Тема: "Природа – наш дім ". (Створення стінівки "Місто моєї мрії")

Про матеріал
Мета: ознайомити з екологічною ситуацією рідного краю; вчити розуміти взаємозалежність: здорова планета – здорова природа – здорова людина; формувати поняття, що забруднюючи природу, завдаючи їй шкоди, людина псує своє здоров'я; вчити працювати із схемами і діаграмами; виховати любов до природи; вміння піклуватися про неї.
Перегляд файлу

       Тема: "Природа – наш дім ". (Створення стінівки істо моєї мрії")

Мета: ознайомити з екологічною ситуацією рідного краю; вчити розуміти взаємозалежність: здорова планета – здорова природа – здорова людина; формувати поняття, що забруднюючи природу, завдаючи їй шкоди, людина псує своє здоров'я; вчити працювати із схемами і діаграмами; виховати любов до природи; вміння піклуватися про неї. 

Обладнання: діаграма "Територія України за ступенем забруднення", картинки джерел забруднення атмосфери, ілюстрація "Поведінка в природі"

Хід заняття

І. Комунікативна діяльність (2-3 хв.)

Привітання з дітьми. Педагог пропонує послухати вірш.      

Педагог:                                                    Все, що є довкола тебе:

Сонечко, хмаринка, небо,

І пісок, каміння, води,

Й люди – часточка природи,

Поле, гори і травичка,

Результат пошуку зображень за запитом "Екологія і людина"Ліс, повітря і водичка,

Бджілка, пташечка і зорі,

Вільний вітер на просторі,

Квіточки і різне зілля –

Це, дитино, й є довкілля.

Педагог: Ми живемо в великому і прекрасному місті Кривий Ріг. Воно славиться по всій Україні своєю промисловістю та людьми – трудівниками, які тут проживають. Значна сконцентрованість підприємств, заводів, фабрик і ін.. призводить до забруднення всіх складових навколишнього середовища. 

Забруднення навколишнього середовища – надходження в біосферу будь-яких твердих, рідких і газоподібних речовин або видів енергії (теплоти, звуку і ін.) у кількостях, що шкідливо впливають на людину, тварин і рослин.

ІІ. Пізнавальна діяльність (5-6 хв.)

Педагог: Проте це проблема не лише нашого міста, а всієї країни. Діти, я вам пропоную скласти діаграму ступеня забруднення території України і самостійно оцінити ситуацію. (Діти беруть в руки сектори діаграми і складають їх так, щоб утворилось коло)

                       

Педагог: Тепер ви бачите як мало в Україні чистих територій і як багато забруднених і непридатних до життя. Наша область (Дніпропетровська) разом з Луганською, Донецькою, зоною ЧАЕС входить до зони екологічної катастрофи. Тому нам дуже важливо знати це і турбуватися про чистоту нашого міста. Бо хто як не ми ? Адже нам тут жити!

ІІІ. Перетворювальна діяльність (7-9 хв.)

Педагог: Давайте з вами разом визначимо і назвемо ті об'єкти, які забруднюють територію нашого міста найбільше. Подивіться уважно на картинки і назвіть що забруднює наш край? (Діти називають об'єкти забруднення відповідно до фотокарток на дошці)

 

Пов’язане зображення

Заводи

Результат пошуку зображень за запитом "забруднення машинами"Результат пошуку зображень за запитом "забруднення машинами"

Транспорт

Результат пошуку зображень за запитом "Екологія і людина"                 Результат пошуку зображень за запитом "Сміттєзвалища"

Сміття

Результат пошуку зображень за запитом "Степові пожежі"Пов’язане зображення

Пожежі лісонасаджень та степів

Пов’язане зображення

Педагог: Всього по місту налічується близько 4 тисяч джерел забруднення. 

Педагог: Діти, а як ви думаєте чи причасна людина до забруднення природи? (Відповіді дітей) Подивіться на картинку і скажіть, до чого може призвести погане поводження людей в природі?  (Відповіді дітей)

http://subject.com.ua/textbook/nature/2klas/2klas.files/image311.jpg

 

Педагог: Справді, від поведінки людини в природі залежить її стан.  У нашому місті багато сміття, яке заважає нам дихати свіжим повітрям, призводить до того, що люди, тварини і рослини хворіють. Різні види відходів по різному розкладаються, а деякі взагалі не розкладаються ніколи.

Інформація для дітей: металеві бляшанки розкладаються через 80 років, скляні пляшки – через 500 років, пластикові пляшки, потрапляючи у ґрунт, можуть залишатись і виділяти шкідливі речовини аж 700 років, а пінопласт взагалі ніколи не розкладається.

Але якщо навчитися правильно його сортувати, то можна допомогти лісам (в результаті здачі макулатури буде вирубуватися менше дерев), повітрю ( якщо не спалювати сміття), землі ( якщо використані батарейки здавати у спеціальні пункти прийому не будуть забруднюватися ґрунти).

 Я вам пропоную пограти в гру "Посортуй сміття" і завжди дотримуватись цих правил при утилізації (знищенні) відходів.

Д/ гра "Посортуй сміття"(діти розміщують певний вид сміття в окремі баки)

Фізкультхвилинка

(Діти виконують рухи відповідно до тексту)

Руки вгору підіймемо

І долоньками змахнемо

Руки в сторони, малята

Хай тупочуть ноженята!

В дудочку пограємо,

Трішки пострибаємо.

Педагог: Станьмо друзями природі, шануймо і оберігаймо її. Давайте разом з вами створимо колаж "Місто моєї мрії" на якому відобразимо все те, до чого будемо йти все своє життя: чисте місто, радісні діти, сонце привітне, "здорова" природа і ін.

(Вихователь пропонує дітям обрати картинки, які, на їх думку, символізують охорону та захист, чистоту природи, любов до неї. Діти наклеюють ці картинки на стінівку)

ІV Оцінно- контрольна діяльність (1-2 хв.)

Педагог: Діти, світ навколо нас дуже привабливий та цікавий, і ми живемо в ньому, як у рідному домі. Ми теж частинка цієї природи. А щоб нам було затишно і добре, треба поводитись мудро, оберігати природу і примножувати її. І тоді ми будемо всі здорові.

Бережіть природу, любі діти,

 Я до цього все життя вас закликаю.

Хто байдуже ставиться до неї,

Той у грудях серденька немає.

 Пам’ятаймо це і я, і ти,

 Маймо в серці зерня доброти.

 

 

 

 

docx
Додано
5 жовтня 2019
Переглядів
1564
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку