Тема: "Знайомтеся – клавіатура!"

Про матеріал
- ознайомити учнів із призначенням клавіатури; - пояснити призначення основних груп клавіш; - розвивати навички користування клавіатурою у клавіатурному тренажері; - розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення; - сприяти вихованню дисциплінованості, взаємодопомоги.
Перегляд файлу

Тема: Знайомтеся – клавіатура!

Мета уроку:

  •           ознайомити учнів із призначенням клавіатури;
  •           пояснити призначення основних груп клавіш;
  •           розвивати навички користування клавіатурою у клавіатурному тренажері;
  •           розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення;
  •           сприяти вихованню дисциплінованості, взаємодопомоги.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Форма проведення: урок-гра.

Форми роботи учнів на уроці: індивідуальна, парна,                                                                групова, колективна.

Обладнання: наочність, комп’ютерна презентація, роздатковий матеріал, програма "Сходинки до інформатики"      (“Кіт-риболов”).

Хід уроку

І. Організація початку уроку.

Доброго ранку, доброго дня,

Сьогодні, завтра щодня.

Ось продзвенів уже дзвінок –

Час почати нам урок.

Подивіться всі направо,

Подивіться всі наліво.

Посміхнемось всім ласкаво

Та візьмемося за діло.

- У кожного з вас на парті є сигнальні картки. Виберіть ту з них, яка відповідає вашому настрою на початку уроку та підніміть вгору.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні на уроці ми ознайомимося з клавіатурою, групами клавіш, які є на ній,  їх призначенням, удосконалимо навички роботи з клавіатурою.

А ще вас чекають цікаві задачі та завдання у країні “Скарбниця знань”. Нас чекає подорож, під час якої ми будемо відвідувати визначні міста цієї країни: Розминка, Клавіатура, Алфавіт, місто Імен, місто Великих літер, місто Рибалок, та будемо отримувати частини скарбу та золоті монети країни “Скарбниця знань”.

Уявимо себе безстрашними мандрівниками і розпочнемо подорож. А її девізом нехай стануть слова:

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто слухати, а чути.

Не просто виконувати, а розуміти.

 

А в кінці уроку ми з’ясуємо, які ж скарби потрапили до нашої скрині.

 

 

f6611ad624ee 

 

 

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Щоб на комп’ютері працювати –

Треба все про нього знати.

Зараз нами пригадається

З чого він складається

 

1000843Він нічого не друкує,

І не пише, й не малює.

Може він малюнки вмить

У комп’ютер розмістить. (сканер) 

 

В блоці цім живе процесор.

Помічник він, не агресор.

В ньому щось гуде, співає,

Одним оком нам моргає.

Головний він, знає толк,

А зовуть ... (системний блок) 

 

Сотня клавіш, різні знаки.

клСпершу учні – небораки,

А тепер раз – два і готово –

Відстукали слово.

Ось де пальцям фізкультура!

І це все – ......(клавіатура).

 

Він покаже все на світі:

монітЩо малюють, пишуть діти,

Грають як і що співають,

І як пошту відправляють.

Все, що є відображає,

Без нього ПК немає! (монітор)

 

A4-X6-999D-RedСкромний сірий колобок,

Довгий, тонкий проводок.

Зверху на коробці

Дві великі кнопки.

В тебе є хороша книжка,

А в комп'ютера є ......(мишка)

04845988 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розминка.

Перше місто країни “Скарбниця знань” – Розминка.

Нам потрібно розв’язати логічну задачу.

Екіпаж піратського корабля: одноногий капітан, кілька матросів та декілька котів. У всіх них разом 6 голів і 17 ніг та лап. Скільки на кораблі котів?

 

 

 

 

Задачу розв’язують методом підбору:

  1 голову і 1 ногу, які належать капітанові віднімаємо від загальної кількості. Залишається 16 ніг і 5 голів.

Підбираємо:

  •           3 людини – це 6 ніг і 3 голови, для котів залишається 2 голови, 10 ніг. (але у двох котів не може бути 10 ніг)
  •           2 людей – це 4 ноги і 2 голови, для котів залишається 3 голови, 12 ніг. (4 + 12 = 16 ніг – підходить.)

Відповідь: На кораблі було 3 коти.

БезымянныйОсь частина скарбу, яку ми отримали, розв’язавши цю задачу.

deng86 

 

 

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Друга зупинка – місто Клавіатура

Клавіатура – це основний пристрій для введення інформації.

Як ви вважаєте, від чого походить назва “клавіатура”? (від слова клавіша)

Стандартні клавіатури мають по 101-104 клавіші. Мультимедійні – 140 і більше клавіш

Клавіатура, як і комп’ютер, має свою історію:

Існують різні види клавіатур:

1. Механічні, історично найперші – рух клавіші за допомогою більш чи менш складної системи важелів тощо засобів безпосередньо виконує свою корисну функцію (напр. важелів у друкарській машині)

2. Кнопкова – рух клавіші безпосередньо з'єднує або роз'єднує електричні контакти.

  •           пружинна – натиснення клавіші спричиняє натиск пружини.
  •           мембранна – натискання опосередковується мембраною, яка також повертає клавішу до вихідного положення.
  •           гумова  – натиснення клавіші спричиняє натиск гуми

3. Безкнопкова

  •           оптоелектронна
  •           ємнісна – відносно рідко вживана – клавіша з'єднана з елементом, що змінює ємність конденсатора, частіше, шляхом його всуву між обкладками конденсатора.
  •           герконова – натиснення клавіші спричиняє наближення магніту до геркону, всередині якого відбувається замикання контактів

4. Екранна

  •           дотикова  – на екрані висвітлюється зображення кнопки, дотик до зазначеного місця на екрані є рівнозначним її натисненню. Для реалізації цього виду клавіатури необхідний спеціальний дотиковий монітор .
  •           класична – на екрані висвітлюється зображення кнопки, по якому клацають мишкою. Цей вид клавіатури не вимагає спеціальних екранів. Перевагою екранних клавіатур над фізичними є можливість візуального відображення великої кількості наборів символів різних алфавітів.

Уважно розгляньте клавіатуру на малюнках та на партах.

Для зручності вивчення клавіші поділяються на кілька груп:

• символьні (алфавітно-цифрові);

• цифрові (цифрова клавіатура);

• функціональні (F1 – F12);

• керування курсором ;

• спеціальні.

Основне призначення символьних клавіш – занесення (введення) тексту. Які символи можна вводити за допомогою клавіатури (літери, цифри, спеціальні символи).

Група цифрових клавіш в основному призначена для введення чисел. Проте вони можуть дублювати клавіші керування курсором. Перехід від одного режиму їх використання до іншого здійснюється натисненням на клавішу Num Lock.

Призначення функціональних клавіш – подавати команди. Значення команд цілком визначається активною в певний момент програмою. Наприклад, клавіша F1 найчастіше викликає допомогу. Сучасні клавіатури мають 12 функціональних клавіш.

Наступна група – клавіші керування курсором.

Діти, а що ж таке курсор? (це мигаюча риска на екрані, що показує місце, де буде вводитися наступний символ)

Клавіші керування курсором подають команди на його пересування по екрану монітора відносно поточного зображення. Конкретне значення команд може залежати від програми. Проте найчастіше клавіші зі стрілками служать для переміщення курсора. Клавіші Page Up i Page Down прокручують текст відразу на сторінку вгору або вниз відповідно, клавіша Home встановлює курсор на початок рядка, а клавіша End – на кінець.

На клавіатурах є і спеціальні клавіші.

Якщо необхідно набрати одну або кілька великих літер (у верхньому регістрі), то натискують на символьні клавіші, утримуючи натисненою клавішу Shift. Якщо заголовні символи вводять тривалий час, то регістр перемикають, натискаючи на клавішу Caps Lock.

Клавіша Enter закінчує введення рядка символів у комп’ютер. Клавіша Esc найчастіше дає можливість скасувати дію. Клавіші Delete і Backspace дають змогу стирати введені символи. Клавіша Insert служить для перемикання режимів вставки і заміни при введенні тексту.

ка3 

/

 

 

 

 

 

              

  Знову кладемо частину скарбу до скрині.

V. Первинна перевірка засвоєння знань. Первинне закріплення знань. Контроль і самоперевірка знань.

Наступне місто Алфавіт.

Завдання 1.

  •         Розглянемо алфавітно-цифрову групу клавіш.
  •         Скільки літер позначено на кожній клавіші? (2 або 3).
  •         А чому 2 літери (вгорі – латинська, знизу – українська/російська)

(індивідуальна робота)

ка2У картку в завданні 1 запишіть літери українського алфавіту, користуючись клавіатурами на партах

 

 

 

Прочитайте по рядках, які літери вписали.

1191852421V4iyP6Ось частина скарбу,

яку ми отримали,

виконавши завдання.

Завдання 2.

art-2-413x460Для того, щоб потрапити у місто Імен, необхідно ввести своє ім’я з клавіатури. Коли напишете своє ім’я, поміняйтеся картками із сусідом по парті і перевірте, чи правильно написано його ім’я. Працюємо в парах.

ка2 

 

 

 

Фізкультхвилинка

Втомилися, виконуючи завдання?

Потрібно перепочити.

Ми – безстрашні моряки,

Працювали залюбки.

Та втомились мандрувати,

Треба вже й відпочивати               Встати із з-за парт.

Визирнемо у віконце

І потягнемось до сонця.                 Потягнутися угору.

Із зеленої травички

Назбираємо росички.                      Нахилитися додолу.

Із веселим вітерцем

Похитаєм деревце.                    Нахилятися вправо та вліво.

Відпочили, потягнулись               Потягнутися.

І на корабель вернулись.              Сісти за парти

Будем знову працювати

І скарби збирати.

Наступне місто Рибалок. А щоб у нього потрапити, повторимо правила техніки безпеки під час роботи на персональному комп’ютері

Повторення правил з техніки безпеки.

Подивіться уважно на малюнки, які правила порушив хлопчик?

02A03A04A 

 

 

 

12A07A05A 

 

 

 

Практична робота на ПК. Робота з програмою «Кіт-риболов».

Отже, ми готові відвідати місто Рибалок.

Діти, яка програма призначена для роботи із клавіатурою? (програма “Кіт-риболов”). Як вона називається? (клавіатурний тренажер)

Вона призначена для першого знайомства з клавіатурою, принципами її роботи. Ви будете допомагати котику ловити рибок, натискаючи відповідні клавіші на клавіатурі. Зображення клавіатури в нижній частині екрану підказує вам, де саме знаходиться потрібна клавіша.

Зверніть увагу на те, що зображення клавіатури на екрані відповідає реальному стану клавіатури, показуючи, які клавіші ви натискаєте. 

Спробуйте натискати літери, дивлячись лише на екран та знаходити пальцями задумані літери, не дивлячись на реальну клавіатуру.

Клавіша, яку треба натиснути, підсвічується зеленим кольором. Якщо треба ввести велику літеру (або знак пунктуації), зеленим підсвічується клавіша Shift, бо її треба натиснути раніше, а клавіша з літерою підсвічується жовтим. Вона стане зеленою, коли натиснути Shift. Якщо замість Shift натиснуто Ctrl, то ця помилково натиснута клавіша підсвічується червоним – її треба відпустити. Так само буде підсвічено червоним і клавішу Shift, яку учень помилково тримає натиснутою, коли символ, що треба ввести, не потребує цього.

Екранна клавіатура реагує на утримання клавіші Shift зміною зображення символів. На кожній клавіші екранної клавіатури відображається саме той символ, який буде введений, якщо клавішу натиснути. Аналогічним чином клавіатура реагує на перемикання режиму Caps Lock та на зміну розкладки.

Програма має 7 рівнів, які послідовно змінюють один одного.

Рівень 1. (4 символи). Перше знайомство з клавіатурою. Маленькі українські літери та цифри. Рибка плаває навколо гачка, доки учень не натисне потрібну клавішу.

Рівень 2. (4 символи). Чутливість до помилок. Маленькі українські літери та цифри. Рибка  пропливає за екран, якщо учень помилково натискає не ту клавішу.

Рівень 3. (6 символів). Тільки великі літери, що вводяться при натиснутій клавіші Shift. Чутливості до помилок немає.

Рівень 4. (6 символів). Великі та маленькі літери вводяться почергово. Рибки чутливі до помилок.

Рівень 5. (6 символів). Знаки пунктуації. Чутливості до помилок немає.

Вчитель може обрати бажаний рівень з меню, яке відкриється, коли клацнути лівою або правою кнопкою миші в будь-якому місці на малюнку. В тому ж меню він може скасувати автоматичну зміну рівня.

1Ось частина скарбу, який ми отримали, розв’язавши цю задачу.

 

Ще одне завдання уроку-гри позаду, тепер потрібно відпочити після важкої роботи за комп’ютерами. Проведемо релаксацію.

Релаксація.

Вправи для очей.

Покласти   долоні   одну   на   одну   таким   чином,   щоб   утворився трикутник,   затулити   цим   трикутником  очі   i   повторити   вправи  за послідовністю:

1. Заплющити очі на 3 секунди, розслабивши м’язи очей, і розплющити їх на такий же час.

2. Зробити кілька колових рухів (4-5) очима в один бік, а потім в другий.

3. Перенести погляд прямо перед собою на 5 секунд. 

Очі під долонями повинні бути відкриті, але долоні не повинні пропускати світло.

Вправи для рук.

Покласти руки, зігнуті в ліктях, на край столу. Кисті рук підняти вгору долонями одну до одної. На рахунок раз – прогнути долоні, на рахунок два – стиснути палці в кулак.

VІ. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.

Закінчилась наша подорож. Діти, як ви вважаєте, які скарби ми знайшли протягом уроку? (це знання).

  •           То ж який неоціненний скарб ми  знайшли? (знання)

 

  •         Молодці, ви дуже старанно та наполегливо сьогодні працювали.
  •         На початку уроку ви сигнальними картками показували свій настрій.
  •         Покажіть свій настрій після закінчення нашої гри.

Рефлексія

Вам потрібно закінчити речення:

Мені на уроці сподобалося…

Я із задоволенням працював для того…

Мені було важко зрозуміти…

Я дізнався нове…

Нові знання я використаю …

VІІ. Інформація про домашнє завдання.

Домашнє завдання вам підготував балакучий папуга.

Він пропонує вам на зображені клавіатури написати цифри та знаки арифметичних дій.

ка2папугай 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 жовтня
Переглядів
55
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку