Тема уроку: РУСь – Україна наприкінці X – у першій половині XI ст.( урок узагальнення)

Про матеріал
Пропоную презентації до курсу «Всесвітня історія» НУШ для учнів 7 класу на 2024 – 2025 навчальний рік, до підручника «Історія України. 7 клас» для закладів загальної середньої освіти (автори Щупак І.Я, Піскарьова І.О., Бурлака О.В.,..) Якщо цікаво напишіть мені в особисті ( вайбер, месенджер…) 0939378068
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: РУСь – Україна наприкінці X – у першій половині XI ст.( урок узагальнення)Історія України, 7 клас. УРОК №13

Номер слайду 2

Очікувані результати. Сьогодні ми узагальнюємо тему: РУСь – Україна наприкінці X – у першій половині XI ст. Наприкінці заняття ви зможете оцінити, наскільки вдалою була наша освітня діяльність.

Номер слайду 3

План уроку:1. Історичний мем із загадкою2. Хронологічні фантазії 3. Історичний альбом4. Що ми знаємо з теми ?

Номер слайду 4

Пригадаємо !Кінець Х — середина XI ст. — період розквіту Русі-України за князів Володимира Святославича (Великого) і Ярослава Володимировича (Мудрого).• Обидва князі — батько і син — позбулися конкурентів у боротьбі за владу. Політична система Русі стабілізувалася.• За князювання Володимира Великого (980-1015 рр.) було проведено ряд реформ усередині держави. Вони мали на меті посилити одноосібну владу князя київського та могутність держави. Однією з найважливіших історики вважають релігійну реформу — прийняття християнства Володимиром і хрещення Русі. Це послугувало поштовхом для розквіту християнської культури та визнання Великого князя київського рівноправним щодо інших європейських володарів.• Центром Києва стало так зване «Місто Володимира» з князівським палацом і першим кам’яним храмом — церквою Успіння Богородиці (Десятинною церквою).• Для захисту від південних нападників, печенігів, будується система споруд — Змієві вали. Кордони Русі розширені переважно на заході — захоплено Червенські міста.

Номер слайду 5

Пригадаємо !. Під час правління Ярослава Мудрого (1019-1054 рр.) територія Києва збільшилася в 10 разів порівняно з «містом Володимира». «Місто Ярослава» прикрасили храмами й монастирями, обнесли муром з кількома в’їздами. Побудували перлини світової архітектури — Софійський собор у м. Києві, Спасо-Преображенський собор у м. Чернігові.• Розквіт писемності, освіти, започаткування літописання, внормування писаного права («Руська правда»), широкі династичні зв’язки з Європою — ось те, що відрізняє першу половину XI ст. від попередніх часів. Уперше митрополитом стає не грек, а русин Іларіон. Русь-Україна претендує на славу й велич Візантії.• Ярослав Мудрий розгромив печенігів, усунувши на певний час зовнішню загрозу з півдня, розбудував фортеці на півночі й півдні Русі.• Частина істориків схильна описувати Русь кінця X — першої половини XI ст. як централізовану монархію.

Номер слайду 6

1.Історичний мем із загадкою. Київські князі керувалися у своїй діяльності великими цілями. Розгляньте історичні меми та виконайте завдання до них:а) визначте, який із мемів «повідомляє» нам про Володимира Великого, а який — про Ярослава Мудрого; поясніть, як вам вдалося це встановити;б) визначте, які вислови закодовані у хмаринках слів, назвіть історичного персонажа, чиє життя вони ілюструють;в) перевірте правильність історичної інформації мемів, назвіть, якщо є, помилки та запропонуйте правильні варіанти подачі інформації;г) створіть власні варіанти мемів до цього завдання.

Номер слайду 7

2. Хронологічні фантазіїУявіть, що ви дослідник/дослідниця давньоруських літописів і вивчаєте давній текст. Визначте, чи можливі з точки зору синхронізації історичних подій запропоновані записи в тексті літопису.

Номер слайду 8

3.Історичний альбом. Уявіть, що ви укладаєте видання «Історичний альбом: доба Русі-України» і вам потрібно підготувати тематичні сторінки: «Політична історія», «Життя і побут», «Розвиток культури». Запропонуйте, до якої зі сторінок альбому ви помістили б ці ілюстрації.

Номер слайду 9

4. Що ми знаємо з теми. Перевірте, як ви засвоїли матеріал теми за допомогою онлайн-тесту. Для виконання завдання перейдіть за посиланням: https://cutt.ly/Oy. CMX9 U або скористайтеся смартфоном — зчитайте QR-код.

Номер слайду 10

Домашнє завдання Опрацюйте § 12, повторити матеріал уроку

Номер слайду 11

Рефлексія. Мені потрібна допомога. Я нічого не зрозумів/ла. Я все зрозумів/ла з уроку. На уроці було не цікаво. Урок мені дуже сподобався. У мене залишились запитання. Всі права належать авторам Н2 О

pptx
Додано
10 листопада
Переглядів
93
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку