Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.
Форма проведення уроку: урок-гра.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап
Правила гри
1.Грають дві команди.
2.На обговорення відповіді надається 1 хвилина.
3.Відповідь оцінюється:
-повна відповідь – 2 бали;
-неповна відповідь – 1 бал;
-невірна відповідь – 0 балів;
-творчі та практичні конкурси – 5 балів.
4.Право оцінювання надається експертам.
5.Для підрахунку результатів обирається лічильна комісія.
ІІ. Проведення біологічного КВК. (Орієнтовні завдання)
1. Конкурс «Розминка» (Конкурс можна провести як біологічну естафету)
- Перелічіть органи травлення хребетних тварин.
- Які основні функції виконує кров?
- Назвіть види скелетів.
- Які типи розвитку тварин ви знаєте?
2. Конкурс «Знайди помилки» (Команди отримують завдання і повинні виправити помилки)
В той червневий день яскраво світило сонце, воно відбивалося в світло-голубих квітах мати-й-мачухи. По краях дороги повзали раки, які ловили метеликів. Метелики капустянки зливалися з рожевими квітками конюшини, подекуди пролітали жуки шовковичного шовкопряду. Біля лісу ми з собакою виявили рій травневих жуків, які поселилися в дуплі дерева. Ми з собачкою йшли швидко, і тому і вона і я дуже спітніли, і я витер з неї носовою хустинкою піт. Скоро ми побачили озеро, по якому плавали коники, оводи і невідомі темні жуки з плавальними кінцівками. Ці жуки підпливали до латаття і пили з них нектар.
3. Конкурс «Відгадай за малюнком» (Команди отримують малюнки «Головний мозок хребетних» необхідно визначити якому класу тварин відповідає кожний малюнок та зробити відповідні підписи відділів мозку)
Урок № 47 Дата______
Тема: Узагальнення.
Мета.
Освітня. Узагальнити у формі гри матеріал з теми «Процеси життєдіяльності тварин»;
Розвиваюча. Продовжити розвивати вміння знаходити подібні й відмінні процеси життєдіяльності тварин.
Виховна. Виховувати відповідальність, активну життєву позицію, почуття дружби, колективізму, взаємодопомоги.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.
Форма проведення уроку: урок-гра.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап
Правила гри
ІІ. Проведення біологічного КВК. (Орієнтовні завдання)
1. Конкурс «Розминка» (Конкурс можна провести як біологічну естафету)
- Перелічіть органи травлення хребетних тварин.
- Які основні функції виконує кров?
- Назвіть види скелетів.
- Які типи розвитку тварин ви знаєте?
2. Конкурс «Знайди помилки» (Команди отримують завдання і повинні виправити помилки)
В той червневий день яскраво світило сонце, воно відбивалося в світло-голубих квітах мати-й-мачухи. По краях дороги повзали раки, які ловили метеликів. Метелики капустянки зливалися з рожевими квітками конюшини, подекуди пролітали жуки шовковичного шовкопряду. Біля лісу ми з собакою виявили рій травневих жуків, які поселилися в дуплі дерева. Ми з собачкою йшли швидко, і тому і вона і я дуже спітніли, і я витер з неї носовою хустинкою піт. Скоро ми побачили озеро, по якому плавали коники, оводи і невідомі темні жуки з плавальними кінцівками. Ці жуки підпливали до латаття і пили з них нектар.
3. Конкурс «Відгадай за малюнком» (Команди отримують малюнки «Головний мозок хребетних» необхідно визначити якому класу тварин відповідає кожний малюнок та зробити відповідні підписи відділів мозку)
4. Гра з глядачами (Поки команди виконують завдання, ведучий або вчитель проводить гру з глядачами, пропонуючи їм розгадати ребуси, кросворди. Найактивніші та найкмітливіші глядачі нагороджуються призами)
5. Конкурс капітанів (Капітани задають один одному по 5 запитань)
6.Конкурс «Повідомлення гідрометеоцентру» (Команди пропонують прикмети про те, як тварини передбачають погоду)
7. Конкурс «Найкращий зоолог» (Команди отримують завдання в якому необхідно поєднати в пунктах 1 і 2 такі біологічні поняття)
1. Крила вкриті лусками, дихає зябрами, чотири пари ходильних ніг, комаха хижак, дихає трахеями, розвиток з неповним перетворенням, має три пари ходильних ніг, ротовий апарат колючо-сисного типу.
2. Бабка, павук-хрестовик, комахи, сонечко, білан капустяний, комар, річковий рак, тарган.
8. Конкурс «Спостережливість» (Команди отримують картини, які розглядають 30 секунд після чого відповідають на питання)
- картина Саврасова «Грачи прилетели». Які птахи зображені на картині?
- картина Рилова «В голубом просторі». Скільки лебедів на картині?
ІІІ. Лічильна комісія підводить підсумки КВК та визначають команду переможця.
ІV. Домашнє завдання
Повторити відповідні параграфи підручника, підготуватись до контрольної роботи.