Тематичне оцінювання
Різноманітність тварин. Хребетні тварини
Варіант 1
І рівень
1. Схожі ознаки птахів і плазунів:
А) теплокровність; Б)суха шкіра, майже позбавлена залоз; В) розмноження яйцями; Г) шкіра з залозами.
2. Скільки шийних хребців мають ссавці?
A) сім; Б) шість; B) вісім; Г) дванадцять.
3. Представником хвостатих амфібій є:
А) ропуха; Б) тритон; В) черв’яга; Г) кумка.
4. Хто з представників рептилій належить до змій:
А) веретільниця; Б) хамелеон; В) вуж; Г) жовтопуз.
5.На голові птаха містяться:
А)очі, повіки, ніздрі, слухові отвори; Б)очі, повіки, ніздрі, слухові отвори, цівка; В)очі, повіки, ніздрі, вуха, цівка; Г)очі, ніздрі, восковиця, цівка.
6. Яка з тварин є представником групи першозвірі:
А) заєць; Б) єхидна; В) мурахоїд; Г) кенгуру.
ІІ рівень
7. Установіть відповідність між структурами та представниками хребетних тварин, яким вони притаманні:
1) потові залози а) пінгвін;
2) пір’я б) вовк;
3) гола шкіра з залозами в) крокодил;
4) рогові луски г) жаба.
8.Назвіть зроговілі похідні шкіри птахів.
ІІІ рівень
9. Як класифікують ссавців?Наведіть по одному прикладу тварин до кожної з груп.
10. Значення птахів у природі та житті людини.
Різноманітність тварин. Хребетні тварини
Варіант 2
І рівень
1. До першозвірів належать:
A) коала, вомбат; Б) качкодзьоб, єхидна; B) землерийки, їжаки; Г) кенгуру, сумчастий вовк.
2. Укажи ознаку, яка є спільною для всіх птахів:
А) живуть у воді, Б) пристосовані до польоту, В) зародок розвивається у яйці, Г) вигодовують малят молоком.
3. Представником безхвостих амфібій є:
А) саламандра; Б) тритон; В) черв’яга; Г) кумка.
4. Хто з представників рептилій належить до ящірок:
А) гадюка; Б) хамелеон; В) вуж; Г) жовтопуз.
5. До ряду Хвостаті належить:
А) жаба; В) ропуха;Б) квакша;Г) тритон.
6. Кровоносна система ссавців має:
A) двокамерне серце, одне коло кровообігу; Б) чотирикамерне серце, два кола кровообігу; B) трикамерне серце, у шлуночку кров змішана, два кола кровообігу; Г) трикамерне серце, у шлуночку неповна перетинка, два кола кровообігу.
ІІ рівень
7. Встановіть відповідність між групою тварин та особливостями розмноження та розвитку:
Група тварин |
Особливості розмноження та розвитку |
1. Плазуни |
а) запліднення зовнішнє, розвиток непрямий, у воді; |
2. Амфібії |
б) запліднення внутрішнє, розвиток прямий, у яйці, що має шкаралупу; |
3. Птахи |
в) запліднення внутрішнє, розвиток непрямий, у воді; |
4. Ссавці |
г) запліднення внутрішнє, розвиток прямий, у яйці, що не має шкаралупи; |
|
д) запліднення внутрішнє, розвиток прямий, у матці. |
8. Особливості дихальної системи птахів.
ІІІ рівень
9. Як класифікують рептилій?Наведіть по одному прикладу тварин до кожної з груп.
10. Яку роль відіграють амфібії в природі та житті людини?
Тематичне оцінювання
Різноманітність тварин. Хребетні тварини
Варіант 3
І рівень
1. Ссавці, увесь цикл розвитку зародка яких відбувається в організмі матері,народжують добре розвинене маля, спроможне ссати молоко матері,- це:
А) сумчасті; Б) плацентарні; В) яйцекладні;Г) всі зазначені.
2. Вкажіть орган, якого немає у птахів:
А) шлунка; Б) нирок; В) зубів; Г) печінки.
3. Вкажіть, де знаходиться запас поживних речовин для розвитку зародка:
А) у білковій оболонці; Б) у жовтку; В) у повітряній камері; Г) у зародковому диску.
4. Вкажіть, ознаку за якою птахів відносять до теплокровних тварин:
А) температура тіла залежить від навколишнього середовища; Б) наявність пір’яного покриву; В) не змішування венозної і артеріальної крові;Г) чотирикамерне серце.
5. Очі плазунів захищає така кількість повік:
А) одна; В) три; Б) дві; Г) повік немає.
6. Укажіть тварину, яка належить до класу Плазуни:
А) квакша; Б) єхидна; В) саламандра; Г) алігатор.
ІІ рівень
7. Установіть відповідність між структурами та представниками хребетних тварин, яким вони притаманні:
1) кіль а) ропуха;
2) вібриси б) ящірка;
3) шкіра з залозами в) тигр;
4) рогові луски г) пінгвін.
8. Особливості травної системи птахів.
ІІІ рівень
9. Як класифікують амфібій?Наведіть по одному прикладу тварин до кожної з груп.
10. Яку роль відіграють рептилії в природі та житті людини?
Тематичне оцінювання
Різноманітність тварин. Хребетні тварини
Варіант 4
І рівень
1. Вкажіть, де знаходиться запас поживних речовин для розвитку зародка:
А) у білковій оболонці; Б) у жовтку; В) у повітряній камері; Г) у зародковому диску.
2. Шкіра земноводних:
A) гола, є слизові залози; Б) гола, немає слизових залоз; B) вкрита війками, є слизові залози; Г) вкрита роговими лусками, є слизові залози.
3. Кровоносна система плазунів має:
A) двокамерне серце, одне коло кровообігу; Б) чотирикамерне серце, два кола кровообігу; B) трикамерне серце, у шлуночку кров змішана, два кола кровообігу; Г) трикамерне серце, у шлуночку неповна перетинка, два кола кровообігу.
4. Визначте особливість шкіри плазунів:
А) волога, вкрита роговими лусками; Б) суха, вкрита кістковими лусками; В) суха, вкрита роговими лусками; Г) волога, вкрита кістковими лусками.
5. До ряду Лускаті належить:
А) хамелеон; Б) кайман;В) алігатор;Г) черепаха.
6. Яка біологічна особливість не є пристосуванням до польоту:
А)пір’я; Б)кіль; В)кістки, заповнені повітрям; Г)наявність зубів.
ІІ рівень
7. Установіть відповідність між структурами та представниками хребетних тварин, яким вони притаманні:
1) молочні залози а) пінгвін;
2) кіль б) гадюка;
3) отруйні зуби в) ропуха;
4) шкіра як орган дихання г) качкодзьоб.
8. Назвіть шкірні залози ссавців та їх значення.
ІІІ рівень
9. Як класифікують птахів?Наведіть по одному прикладу тварин до кожної з груп.
10. Значення ссавців у природі та житті людини.