Стеценко Юлія Олексіївна, учитель початкових класів
Розробка уроку математики, 2 клас
ТЕМА.ВІДНІМАННЯ ВИДУ 40-8.
РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА ТРИ ДІЇ. ЗНАХОДЖЕННЯ ПЕРИМЕТРУ ГЕОМЕТРИЧНИХ ФІГУР
Мета: формувати
предметні компетентності:
- Актуалізувати знання в учнів про склад двоцифрових чисел;
- Ознайомити учнів з прийомами віднімання виду 40 – 8;
- Удосконалювати обчислювальні навички, вміння розв'язувати задачі на три дії
- Розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій (аналізу, синтезу, порівняння);
- Виховувати інтерес до математики, цікавість до природи та дбайливе ставлення до неї.
ключові компетентності:
- Спілкування державною мовою: вміння усно і письмово виражати свої думки
- Уміння вчитися: удосконалювати вміння дотримувати правильної постави під час письма; самоорганізовуватися до навчальної діяльності
- Інформаційні – удосконалювати вміння знаходити з підручника необхідну інформацію
- Комунікативна - розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, виразно, використовуючі математичні терміни);
Обладнання: мультимедійний комплект, цеглинки Лего, підручник, картки із завданнями
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Хід уроку
І. Організація до уроку
- Сьогодні, на урок я приготувала незвичні подарунки. Ви не зможете забрати їх додому, комусь подарувати, але на душі у вас стане тепліше.
- Приготуйте праву долоньку для подарунків .
- Я дарую вам щиру посмішку, любов, доброту, здоров’я, мир і добро. Затисніть подаруночки у правій долоньці. А тепер приготуйте ліву. У цю долоньку я вам поставлю увагу, кмітливість, старанність, акуратність – усе те, що вам необхідне на уроці. Затисніть ліву долоньку. А для того, щоб у вашого сусіда теж був хороший настрій - поділіться своїм подарунком з правої долоньки повітряний поцілунок.
ІІ Актуалізація опорних знань, умінь, навичок
Перевірка домашнього завдання
Запис числа, класна робота
Каліграфічна хвилинка
- Яке сьогодні число? 22
- Що можна розповісти про це число? (парне, складається з двох цифр, має десятки і одиниці )
- Запишемо це число та розкладемо на розрядні доданки
22 = 20 + 2
Фронтальне опитування
- Як називаються компоненти дій при відніманні?
- Як називаються компоненти дій при додаванні?
- Щоб дізнатися на скільки більше одне число за інше яку дію потрібно виконувати?
- Щоб дізнатися на скільки одне число менше за інше яку дію будемо виконувати?
- Що таке периметр?
III. Повідомлення теми і завдань уроку. Прийом інтриги.
- Яка зараз пора року?
- Який місяць?
- Вже зовсім скоро осінь завершить своє чарівне панування на землі і наступить нова пора року зима. Тому ми сьогодні будемо прощатися з нашою осінню. Виконаємо цікаві завдання. Дізнаємося новий спосіб віднімання. Зберемо кошик з осінніми дарами
IV. Вивчення нового матеріалу
- Чому місяць називають листопадом?
(На дошці розвішені листочки з числами, які потрібно розмістити у порядку спадання. Один учень біля дошки. Решта працює в зошиті
15, 65, 76, 20, 31, 9, 34. Робота з числами. Отримали букет з листя)
- Назвіть найбільше записане двоцифрове число?
- Скільки десятків у числі? Одиниць?
- З настанням осені тварини починають готуватися до зими. Давайте відгадаємо загадки і пригадаємо хто і як готується до зими.
Загадка
Котиться клубочок
Зовсім без ниточок.
Замість ниточок –
Триста колючок. (Їжак)
- Які зміни з настанням осені відбуваються в їжачка ?
- Перед тим як залягти у сплячку їжачку потрібно відкласти жирові запаси.
https://www.youtube.com/watch?v=-oQ5QY1lS9k
(Діти усно рахують, піднімаючи відповідну цеглинку з відповіддю. Отримали грибочки)
Загадка
Спритний майстер у стрибках:
На деревах, по гілках.
Вся руда, пухнастий хвіст,
Рідний дім для неї – ліс. (Білка)
- Діти, як білочка готується до зими?
- Давайте допоможемо їй. За правильно виконане завдання ми отримаємо горішки.
Ланцюжки
- 80 = 10 +70 40 = 10 + …
- 100 = 10 + … 50 = 10 + …
- 90= 10 + … 20 =10 + …
- 50 = 10 + … 30 = 10 + …
- 60 = 10 +…
(Отримали пакунок з горішкам)
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=Yq18upMFTcs
4.Робота за підручником. Опрацювання нового матеріалу
Загадка
Куций хвостик, довгі вушка,
Шерсть м’якенька, як подушка.
Скаче вгору, наче м’ячик.
Хто це, діти?
Сірий… (Зайчик)
-Діти, пригадаймо, як зайчик готується до зими.
- Давайте і ми допоможемо зайчику. Якщо правильно виконаємо завдання передамо зайчику морквинку
- Отже опрацюємо новий матеріал.
Підручник ст. 48 завдання 2
Коментоване виконання завдання
(отримали морквину)
- А як змінюється робота людей з настанням осені? (Відповіді дітей)
- У вересні місяці, коли ще тепло і немає морозів, садівники висаджують молоді дерева. Щоб коріння набрало вологи саджанці на добу ставлять у відро з водою. Викопують яму глибиною 70 см, на дно додають добрива і закопують дерево. Поруч потрібно вбити кілочок для підтримки саджанця
- В народі є така приказка: У хорошого хазяїна восени і соломина не пропаде.
- Як ви розумієте цю приказку?
- Отже, переходимо до виконання наступного завдання – розвязування задачі. Якщо правильно розвяжимо задачу отримаємо гостинець і для себе
Гімнастика для очей
https://www.youtube.com/watch?v=RvbEX2b5wDs
V. Закріплення вивченого матеріалу
Пташки. Робота в парі
- Ми згадали про підготовку тварин і людей до зими. А як же пташки готуються до зими? Чого вони бояться голоду чи холоду?
- Птахи які не можуть себе прогодувати взимку відлітають у теплі краї (ластівки, шпаки, чайки, журавлі, лебеді, зозуля, соловейко) – це перелітні птахи. Пташки, які не відлітають – це осілі (горобець, сорока, ворона, дятел, синичка)
- Отже. Давайте зробимо ще одне завдання для пташок, які залишаються у нас зимувати.
Робота в парі. На картках
1 – й ряд Знайти периметр трикутника.
2 – й ряд Знайти периметр квадрата
3 – й ряд Знайти периметр прямокутника.
(отримаємо насіння, зерно )
Домашнє завдання
Підручник ст. 49 завдання 8, завдання 9
VІ Підсумок уроку. Рефлексія.
Вправа «Відкритий мікрофон»
- Сьогодні я дізнався…
- Було цікаво…
- Було складно…
- Тепер я зможу…
Формувальне оцінювання
- Оберіть цеглинку і оцініть свою роботу на уроці :
Зелена цеглинка-“все вийшло”,
Червона цеглинка- “було важко”,
Жовта цеглинка- “нічого не зрозумів”.