Тема уроку:
Мета уроку:
Навчальна: перевірити рівень знань учнів з теми “Мова Python. Класи, об’єкти, наслідування”, оцінити їх вміння та навички роботи з класами, об’єктами та наслідуванням
Розвиваюча: розвивати логічне мислення, уміння працювати з алгоритмами та структурами даних
Виховна: виховувати відповідальне ставлення до виконання завдань, терплячість та наукову дисципліну
Тип уроку: Урок контролю знань учнів
Наочність та обладнання: Комп’ютери зі встановленим IDE з підтримкою інтерпретатора Python на вибір вчителя (або офіційний IDLE), наявність Інтернет та онлайн платформа для перевірки результатів (Google Classroom, CMS Moodle тощо), опціонально: наявність проектора і дошки, мультимедійна дошка
Вчитель:
1. Перевіряє присутність учнів
2. Нагадує про дотримання дисципліни та правил техніки безпеки
3. Пояснює мету заняття
4. Пояснює структуру контрольної роботи, правила виконання та очікування від неї 5. Нагадує учням про необхідність ефективно використовувати свій час
ПОЧАТКОВИЙ РІВЕНЬ:
1. Напишіть клас Python з назвою "Dog", який має атрибут "Breed" та метод "Bark", що виводить на консоль повідомлення "Woof!". Створіть екземпляр класу “Labrador” та викличте метод "Bark".
2. Виберіть правильний термін для завершення речення: "В об'єктноорієнтованому програмуванні _____________ - це схема для створення об'єктів".
A) об'єкт
C) метод
3. __________ використовуються для визначення об'єктів, які мають спільні атрибути та поведінку. __________ - це екземпляри класів, які мають свій власний унікальний стан і поведінку. (Класи, Об'єкти)
СЕРЕДНІЙ РІВЕНЬ:
1. Створіть клас під назвою "Vehicle", який має конструктор, що ініціалізує два атрибути "color" та "price". Створіть підклас "Vehicle" з назвою "Car", який має додатковий атрибут "brand". Створіть екземпляр "Car" (Toyota, red, 25000) і виведіть його атрибути на консоль.
2. Виберіть правильний термін для завершення речення: "У мові Python __________ дозволяє підкласу успадковувати властивості та методи від суперкласу".
A) поліморфізм
B) інкапсуляція
3. _________________- це фундаментальна концепція _____________________________ програмування, яка дозволяє створювати ________на основі вже існуючих класів, успадковуючи їхні атрибути та ___________. (Спадкування, об'єктно-орієнтованого, класи, методи)
ДОСТАТНІЙ РІВЕНЬ:
1. Створіть клас "Shape", який має метод "area", що повертає 0. Створіть підкласи "Shape" з іменами "Square" та "Circle", які перевизначають метод "area", щоб повернути площу квадрата та кола відповідно. Створіть екземпляри "Square" і "Circle" і виведіть їхні площі на консоль (сторону квадрату та радіус кола задайте в коді довільно).
2. Виберіть правильний термін для завершення речення: "Клас може успадковувати від декількох класів у Python, що називається __________".
A) поліморфізм
B) інкапсуляція
3. _________________ успадкування можна використовувати для створення складних ієрархій класів, успадковуючи _____________ та ________________ від декількох класів.
ВИСОКИЙ РІВЕНЬ:
1. Створіть клас з іменем "Employee" з атрибутами "name" та "salary". Створіть підклас "Працівник" з назвою "Manager", який має додатковий атрибут "премія". Перевизначте метод "salary" "Employee" в "Manager", щоб включити премію в розрахунок. Створіть екземпляр "Manager" (John Smith, 50000, 10000) і виведіть його зарплату на консоль.
2. Виберіть правильний термін для завершення речення: "Підклас може викликати метод свого суперкласу з допомогою ключового слова __________". A) super
B) self
C) клас
3. Ключове слово ____________ використовується для доступу до методів
________________ у підкласі, що дозволяє підкласу ________________________ та розширювати поведінку методу _________________. (super, суперкласу, успадковувати, суперкласу)
1. Нагадайте учням ключові поняття, розглянуті на уроці: об'єктно-орієнтоване програмування, класи, об'єкти, успадкування та підкласи.
2. Наголосіть на важливості розуміння цих понять для створення складного та багаторазового коду.
3. Надайте зворотній зв'язок щодо тесту та заохочуйте учнів шукати подальші можливості для практики та навчання, якщо це необхідно.
4. Подякуйте учням за їхню участь та зусилля.