В даеому файлі розміщено конспекто до уроку з християнської етики на тему: Заповідь 9. «Не свідчи неправдиво на ближнього твого».
Слово честі, клятва, присяга та інші порушення.
Неправда. Осуд. Наклеп. Обов'язок виправити заподіяну кривду.
Тема: Заповідь 9. «Не свідчи неправдиво на ближнього твого».
Слово честі, клятва, присяга та інші порушення.
Неправда. Осуд. Наклеп. Обов’язок виправити заподіяну кривду.
Мета: допомагати зрозуміти дітям унікальність людини як Божого творіння; розширити поняття про людину - творця добра; дати поняття про слово честі та присягу; познайомити учнів корисними рекомендаціями з питань спілкування з людьми; розвивати вміння свідомо оцінювати власні вчинки та вчинки оточуючих людей з погляду християнської моралі і мати силу волі виправити помилки; розвивати уміння обмірковувати повідомлений матеріал, осмислено виконувати практичні завдання, аналізувати, порівнювати та робити висновки; стимулювати бажання до доброчинності, милосердя; учитися бачити і цінувати правду, добрі якості в людях; виховувати любов до ближнього свого.
Обладнання: ілюстрації до оповідання «Наслідки обману» , із книги «Садок Іванки», картки для гри, асоціативний кущ, серце та різнокольорові смужки.
Хід заняття
І. Вступна частина.
Ми у світ приходим, щоб добро творити,
Бачити й відчути всю красу Землі,
Господа любити, ближнім помагати,
Вчитись світ любити, доки ще малі.
(Дістаю серце)
(Робота виконується під музику, діти, виходячи до дошки кріплять смужки.)
- Вам сподобалося наше велике яскраве серденько? Мені теж. А чи знаєте Ви, про що говорять ці кольори? Червоний означає радість, зелений – спокій, синій – сум, а чорний – тривогу. Тож на урок Ви прийшли з різним настроєм. І я сподіваюся, що в кінці нашої зустрічі настрій у Вас покращиться.
ІІ. Повідомлення теми уроку
-А тепер спробуйте визначити тему уроку, уявивши таку ситуацію.
Ти ненавмисне розбив вазу. Прийшла мама і запитала: «Де ваза для квітів?» Що ти скажеш?(Відповіді дітей.)
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1. Серця людей. Технологія «Гронування».
- Скільки у світі людей, стільки і сердець. Кожне серце неповторне.
Використавши технологія «Гронування» спробуємо визначити за серцем, якою може бути людина.
( Шоколадне серце – добре, тане від тепла.
Кам’яне – жорстоке, черстве, холодне.
Скляне – тендітне, раниме.
Ранене – у людини, яка весь час бореться.
За колючою проволокою – серце, яке знаходиться у полоні пристрастей.
У павутинні – серце, яке заплуталось.
Золоте – добре, милосердне, м’яке.
Квітуче – радісне, яке квітне від любові, добра.
Палаюче – активне, горить для інших.)
-Сьогодні ми маємо можливість творчо попрацювати і створити своє серце, яке буде сповнене любові, милосердя, добра і правдивості.
2. Золоті правила
-Давайте згадаємо, ознайомимося із «золотими правилами », які залишив для нас Ісус Христос.
«Уста правдиві стоятимуть вічно». (Приповісті Соломонові, 12 розділ, 19 вірш).
«Усяка неправда - то гріх». (Перше послання апостола Івана, 5 розділ, 17 вірш).
ІV. Вивчення нового матеріалу
-Господь для нас залиши не лише закони, правила, а й 10 заповідей блаженства.
«Не свідчи неправдиво на ближнього твого».- говориться у 9 Заповіді блаженства.
1.Розповідь про «Наслідки обману» та про те , що «Правда – краще над усе».
Читанка з основ християнської етики для учнів початкових класів «Перемагай зло добром» частина третя. С. 101 – 105 та 106 – 108.
2. Асоціативний кущ
- Отже, коли ми говоримо у людини чиста совість, які слова-асоціації ви уявляєте?
Людина - (чесна, щира, відверта, правдива.)
- Як називають людину, яка має чисту совість?
( Щасливою)
3.Довідкове бюро.
Давайте ж разом з’ясуємо значення слів які стосуються теми уроку.
- Діти, християнин повинен мати честь. Як перед людьми, так і перед Богом. Що це значить?
Це значить — бути сміливим, принциповим та нелицемірним щодо виявлення гріха та неправди. Це значить — жити, говорити, поводитися так, щоб навіть наші вороги не могли сказати про нас щось погане. Апостол Павло каже, щоб служитель Божий «мав добре засвідчення від чужинців, щоб не впасти в догану та в сітку диявольську» (1 Тим. 3:7). Жити так, щоб навіть противники Бога поважали нас за чесність та порядність і могли сказати: «На цю людину можна покластися, вона не підведе, не обмане».
- А що ж таке клятва? Клятва – це обіцянка.
Що є неправдою?
Неправда — це навмисне викривлення істини. Однак потрібно зауважити, що неправда не обмежується одними лише словами.
- Осуд - вияв негативного, несхвального ставлення до кого-, чого-небудь.
- Наклеп – неправда, поширення завідомо неправдивих вигадок, що ганьблять іншу особу.
4. Гра «Дорогою правди»
Дайте відповіді на запитання
Допоможи машиністу поїзда приїхати до вокзалу. Для цього потрібно вписати в малюнок три прислів’я про правду, правдивість і нетерпимість до брехні .
4. Практична робота
Розглянь дві ситуації, і поміркуй, яку з відповідей ти вибереш, обґрунтуй.
Попросив пробачення;
Пояснив батькам, що вони даремно хвилювалися;
Сказав: «Я вже дорослий»;
Вирішив поводитися так, щоб ніколи не хвилювати рідних.
Зателефонуєш додому;
Зайдеш спочатку додому і попередиш, що йдеш до друга;
Відмовишся від запрошення товариша, бо тебе чекають вдома;
Підеш до товариша, а батькам скажеш, що затримався в школі.
V. Підсумок заняття
1. Поміркуємо разом.
Любі діти, пам’ятайте, що всяка неправда – то гріх. Можливо ви хочеш обманути батьків, учителів чи інших людей, але знайте, що Бог усе знає і всяка брехня виявиться. Тому старайся говорити завжди правду.
Я дуже вас прошу прислухатися до голосу вашої совісті. Гріх ваш рано чи пізно відкриється. Уникайте обману. Якщо ваш товариш по іграх нашіптує щось недобре, якщо він хоче зробити зло, зупиніть його, не потурайте його лихим вчинкам. Ви ще малі діти, але можете допомогти іншим бути чесними. Отже, дорогі діти, майте добре сумління.
2. Гра так чи ні.
Бабусі хлопчик допоміг,
Він, діти, добрий хлопчик?
Так... Ні
Тепер усі кажіть мені
У сварці добре жити?
Так... Ні
А як немає забіяк,
Тоді усім прекрасно?
Так... Ні
А як серця у всіх ясні
То вам погано, діти?
Так... Ні
Співає хлопчик гарно як!
А вам подобається?
Так... Ні
А як обличчя всіх пісні,
Похмурі, злі. Вам добре?
Так... Ні
Реве і трощить все чудак
Це теж погано, діти?
Так... Ні
Тоді іще скажіть мені,
Як діти б’ються добре?
Так... Ні
Звичайно, краще в мирі жити
І всім добро завжди творити.
Щоб всі веселими були
У мирі й злагоді жили!
3. Серце – настрою.
-Настав час прикрасити наше серденько ще раз. (діти кріплять відповідні смужки на серце).
-Чи змінився Ваш настрій у кінці уроку?
( Так)
-Тож попрацювали ми недаремно. Чудово. Дякую за роботу.