Тема уроку: Кваліфікаційна пробна робота

Про матеріал

Мета уроку:

-закріплення вмінь та навичок відповідно до вимог кваліфікаційної характеристики офіціанта 3 розряду;

-підвищення рівня професійної підготовки та майстерності офіціанта 3 розряду;

-удосконалення вмінь і навичок при виконанні комплексних видів робіт у виробничих умовах;

-вдосконалення правильно, послідовно підбирати та підготовляти столовий посуд, прибори, скло, столову білизну для сервірування столу;

-відпрацювання до автоматизму сервірування столу столовим посудом, приборами, склом та столовою білизною;

-дотримання технічних вимог безпеки праці та правил санітарії і особистої гігієни під час сервірування столу;

-навчитися робити якісну оцінку виконаному завданню.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методичні рекомендації

до проведення уроку виробничого навчання

за темою „Кваліфікаційна пробна робота”

професія офіціант 3 розряду

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробила :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Характеристика й навчально – виховна   задача теми уроку

      З переходом нашої країни до ринкової економіки розвиваються різні форми господарювання, тому необхідні освідченні висококваліфіковані робітники.

Офіціант - обличчя будь-якого ресторану, кафе або бару. В його завдання входить спілкування з гостем, прийом замовлення, сервіровка столу. Офіціант весь час знаходиться на ногах, йому часто доводиться переносити важкі таці з їжею, посудом, напоями. Тому, ця професія потребує від людини значної фізичної витривалості.

        Хто  вибирає  професію офіціанта, повинен легко і вільно вступати в контакт з людьми, різних за віком, психологічними особливостями, за всіх обставин бути ввічливим, тактовним, приємним у спілкуванні, вміти приховувати від відвідувачів свій іноді поганий настрій. Кожний робочий день офіціанта -  це енциклопедія психологічних контактів.

Професія офіціанта вимагає специфічних особливостей пам'яті. Йому не досить бездоганно знати найменування і ціни страв і напоїв. Він повинен утримувати в пам'яті назви страв, які замовив не один і не два відвідувачі, а декілька, час їх замовлень і подавання. Офіціант повинен швидко і точно рахувати, щоб не помилитися при розрахунку з відвідувачем і не затримати його. Він повинен володіти довготривалою і оперативною пам'яттю.

 В успішній роботі офіціанту може допомогти інтуїція, фантазія, творчість і внутрішня культура.

В сучасних умовах перед системою профтехосвіти постають завдання не тільки задовольнити поточні потреби виробництва у робочій силі, яка б відповідала рівню його розвитку, а й сформувати освіченого, креативного, конкурентоспроможного, робітника на ринку праці. Риси, які властиві кваліфікованому робітнику сфери обслуговування ресторанного господарства - це почуття особистої відповідальності, комунікабельність, доброзичливість, ввічливість, акуратність, швидкість, презентабельний вигляд, чесність та почуття гумору, уміння переключатися з одного виду діяльності на інший,  дотепність, фізична професійна витривалість, винахідливість та люб'язність. Він повинен знати: види меню, порядок запису страв і напоїв в меню;

кулінарну характеристику виготовлення страв і напоїв;   правила отримання та полірування посуду, приборів, столової білизни; форми складання серветок різними способами; правила обслуговування відвідувачів; правила і порядок подавання страв і напоїв, вимоги до їх оформлення і температура подачі; види і призначення посуду, приборів, столової білизни, способи їх зберігання; порядок оформлення рахунків та розрахунок із відвідувачем, в тому числі і на аркипері.

Одним з найважливіших завдань кваліфікаційної пробної роботи є підвищення рівня професійної підготовки та майстерності офіціанта 3 розряду. Удосконалення вмінь і навичок виконання комплексних видів робіт у виробничих умовах. Основною задачею кваліфікаційної пробної роботи є закріплення вмінь та навичок відповідно до вимог кваліфікаційної характеристики “кваліфікованого робітника офіціанта 3 розряду”( додаток 1). 

Урок за темою “Кваліфікаційна пробна робота офіціанта 3 розряду” є останнім за тематичним планом дисципліни “Виробниче навчання”. Мною був обраний саме цей урок для усвідомлення важливості та значимості підсумкового уроку з теми “Кваліфікаційна пробна робота офіціанта 3 розряду”. Після уроку учням присвоюють кваліфікаційного робітника за професією офіціанта 3 розряду.

Кваліфікаційна пробна робота - це як підсумок отриманих знань, вмінь та навичок учнів за професією офіціант 3 розряду.


 

Методика проведення уроку виробничого навчання.

Важливу роль у наданні достатнього рівня підготовки офіціанта 3 розряду відіграє методика викладання.

Урок за темою “Кваліфікаційна пробна робота офіціанта 3 розряду”. Типом уроку обраний урок узагальнення та систематизація знань, вмінь та навичок. Даний  урок базується на вже отриманих знаннях теоретичного навчання  з кулінарної характеристики страв, організації обслуговування відвідувачів в ресторанах, санітарії та гігієни, охорони праці, набутих навичок на протязі виробничого навчання і закріплених на виробничій практиці. Даний урок подається у вигляді уроку, з використанням інтегрованих методів навчання, сучасної комп’ютерної техніки (відеосупровідом). Використання сучасної комп’ютерної техніки  дозволяє застосовувати нові методи подавання матеріалу, що значно економить час і полегшує учням сприймати і запам’ятовувати інформацію. В процесі нагадування вже вивченого матеріалу, учні спочатку повторюють, а потім отримують завдання і самостійно його виконують. Такий метод дає змогу вдосконалити великий обсяг вивченого матеріалу.

Під час виконання завдання, яке отримують учні, майстер весь час спонукає їх до постійних роздумів. Виконуючи завдання, учням необхідно обдумувати сутність завдань, виправляти помилки, приймати рішення.

Головним в кваліфікаційній пробній  роботі є перевірка засвоєних учнями знань з правил послідовності складання меню та його різновиди, прейскуранту, з видами і призначенням посуду, приборів, столової білизни, прийоми підготовки столового посуду, приладдя та скляного посуду, прийоми підготовки торгівельного залу до роботи та обслуговування відвідувачів, правила оформлення рахунків та розрахунок з відвідувачем.

Для проведення кваліфікаційної пробної роботи  необхідно підготувати  всі види столового посуду, приборів, столової білизни, які будуть використані під час виконання завдання учнями. Організувати робочі місця для різних видів робіт:  полірування скляного посуду, порцелянового посуду, металевого посуду, скляного посуду, полірування  приборів, складання серветок, складання меню та прейскуранту, а також для сервіровки столів. 

Пояснення  майстра повинні бути змістовними, не відволікати учнів  від головного – спостерігання за діями майстра виробничого навчання, допомагати, привертаючи увагу до того, що є головним.

Прийоми, які вже були вивчені під час теоретичного навчання та  проходження виробничого навчання з тем: “Меню і прейскуранти”, “Столовий посуд, прибори, білизна”,  “Підготовка торгового залу до обслуговування відвідувачів”, „Обслуговування відвідувачів”, учні показують самостійно і відпрацьовують до автоматизму.  Майстер перевіряє послідовність  складання меню, прейскуранту, полірування столового, металевого, скляного посуду, приборів, складання серветок різними способами, правильність розрахунку з відвідувачем, сервірування столів, дотримуючись правил техніки безпеки та особистої гігієни та санітарії.

Одним з найважливіших завдань  пробної роботи  є закріплення знань і вмінь учнів безпечних прийомів роботи, дотримуючись технічних вимог безпеки праці. Тому  необхідно не просто перелічити правила техніки безпеки, яких мають дотримуватися учні під час виконання даної роботи, а наголосити на головному. Переконати учнів у тому, що саме такий, а не інший спосіб, є безпечним. Також необхідно ознайомити учнів з картками особистої гігієни та санітарії.

Після проведення контрольно – перевірочного уроку вмінь, виконання прийомів, операцій і видів робіт, урок показав, що проведений таким методом урок виявляє значно кращі здібності учнів та навички професійної майстерності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


План-конспект уроку

Тема  уроку: Кваліфікаційна пробна робота

Мета уроку:

  • закріплення вмінь та навичок відповідно до вимог кваліфікаційної характеристики офіціанта 3 розряду;

 

  • підвищення рівня професійної підготовки та майстерності офіціанта 3 розряду;
  • удосконалення вмінь і навичок при виконанні комплексних видів робіт у виробничих умовах;
  • вдосконалення правильно, послідовно підбирати та підготовляти столовий посуд, прибори, скло, столову білизну для сервірування столу;
  • відпрацювання до автоматизму сервірування столу столовим посудом, приборами, склом та столовою білизною;
  • дотримання технічних вимог безпеки праці та правил санітарії і особистої гігієни під  час сервірування столу;
  • навчитися робити якісну оцінку виконаному завданню.

 

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань, умінь та навичок, контрольно – перевірочний урок вмінь, виконання прийомів, операцій і видів робіт.

Матеріально - технічне  забезпечення:

          Технічні засоби навчання:

  •                   ноутбук;
  •                   плазмовий екран.

Торгові меблі:

  •                   столи, стільці.

Предмети сервірування столу:

  •                   серветки, скатертини;
  •                   столові, закусочні, рибні, десертні  прибори;
  •                   столові, закусочні, пиріжкові тарілки, бульйоні чашки, супниця;
  •                   порційні сковорідки, баранчики круглі, кокотниці;
  •                   фужери для безалкогольних та алкогольних напоїв; 
  •                   прибори для спеції;
  •                   ваза для квітів.

           Роздатковий дидактичний матеріал:

  1.  Пакети індивідуальних завдань;
  2. Навчально технологічна документація:
  • картки з техніки безпеки, гігієни;
  • таблиця типових помилок;
  • критерії оцінювання.

Міжпредметні  зв’язки:

  1. “Організація обслуговування у закладах ресторанного господарства.” Теми: “Меню і прейскуранти”, “ Столовий посуд, прибори, білизна”, “ Підготовка торгового залу до обслуговування відвідувачів”, „Обслуговування відвідувачів”.
  2. “Кулінарна характеристика страв.” Теми: “Кулінарна характеристика холодних і гарячих страв і закусок”, “Кулінарна характеристика перших страв” “Кулінарна характеристика других страв”.
  3. "Фізіологія харчування, санітарія і гігієна". Теми: “Особиста та фахова гігієна працівників закладів ресторанного господарства”, “Санітарія та гігієна виробництва”.
  4. "Професійна етика і психологія". Теми: “Психологія ділового спілкування”,  “Конфліктологія”, “Психологія клієнтів”.
  5. “Охорона праці.” Теми: “Основи безпеки праці  в галузі”, “Основи пожежної безпеки”.
  6. “Виробниче навчання.” Теми: “Меню і прейскуранти”, “Посуд столовий, прибори, білизна”, “Підготовка торгового залу до обслуговування”, “Обслуговування відвідувачів”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Алгоритм проведення уроку

І. Вступний інструктаж.

 

  1.               Організаційний момент.
  2.               Повідомлення теми, навчальної мети і завдань уроку.
  3.               Мотивація.
  4.               Актуалізація.
  5.               Повторення правил санітарії та особистої гігієни, безпеки праці.
  6.               Підведення підсумків вступного інструктажу та видача індивідуальних завдань учням.

ІІ.  Поточний інструктаж.

ІІІ. Заключний інструктаж.

 

І. Вступний  інструктаж

Дії майстра виробничого навчання

Дії учнів

 

1. Організаційний момент

Перевірка учнів згідно з списком. 

Перевірка стану санітарного одягу та особистої гігієни учнів, наявнicть робочих зошитів.

Староста звітує про відсутніх учнів  та готовність групи до роботи

2. Повідомлення теми і навчальної мети

 

Викладач озвучує тему та завдання уроку.

Тема  уроку: Кваліфікаційна пробна робота.

 Мета: закріплення вмінь та навичок відповідно до вимог кваліфікаційної характеристики офіціанта 3 розряду.

Завдання - закріпити  навички: 

-   організовувати  робоче місце при виконанні завдання;
  •  правильно і у відповідній послідовності складати меню та прейскурант;
-      підбирати необхідний столовий  посуд, прибори, скло, столову білизну згідно  завдання;
-   організовувати робоче місце для підготовки столового посуду, приборів, скла, столової білизни для сервірування столу;
  • організовувати робоче місце для прийняття замовлення у відвідувача та вміти розрахуватися з ним.

 

 

Учні слухають та осмислюють завдання інструктажу

3. Мотивація

Ви – майбутні фахівці сфери обслуговування ресторанного господарства. Офіціант - це не тільки знавець кулінарної характеристики страв і напоїв, а й уважний спостерігач, психолог, актор. Він доброзичливий ввічливий, тактовний, приємний у спілкуванні, винахідливий, люб'язний, чесний та й з почуттям гумору. Щоб якісно і кваліфіковано обслуговувати споживачів, Ви маєте набути таких професійних якостей офіціанта, як комунікабельність, професійна витривалість, розвинена зорова, слухова пам'ять, чуття, моторика руху та почуття власної гідності.

(на плазмовому екрані висвічується  дотепна підказка)

 

Учні слухають і дивляться на екран

 

 

4. Актуалізація

Ви вже вивчили з теоретичного курсу, як потрібно підготувати столовий посуд, прибори, скло до сервірування столу. Давайте повторимо те, що ви вже добре знаєте – ця інформація буде нам вкрай необхідна під час відпрацювань індивідуальних завдань.

1.           Чи повинен дотримуватись офіціант певної послідовності при виконанні  сервіровки столу?

 

Бажана відповідь:

 

 

 

 

Так повинен, для швидкого та якісного сервірування столу.

 

  1. Яка послідовність сервіровки столу?

Спочатку стіл накриваємо скатертиною, розставляємо тарілки, потім прибори, потім скляний посуд, серветки, спеції, квіти.

 

  1. Яка підготовка столового посуду та приладдя до сервіровки?

Перед сервіровкою весь посуд і приладдя полірують.

  1. Правила  полірування столового посуду?

Тарілку  тримаючи через тканину, беруть обома руками, шляхом обертання протирають краї тарілки, а середину і днище протирають правою рукою, утримуючи тарілку лівою.

  1. Як правильно потрібно полірувати столові прибори?

Прибори утримуючи в лівій руці через рушник за їхні ручки, правою рукою енергійно протирають леза ножів, поглиблення ложок, зубці виделок.

 

  1. Правила полірування скляного посуду?

Лівою рукою беруть бокали через тканину у підстави ніжки або за ніжку, а правою вводять тканину усередину келиха і шляхом обертання ретельно полірують, продивляючись на світло.

  1. На якій відстані від краю столу потрібно ставити мілку столову тарілку? (Як ставиться тарілка з монограмою?)

На відстані 2 см від краю стола (Тарілку ставлять монограмою до гостя).

  1. Як слід брати тарілку при сервіруванні столу?

Кожну тарілку слід брати великим і вказівним пальцями, витягнутими в од­ному напрямку вздовж бортика, а реш­тою пальців підтримувати її знизу.

9.           В якій послідовності розкладають столове приладдя?

 

 

 

 

 

 

Праворуч від мілкої столової тарілки кладуть  столовий ніж, а потім закусочний ніж, ліворуч – столову виделку, закусочну виделку. Відстань до краю стола

2 см.

  1.  Як переносять скляний посуд для сервірування столу?

 

 

 

Для сервірування столу чарками, бокалами офіціант приносить їх до столу на підносі, накритому серветкою, який утримує в лівій руці, правою рукою ставить їх за закусочною тарілкою. Декілька чарок офіціант може принести до столу, утримуючи їх у лівій руці між пальцями (ємностями вниз)

  1.  Як підготовлюють  набори для спецій до сервірування?

 

Сільнички та перечниці повинні бути добре вимиті і ретельно висушені.

 

  1.  Наведіть приклади, які  Ви знаєте способи складання серветок?

 

 

 

Книжечкой, свічкою, у формі  конуса, паруса, лотоса, віялом і тд.

  1.  Як потрібно правильно подати меню відвідувачеві?

В розгорнутому вигляді на сторінці холодних страв і закусок або фірмових страв.

 

  1.  Як  потрібно правильно прийняти замовлення у відвідувачів?

Спочатку у жінок, а потім у чоловіків. Записується послідовність подачі страв, і, вкінці обов’язково уточнити замовлення повторивши його.

  1.  В якій  послідовності потрібно виносити страви відвідувачеві?

Закуски, І, ІІ страви, десерти, гарячі та холодні напої.

  1.  Як вірно розрахувати відвідувачів?

Вибити чек на аркипері або заповнити рахунок і принести відвідувачу в книжечці для подачі рахунку, покласти на край столу.

  1.  Що потрібно запитувати у відвідувача після того, як він попросив рахунок?

Чи не бажає він ще щось замовити

5. Повторення правил санітарії та особистої гігієни, безпеки праці.

 

 Майстер  пропонує учням ознайомитися з правилами санітарії та гігієни під час роботи в торгівельному залі, технічні вимоги безпеки праці ( додаток  2, 3).

Учні уважно слухають

 

6. Підведення підсумків вступного інструктажу та видача індивідуальних завдань учням.

Майстер знайомить учнів з критеріями оцінювання при виконання індивідуальних завдань ( додаток 4). З типовими помилками при виконані індивідуальних завдань ( додаток 5). 

Учні уважно слухають

ознайомлюються з типовими помилками і дають правильні відповіді

Майстер по черзі викликає учнів, видає  кожному індивідуальне завдання ( додаток 6)

Майстер запитує, чи все учням зрозуміло в завданні.

Учні отримують завдання і ознайомлюються з ними

ІІ. Поточний інструктаж.

Дії учнів

Дії майстра

         Учні виконують завдання.

  1. Учні самостійно складають меню відповідно до завдань.

 

  1. Учні самостійно підбирають столовий посуд, прибори, скло для полірування.

 

 

  1. Учні самостійно підбирають столову білизну для складання серветок

Майстер контролює дії учнів, якщо учні допускають помилки, дає вказівки для їх виправлення, допомагає їх виправити.

  1. Учні самостійно підготовлюють   робоче місце для полірування столового посуду, приборів, скла, для складання серветок.

 

  1.   Учні самостійно виконують сервірування столу

 

  1.   Учні самостійно прибирають робочі місця.

 

ІІІ. Заключний інструктаж.

  1.      Майстер визначає помилки під час виконання учнями індивідуальних завдань:
  •    при складанні меню, прейскуранту;
  •    порушення техніки підготовки столового посуду, приборів, скла;
  •    порушення техніки складання серветок;
  •    при  послідовності сервірування столів;
  •    при розрахунку з відвідувачами.
  1.      Майстер виставляє оцінки  учням відповідно до критеріїв оцінювання.

 

Додаток 1

ОСВІТНЬО-КВАЛІФІКАЦІЙНА ХАРАКТЕРИСТИКА

випускника професійно-технічного навчального закладу

(підприємства, установи та організації, що здійснюють підготовку

кваліфікованих робітників)

  1. Професія — 5123 “Офіціант”
  2. Кваліфікація — 3 розряд
  3. Кваліфікаційні вимоги

Повинен знати:

  • асортимент, рецептури, технологію виготовлення страв і напоїв;
  • кулінарну характеристику страв і напоїв; правила і технічні прийоми обслуговування споживачів;
  • форми складання серветок;
  • правила оформлення столу квітами;
  • види меню, порядок запису страв і напоїв в меню;
  • правила і порядок подавання страв і напоїв, вимоги до їх оформлення і температури;
  • відповідність асортименту вино-горілчаних виробів характеру страв;
  • порядок оформлення рахунків та форми розрахунку із споживачами, в тому числі за кредитними картками;
  • види і призначення посуду, приборів, столової білизни, способи їх зберігання;
  • правила експлуатації відповідних видів торгівельно-технологічного обладнання, ЕККА, виробничого інвентарю, інструменту, ваговимірювальних приладів, їх призначення та використання в технологічному процесі;
  • правила роботи  закладів ресторанного господарства;
  • санітарні правила для  закладів ресторанного господарства;
  • правила роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами;
  • основи психології;
  • принципи професійної етики;
  • іноземну мову в межах розмовного мінімуму;
  • правила і норми охорони праці, протипожежного захисту, виробничої санітарії та особистої гігієни.
  • економічні досягнення необхідні для успішного виконання професійних завдань і обов’язків;

Повинен уміти:

  • готувати зал до обслуговування споживачів, отримувати посуд, прибори, столову білизну;
  • полірувати посуд, прибори;
  • складати серветки різними способами;
  • здійснювати попередню сервіровку столів;
  • приймати замовлення від споживачів;
  • отримувати страви в роздавальні та в буфеті;
  • подавати страви і напої;
  • обслуговувати неофіційні банкети;
  • оформляти рахунки і розраховуватися по них із споживачами;
  • прибирати використаний посуд та прибори;
  • замінювати столову білизну.

 

  1. Загальнопрофесійні вимоги
  2. Повинен:
  1. раціонально та ефективно організовувати працю на робочому місці;
  2. дотримуватись норм технологічного процесу;
  3. не допускати браку в роботі;
  4. знати й виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці й навколишнього середовища, додержуватись норм, методів і прийомів безпечного ведення робіт;
  5. використовувати в разі необхідності засоби попередження і усунення природних і непередбачених негативних явищ (пожежі, аварії, повені, тощо);
  6. знати інформаційні технології;
  7. правові питання галузі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                Додаток  2

Правила санітарії та гігієни під час роботи в торгiвельному залi.

Особиста гігієна офіціанта

1.     До роботи в торгівельному залі допускаються особи, які пройшли спеціальний медичний огляд.

2.     Одяг повинен бути чистий та випрасуваний, непотертий, без плям.

3.     У чоловіків повинна бути коротка стрижка, а обличчя добре виголеним. Жінки повинні бути старанно і гарно зачесані.

4.     Особливу увагу потрібно приділити чистоті рук. Нігті стрижуть коротко, бажано робити гігієнічний манікюр.

5.     Необхідно слідкувати за гігієною рота (усунення стороннього запаху з роту).

6.     Не слід користуватися одеколоном чи духами, що мають різкий запах.  

7.     Не користуватися надмірною кількістю прикрас та косметики.

8.     Не дозволяється чіпляти різні значки та інші предмети, які можуть в процесі роботи відламатися і потрапити в їжу.

9.     Взуття має бути зручним, легким, з незтоптаним каблуком.

10. Офіціант не повинен у присутності гостя палити, користуватися хустинкою для носа або гребінцем, тримати руки в кишенях.  

 

 


Додаток  3

Технічні вимоги безпеки праці офіціанта

Для запобігання нещасного випадку на роботі, виконуй наступні правила безпеки:

1. Приміщення через які  ходять офіціанти на кухню повинні бути без порогів. Підлога виконана з матеріалу, на якому не можна легко послизнутися.

2. Всі приміщення повинні добре освітлюватися. Спритною для роботи є температура приміщення 16-18 С.

3. Забороняється використовувати гнучкі пластмасові підноси; дно підносів повинно бути завжди чистим і сухим.

4. Офіціанткам не дозволяється працювати у взутті на високих каблуках, це може призвести до травми ніг.

5. Каблуки та підошви взуття офіціантів підбиваються матеріалом, що не дозволяє послизнутися.

6. Двері у зал повинні закріплятися на рояльних петлях, щоб двері вільно відкривалися в обидві сторони. На кожній половинці дверей вирізається віконце, через яке офіціант бачить зустрічного колегу.

7. Для відкривання пляшок необхідно користуватися спеціальним ключем, а не ножем.

8. Щербатий та тріснутий посуд потрібно негайно вилучити з обігу, він може стати причиною травми рук.

9. Слід бути особливо уважним під час подавання перших страв та гарячих напоїв, попереджати гостя про подавання.

10. Якщо обідній стіл хитається необхідно підкласти дерев’яну підкладку. Розхитані крісла  та стільці до столу ставити заборонено.

11. Не перевантажувати підніс.


Додаток 4

Критерії оцінювання роботи учнів під час відпрацювання теми

Професія: офіціант

Кваліфікація: 3 розряд

 

 

 4, 5, 6 Балів. Учень без достатнього розуміння відтворює значну кількість компонентів професійних знань за видами посуду, приладдя, попередній сервіровці столу. З консультативною допомогою майстра виробничого навчання організовує робоче місце для підготовки столового посуду і приладдя до сервірування. Учень з частковою допомогою майстра планує виробничі дії та виконує контрольні завдання.

 Не усвідомлено застосовує прийоми контролю за виконанням робочого процесу. При виконанні роботи припускається помилок, які частково може виправити за допомогою майстра виробничого навчання. Результат виконаної роботи відповідає низькому рівню діючих якісних показників. В окремих випадках потребує консультативної допомоги і контролю в дотриманні  охорони праці.

  7, 8, 9 Балів. Учень з розумінням відтворює основні професійні знання за видами  посуду  (об’єму, скляного, фарфорового, фаянсового) при попередньому сервіруванні столів. Учень правильно виконує основні прийоми згідно завдань. Самостійно організовує робочі місця для підготовки столового посуду для сервірування. Планує та виконує навчально – виробничі завдання з дотриманням прийомів та  правил в межах встановлених норм часу.              

 Застосовує основні прийоми самоконтролю виробничих дій та методи контролю за якістю роботи. При виконанні попередньої сервіровки столу припускається несуттєвих помилок, які може виправити. Результат роботи відповідає якісним показникам запланованого рівня кваліфікації. Дотримується норм охорони праці.

 10, 11 Балів. Учень володіє професійними знаннями в повному обсязі, що передбачені навчальною програмою та самостійно, правильно, впевнено виконує заплановану роботу; підбирає посуд, приладдя та виконує сервіровку. Самостійно в повному обсязі виконує навчально – виробничі завдання, які передбачені навчальною програмою. Вміє робити окремі її види.

 Виявляє елементи професійної культури, прагнення і здатність до продуктивної творчої співпраці в колективі. В процесі роботи може припускатися окремих неточностей, які самостійно виправляє. Результат виконаної роботи відповідає діючим якісним і кількісним показникам. Дотримується правил охорони праці.

  
Додаток 5

 Типові помилки та шляхи їх попередження

 

 

Типові помилки

Причини виникнення

Шляхи їх попередження

На столовому посуді залишилися плями від води

Тарілки не витерли відразу після миття

Промити теплою водою, витерти та відполірувати

  1.                
  1.                

На столовому приладді відбитки пальців

Пiд час сервіруваня офіціант невірно брав приладдя

Відполірувати приладдя, розкладаючи тримати за вузьку частину ручки

  1.                

При складанні серветка погано тримає форму

Погано накрохмалена серветка

Краще накрохмалити серветку, добре розгладити

  1.                

На  стіл до обіду поклали з правої сторони столовий та рибний ніж

Порушили правила сервіровки столу

При сервіровці стола до обіду викладається тільки столове приладдя ( ніж, виделка, ложка)

  1.                

На  стіл до сніданку поставили рюмку для горілки та фужер для води

Порушили правила сервіровки столу

При сервіровці столу необхідно ставити тільки фужер для води

  1.                

Офіціант накрив стіл скатертиною, після чого поставив ікебану та набір для спецій

Порушили правила сервіровки столу. На початку сервірування виставили ікебану та набір для спецій

Ікебану та набір для спецій потрібно виставляти у кінці сервірування

  1.                

Під час обслуговування офіціант подав страву з лівої сторони, а прибрав з правої.

Порушили правила подавання страв.

При обслуговуванні відвідувачів страву завжди подають з правої сторони, а прибирають з лівої.

  1.                

Під час обслуговування у відвідувача впав на підлогу ніж, після чого офіціант підняв брудний ніж, а потім приніс новий.

Порушені правила прибирання столу

Спочатку потрібно принести відвідувачу новий ніж, а потім прибрати з підлоги той ніж, який впав на підлогу

  1.                

При розрахунку з відвідувачем офіціант одразу подав рахунок

Порушили правила розрахунку

Спочатку потрібно запитати у відвідувача чи не бажає він замовити ще щось, а тільки потім розрахувати  

 

 

 

 

 

 

Література

 

  1. Сало Я. М. Організація обслуговування населення на підприємствах харчування. Ресторанна справа: Довідник офіціанта. – Львів: Афіша – 2004. – 336с.
  2. Організація обслуговування у підприємствах ресторанного господарства: Підручник для ВУЗів / За ред. проф. Н. О. П’ятницької. – К.: Київ. нац. торг. – екон. ун – т, 2005. – 632с.
  3.  Методичні рекомендації і розробки уроків. – К.: 2006.
  4.  Никало Н. Г. Педагогічна книга майстра виробничого навчання. – К.: ”Вища школа”, 1992.
  5.  Серьожникова Р.К., Пархоменко Н.Д., Яковицька Л.С. Основи психології та педагогіки: Навчальний посібник. Київ.: Центр навчальної літератури, 2003.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Демченко Світлана Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
19 серпня 2018
Переглядів
3486
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку