Розробка уроку виробничого навчання за професією "Кравець" 1 курс, 2 розряд
ПЛАН УРОКУ
Тема програми: Виготовлення жіночої спідниці.
Тема уроку: Обробка кишень, дрібних декоративних деталей.
Мета уроку:
а) навчальна – навчитися технологічно правильно виконувати обробку кишень, дрібних декоративних деталей.
б) розвивальна розвивати акуратність у роботі, сприяти формуванню і розвитку самостійності, цілеспрямованості, організованості.
в) виховна виховувати в учнів естетичний смак, терпеливість, любов до обраної професії.
Тип уроку: урок з формувань професійних умінь та навичок.
Вид уроку: урок – пояснення з одноразовим показом трудових прийомів.
Дидактичне забезпечення (друковане, наочне тощо): Борецька Є. П. «Технологія виготовлення одягу», журнали «Бурда», «Ательє», інструкційно – технологічні карти, зразки виробів, картки контролю, картки дефектів.
Матеріально технічне забезпечення (матеріали, обладнання, пристрої тощо): універсальні швейні машини, машина 51 кл., лекала, лінійка, ножиці, голка, крейда, прасувальний стіл з праскою, сантиметрова стрічка, нитки білі, кольорові, ножиці, деталі крою.
Міжпредметні зв'язки: охорона праці, технологія, конструювання, матеріалознавство, художнє оформлення костюма, спец малювання.
Методи навчання: пояснення, демонстрація прийомів або вправ виконання операцій.
Навчально-виробничі роботи: виготовлення поясних виробів.
Форма організації навчальної діяльності учнів: індивідуально - колективна.
Література: Борецька Є. П. «Технологія виготовлення одягу», А. Т. Труханова «Технологія виготовлення одягу».
Хід уроку
І. Організаційна частина (~5хв):
- перевірка наявності учнів: кількість 12 чол.
- перевірка готовності учнів до уроку: учні готові до уроку.
- допуск з техніки безпеки: допущено учнів в кількості 12 чол..
ІІ. Вступний інструктаж (~40хв):
2.1. Повідомлення теми програми.
2.2. Повідомлення теми уроку.
2.3. Повідомлення мети уроку.
2.4. Відновлення в пам’яті учнів теоретичних відомостей:
Фронтальне опитування. Запитання до учнів:
Для повторення раніше вивченого матеріалу згадайте:
- Які деталі крою потрібні для виготовлення жіночої спідниці?
- Як обробляються виточки, защипи, підрізи?
Повторення правил техніки безпеки при виконанні ручних, машинних, ВТО робіт.
2.5. Виклад нового матеріалу:
При пошитті жіночої спідниці можна використати накладні кишені.
Накладнi кишенi - найбiльш поширений вид оздоблювального елементу жiночого та дитячого одягу. Накладнi кишенi бувають рiзноманiтноi форми. Iх оздоблюютъ складками, виточками, клапанами, планками, оборкою, кантом, мереживом, бейкою тощо.
Накладнi кишенi викроюють з припуском на пiдгин по бiчних та нижнiй сторонах. Припуск дорiвнюс ширинi оздоблювальної строчки, прокладеної на вiдстанi 5 мм вiд краю кишенi плюс 10-15 мм на припуск. По верхньому краю припуск на пiдгин дається завширшки 40-50 мм.
Послідовність обробки кишені.
1. Накладiть допомiжне лекало на накладну кишеню, вирiвнюючи краї лекала зi зрiзами деталi кишенi.
2. Позначте крейдою або милом по допомiжному лекалу контурну лiнiю у готовому виглядi накладної кишенi.
3. Знiмiть допомiжне лекало з деталi кишенi та вiзуально перевiрте якiсть контурної лiнії на деталi.
4. Викройте клейову кромку по довжинi верхнього краю кишенi для захисту його вiд розтягування. Прокладiть клейову кромку у згин верхнього краю кишенi з виворiтної сторони припуску, вiдступаючи 1-2 мм вiд лiнії верхнього краю, та закрiпiтьїї праскою.
5. Розташуйте деталь лицьовою стороною угору та обметайте зрiз припуску на пiдгин по верхньому краю кишенi на краєобметувальнiй машини, захищаючи зрiзи вiд обсипання.
6. Перегнiть припуск на пiдгин верхнього краю кишенi на лицьову сторону по лiнії перегину.
7. Обшийте бiчнi кути кишенi, вiдступаючи на 10-15 мм.
8. Пiдрiжте припуски на шви у бiчних кутах кишенi, залишаючи 3-4 мм.
9. Вивернiть на лицьову сторону та розправте бiчнi кути кишенi.
10. Припрасуйте припуск на пiдгин по верхнъому краю кишенi, розташовуючи лiнiю перегину верхнього краю на згинi деталi.
11. Направте припуски на виворiтну сторону деталi. Запрасуйте припуски кишенi по бiчних i нижнiй сторонах, розташовуючи контурну лiнiю перегину країв на згинах сторiн деталi.
12. Накладiть на лицьову сторону основної деталi допомiжне лекало, вирiвнюючи краї лекала зi зрiзами бiчних та верхнiй сторонах.
13. Позначте крейдою або милом мiсце розташування кишенi на основнiй деталi по допомiжному лекалу.
14. Знiмiть допомiжне лекало з основної деталі й вiзуально перевiрте чiткiсть контурної лiнiї на деталi.
15. Накладiть на основну деталь накладну кишеню, сумiщуючи контурнi лiнiї з краями кишенi. Наживiть деталi кравецькими булавками.
16. Настрочiть накладну кишеню з прямим нижнім краєм на основну деталь оздоблювальною строчкою на вiдстанi 5 мм від бічних і нижнъої сторiн кишенi. Витягнiть кравецькi булавки.
17.Закрiпiтъ верхні бiчнi кути накладноЇ кишенi подвiйною машинною строчкою, що переходить на верхнiй край кишенi на 5-7 мм.
18. Припрасуйте накладну кишеню у готовому вигляді з лицьової і
виворiтної сторiн.
Кишеня з овальним нижнім краєм.
3. Проклеїти пружок до верхньої частини кишенi
4. Застрочити край припуску на підгин по верхньому краю кишені.
5. Заметати краї кишені на виворотній бік.
6. Призібрати на нитку припуск на підгин кишені в заокруглених кутах.
7. Припрасувати кишеню.
8. Позначити місце розташування накладної кишені на основній деталі.
9. Приметати кишеню до основної деталі.
10. Настрочити кишеню на основну деталь.
Дефекти, які виникають при обробці кишені.
- краї кишені не паралельні (підрізати кишеню або викроїти нову);
- не проклеєний верхній край кишені (проклеїти верхній край кишені);
- не рівно обшиті бічні кути кишені (обшити рівно бічні кути кишені);
- не запрасовані припуски кишені по бічних і нижніх сторонах (запрасувати припуски кишені по бічних і нижніх сторонах);
- не симетрично розташовані кишені (розташувати їх симетрично);
- не рівна оздоблювальна строчка (строчку випороти і прострочити рівно).
2.6.Перевірка якості засвоєння учнями нового матеріалу.
Бесіда, фронтальне опитування:
Отже підіб’ємо підсумок сьогоднішнього уроку. Що ми сьогодні вивчили?
- теоретичного матеріалу;
- трудових прийомів;
- способів виправлення можливих дефектів.
2.7. Повідомлення учням денного завдання.
Сьогодні ви повинні технологічно правильно виконати обробку кишень спідниці.
2.8. Пропоную учням зайняти робочі місця.
ІІІ – Поточний інструктаж (~270хв):.
3 .1. Перевірка організації робочих місць учнів і своєчасності початку роботи.
3. 2. Перевірка правильності виконання трудових прийомів.
3.3. Перевірка дотримання учнями безпечних умов праці
3.4. Перевірка дотримання ТУ виконання роботи.
3.5. Проведення індивідуальних інструктажів з учнями.
3.6. Перевірка якості роботи і виконання денного завдання.
ІV – Заключний інструктаж (~20хв):.
4.1. Підведення підсумків роботи за день.
4.2. Повідомлення учням оцінок.
Відмічаю кращих учнів та повідомляю оцінки.
4.3. Аналіз типових помилок, які виникли під час виконання денного завдання.
Назвати основні недоліки, які виникли під час виконання робіт та їх проаналізувати.
Назвати способи виправлення дефектів.
4.4. Разом з учнями визначаємо кращі роботи.
4.5. Повідомлення домашнього завдання