Використання Lego-технології в освітньому просторі сучасної школи

Про матеріал
Опис та рекомендації щодо проведення тренінгу для вчителів про використання ігрових та діяльнісних аспектів у процесі навчання
Перегляд файлу

 

Тренінг для вчителів

Learning through play with LEGO

 

До тренінгу підготувати:

- Набори Six Bricks відповідно кількості учасників

- LEGO System

- Роздруковані будиночки з цифрами

- Роздруковані листи з намальованим колом

- ЛЕГО чоловічок/іграшка

 

  1. Привітання учасників тренінгу.

 

Сьогодні ми з вами будемо говорити про гру з точки зору наших учнів та нас з вами – педагогів. У нагоді нам стане відомий конструктор ЛЕГО. Особисто моє захоплення Лего почалось ще в дитинстві, потім я спостерігала за своїм сином, як він може декілька годин поспіль зосереджено щось конструювати, а дізнавшись, що фонд the LEGO Foundation запустив проєкт «Сприяння освіті в Україні», я успішно закінчила курс навчання та стала сертифікованим тренером.

Сподіваюсь, що кожен, хто сьогодні завітав на тренінг, дізнається для себе щось нове, цікаве, в подальшому зможе використовувати ці знання на практиці, або ж, принаймі, весело проведе час у чудовій компанії.

 

  1. Знайомство з цеглинками. Змінюється роль педагога

 

Оскільки, сучасні діти потребують сучасних підходів, тому і педагоги сьогодні мусять опановувати ефективні способами взаємодії зі своїми учнями. При грі з конструктором LEGO, у дітей завжди виходить щось цільне і красиве. Завдяки своїм формам і кольору, яким чином би учень не склав деталі, у нього завжди виходити щось схоже на справжні предмети. Досягнення хороших результатів при складанні конструктора формує у дітей впевненість у собі і навіть лідерські якості.

Виконуючи різноманітні завдання і граючись набором з шести різнокольорових цеглинок LEGO, діти тренують пам’ять, розвивають моторику і мислять творчо. Крім того, використання цієї технології дає можливість адаптувати і, звичайно, створювати власні завдання відповідно до вмінь та інтересів дітей.

Чого діти навчаються? Коли діти залучені до виконання завдань у грі — вони розвивають:

  • Мовленнєві вміння описувати детально свої дії, надавати чіткі і зрозумілі інструкції, пояснювати свої міркування, розповідати історії, які допомагають спілкуватися з іншими і виражати власні думки. 
  • Уміння вирішувати проблемні завдання, що включає в себе вміння зосередитись і запам’ятати завдання, вміння ставити цілі і розробляти план дій, уміння творчо мислити і розмірковувати над тим, що і як робити. 
  • Уміння співпрацювати, що виражається у вмінні працювати в парах чи групах, умінні ділитися матеріалами, вмінні вчитися у своїх однолітків, дослухаючись до їхніх ідей та пропозицій, умінні розподіляти ролі та обов’язки.

 

Перед вами «ШІСТЬ ЦЕГЛИНОК» » — це практичний інструмент для навчання.

Завдання 1

 

Сьогодні перший день весняних канікул і я пропоную вам дати відповіді на наступні запитання. З шести цеглинок необхідно обрати та підняти цеглинку відповідного кольору:

  • Який у вас зараз настрій?
  • Оберіть колір з яким асоціюється ваше ім’я?
  • Візьміть дві цеглинки такого кольору, якою ви хочете бачити свою літню відпустку?
  • А якого кольору прапор України?

До цих двох цеглинок додайте оранжеву знизу …Чудово! Тепер перейдемо до наступного завдання.

 

  1. Вправа «Запам’ятайки»

 

Тренер пропонує учасникам подивитися на модель, яку він зараз побудує, і відтворити її після команди «Почали!». Тренер будує просту модель з трьох цеглинок (світлофор), демонструє учасникам дану модель протягом 5 секунд, а потім ховає її. Дає команду «Почали!». Після того, як учасники побудували модель, тренер пропонує порівняти моделі учасників один з одним і з власною, визначити чим вони схожі і чим відрізняються. Тренер ускладнює завдання збільшуючи кількість цеглинок та змінюючи їхнє розташування. Тренер пропонує наступне завдання: відтворити іншу модель з шести цеглинок, але перед командою «Почали!» тренер задає відволікаючі питання: Що цікавого ви бачили по дорозі до школи? Яка погода була по дорозі до школи? Тощо

 

Тренер задає запитання учасникам:

- яким чином вони запам’ятовували порядок розташування цеглинок

- якими іншими способами можна запам’ятати?

- чи всі учасники починали роботу за командою?

(Дана вправа спрямована на розвиток психічних процесів, а також на розвиток самоконтролю, оперативної пам’яті, ментальної гнучкості)

Завдання 2

 

 

Математичний ланцюжок – від найбільшого до найменшого.

 

  1. Кольорові мешканці – тваринки

Крокодил, лев, папуга, мавпа, слон, хамелеон

 

Тренер пропонує учасникам заселити кольорових мешканців по квартирам. Наприклад, у 1 квартирі живе red brick, у 2 квартирі green і т.д., використовуючи поняття між, над, під, справа, зліва

Тренер говорить про те, що кольорові мешканці дуже люблять гуляти разом у дворі і кататися на каруселях. Створіть карусель із ваших цеглинок. А ввечері мешканці знову повертаються у свої квартири. Згадайте, де живуть мешканці і розмістіть їх у квартирах. - Назвіть номер квартири, в якій живе червоний мешканець - Якого кольору мешканець живе в 3 квартирі? - Якого кольору мешканець живе під ним, над ним?

Учасникам варто пам’ятати про «правило легкого старту» - від простого до складного.

 

  1. Їжа – зібрати власний ланч-бокс

Покладіть цеглинки – під ними їжу. Зберіть з цеглинок ланч-бокс та вкладіть туди, що би ви взяли з собою до школи.

 

  1. Візерунки

Вправа на розширення поля зору. Тренер пропонує учасникам викласти перед собою будь-які 4 цеглинки. Це еквівалент горизонтального поля зору людини. Потім тренер пропонує додати ще 2 цеглинки і пояснює, що таким чином відбувається розширення горизонтального поля зору.

Завдання 3

 

Базова вправа «Візерунок» - тренер викладає візерунок, учасники читають його тупаючи та плескаючи у долоні Вправа «Візерунок навпаки» - тренер тупає і плескає у долоні, учасники викладають відповідно цеглинки.

 

  1. Обмін досвідом «Дизайнери власних вправ»

Тренер пропонує учасникам створити у командах вправи -ідеї з Six bricks.

Після презентацій всіх учасників тренер спонукає присутніх до обговорення та аналізу вправ в командах.

 

 

  1. Кольорова руханка

Тренер пропонує рухливу гру. Коли тренер показує цеглинки певного кольору, учасники виконують відповідні рухи

Червона - run,

Жовта - jump,

Помаранчева - go,

Зелена - sit down

Інший варіант руханки – носик, вушко, плечі, коліна, оченята…- жовта цеглинка

Вправи у колі в коридорі – цеглинка з руки в руку, цеглинка на голові, цеглинки по черзі передаємо один одному

 

  1. Вправи з  Лего System «Веселі букви» та «Зачаровані цифри»

Завдання 4

Тренер пропонує учасникам викласти першу букву свого імені. Підготувати «подарунки для букв» – пригадати та назвати слова, що починаються на цю букву. Тренер пропонує перетворити свою букву на будь-який предмет, додаючи деталі ЛЕГО. (Викласти в алфавітному порядку)

Завдання 5

Далі тренер пропонує згадати дату свого народження. Якщо це двозначне число, то необхідно знайти суму двох цифр, щоб отримати однозначне число. Після цього учасникам пропонується створити об’ємну модель цифри ( викласти цифровий ряд в порядку зростання, назвати цифри, які пропущені, назвати кількість використаних у моделі цеглинок)

 

Це можуть бути формули, дроби, проєкти, малюнки за зразком… Використання 6 цеглинок на уроках української мови - частини мови,слова, власна та загальна назва, дні тижня, пори року…

 

  1. Емоції та рефлексія

В колі викласти свої емоції від тренінгу та поаплодувати собі!

Додатково:

1) Що стало сюрпризом сьогодні

2) Ваші враження про день сьогодні 3 іменниками

3) Ваші враження про день сьогодні 3 дієсловами

4) Ваші враження про день сьогодні 3 прикметниками

5) Ваші враження про день сьогодні одним рухом

6) Вправи, які найбільше запам’яталися

7) Побажання самому собі

 

 

docx
Додано
27 березня
Переглядів
166
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку