Тематичне оцінювання із теми «Відлік часу в історії»

Про матеріал
Тематичне оцінювання із теми «Відлік часу в історії» має 2 варіанти, які адаптовані для учнів 5 класу та орієнтовані на їх освітній рівень.
Перегляд файлу

Тематичне оцінювання  із теми «Відлік часу в історії»

І варіант

1. Прочитайте вислів і визначте, у якому значенні використано слово «історія» :

 а) оповідь, б) пам'ять про минуле,  в) наука

Дідусь полюбляє розповідати мені історію про його мисливські пригоди.

2. Науковці, що досліджують історичні факти, та на їх основі відновлюють історичні події, це: 

а) слідчі, б) вчителі,  в) історики..

3. Час існування людства називають:

а) календарний час, б) історичний час

4. Розташуйте одиниці вимірювання історичного часу у порядку зростання:

Історична епоха, століття, тисячоліття

5. Визначте, до якого століття і тисячоліття відносяться наступні дати:  

988 р. - … ст.., … тис.

1569 р. - … ст.., … тис.

6. Випишіть дату події, що відбулась раніше:

а)  753 р.до н.е чи  1054 р.

б) 1210 р. чи  1453 р.

7.  Розмістіть на лінії часу наступні події:

1648 р. – початок війни козаків на чолі з Б.Хмельницьким  проти поляків

1996 р. – прийняття Конституції України

8. Обрахуй, скільки проіснувала Галицько-Волинська держава (Королівство Руське),  якщо вона утворилась у 1199 р., а зникла у 1340 р.?

9. Впізнай історичну епоху за описом:

Ця епоха тривала з V ст.. по ХV ст. У цей період  панувала християнська релігія, споруджувались величні храми. Народи Європи у цей час почали створювати власні держави та вели лицарські війни  за території. Як називається ця історична епоха?

10. Співстав історичну епоху та винахід:

1)

Первісна доба

а

пароплав, потяг

2)

Античність

б

колесо, горщики з глини

3)

Середні віки

в

демократія

4)

Новий час

г

замки, лицарські турніри

11. Розв’яжіть історичну задачу:

Збірник віршів Т.Шевченка «Кобзар» вийшов друком 1840р. Скільки було тоді років поету, якщо він народився у 1814 р.?

 

 

ІІ варіант

1. Прочитайте вислів і визначте, у якому  значенні використано слово «історія» :

 а) оповідь, б) пам'ять про минуле,  в) наука

Здавна народ передає з уст в уста історію про козака-чарівника Івана Сірка.

2. Історія як наука вивчає минуле :

а) українців, б) людства, в) воєн.

3. Система лічби часу з поділом їх на окремі короткі періоди (рік, місяць, тиждень..) це –

а) календарний час, б) історичний час

 

4. Розташуйте одиниці вимірювання історичного часу у порядку зменшення:

Століття, ера, тисячоліття

5. Визначте, до якого століття і тисячоліття відносяться наступні дати:  

456 р. - … ст.., … тис.

1991 р. - … ст.., … тис.

6. Випишіть дату події, що відбулась пізніше:

а) 1492 р. чи  1840 р.

б)  756 р. чи  1033 р. до н.е.

7.  Розмістіть на лінії часу наступні події:

1814 р. – народження Тараса Шевченка

882 р. – утворення князем Олегом  Київської держави – Русі

8. Обрахуй, скільки років минуло між спробою українців здобути незалежність у 1917 р. (Українська революція) та утворення держави Україна у 1991 р. ?

9. Впізнай історичну епоху за описом:

Ця епоха тривала від 1 млн років тому до ІІ тис. до н.е. У цей період люди навчились виготовляти знаряддя праці, вирощувати рослини та розводити худобу.  Окремі племена почали створювати міста. Як називається ця історична епоха?

10. Співстав історичну епоху та винахід:

1)

Первісна доба

а

християнські храми

2)

Античність

б

ніж, лук і стріли

3)

Середні віки

в

телефон

4)

Новий час

г

поява науки і філософії

11. Розв’яжіть історичну задачу:

Князь Данило Галицький прийняв королівську корону на 15-ий рік свого правління. Коли відбулася коронація князя, якщо він став правити з 1238 р.?

12. Великий український поет Тарас Шевченко писав у щоденнику : «Історія мого життя є частиною історії моєї Батьківщини». Доведіть, що на подібну думку має право кожен з нас.

Використайте наступні слова :

Я думаю……, тому що ….. .

 

docx
Додав(-ла)
Милютіна Олена
Додано
28 травня 2020
Переглядів
1053
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку