Тема: Виховний захід «Ні дня без безпечного Інтернету!»

Про матеріал
Позакласний виховний захід на тему "Безпечний Інтернет". Можна проводити в актовому залі для учнів інших класів. У заході передбачені різні конкурси, ознайомлення із різноманітними комп'ютерними загрозами, різні ігри. Захід пізнавальний та цікавий.
Перегляд файлу

Тема: Виховний захід «Ні дня без безпечного Інтернету!»

Мета:

  •    дослідити позитивні і негативні сторони Інтернету;
  •    засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті;
  •    розвивати логіку, кмітливість;
  •    сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання;
  •    виховувати інформаційну культуру учнів.

 

Обладнання: відео, стікери, маркери або ручки, комп'ютерна презентація, ватман, надписи зі словами Інтернет-термінів, музичний супровід, конверт.

 

ХІД ЗАХОДУ

Ведучий 1: З дитинства всі люди вивчають різні правила та дотримуються їх, щоб зробити своє життя довгим та безпечним. Всі ми прекрасно знаємо Правила дорожнього руху, як поводитися з газом, Правила пожежної безпеки, Правила використання електричних побутових приборів. Так? Всі знають ці правила та дотримуються їх? (Чекаємо відповіді).

Ведучий 2: А чи існують правила, яких ми маємо дотримуватись, працюючи в Інтернет? (Чекаємо відповіді).  Так, в Інтернеті ми також повинні дотримуватися певних правил, щоб залишитися здоровою людиною з усіх боків. Правила ці вам вже знайомі. На уроках інформатики ви обговорюєте тему безпеки в Інтернеті та кожного року в школі проводяться заходи до Дня безпечного Інтернету.

Ведучий 1: Цього року День безпечного Інтернету – це 11 лютого. Проходить цей день під гаслом «Створюй, спілкуйся та поважай: кращий Інтернет починається з тобою». Сьогодні ми з вами пригадаємо  правила безпечної поведінки в Інтернеті, знову поговоримо про позитивну і негативну сторони всесвітньої павутини, згадаємо про небезпеки та шляхи їх подолання.

Ведучий 2: На сьогодні в Україні проблема безпеки дітей в Інтернеті постала особливо гостро. Аудиторія користувачів всесвітньої мережі дедалі розширюється, і її переважну частину становлять діти та підлітки, які не усвідомлюють повністю загроз, що можуть чекати у віртуальному просторі.

Ведучий 2: Тому сьогоднішній  наш захід ми присвятимо темі «Безпечний Інтернет». Спробуємо дослідити  позитивні і негативні наслідки Інтернету, сформулювати та засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті.

 

Ведучий 1: Оголошую мозковий штурм «Про користь Інтернету». Назвіть позитивні можливості Інтернету   (учні із залу називають їх)

 

Ведучий 2: Інтернет – дуже потужний ресурс, який значно полегшує життя людини та відкриває майже необмежені можливості для самореалізації та саморозвитку юної особистості, спілкування, навчання, дозвілля. Але разом з тим, в Інтернеті приховано досить багато небезпек як для дітей, так і для дорослих. Знання цих небезпек дозволить їх уникнути. Наші експерти підготували чималий список. Прислухайтесь і зробіть висновки.

 

  1. ВИСТУПИ УЧНІВ (учні виходять та мають плакат, де написана небезпека і розповідають )

 

Учень 1. Клавіатурний шпигун – програма, що відстежує введення користувачем паролів і пін-кодів.

 

Учень 2. Хробаки – окремий вид шкідливих програм, головною задачею яких є розмноження серед комп’ютерів в мережі.

 

Учень 3. Адваре – рекламні модулі. Ці програми, мабуть найменш небезпечні з усіх шкідливих програм, але через дуже широку розповсюдженість і просто величезну зухвалість їх авторів в останній час вони стали досить неприємними. Задача рекламного модуля – показати вам рекламу. Це може відбуватись у різних проявах, наприклад у вас можуть самостійно відкриватись певні сторінки у браузері, які ви не відкривали – це будуть сайти з дивною рекламою або просто сайти, які ви не збирались відвідувати.

 

Учень 4. Дропери –це програми, які встановлюють троянські програми на комп’ютери користувачів.

 

Учень 5. Руткіт – це спеціальний вид троянських програм, головна мета якого – максимально глибоко інсталюватись у систему, щоб його було якомога важче знайти і видалити. Як правило, руткіти містять драйвери операційних систем. Головна проблема в тому, що руткіти дуже важко знайти і ще важче видалити з системи. Далеко не кожна антивірусна програма може з цим впоратись.

 

Учень 6. Кібер-булінг. Одна із форм переслідування дітей та підлітків за допомогою інформаційних технологій. Для цього можуть створюватися сайти, на яких розміщуються матеріали, що компрометують дитину (фото, відеозйомки тощо). З метою кібер-булінгу використовуються сервіси миттєвих повідомлень, електронна пошта, соціальні мережі, ігрові та розважальні сайти, соціальні мережі, форуми та чати.

 

Учень 7. Кібер-грумінг – входження у довіру до дитини з метою використання її у сексуальних цілях. Шахраї дуже добре ознайомлені з особливостями вікової психології дитини і досить легко можуть встановлювати з нею контакт у соціальних мережах, форумах. Починаючи із віртуального спілкування та входячи у довіру до дитини, злочинці пропонують потоваришувати, а потім поступово переходять до розмов про зустріч у реальному житті та переводять тему спілкування у сексуальну площину.

Учень 8. Спам -це масова розсилка реклами або іншого виду повідомлень особам, які не висловлювали бажання їх отримувати. Метою розповсюдження підроблених повідомлень є отримання від споживачів таких особистих відомостей: власного імені та імені користувача; номера телефону й адреси; пароля або PIN-коду; номера банківського рахунку.

 

 

Учень 9. Грифери. Інтернет-шахраї, які заважають учасникам он-лайн ігор спокійно грати. Вони періодично пошкоджують ігрових персонажів, блокують певні функції гри та викрадають як персонажів, так і їхнє віртуальне життя.

 

Учень 10. Шантаж. Виманювання інформації про дитину та її сім’ю з метою подальшого пограбування, шантажу. Це відбувається завдяки використанню шпигунського програмного забезпечення. Це комп’ютерні програми, які збирають інформацію без відома власника комп’ютера. Зібрана інформація може містити:

- список рекламних сайтів, на які переходить користувач;

 - особисту інформацію: ім’я, адресу та номер телефону;

- перелік файлів, які завантажує користувач на свій комп’ютер.

 

Учень 11. Фішинг – технологія Інтернет-шахрайства, розроблена з метою крадіжки конфіденційної інформації. Різновидами її є поштовий фішинг (отримання листа від «державної установи» або «банку» із вимогою повідомити особисті  дані) та он-лайн-фішинг (створення ідентичної копії відомих сайтів Інтернет-магазинів з метою обманювання покупців).

 Наприклад, користувач хоче відкрити сайт вконтакте ру, а замість цього набирає вконракте ру. Як показує статистика такі помилки при введені адреси користувачі роблять досить багато. При цьому відкривається сторінка абсолютно схожа на сторінку авторизації популярної соціальної мережі. Користувач намагається авторизуватися, вводить свій логін і пароль, а оскільки сайт підроблений він не авторизується, а просто повідомляє свій пароль зловмисникам.

 

Учень 12.  Фармінг. Різновид шахрайства в Інтернеті, коли оманливим шляхом користувач потрапляє на ідентичну копію відомих сайтів. Потім відбувається зараження комп’ютера вірусами та шпигунським програмним забезпеченням.

 

Учень 13. Он-лайн-хижаки «Хижаки» встановлюють контакт із дітьми шляхом розмов у чат-кімнатах, обміну миттєвими повідомленнями, електронною поштою. Багато підлітків користуються он-лайн-форумами підтримки ровесників з метою вирішення власних проблем. Хижаки шукають вразливих жертв. Вони виявляють по відношенню до вас увагу та турботу, пропонують подарунки і таким чином намагаються поступово спокусити своїх жертв. Вони в курсі найостанніших музичних новинок і все знають про хобі, які найчастіше цікавлять дітей. Вони вислуховують дітей і «співчувають» їхнім проблемам. Вони намагаються позбавити комплексів молодих людей, поступово вводячи у свої розмови сексуальний контекст або показуючи відверто сексуальні матеріали. Хижаки також можуть спонукати дітей, з якими вони знайомляться в он-лайні, до контакту віч-на-віч.

 

Учень 14. Скімінг – це вид кіберзагроз, який не має відношення до програм, чи Інтернету. Мова йде про крадіжку даних з кредитних карт шляхом фізичного зняття інформації. Фактично на картридж для прийняття картки  встановлюється спеціальна накладка, а на клавіатуру банкомату зловмисники ставлять додаткову накладку, яка пропускає через себе всі натискання і звичайно ж при цьому зчитує їх. Тобто Ви вставляєте свою карту в банкомат і скімер на карто-приймачі знімає дані карти, після чого фіксується пін код, який Ви вводите на клавіатурі.  І зловмисники отримують дані про Вашу карту. Таким чином у зловмисників є можливість створити копію Вашої карти і знаючи Ваш пін код вони можуть вільно розраховуватись або знімати готівку з Вашої  карти.

 

Учень 15. Недостовірна інформація. Вчителі загальноосвітніх навчальних закладів помітили, що якість шкільних рефератів протягом останніх років погіршилася: інформація, яка міститься у більшості рефератів, є недостовірною, неповною або застарілою. І це не дивно, адже учні завантажують вже готові повідомлення з Інтернету. Проте часто користувачі не замислюються над достовірністю отриманої інформації, не вміють аналізувати та узагальнювати її. Якщо при підготовці рефератів неправдива інформація до життєвого ризику не призводить, то коли ми шукаємо інформації, що стосується здоров’я, ризик істотно збільшується. Проблеми, що стосуються здоров’я повинні обговорюватися лише у родині, із дорослими та фахівцями. В Інтернеті на різноманітних форумах досить легко знайти інформацію, яка є життєво небезпечною, якщо нею скористатися.

 

Ведучий 1: Перегляньте

  1. ВІДЕО «НАЙЖАХЛИВІШИЙ ТИЖДЕНЬ ПЕТРИКА»

https://www.youtube.com/watch?v=CmD5TzdTbF4

 

 

Ведучий 2:  Виконаємо вправу

                «ХТО НАДІСЛАВ ТОБІ ЛИСТА?»

 

  • Чи знайоме вам слово «Нік»?

Ведучий 1: 

  • Так. «Нік» – це вигадане ім’я, прізвисько, яке вживають користувачі Інтернет-форумів, не називаючи своє справжнє ім’я.
  • Ведучий 2: 
  • Навіщо потрібен Нік?
  • Що може приховувати Нік?

Ведучий 1:  Запрошуємо по одному представнику від класу.

 Роздає кожному учню стікери та дає

завдання: ВИГАДАТИ собі прозвисько («нікнейми»), якими користуються при спілкуванні в Інтернет-просторі,  та написати їх на стікерах.

 

Педагог збирає картки перемішує їх роздає учням

 

Ведучий 2:  Вам потрібно написати позитивне побажання або просто комплімент на зворотній стороні стікеру. Кожен учасник має написати побажання до чужого нікнейму так, щоб власники нікнеймів не бачили, хто надає їм побажання.

Ведучий 1:   Учасники зачитайте свої  побажання та назвіть  нікнейм і вгадайте, кому ви його писали або навпаки хто вам написав побажання.

 

Учасники зачитують та намагаються вгадати

 

Ведучий 2: 

 У 99% учасники не можуть вгадати відправника повідомлення. Робимо висновок, що так само відбувається і зі спілкуванням в Інтернет просторі. Дуже складно перевірити, хто саме пише тобі листи, спілкується з тобою.

 

Ведучий 1:   Якщо учасники знайомі між собою, вони можуть вгадувати відправника за почерком. Але в Інтернет просторі не існує почерків, тому ти ніколи не знаєш хто знаходиться по той бік комп'ютера або мобільного телефону.

 

 

Ведучий 2: Проведемо гру

  1. ГРА «ХТО Я?»

 

Від кожного класу виходить по одній людині. Гравцям на спину прикріплюються надписи зі словами Інтернет-термінів, тобто все, що пов’язано з Інтернетом. Учасник ставить своєму класу  питання, на яке вони повинні дати відповідь «так» або «ні». У кожного гравця є хвилина на те, щоб за допомогою відповідей на запитання з'ясувати, що ж зображено на його картці.

 

(спам, хакер, вірус, пошта, смайлик)

 

  1. ГРА «ВІДТВОРИ ЕМОЦІЮ СМАЙЛИКА»

 

 

  • Ведучий 1:
  • Всі ви є активними користувачами соціальних мереж. І, практично щодня, спілкуєтеся один з одним за допомогою Інтернету. Віртуальне спілкування витісняє живе. Ви навчилися виражати свої емоції в Інтернеті за допомогою смайликів. А зараз ми перевіримо чи так само вправно ви можете виразити свої емоції і в реальному житті.

(на екранні з’являються смайли учням потрібно відобразити ту емоцію яку він показує)

 

  1. ШОУ «РОЗСМІШИ КОМІКА»

 

  • Ведучий 1:
  • Дорогі друзі, настав час трішки відпочити. Раді вітати вас на шоу «Розсміши коміка». І так запрошуємо наших учасників.
  • Виходять діти

 ( читають анекдоти)

АНЕКДОТИ

Учень 1: Ситуація: Дзвінок у двері. Мама відчиняє двері, а там стоїть хлопець і запитує:
— Петя дома?
— Немає більше Петі. Він покинув цей світ…
— О боже! Він що, помер?
— Ні, до Інтернету підключився!

***

Учень 2: Планшет був винайдений, щоби люди нарешті припинили сидіти в Інтернеті й почали в ньому лежати.

***

Учень 3: Спосіб швидкого розмороження холодильника: відмикаєш холодильник, заходиш до Інтернету трохи посидіти… і та-дам! — холодильник не лише розморозився, але й цілком висох.

***

Учень 4: Три фрази, що спричиняють паніку:
1. Це буде не боляче.
2. Я маю серйозно з тобою поговорити.
3. Неправильний логін чи пароль.

***

Учень 5: — Алло, МНС?
— Так.
— Допоможіть мені звідси вилізти.
— А де ви?
— У Фейсбуці

***

Учень 6: Раніше бабусі просили онуків просилити нитку в голку, а зараз просять увести логін та пароль

***

***

Учень 7: За народною прикметою, в новий будинок першим потрібно впускати інтернет-кабель. І де він ляже - там ставте ліжко. І стіл. І комп’ютер.

***

Учень 8: Wikipedia: Я знаю все

Google: Я знайду все

ВКонтакте: Я знаю всіх

Internet: Без мене ви ніщо

Електрика: Ну-ну

***

Учень 9: Поважайте своїх батьків. Вони закінчили школу без Гуглу і Вікіпедії.

***

 

Учень 10: На уроці української мови. Вчителька:
- Не з дієсловами пишеться разом чи окремо?
- Через пробіл! 

 

Інтерактивна гра «Казка про Скріпочку»

  • Ведучий 1: Зараз проговоримо про небезпеки в Інтернеті
  • Ведучий 2:

Послухайте «Казку про Скріпочку», де Вам   розповімо про один із можливих випадків шантажу та проговоримо основні правила знайомства в Інтернеті.

Ведучий 1: На сцену запрошуємо по одному представнику від класу

(виходять діти і кожному учаснику видається канцелярська скріпка)

 

- Ведучий 2:  Ми пропонуємо до Вашої уваги казку про дівчинку Скріпочку, таку ж, як і у Вас в руках. Скріпочка дуже товариська і весела.

На день народження батьки подарували їй комп’ютер та підключили до мережі Інтернет, тепер у неї з’явилося більше можливостей для спілкування.

(Учасникам пропонується розігнути скріпочку і зробити з неї посмішку).

- Ведучий 1:  Спілкуючись «в контакті» з друзями, одного разу вона отримала цікаве повідомлення від незнайомого хлопця, який незабаром запропонував їй дружбу. З кожним днем спілкування Скріпочка розуміла, що в них багато спільного, та й за віком хлопець був лише на один рік старше за неї.

На фото, яке вона отримала, він був дивовижно гарним і добрим хлопцем, тому у Скріпочки не виникло сумнівів щодо зустрічі з ним. Але говорите про це батькам дівчинка не стала, адже думала, що повернеться додому раніше, ніж вони прийдуть з роботи.

Скріпочка уявляла, що її новий друг прийде на зустріч з гарними квітами.

(Учасникам пропонується зробити зі скріпочки квітку)

- Ведучий 2: Коли ж дівчинка прийшла на призначене місце зустрічі, там було темно і безлюдно, проте це її зовсім не турбувало, адже її новий знайомий хотів, щоб їм ніхто не заважав. Пройшов деякий час і, раптом перед Скріпочкою з’явився  неохайно вдягнений дорослий чоловік. Як з’ясувалося - це був той, хто видавав себе в Інтернеті за чемного і доброго  хлопця.

Чоловік відібрав сумку і мобільний телефон та почав погрожувати, якщо вона розповість про нього. Дівчинка дуже злякалась, вирвалась з ціпких рук чоловіка та втекла додому. Ця історія дуже вразила Скріпочку. Вона хотіла забути про те, що сталося і повернути все на свої місця. (Учасникам пропонується повернути скріпочку в первину форму)

- У вас вийшло? Ось і у Сріпочки не вийшло.

 Як ви гадаєте, де допустила помилку Скріпочка?

 Що було необхідно зробити інакше?

 

Ведучий 1:

ПАМ’ЯТАЙТЕ:

Якщо хтось незнайомий запропонує Вам дружбу в Інтернеті, згадайте казку про маленьку Скріпочку та дотримайтесь цих правил:

  • не вірте тим даним і фотографіям, які Вам надсилають;
  • погоджуйтесь на зустріч лише вдень та в людному місці;
  • повідомте батькам про зустріч або візьміть їх з собою.

 

Ведучий 1: Перегляньте відео про небезпеку в Інтернеті та зробіть для себе важливі висновки.

https://www.youtube.com/watch?v=92hwqAk6lNg (відео Небезпека1)

 

Ведучий 2: Можна наводити багато цікавих ситуацій, де будуть показані можливості Інтернету і його позитивні та негативні сторони. Але зараз ми з вами в загальному поговоримо про

ПРАВИЛА ІНТЕРНЕТ БЕЗПЕКИ

  1. Поводьтеся чемно і ніколи не ображайте інших!
  2. Не зустрічайся із незнайомими он-лайн друзями особисто!
  3. Користуйтеся пошуковими системами для дітей.
  4. Уважно поводьтеся з паролями: використовуйте складні паролі, не користуйтесь одним паролем для всіх акаунтів, періодично змінюйте паролі.
  5. Уважно відносьтесь до посилань в повідомленнях в соціальних мережах та у інших месенджерах.
  6. Встановіть антивірус одразу після встановлення операційної системи і постійно його оновлюйте.
  7. При проведенні будь-якої фінансової операції через Інтернет уважно дивість на протокол з’єднання. Потрібно щоб сайт мав 'https://' протокол. Сайти, які можуть викрадають дані працюють використовуючи протокол з’єднання 'http://'.
  8. По можливості не робіть он-лайн покупки в незнайомих і маловідомих магазинах. При покупці дивіться на відгуки та рейтинг продавців.
  9. Періодично робіть резервне копіювання важливої інформації. 
  10. Нікому і ніколи не повідомляйте персональні дані.
  11. Періодично перевіряйте Ваші мобільні пристрої на предмет додаткових програм, можливо Ви помітите незнайомі іконки на головному екрані чи в меню смартфона.

 

 

Ведучий 1: Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною.  Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Та давайте зупинимось на мить і  замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі?

Ведучий 2: Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість живих посмішок.    Завжди пам’ятайте, що Інтернет - це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуєтесь, якщо між вами величезні відстані. Вчиться користуватись Інтернетом із розумом і пам’ятайте, що кращий Інтернет починається з тобою.

docx
Додано
12 жовтня 2022
Переглядів
532
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку