Мета уроку: контроль рівня навчальних досягнень учнів за темою.
Тип уроку: урок контролю.
Обладнання: комплект завдань тематичного оцінювання.
Методична рекомендація
Перш за все слід повідомити оцінки за лабораторну роботу № 12, якщо потрібно — коротко проаналізувати виконання роботи.
Варіант № 1
1. (1 бал) На рисунку зображено схему будови ока. Якою цифрою позначено зіницю?
а) 2; б) 3; в) 4; г) 6.
2. (1,5 бала) На рисунку показано розташування збиральної лінзи та трьох предметів перед нею. Зображення якого з цих предметів буде дійсним, оберненим та рівним предмету за розміром?
а) 1; б) 2; в) 3; г) жодного.
3. (1,5 бала) Яка фокусна відстань збиральної лінзи з оптичною силою 0,5 дптр?
а) 20 см; б) 50 см; в) 2 м; г) 5 м.
4. (2 бали) Лампа з силою світла 150 кд висить на висоті 2,5 м. Яка освітленість підлоги під лампою?
5. (3 бали) Побудуйте зображення точки A у збиральній лінзі (див. рисунок).
6. (3 бали) За допомогою лінзи отримали зображення A B 1 1 предмета AB (див. рисунок). Визначте оптичну силу лінзи, якщо відстань між лініями сітки на рисунку дорівнює 10 см.
Варіант № 2
1. (1 бал) На рисунку зображено схему будови ока. Якою цифрою позначено сітківку?
а) 2; б) 3; в) 4; г) 6.
2. (1,5 бала) На рисунку показано розташування збиральної лінзи та трьох предметів перед нею. Зображення якого з цих предметів буде дійсним, оберненим та збільшеним?
а) 1; б) 2; в) 3; г) жодного.
3. (1,5 бала) Фокусна відстань ока людини приблизно 20 мм. Яка його оптична сила?
а) 0,02 дптр; б) 0,05 дптр;
в) 20 дптр; г) 50 дптр.
4. (2 бали) Якою має бути сила світла ліхтаря, щоб освітленість тротуару під ним дорівнювала 20 лк, якщо ліхтар висить на висоті 5 м?
5. (3 бали) Побудуйте зображення точки A у збиральній лінзі (див. рисунок).
6. (3 бали) На рисунку показані точка A та її зображення A1 , отримане за допомогою лінзи ( MN — головна оптична вісь цієї лінзи). Визначте побудовою оптичний центр лінзи та її фокуси. Визначте тип лінзи (збиральна чи розсіювальна).
Варіант № 3
1. (1 бал) На рисунку зображено схему будови ока. Якою цифрою позначено кришталик?
а) 2; б) 3; в) 4; г) 6.
2. (1,5 бала) На рисунку показано розташування збиральної лінзи та трьох предметів перед нею. Зображення якого з цих предметів буде уявним, прямим і збільшеним?
а) 1; б) 2; в) 3; г) жодного.
3. (1,5 бала) Яка оптична сила лінзи, фокусна відстань якої дорівнює 40 см?
а) 0,025 дптр; б) 0,4 дптр;
в) 2,5 дптр; г) 40 дптр.
4. (2 бали) Ліхтар з силою світла 900 кд висить на висоті 4 м. Яка освітленість тротуару під ліхтарем?
5. (3 бали) Побудуйте зображення точки A у розсіювальній лінзі (див. рисунок).
6. (3 бали) За допомогою лінзи отримали зображення A B 1 1 предмета AB (див. рисунок). Визначте фокусну відстань лінзи, якщо відстань між лініями сітки на рисунку дорівнює 12 см.
Варіант № 4
1. (1 бал) На рисунку зображено схему будови ока. Якою цифрою позначено роговицю?
а) 2; б) 3; в) 4; г) 5.
2. (1,5 бала) На рисунку показано розташування збиральної лінзи та трьох предметів перед нею. Зображення якого з цих предметів буде дійсним, оберненим і зменшеним?
а) 1; б) 2; в) 3; г) жодного.
3. (1,5 бала) Оптична сила ока людини приблизно 50 дптр. Яка його фокусна відстань?
а) 0,02 м; б) 0,05 м; в) 0,2 м; г) 0,5 м.
4. (2 бали) Лампа висить просто над столом на висоті 2 м. Якою має бути сила світла лампи, щоб освітленість поверхні стола дорівнювала 100 лк?
5. (3 бали) Побудуйте зображення точки A у збиральній лінзі (див. рисунок).
6. (3 бали) За допомогою лінзи отримали зображення A B 1 1 предмета AB (див. рисунок). Визначте оптичну силу лінзи, якщо відстань між лініями сітки на рисунку дорівнює 15 см.
2 |
3 |
4 |
6 |
|
варіант 1 |
||||
б |
г |
в |
24 лк |
5 дптр |
варіант 2 |
||||
г |
б |
г |
500 кд |
Лінза збиральна |
варіант 3 |
||||
в |
а |
в |
56 кд |
18 см |
варіант 4 |
||||
а |
в |
а |
400 кд |
3,3 дптр |
Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку»
Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку»
© ТОВ «Видавнича група ˝Основа˝», 2010
Джерела:
1. Усі уроки фізики. 7 клас / Гельфгат І. М., Петракова М. О. — Х.: Вид. група. «Основа», 2007.— 144 с.
2. Уроки фізики в питаннях і завданнях. 7 клас / Мовчан А. О. — Х.: Вид. група «Основа», 2008.— 144 с. — (Б-ка журн. «Фізика в школах України». Вип. 8 (56)).
3. Сайти: