Тема: "Природа – наш дім ". (Створення стінівки "Місто моєї мрії")
Мета: ознайомити з екологічною ситуацією рідного краю; вчити розуміти взаємозалежність: здорова планета – здорова природа – здорова людина; формувати поняття, що забруднюючи природу, завдаючи їй шкоди, людина псує своє здоров'я; вчити працювати із схемами і діаграмами; виховати любов до природи; вміння піклуватися про неї.
Обладнання: діаграма "Територія України за ступенем забруднення", картинки джерел забруднення атмосфери, ілюстрація "Поведінка в природі"
Хід заняття
І. Комунікативна діяльність (2-3 хв.)
Привітання з дітьми. Педагог пропонує послухати вірш.
Педагог: Все, що є довкола тебе:
Сонечко, хмаринка, небо,
І пісок, каміння, води,
Й люди – часточка природи,
Поле, гори і травичка,
Ліс, повітря і водичка,
Бджілка, пташечка і зорі,
Вільний вітер на просторі,
Квіточки і різне зілля –
Це, дитино, й є довкілля.
Педагог: Ми живемо в великому і прекрасному місті Кривий Ріг. Воно славиться по всій Україні своєю промисловістю та людьми – трудівниками, які тут проживають. Значна сконцентрованість підприємств, заводів, фабрик і ін.. призводить до забруднення всіх складових навколишнього середовища.
Забруднення навколишнього середовища – надходження в біосферу будь-яких твердих, рідких і газоподібних речовин або видів енергії (теплоти, звуку і ін.) у кількостях, що шкідливо впливають на людину, тварин і рослин.
ІІ. Пізнавальна діяльність (5-6 хв.)
Педагог: Проте це проблема не лише нашого міста, а всієї країни. Діти, я вам пропоную скласти діаграму ступеня забруднення території України і самостійно оцінити ситуацію. (Діти беруть в руки сектори діаграми і складають їх так, щоб утворилось коло)
Педагог: Тепер ви бачите як мало в Україні чистих територій і як багато забруднених і непридатних до життя. Наша область (Дніпропетровська) разом з Луганською, Донецькою, зоною ЧАЕС входить до зони екологічної катастрофи. Тому нам дуже важливо знати це і турбуватися про чистоту нашого міста. Бо хто як не ми ? Адже нам тут жити!
ІІІ. Перетворювальна діяльність (7-9 хв.)
Педагог: Давайте з вами разом визначимо і назвемо ті об'єкти, які забруднюють територію нашого міста найбільше. Подивіться уважно на картинки і назвіть що забруднює наш край? (Діти називають об'єкти забруднення відповідно до фотокарток на дошці)
Заводи
Транспорт
Сміття
Пожежі лісонасаджень та степів
Педагог: Всього по місту налічується близько 4 тисяч джерел забруднення.
Педагог: Діти, а як ви думаєте чи причасна людина до забруднення природи? (Відповіді дітей) Подивіться на картинку і скажіть, до чого може призвести погане поводження людей в природі? (Відповіді дітей)
Педагог: Справді, від поведінки людини в природі залежить її стан. У нашому місті багато сміття, яке заважає нам дихати свіжим повітрям, призводить до того, що люди, тварини і рослини хворіють. Різні види відходів по різному розкладаються, а деякі взагалі не розкладаються ніколи.
Інформація для дітей: металеві бляшанки розкладаються через 80 років, скляні пляшки – через 500 років, пластикові пляшки, потрапляючи у ґрунт, можуть залишатись і виділяти шкідливі речовини аж 700 років, а пінопласт взагалі ніколи не розкладається.
Але якщо навчитися правильно його сортувати, то можна допомогти лісам (в результаті здачі макулатури буде вирубуватися менше дерев), повітрю ( якщо не спалювати сміття), землі ( якщо використані батарейки здавати у спеціальні пункти прийому не будуть забруднюватися ґрунти).
Я вам пропоную пограти в гру "Посортуй сміття" і завжди дотримуватись цих правил при утилізації (знищенні) відходів.
Д/ гра "Посортуй сміття"(діти розміщують певний вид сміття в окремі баки)
Фізкультхвилинка
(Діти виконують рухи відповідно до тексту)
Руки вгору підіймемо
І долоньками змахнемо
Руки в сторони, малята
Хай тупочуть ноженята!
В дудочку пограємо,
Трішки пострибаємо.
Педагог: Станьмо друзями природі, шануймо і оберігаймо її. Давайте разом з вами створимо колаж "Місто моєї мрії" на якому відобразимо все те, до чого будемо йти все своє життя: чисте місто, радісні діти, сонце привітне, "здорова" природа і ін.
(Вихователь пропонує дітям обрати картинки, які, на їх думку, символізують охорону та захист, чистоту природи, любов до неї. Діти наклеюють ці картинки на стінівку)
ІV Оцінно- контрольна діяльність (1-2 хв.)
Педагог: Діти, світ навколо нас дуже привабливий та цікавий, і ми живемо в ньому, як у рідному домі. Ми теж частинка цієї природи. А щоб нам було затишно і добре, треба поводитись мудро, оберігати природу і примножувати її. І тоді ми будемо всі здорові.
Бережіть природу, любі діти,
Я до цього все життя вас закликаю.
Хто байдуже ставиться до неї,
Той у грудях серденька немає.
Пам’ятаймо це і я, і ти,
Маймо в серці зерня доброти.