Тематична атестація за темою «Тіла і речовини, що оточують людину»
5 клас Варіант I
1. Заповніть таблицю, використовуючи список: асфальт, клен, камінь, букет квітів, дерев'яна хатинка, сонячне світло, гілка дерева, картопля, картопляна грядка, цеглина, повітря, книга, гроза, Луна, собака, тигр.
Те, що відноситься до природи |
Те, що зроблено руками людини |
|
|
2. Які твердження вірні, які – ні?
1). Необхідною умовою спостереження є вимір;
2). Збільшувальні прилади використовуються для вивчення дуже малих об'єктів.
3. Складіть відповідні пари:
1) прилад, за допомогою якого можна визначити об'єм рідини; 2) прилад, що вимірює час, 3) метод вивчення природи, що використовується для вивчення картини зоряного піднебіння; 4) простий збільшувальний прилад
А) Термометр, Б) мензурка, В) ваги, Г) годинник, Д) лінійка,
Е) лупа, Ж) спостереження
4. Розділіть на два стовпчики: «тіла» і «речовини»: Скло, монета, залізо, вода, лід, кисень, м'яч, шматочок льоду, Земля, гума, мурашка, сіль, сталь, стакан
5. Знайдіть правильну відповідь:
1). При нагріванні речовини рух молекул:
а) прискорюється; б) сповільнюється; в) припиняється
2) агрегатний стан льоду: а) рідкий б) твердий, в) газоподібний
6. Подумайте, з чого складається сніг і який агрегатний стан сніжинок, що його складають.
7. При ремонті дороги асфальт розігрівають. Чому запах розігрітого асфальту відчувається на великій відстані від дороги?
8. Виберіть із запропонованого списку органічні речовини: жир, залізо, цукор, куховарська сіль, вода, крохмаль.
9. Наведіть приклади хімічних перетворень на кухні.
10. ____________________ - цей метод розділення сумішей заснований на відмінності в густині компонентів суміші.
11. З переліку виберіть природні суміші: повітря, нафта, майонез, яблучний сік, морська вода, шоколад, молоко, бульйон, грунт, кава.
12. Змішали 200 г води, 15 г цукру і якась кількість кави. Маса розчину вийшла 230 р. Скільки кави додали в суміш?
Тематична атестація за темою «Тіла і речовини, що оточують людину»
5 клас Варіант ІI
1. Заповніть таблицю, використовуючи список: береза, Сонце, кульбаба, кам'яний будинок, варення з полуниці, кущ малини, дощ, пісок, річка, фонтан, птиця, літак, вода, ножиці, веселка.
Те, що відноситься до природи |
Те, що зроблено руками людини |
|
|
2. Які твердження вірні, які – ні?
1). Вимірювальні прилади використовують і для наукових експериментів і в побуті;
2). Таким методом вивчення природи, як спостереження користувалися в глибокій старовині, а сучасні учені використовують лише наукові експерименти
3. Складіть відповідні пари: 1) прилад, за допомогою якого можна визначити довжину тіла; 2) прилад для виміру маси, 3) метод вивчення, що дозволяє відтворювати в штучних умовах природні явища; 4) прилад, що визначає міру нагрітості тіл.
А) Термометр, Б) мензурка, В) ваги, Г) годинник, Д) лінійка, Е) лупа, Ж) спостереження, І) експеримент
4. Розділіть на два стовпчики: «тіла» і «речовини»: Сонце, крапля води, деревина, піщинка, вода, скло, пластмаса, стакан, книга, водень, цукор, бурулька, крохмаль, ручка, стіл
5. Знайдіть правильну відповідь: 1). При охолоджуванні речовини рух молекул: а) прискорюється; б) сповільнюється; в) припиняється 2) агрегатний стан озону: а) рідкий б) твердий, в) газоподібний
6. Чому при мінусовій температурі грунт стає твердим, як камінь?
7. Чому, якщо розмішати цукор у воді, самого цукру не видно, та зате вода стає солодкою?
8. Виберіть із запропонованого списку неорганічні речовини: жир, залізо, цукор, куховарська сіль, вода, крохмаль.
9. Наведіть приклади хімічних перетворень, що відбуваються в рослинах.
10. ____________________ - цей метод розділення сумішей заснований на тому, що частки, з яких складається суміш, мають різні розміри.
11. З переліку виберіть суміші, приготовані людиною: Повітря, нафта, майонез, яблучний сік, морська вода, шоколад, молоко, бульйон, грунт, кава.
12. Приготували розчин розчинної кави з 100 г води і рівної кількості цукру і кави. Маса розчину – 150 р. Яка маса кави в розчині?