Математика 5 клас
Тема уроку: «Координатний промінь. Шкала»
Мета уроку:
Обладнання уроку: зошит, лінійка, олівець, роздатковий матеріал, малюнки.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Математичне опитування
Слово вчителя: Обмінюючись думками, люди набувають нових знань. Тож обмінюємось думками, даємо правильні відповіді на запитання:
— «Через дві точки можна провести…(тільки одну пряму)»
ІІІ. Систематизація знань учнів
Слово вчителя: Давайте пригадаємо, що таке промінь? (Частина прямої, яка має початок і не має кінця )
0 А
Пригадайте, діти з уроків літератури басню І.А. Крилова «Лебідь, Рак та Щука» (Додаток 1). Дайте відповіді на питання (Додаток 2):
ІV.Вивчення нового матеріалу.
Оголошення теми уроку «Координатний промінь. Шкала»
Вчитель:Скажіть, яке слово вам не знайоме?
Давайте згадаємо казку «Ріпка» (додаються малюнки розташування героїв казки). (Додаток 3).
Ціна поділки становить 1 од. і дорівнює довжині обраного одиничного відрізка.
Запис: І читається (точка Р з координатою 1)
0(0); Р(1); Д(2); Б(3) …
Думайте!!! Лінійка з поділками є координатним променем?
Приклад різних видів шкал: Спідометр, годинник, сонячний годинник, транспортир (Додаток 4).
Робота з дидактичним матеріалом (Додаток 5 Ч.1).
Завдання № 1. Спробуй пригадати назву кожного предмета, зображеного на малюнку, і підпиши їх.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Питання: 1. Назви одним словом предмети, зображені на малюнку. ____________
2. Що спільного у всіх предметів?
Завдання № 2. Чому предмети поділені на 2 групи? Спробуй назвати ці групи.
_______________________ ________________________
|
|
|
|
|
|
|
Завдання № 3. Виділи галочкою або знаком « + » правильний варіант відповіді.
1. Яка довжина бруска? |
|
2. Який об’єм рідини в мензурці? |
||||
|
9 см 5 мм |
|
|
20 мл |
|
|
|
11 см |
|
50 мл |
|||
|
10 см |
|
55 мл |
|||
|
10 см 5 мм |
|
47 мл |
V. Відпрацювання навичок.
VІ. Практична робота в групах (Додаток 5 Ч.2 ).
Робота в групах по 2-3 учня.
Завдання № 4.
Завдання № 5. Намалюй скарб (монетку) на кожному координатному промені, якщо Олегу відомо, що він захований:
Завдання № 6. Випиши координати точок, що зображені на малюнку.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VІІ. Домашнє завдання .
1. Вивчити означення з підручника «координатний промінь», «координата», «шкала» - параграф § 19.
2. Підручник О.С. Істера: № 633, № 643.
3. Додаткове завдання з картки:
№ 1. На малюнку зображено шкалу спідометра. Яка швидкість автомобіля в кожний з моментів, коли стрілка вказує на точки M, N, K, L, P? |
||
|
M ___________ N ___________ K ___________ L ___________ P ___________ |
|
№ 2. Запиши показники термометрів на малюнку |
||
|
Червоний ______________
Зелений _______________
Синій _________________ |
|
№ 3. Кросворд
|
||
Матеріал підібраний з навчально-методичного посібника Д.В. Васильєва «Я дослідник»
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Додаток 4
Спідометр |
Годинник |
Термометр |
Транспортир |
Додаток 5 Ч. 1
Робота з дидактичним матеріалом (самостійно)
Завдання № 1. Спробуй пригадати назву кожного предмета, зображеного на малюнку, і підпиши їх.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Питання: 1. Назви одним словом предмети, зображені на малюнку. ____________
2. Що спільного у всіх предметів?
Завдання № 2. Чому предмети поділені на 2 групи? Спробуй назвати ці групи.
_______________________ ________________________
|
|
|
|
|
|
|
Завдання № 3. Виділи галочкою або знаком « + » правильний варіант відповіді.
1. Яка довжина бруска? |
|
2. Який об’єм рідини в мензурці? |
||||
|
9 см 5 мм |
|
|
20 мл |
|
|
|
11 см |
|
50 мл |
|||
|
10 см |
|
55 мл |
|||
|
10 см 5 мм |
|
47 мл |
Додаток 5 Ч. 2
Робота з дидактичним матеріалом (групова робота)
Завдання № 4.
Завдання № 5. Намалюй скарб (монетку) на кожному координатному промені, якщо Олегу відомо, що він захований:
Завдання № 6. Випиши координати точок, що зображені на малюнку.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Додаток 6
Домашнє додаткове завдання
№ 1. На малюнку зображено шкалу спідометра. Яка швидкість автомобіля в кожний з моментів, коли стрілка вказує на точки M, N, K, L, P? |
||
|
M ___________ N ___________ K ___________ L ___________ P ___________ |
|
№ 2. Запиши показники термометрів на малюнку |
||
|
Червоний ______________
Зелений _______________
Синій _________________ |
|
№ 3. Кросворд
|
||
ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА
1. Васильєва Д.В./Я Дослідник. Математика 5 клас. Робочий зошит учня: Видавничий ДІМ ОСВІТА: 64с.
2. Математика 5 клас: підручник для закладів загальної середньої освіти./О.С.Істер.- К.: Генеза, 2018.
3. Матеріали конференцій освітнього проекту «На Урок».
4. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів із математики (авт..М.І.Бурда, Б.В.Кучеренко, О.Я. Біляніна , А.І.Азаренкова, О.І.Буковська, та ін..) затверджена МОН України від 07.06.2017№804.