Тема. Тварини в природі.

Про матеріал
Тема. Тварини в природі. Мета. Сформувати у дітей поняття «комахи», «птахи», «звірі», «риби», уміння розпізнавати їх за істотними зовнішніми ознаками, вчити встановлювати взаємозв’язки між рослинами і тваринами, між самими тваринами. Розвивати логічне мислення, спостережливість, уміння аналізувати, робити висновки. Виховувати любов до тварин.
Перегляд файлу

ЯДС

2 клас

Тема. Тварини в природі.

Мета. Сформувати у дітей поняття «комахи», «птахи», «звірі», «риби», уміння розпізнавати їх за істотними зовнішніми ознаками, вчити встановлювати взаємозв’язки між рослинами і тваринами, між самими тваринами. Розвивати логічне мислення, спостережливість, уміння аналізувати, робити висновки. Виховувати любов до тварин.

Обладнання. Таблиці, картинки із зображенням тварин, кросворд, мікрофон, «Дерево очікування», відеоматеріал, листочки та смайлики  за кількістю учнів у класі, «Скринька досліджень»

Тип уроку. Урок формування умінь і навичок.

Хід уроку

І Організаційна частина

Холодно зараз в лісах і полях,

Холодно зайчикам, лискам, птахам.

Затишно й тепло в класі у нас,

На цьому уроці вітаю я вас!

-Сьогодні, діти, ми помандруємо далі стежками природи і дізнаємося багато нового і цікавого. А девіз уроку такий:

(Запис на дошці)

Горішок знань міцний,

Але ж ми не звикли відступати.

Розкрити нам горішок допоможе

Бажання всіх- все хочу знати!

ІІ Актуалізація опорних знань

«Мозковий штурм»

-Пригадаємо все, що вивчили про природу.

-Що таке природа?

-Якою буває природа?

-Що належить до неживої природи?

-Що належить до живої природи?

-На які групи поділяються рослини?

ІІІ Мотивація навчальної діяльності

3.1 Розгадування кросворду

 

 

 

 

 

 

1) Його домівка- океан, із спини в нього б’є фонтан. (Кит).

2) Буркотливий, вайлуватий, ходить лісом дід кошлатий. (Ведмідь).

3) Котиться клубочок зовсім без ниточок, замість ниточок триста голочок. (Їжак).

4) Біла латка, чорна латка по дереву скаче. (Сорока).

5) Прийшла кума із довгим віником на бесіду із нашим півником. Схопила півня на обід та й замела віником слід. (Лисиця).

6) Тварина рогата й рогів багато. (Олень).

7) У лісі біля пенька біготня і метушня. Народ робочий весь день клопоче.(Мурашки).

-Прочитайте слово по вертикалі. Так, це тварини. Сьогодні ми будемо досліджувати їхнє життя, умови існування та будову тіла.

3.2 Вправа «Асоціативний кущ»

-Що ви уявляєте,коли чуєте слово «тварини»? (Записати на дошці).

3.3 Вправа «Дерево очікування»

-Що ви очікуєте від цього уроку, про що хотіли б дізнатися? Запишіть на листочках свої очікування і прикріпіть на дерево.

(Додаток 1)

Руханка-танець з лісовими звірятами

(Сайт Ютуб https://youtu.be/JzhH2npPyjU )

ІV Вивчення нового матеріалу

4.1 Бесіда

-Тварини, як і рослини-це живі організми, що населяють нашу планету. Які ж ознаки властиві живим організмам? (Все живе народжується, росте, розвивається, дихає, живиться, розмножується, вмирає).

То чому ж живу природу поділили на рослини і тварини? Чим вони відрізняються? Про це нам повідомлять науковці із «Довідкового бюро».

4.2 Доповідь «Довідкового бюро»

а) Основне, чим відрізняються між собою рослини і тварини, як і чим вони живляться. Тварини живляться рослинами, поїдают інших тварин. Отже, тварини їдять готову їжу.

б) Рослини виробляють їжу собі самі. Кухнею,в якій готується для них їжа, є зелені листочки. В листочках на світлі утворюються поживні речовини, необхідні рослинам для життя. Тому без світла зелені рослини жити не можуть.

в) Відрізняються рослини від тварин ще й тим, що вони ростуть протягом всього життя. Навіть у столітнього дуба ростуть гілки, листочки. Тварини ж ростуть тільки у молодому віці, а потім ріст припиняється.

г) На відміну від рослин, тварини можуть швидко рухатись, переміщуватись з одного місця на інше. Якщо ж у лісі виникає пожежа, то рослини гинуть у вогні, тоді як значна частина тварин рятується, втікаючи з лісу.

4.3 Робота з таблицею

(Додаток 2)

а) Комахи- невеликі за розміром тварини. Зовні комахи дуже різноманітні. Щоб розпізнати комах, потрібно знати ознаки, за якими вони відрізняються від інших тварин. Ось вони:

-тіло поділене на 3 частини: голова, груди і черевце;

-комахи мають 6 ніг.

Назвіть комах, яких ви бачите на таблиці. Хто зайвий?(Павук). Чому? (У нього 8 ніг).

Комахи живуть скрізь:

-у воді (жук-плавунець, водомірка);

-у ґрунті (ведмедка);
-у траві і на деревах (коники, метелики, мурашки);

-у будинках (таргани, клопи);

-на тілі тварин і людини (воші, блохи).

б) Наступна група – це птахи. Птахи відрізняються від інших тварин тим, що вміють літати. Передні кінцівки в них перетворилися в них на крила. Тіло вкрите пір’ям, яке захищає від холоду. Міцний дзьоб на голові допомагає захоплювати і подрібнювати їжу. Птахи живуть в усіх куточках Землі: в лісах, полях, луках, болотах та водоймах. Хижі птахи (ластівки, сови, чайки, чаплі) їдять комах, риб, жаб, мишей. (Знайти на таблиці). Рослиноїдні (щиглики, шишкарі, чижі) їдять насіння плодів. (Знайти на таблиці). Всеїдні (горобці, граки, сороки) їдять різноманітну їжу. (Знайти на таблиці).

в) У різних куточках нашої планет можна зустріти звірів. Вони лазять по деревах (білки, куниці), бігають по землі (зайці, козулі, лисиці, вовки), плавають у воді (видри, дельфіни), літають (летючі миші), живуть під землею (кроти, миші). Звірі- це тварини, тіло яких вкрите шерстю. У звірів народжуються малята, яких вигодовують  молоком. Дорослі тварини живляться найрізноманітнішою їжею. Серед них є рослиноїдні (зайці, лосі), хижаки (вовки, лисиці), всеїдні (дикі свині, ведмеді). (Знайти на таблиці).

г) 4група- це риби. Шкіра риб вкрита лускою. Дихають риби розчиненим у воді киснем. Орган дихання у риб- зябри. Риби швидко плавають і глибоко пірнають. (Знайти на таблиці).

Фізкультхвилинка

4.4 Перегляд відео «Види тварин».

(Сайт Ютуб https://youtu.be/L8ePLrFF_pw ).

4.5 Гра «Розсели тварин».

Додаток 3

V Систематизація та узагальнення знань учнів

5.1 Вправа «Інтерв’ю»

-Мурахи, мухи, коники, метелики-це…(комахи).

-Скільки ніг у комах? (6)

-Чим вкрите тіло птахів? (Пір’ям).

-Чим вкрите тіло звірів? (Шерстю).

-Чим вигодовують звірі своїх малят? (Молоком).

-Де живуть риби? (У воді).

-Чим дихають риби? (Киснем, розчиненим у воді)

VІ Підсумок уроку

6.1 -Що нового дізналися на уроці?

-Що найбільше сподобалося?

-На початку уроку ми прикріплювали листочки до «Дерева очікування». Якщо ваші сподівання справдилися, листочки залишаються на дереві. Якщо ні- покладіть їх до «Скриньки досліджень». На наступних уроках розберемо, які питання з теми «Тварини» вас цікавлять.

6.2 Учись любити все навколо себе:

Траву і квіти, кущик, деревце,

Жучка і пташку, і блакитне небо,

І синьооке чисте джерельце.

Усе прийшло на білий світ, щоб жити,

Щоб дарувати радість і красу.

6.3 Покажіть смайлик, з яким настроєм ви закінчуєте урок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

ДОДАТОК 1.jpg

 

 

 

 

Додаток 2

изображение_viber_2023-05-06_22-42-34-177.jpg

 

 

звірі.jpg

 

ДОДАТОК 2(2).jpg

 

image.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3изображение_viber_2023-05-06_23-02-11-943.jpgизображение_viber_2023-05-06_23-02-12-185.jpg

docx
Додав(-ла)
Бутенко Елена
Додано
17 травня 2023
Переглядів
904
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку