цю інформацію доносять до свідомості людини його органи почуттів: зір, слух, нюх, смак і дотик. З їхньою допомогою людина формує своє перше уявлення про будь-який предмет, живу істоту, твори мистецтва, явища тощо.·Очами люди сприймають зорову інформацію;
·Органи слуху доставляють інформацію у вигляді звуків;
·Органи нюху дозволяють відчувати запахи;
·Органи смаку несуть інформацію про смак їжі;
·Органи дотику - з їхньою допомогою можна визначити теплий чи холодний, пухнастий чи твердий.
V. Вивчаємо правила техніки безпеки.
Гра "Так – ні”.
VI.Фізхвилинка. Вправи для очей.
Хто ж там, хто вже так стомився?
І наліво нахилився.
Треба дружно всім нам встати,
Фізкультпаузу почати.
Руки вгору, руки вниз.
Вгору трошки подивись.
Руки склали, як вітряк,
І покрутимося так.
Вище руки підійміть
І спокійно опустіть.
Будем дружно ми сідати
І до праці приступати.
VIІ. Узагальнення та систематизація знань.
Комп'ютер — це пристрій, що вимагає до себе дбайливого ставлення. Окрім того, він працює з використанням електроструму, тому під час роботи з ним слід дотримуватися певних правил.
1. Правила поведінки та Техніки Безпеки у комп’ютерному класі. Робота з мультимедійною дошкою. Учні по черзі озвучують правила, вчитель пояснює їх (відбувається діалог учитель-учень).
2. Практичне завдання
VІІІ. Домашнє завдання.
Опрацювати п.1.1.