Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти, 6 клас
Тематичне оцінювання з теми «Суспільство в історії»
Початковий рівень (3 б.)
1. Монархія, за якої влада належить представникам церкви, - це
А) Дуалістична Б) Теократична В) Абсолютна
2. Історична форма державно-політичного утворення, що має у своєму складі силоміць приєднані інші народи та території, – це
А) Республіка Б) Імперія В) Монархія
3. Єдина держава, що складається із адміністративно-територіальних одиниць, - це
А) Унітарна Б) Федерація В) Конфедерація
4. Спільнота людей, яка виникла на певній території та об’єднана спільним походженням, мовою, культурою, - це
А) Нація Б) Етнос В) Народ
5. Слова гімну України написав
А) П. Чубинський Б) Т. Шевченко В) М. Вербицький
6. Громадянське почуття, змістом якого є любов до Батьківщини і готовність пожертвувати своїми інтересами заради неї, - це
А) Солідарність Б) Патріотизм В) Націоналізм
Середній рівень (2б.)
7. Назвати ознаки держави.
8. Дати визначення поняттям «держава», «монархія», «республіка».
Достатній рівень (3 б.)
9. Визначити ознаки республіки (обрати три варіанти):
- безстроковість влади правителя;
- отримання влади у спадок;
- три гілки влади (законодавча, виконавча, судова);
- виборність органів влади;
- головою держави є монарх, що здійснює її представництво;
- верховна влада у державі належить народу.
10. Встановити відповідність між типом держави та характеристикою державного устрою:
1) Унітарна
2) Федерація
3) Конфедерація
А) Союзна держава, що складається із самоврядних утворень.
Б) Єдина держава, що складається із адміністративно-територіальних одиниць.
В) Союзна держава, створена для досягнення конкретної мети
Високий рівень (4 б.)
1. Що спільного та відмінного між поняттями «нація» і «етнос». Чи може існувати нація без етносу або навпаки. Відповідь обгрунтуйте.
2. Порівняти ознаки демократичного і тоталітарного режимів. Як ці режими впливають на суспільство?