Розробка презентації до уроку виробничого навчання за професією "Кравець" 3 курс, , 3 розряд
Чому потрібен офісний стиль? Офісний стиль тому і офісний, що він налаштовує людину на роботу, на дотримання ділового етикету і правил компанії. Для нього характерні зібраність і стриманість. При цьому людина, одягнена в офісному стилі, відчуває себе цілеспрямованою і енергійною. Те ж саме стосується й зачіски. Відчуття, що відчуває людина, коли її волосся розпущене або заколоте, і вже тим більше закручене в який-небуть хитромудрий, пучок. З розпущеним волоссям вона відчуває себе розслабленою, з зібраним - добре контролює свої емоції.
Що собою являє офісний стиль? У діловому світі прийнято строгий, консервативний стиль. Головне в ньому - добре зшитий костюм з тканини спокійних тонів. Перевага віддається стриманим кольорам, класичному взутті. Але, варто відзначити, що з недавніх часів в офісному стилі з'явились деякі послаблення. Наприклад, тепер можливо не тільки строгий діловий стиль, але й bisness-casual.
Стиль casual - один із найбільш демократичних стилів одягу. На сьогоднішній день, основа якого - це зручність. Цікаво, що стиль casual, сьогодні визначає безліч колекцій найвідоміших модних брендів, придумали зовсім не дизайнери. Місцем народження casual-стилю стало шотландське місто Абердін, де місцеві футбольні фанати заснували молодіжний рух Aberdeen Soccer Casuals. Учасники руху спочатку носили одяг певного стилю - практичного, вільного, з елементами спорту. Назва руху і дала назву новому стилю - стилю casual.
Стиль Casual включає настільки широкий спектр одягу, що набагато легше пояснити, що з можливих варіантів не є стилем casual (кежуал): церемоніальний одяг, наприклад, царські шати чи військова форма; офіційний одяг, наприклад, фрак або смокінг; строгий і діловий костюми; лаковані туфлі або накрохмалені сорочки. дрес-код інших стилів (наприклад; стандартний зовнішній вигляд любителя стилю хіп-хоп чи інших течій); національний одяг народів і народностей.
Бізнес-леді повністю відмовлятися від усього жіночного не варто, так як колега або партнер повинен сприймати її все-таки як жінку. Згідно з результатами досліджень, проведених на Заході, більш успішними виявляються жінки, одягнені в костюми з спідницею. Жінок у брючних костюмах чоловіки чомусь вважають поверхневими. Швидше за все, це пов'язано з тим, що несвідомо брюки сприймаються, як претензія жінки на чоловічу роль. У підсумку, з одягненою в брюки жінкою починають грати за чоловічими правилами, влаштовувати перевірку кордонів, оцінювати як фахівця.
Офісний або бізнес-стиль іде своїми коренями в далеке минуле. Чіткий крій, строгі лінії, непомітні кольори - все це класика, в основі якої - англійська стриманість. Офісний стиль тісно пов'язаний з класичним, хоча, в даний час припустимі деякі відступи від правил, все ж таки, бізнес-стиль неможливо сплутати з якоюсь іншою формою одягу. Час від часу класичний чи англійський стиль зазнає деяких змін, але він не допускає надмірностей і перевантаженість.
Спочатку трохи історії. Коли ми вимовляємо такі слова як «англійський стиль», кожен, напевно, уявляє аристократа з гордою королівською поставою, який володіє вишуканими манерами, елегантного, з бездоганним смаком, одягненого в строгий класичний костюм -трійку. Класика ніколи не виходить з моди. Одяг в англійському стилі консервативний і традиційний. Він може бути основою будь-якого гардеробу. Такий одяг говорить сама за себе - це якість і стиль, перевірені часом.
Англійський стиль нерозривно пов'язаний з англійською культурою. Він сформувався в XVIII столітті. Це був суворий одяг і за кольором і за кроєм. Тоді ж з'явився костюм для верхової їзди. Фраки, рединготи, панталони-шорти, високі чоботи, жокейські шапочки, невеликі приталені жакети, бриджі - все це прийшло до нас із минулих століть. Спочатку англійський стиль належав тільки до чоловічого костюму. Але він зробив величезний вплив на жіночу моду, і в кінці XIX століття в дамському одязі стали використовуватися елементи чоловічого костюму.
Як суворий у крої, так і стриманий у кольорі, класичний стиль дуже пізнаваний за клітинкою, твідом, смужкою, «курячій лапці». Він просто не може існувати без доповнень і аксесуарів. Саме в аксесуарах і полягає, часом, весь сенс і закінченість образу. Сюди можна віднести: елегантний берет, косинку, англійський капелюх, краватку, хустка у нагрудній кишені, сумочку класичної форми, туфлі-човники, годинник, окуляри, витончені ювелірні прикраси із золота і срібла, кліпси під перли, елегантні брошки.
Довжина такого елемента костюма як спідниця, спочатку доходила до щиколотки, потім піднялася до середини ікри. Наприклад, прямі спідниці, плісе, в складку - все це одяг класичного англійського стилю. Також представниками англійського стилю є - класичний напівприлеглий жакет, кардиган, спенсер, пряме закрите строге плаття з мінімумом деталей, сукня і жакет, брюки в чоловічому стилі і жакет, блузка. Блузка трохи розфарбовує і злегка позбавляє стиль від зайвої строгості і нудності. На ній можуть бути романтичні і жіночні оборки і жабо.
Які вимоги до офісного стилю одягу? Дрес-код (від англ.. dress-code – кодекс одягу) – форма одягу, яка вимагається при відвідуванні певних заходів, організацій, закладів. В банках, міжнародних, консалтингових та юридичних компаніях дотримання корпоративного стилю є обов’язковим. Подібні заходи були прийняті для того, щоб зовнішній вигляд співробітників сприяв успішному прийняттю важливих рішень. Навіть у теплу пору року такий одяг як босоніжки, в’єтнамки, шорти, майки, декольтовані футболки та сукні з відкритою спиною категорично заборонені.
Дрес-код компанії – це один із найважливіших елементів корпоративної культури. Адже зустрічають людей по одягу, а проводжають по розуму. Жоден клієнт не зможе серйозно сприймати вас, якщо ви зустрінете його в холі компанії в рваних джинсах, потертих кедах і розтягнутій майці. Вимоги до зовнішнього вигляду повинні обговорюватися під час співбесіди і прописуватися в трудовому договорі, який ви підписуєте з вашим роботодавцем. Багато компаній часто навіть штрафують своїх працівників за недотримання норм і правил корпоративного стилю.
Пріоритетними є білі, блідо-блакитні, інших світлих пастельних тонів з довгим рукавом, викладеним коміром. Припустима бліда одноколірна тонка смужка чи клітинка. Влітку можна одягати світлу однотонну сорочку з довгим чи коротким рукавом без піджака. Не експериментуйте з яскравими малюнками та візерунками. Обирайте сорочки відповідно до кольору костюму, але на декілька тонів світлішу.
Які варіанти модних образів підходять для найсуворішого дрес-коду? Влітку хочеться одягатися легше і трохи менше. І, звичайно ж, якнаймоднiше. Але що робити, якщо у вас в офісі строгий дрес-код? І відкриті туфлі або коротка спідниця викличуть не тільки гнів начальства, а й грошові штрафи. Пропоную варіанти модних образів, які підійдуть навіть для найсуворішого дрес-коду.
Найкласичніший образ - білий верх і чорний низ можна трошки освіжити. Хто сказав, що шорти - це одяг тільки для пляжу? Чорні шорти з легкої тканини в комбінації з білою сорочкою і закритими туфлями на невисокій платформі - серйозна комбінація, яка не позбавлена індивідуальності. А ось сумка лілового кольору з ланцюжком - внесе модну родзинку.
Білий брючний костюм у стилі мрій Остапа Бендера про Ріо дозволить тобі втримати баланс між офісним ритмом і літнім настроєм. А легка майка замість сорочки перетворить твій наряд ввечері у круїзний, варто тільки скинути піджак. Зверни увагу на штани, які розширюються унизу - вони знову в моді. Легка сумка з яскравим принтом дуже доречна в загальній біло-рожевій гамі.
Класичний прийом у створенні образу - вибрати тільки одну, але дуже яскраву деталь. Так ми пропонуємо зробити в наступному образі для офісу - зробити повний білий лук - плаття, сумку і туфлі, але вибрати яскраву червону хустинку з принтами. Її можна пов'язати на шию, на голову або прикрасити сумку. Виглядає дуже ефектно, але не викличе роздратування у начальства.
Дрес-код для жінок більш демократичний, однак, їм теж не рекомендується вибиратися у дуже яскраві кольори, носити короткі спідниці і великий каблук. Не варто забувати, що будь-яке взуття повинно одягатися на колготки, панчохи або капронові шкарпетки. Плаття не повинні бути занадто облягаючими, а сорочки надто прозорими. Нижню білизну потрібно ховати - це зовсім не те, що повинні бачити ваші партнери та колеги. Підходьте до вибору ділового костюма творчо, не бійтеся проявляти фантазію і експериментувати. Адже навіть самий строгий костюм може виглядати дуже ефектно, якщо його правильно вибрати і одягнути в потрібне місце.