Тема уроку: Виготовлення жіночої спідниці. Обробка шлиці. Обробка бічних швів.

Про матеріал

Розробка уроку виробничого навчання за професією "Кравець" 1 курс, 2 розряд

Перегляд файлу

 

                                                    ПЛАН УРОКУ

Тема програми: Виготовлення жіночої спідниці.

Тема уроку: Обробка шлиці. Обробка бічних швів.

Мета уроку:

а) навчальна – навчитися технологічно правильно виконувати обробку  шлиці та бічних швів.

б) розвивальна розвивати акуратність у роботі, сприяти формуванню і розвитку самостійності, цілеспрямованості, організованості.

в) виховна виховувати в учнів естетичний смак, терпеливість, любов до обраної професії.

Тип уроку: урок з формувань професійних умінь та навичок.

Вид уроку: урок – пояснення з одноразовим показом трудових прийомів.

Дидактичне забезпечення (друковане, наочне тощо): Борецька Є. П. «Технологія виготовлення  одягу», журнали «Бурда», «Ательє», інструкційно – технологічні карти, зразки виробів, картки контролю, картки дефектів.

Матеріально технічне забезпечення (матеріали, обладнання, пристрої тощо): універсальні швейні машини, машина 51 кл., лекала, лінійка, ножиці, голка, крейда, прасувальний стіл з праскою, сантиметрова стрічка, нитки білі, кольорові, ножиці, деталі крою.

Міжпредметні зв'язки: охорона праці, технологія, конструювання, матеріалознавство, художнє оформлення костюма, спец малювання.

Методи навчання: пояснення, демонстрація прийомів або вправ виконання операцій.

Навчально-виробничі роботи: виготовлення поясних виробів.

Форма організації навчальної діяльності учнів: індивідуально - колективна.

Література: Борецька Є. П. «Технологія виготовлення  одягу», А. Т. Труханова «Технологія виготовлення одягу».

Хід уроку

І. Організаційна частина (~5хв):

-          перевірка наявності учнів: кількість 12 чол.

-          перевірка готовності учнів до уроку: учні готові до уроку.

-          допуск з техніки безпеки: допущено учнів в кількості 12 чол..

ІІ. Вступний інструктаж (~40хв):

2.1. Повідомлення теми програми.

2.2. Повідомлення теми уроку.

2.3. Повідомлення мети уроку.

2.4. Відновлення в пам’яті учнів теоретичних відомостей:

Фронтальне опитування. Запитання до учнів:

 Для повторення раніше вивченого матеріалу згадайте:

- Які деталі крою потрібні для виготовлення жіночої спідниці?

- Яку кишеню ви використали для обробки спідниці?

- Як обробляються виточки?

Повторення правил техніки безпеки при виконанні ручних, машинних, ВТО робіт.

2.5. Виклад нового матеріалу:

Пояснення:

1. Викроїти  прокладку для обробки шлицi. Довжиною, що рівна довжині шлицi + 1,0см. 1 — шириною 4,0..5,0см; 2— шириною 1,0 см.

2. Продублювати припуски на обробку шлицi. Вкласти прокладку на виворiтний бiк основних деталей до на мiчених лiнiй, до лiнiї пiдгину низу прокладка не повинна доходити на 0,1 см.

3. Обметати зрiзи припускiв для обробки шлицi. З лицьового боку припускiв.

4. Обметати нижнiй зрiз. З лицьового боку полотнищ спiдницi.

5. Обшити нижні кути шлицi. Перегнути припуски на лицьовий бiк i обшити по лінії пiдгину низу.

6. Висiкти припуски в кутах. Залишити припуск в кутi  0,1...0,2см.

7. Вивернути на лицьовий бiк i виметати кути, одночасно заметувати низ виробу. Виправити кант з основної деталі. Перегнути припуск на обробку низу по лінії підгину низу.

8. Припрасувати кути та низ шлиці. З виворітного боку через пропрасувальник.

9. Розпрасувати (запрасувати) середній шов. До повного прилягання.

10.  Настрочити полотнище спiдницi на припуски для обробки в кiнцi шлицi. Деталi розкласти в рiзні боки, припуски щлицi вiдiгнути в бiк верхньої частини шлицi. З лицьового боку настрочити під кутом 30°

Дефекти, які виникають при обробці шлиці:

1. Не якісно оброблені нижні кути шлицi.

2. Шлиця виконана не на той бік.

3. Не якісно настрочене полотнище спiдницi на припуски для обробки в кiнцi шлицi

Обробка бічних швів.

Розповідь

1. Зметати перед (пілочку) зі спинкою:

Деталі скласти лицьовими боками всередину, вирівняти зрiзи і зметати по позначених лiнiях, суміщаючи контрольні знаки.

2. Зшити зметанi деталi бiля строчки зметування на вiдстанi 0,1 см вiд неї.

3. Обметати зрiзи припусків на шви.

4. Розпрасувати (або запрасувати) шви:

З виворітного боку без пропрасовувача з застосуванням пари для зволоження.

Розповідь.

Дефекти, які виникають при обробці бічних швів:

-          не однакова довжина бічних швів (випороти нитки зметування і зметати знову, утворюючи посадку);

-          не якісно розпрасований або запрасований бічний шов (повторно розпрасувати або запрасувати бічний шов).

2.6.Перевірка якості засвоєння учнями нового матеріалу.

Бесіда, фронтальне опитування:

Отже підіб’ємо підсумок сьогоднішнього уроку. Що ми сьогодні вивчили?

      - теоретичного матеріалу;

      - трудових прийомів;

      - способів виправлення можливих дефектів.

2.7. Повідомлення учням денного завдання.

Сьогодні ви повинні технологічно правильно виконати обробку  шлиці та бічних швів..

2.8. Пропоную учням зайняти робочі місця.

ІІІ – Поточний інструктаж (~270хв):.

3 .1. Перевірка організації робочих місць учнів і своєчасності початку роботи.

3. 2. Перевірка правильності виконання трудових прийомів.

3.3. Перевірка дотримання учнями безпечних умов праці

3.4. Перевірка дотримання ТУ виконання роботи.

3.5. Проведення індивідуальних інструктажів з учнями.

3.6. Перевірка якості роботи і виконання денного завдання.

ІV – Заключний інструктаж (~20хв):.

4.1. Підведення підсумків роботи за день.

4.2. Повідомлення учням оцінок.

 Відмічаю кращих учнів та повідомляю оцінки.

4.3. Аналіз типових помилок, які виникли під час виконання денного завдання.

Назвати основні недоліки, які виникли під час виконання робіт та їх проаналізувати.

Назвати способи виправлення дефектів.

4.4. Разом з учнями визначаємо кращі роботи.

4.5. Повідомлення домашнього завдання

 

 

docx
Пов’язані теми
Розробки уроків
Додано
23 жовтня 2023
Переглядів
160
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку