Тема. Запитання до природи. Як економно використовувати воду вдома?

Про матеріал

Мета: розповісти учням про економне використання води; дати уявлення про те, який шлях долає вода, перш ніж потрапляє в наші будинки; закріплювати знання про воду і про те, як людина її використовує; формувати пізнавальний інтерес до природи; виховувати екологічну свідомість.

Хід уроку

I . Організаційний момент

•• Вправа «Погода»

— Яка зараз пора року?

— Який місяць?
Перегляд файлу

 

Природознавство

Урок 19

 

Тема. Запитання до природи. Як економно використовувати воду вдома?

Мета: розповісти учням про економне використання води; дати уявлення про те, який шлях долає вода, перш ніж потрапляє в наші будинки; закріплювати знання про воду і про те, як людина її використовує; формувати пізнавальний інтерес до природи; виховувати екологічну свідомість.

Хід уроку

I . Організаційний момент

•• Вправа «Погода»

— Яка зараз пора року?

— Який місяць?

— Яке число?

— Тепло чи холодно надворі?

— Який стан неба?

— Яка температура повітря?

— Чи були сьогодні протягом дня опади?

II. Повідомлення т е м и і м е т и у р о к у

•• Робота над загадкою

Буває хмаркою вона,

Пушинкою буває,

Бува, як скло,

Крихка й тверда —

Звичайна, підкажіть,... (вода).

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, як економно використовувати воду вдома.

III. Вивчення нового матеріалу

1 Робота над загадками

• У неї ллється, з неї ллється,

Сама по землі плентається. (Річка)

• Не кінь, а біжить,

Не ліс, а шумить. (Річка)

2 Робота в групах

Діти обговорюють, звідки потрапляє вода у квартири.

— Який шлях долає вода, перш ніж потрапити в наші будинки?

3. Бесіда

— Чи можна уявити собі життя без води? Чому?

— Як людина використовує воду?

— Яку воду ви використовуєте для купання, прання, миття посуду? (Гарячу)

— Як ви вважаєте, чи багато енергії потрібно для очищення і нагрівання води?

— Дійсно, щоб очистити і нагріти воду, витрачають величезну кількість енергії.

4. Розповідь учителя

— Виявляється, ми витрачаємо води найбільше у світі. Щодня вдома на 1 людину використовуємо:

• на миття рук (не закриваючи кран) — 6 -8 л;

• чищення зубів — 6 -8 л;

• обполіскування унітазів — 15 літрів (за одне змивання);

• душ — 15-20 л на хвилину;

• прання — 130-150 л (за 1 прання);

• прийняття ванни — 150 л.

Води витрачаємо багато. Тому люди намагаються придумати, як заощадити воду.

Вода тече з крану швидше, ніж ви встигаєте її використовувати повністю. За хвилину з відкритого крану витікає 12-20 л безцінної прісної води! Адже економія води — це всього лише справа звички: закривайте кран, поки ви чистите зуби або користуйтеся склянкою для полоскання рота. Мийте посуд не під поточним струменем води, а в раковині, закривши отвір пробкою. А головне — не забувайте закривати воду!

Три простих правила — і за рік ви можете заощадити ціле озеро діаметром 200 м і завглибшки 2 м. Окрім цього, ви також економите хімікати, що використовують для очищення води, та енергію, що використовують для її нагрівання і перекачування.

5. Вивчення правил економії води

• Під час полоскання рота — закривати кран, поки чистиш зуби, і користуватися склянкою.

• Замінити прийом ванни душем.

• Приймаючи душ, намагатися, щоб вона не витрачалася марно.

• Мити посуд не під поточним струменем, а в раковині, закривши зливний отвір пробкою.

• Прати білизну при повному завантаженні машини.

• За допомогою батьків полагодити всі крани, що підтікають.

• На дачі поставити бочку для водостічної води.

•• Фізкультхвилинка

IV. узагальнення й систематизація з н а н ь та вмінь у ч н і в

1 Гра «Коли я вмиваюся» (за принципом «Світлофор»)

— Коли я вмиваюся і чищу зуби:

• я розмірковую лише про свої проблеми;

• я захоплююся водою — це дивна речовина;

• я витрачатиму стільки води, скільки побажаю;

• економити воду безглуздо, адже батьки за неї платять;

• я закриваю кран на якийсь час, поки чищу зуби;

• проблема води — це проблема дорослих, нехай вони її розв'язують;

• я погано закручую крани, а коли з них усе ж продовжує крапати вода, кличу дорослих і прошу полагодити кран;

• води на Землі багато, можна не турбуватися, чистої води завжди на всіх вистачить.

2. Гра «Слова про воду»

Призначають «Фею Води». У неї в руках — чашка з водою. «Фея Води» обходить дітей і бризкає на них зі своєї чашки. Той, на кого потрапили краплі води, повинен промовити певне слово, що у нього асоціюється з водою (наприклад: водопровідник, умивання, душ, напій тощо).

— Чи доводилося вашій сім'ї звертатися за допомогою до водопровідника? Чим він вам зарадив?

— Як ви вважаєте, що трапилося б у місті, якби на тиждень у ньому відключили гарячу і холодну воду?

— Які робочі інструменти допомагають водопровідникові працювати?

— Як ви гадаєте, якою людиною повинен бути кваліфікований водопровідник? Що він повинен уміти робити?

3. Аналіз ситуації

— А тепер послухайте один запис.

— Привіт, Федю! Привіт, Дмитрику! Ви що такі веселі?

— Так, ми зараз чудово грали. Набрали повну ванну води і пускали кораблики, а потім пішли на вулицю.

— Кран закрили?

— Навіщо? Води і так багато. Нехай тече, потім закриємо.

— Діти, як би ви оцінили поведінку хлопців? Добре вони вчинили? (Ні! Воду потрібно берегти. Вони могли б затопити сусідів, які живуть поверхом нижче.)

V. Підсумок у р о к у

— Яке значення має вода в нашому житті?

Світ неживої природи 87

— Як слід ставитися до води?

— Що на уроці було цікавим?

— Запам'ятайте: економлячи воду, ми зберігаємо енергію, гроші, своє здоров'я і здоров'я нашої планети.

1

 

doc
Додано
7 грудня 2018
Переглядів
692
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку