КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО УРОКУ З БІОЛОГІЇ ТА ЕКОЛОГІЇ
Клас: 11
Тема програми: Біологічні основи здорового способу життя.
Тема уроку: Вплив навколишнього середовища на здоров’я людини.
Навчальний проект: Особиста програма зміцнення
здоров’я.
Реалізація змістовних накрізних ліній на уроці:
Тип уроку: комбінований.
Місце уроку в навчальній темі: поточний.
Базові поняття і терміни: навколишнє середовище, абіотичне середовище, біотичне середовище, антропічне середовище.
Обладнання і матеріали: комп’ютер, мультимедійна презентація, робочі зошити, інтерактивні завдання, які дають змогу показати вплив навколишнього середовища на здоров'я, тестове завдання.
Методи і методичні прийоми:
Прийоми навчання: пояснення, активізація уваги та
мислення, одержання з презентації нових знань, робота
з інтерактивними вправами.
Міжпредметні зв ́’язки: українська література.
Реалізація освітніх стандартів через формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою, основні предметні компетентності у природничих науках, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, розвиток умінь та навичок застосування інформаційно-комунікаційних технологій для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією, уміння вчитися впродовж життя.
Очікувані результати:
СТРУКТУРА УРОКУ
Організаційний етап …………………………………………………2 хв.
Перевірка домашнього завдання……………………………………10 хв.
Актуалізація опорних знань і мотивація освітньої діяльності ……3 хв.
Вивчення нового матеріалу …………………………. ……………...20 хв.
Узагальнення і систематизація знань і вмінь здобувачів………… 7 хв.
Підведення підсумків уроку ………………………………………… 2 хв.
Домашнє завдання …………………………………………………… 1хв.
ХІД УРОКУ:
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП.
Привітання, перевірка присутніх та готовності учнів до уроку, створення робочої атмосфери.
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ:
2.1. Здобувачам запропоновано виконати завдання на освітньому сервісі LearningApps.org за посиланням: https://learningapps.org/27905733 інтерактивні завдання з теми «Біологічні основи здорового способу життя» ( зароби свій перший мільйон).
2.2. Захист навчального міні - проекту з теми
«Особиста програма зміцнення здоров’я». ( 1-2 учні ).
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ І Мотивація ОСВІТНЬО-пізнавальної діяльності ЗДОБУВАЧІВ
Прийом «Поміркуйте!»
За твердженням фахівців ВООЗ, здоров'я на 50 % залежить від способу життя людини, на 20 % – від спадковості, на 10 % – від медичних послуг і на 20 % – від стану навколишнього середовища.
Прийом «Пригадайте!»
Повідомлення теми, мети та плану уроку.
Епіграф до уроку
Все на землі, все треба берегти
І птаха й звіра, і оту рослину,
Не чванься тим, що цар природи ти - Бо врешті, ти його частинка.
Друже мій, люби життя, Люби людей, природу,
А кривду кинь у забуття,
Як камінь в тиху воду.
Б. Лепкий
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
«Вплив навколишнього середовища на здоров’я людини».
Питання для опанування з обговоренням у ході пояснення
( демонстрація презентації):
1.Вплив абіотичних чинників навколишнього середовища
на здоров'я людини ( слайд 7-9).
Навколишнє середовище – сукупність абіотичного, біотичного й антропічного середовищ, які в сукупності впливають на людину та її діяльність.
Абіотичне середовище – сукупність природних об'єктів і процесів неживої природи, що справляють на організм людини прямий або опосередкований вплив.
2. Особливості впливу біотичного середовища.
Компонентами біотичного середовища є усі види біорізноманіття
та природні об'єкти, складниками яких є живі організми ( слайд 10-13).
Завдання:
З'єднайте групи біотичних чинників з їх прикладами
https://learningapps.org/display?v=p87s4syrn22
3. Вплив антропічного середовища на здоров'я людини
(слайд 14-16).
( LearningApps.org), за посиланням: https://learningapps.org/27991803 (слайд 15) : знайди пару: використання природних чинників і соціального середовища для зміцнення здоров'я людини (види екотерапії є дельфіно-, гіпо-, апі-, ландшафто-, гарден-, лісотерапія).
Питання:
1. Уявіть, що ви на відпочинку . Ви їсте цукерки, печиво але ніде не має смітника. ЩО ТИ РОБИШ?
а) Тримаєте обгортку в кишені, поки не побачите смітник.
б) кидаєте їх на землю. Це не ваша вина просто не має смітника.
в) Це залежить від багатьох чинників.
2.По дорозі додому ви дуже захотіли пити. Що ти купиш?
а) Щось в пластиковій пляшці
б) Щось в скляній пляшці або алюмінієвій банці.
в) Щось в коробці.
3.Ваш особистий гаджет потребує нові елементи живлення.
ЩО ТИ РОБИШ?
а) купляю новий акумулятор.
б) кладу старі батарейки у відро для сміття та купую нові батарейки.
в) купую нові і здаю старі на переробку.
4. Якщо б ви жили недалеко біля зони відпочинку, як би ви відреагували, якщо фаст- фуд ресторан відкрився недалеко від вас?
а) Радієте, але і турбує велика кількість сміття.
б) Радієте. Тепер ви можете з'їсти щось смачненьке.
в) Ви ніколи не їсте у фаст-фудах.
Ваш рахунок :
1. а) 3; б) 1; в) 2;
2. а) 1; б) 3; в) 2;
3.a) 3; б) 1; в) 2;
4.a) 2; б) 1; в) 3.
КЛЮЧ:
12-10: Ви безумовно піклуєтесь про навколишнє середовище.
9-7: Ви намагаєтеся піклуватися про природу, але не постійно.
6-4: Ви не піклуєтесь про природу.
( 5-7 хв.).
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ І УМІНЬ ЗДОБУВАЧІВ
Завдання: скласти ментальну карту ( сервіс coggle.it)
« Вплив навколишнього середовища на здоров’я людини».
VІ. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКУ УРОКУ
Формулювання висновків:
Аналіз роботи учнів класу.
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: опрацювати матеріал уроку, виконати тест на платформі «На урок» за посиланням, повторити тему «Адаптації» (classroom).
*Творче завдання ( для бажаючих) : журнали, використовуючи інтернет-ресурси чи інші медіа джерела, створити презентацію на тему «Імунотерапія».