Тренінг для вчителів
Learning through play with LEGO
До тренінгу підготувати:
- Набори Six Bricks відповідно кількості учасників
- LEGO System
- Роздруковані будиночки з цифрами
- Роздруковані листи з намальованим колом
- ЛЕГО чоловічок/іграшка
Сьогодні ми з вами будемо говорити про гру з точки зору наших учнів та нас з вами – педагогів. У нагоді нам стане відомий конструктор ЛЕГО. Особисто моє захоплення Лего почалось ще в дитинстві, потім я спостерігала за своїм сином, як він може декілька годин поспіль зосереджено щось конструювати, а дізнавшись, що фонд the LEGO Foundation запустив проєкт «Сприяння освіті в Україні», я успішно закінчила курс навчання та стала сертифікованим тренером.
Сподіваюсь, що кожен, хто сьогодні завітав на тренінг, дізнається для себе щось нове, цікаве, в подальшому зможе використовувати ці знання на практиці, або ж, принаймі, весело проведе час у чудовій компанії.
Оскільки, сучасні діти потребують сучасних підходів, тому і педагоги сьогодні мусять опановувати ефективні способами взаємодії зі своїми учнями. При грі з конструктором LEGO, у дітей завжди виходить щось цільне і красиве. Завдяки своїм формам і кольору, яким чином би учень не склав деталі, у нього завжди виходити щось схоже на справжні предмети. Досягнення хороших результатів при складанні конструктора формує у дітей впевненість у собі і навіть лідерські якості.
Виконуючи різноманітні завдання і граючись набором з шести різнокольорових цеглинок LEGO, діти тренують пам’ять, розвивають моторику і мислять творчо. Крім того, використання цієї технології дає можливість адаптувати і, звичайно, створювати власні завдання відповідно до вмінь та інтересів дітей.
Чого діти навчаються? Коли діти залучені до виконання завдань у грі — вони розвивають:
Перед вами «ШІСТЬ ЦЕГЛИНОК» » — це практичний інструмент для навчання.
Завдання 1
Сьогодні перший день весняних канікул і я пропоную вам дати відповіді на наступні запитання. З шести цеглинок необхідно обрати та підняти цеглинку відповідного кольору:
До цих двох цеглинок додайте оранжеву знизу …Чудово! Тепер перейдемо до наступного завдання.
Тренер пропонує учасникам подивитися на модель, яку він зараз побудує, і відтворити її після команди «Почали!». Тренер будує просту модель з трьох цеглинок (світлофор), демонструє учасникам дану модель протягом 5 секунд, а потім ховає її. Дає команду «Почали!». Після того, як учасники побудували модель, тренер пропонує порівняти моделі учасників один з одним і з власною, визначити чим вони схожі і чим відрізняються. Тренер ускладнює завдання збільшуючи кількість цеглинок та змінюючи їхнє розташування. Тренер пропонує наступне завдання: відтворити іншу модель з шести цеглинок, але перед командою «Почали!» тренер задає відволікаючі питання: Що цікавого ви бачили по дорозі до школи? Яка погода була по дорозі до школи? Тощо
Тренер задає запитання учасникам:
- яким чином вони запам’ятовували порядок розташування цеглинок
- якими іншими способами можна запам’ятати?
- чи всі учасники починали роботу за командою?
(Дана вправа спрямована на розвиток психічних процесів, а також на розвиток самоконтролю, оперативної пам’яті, ментальної гнучкості)
Завдання 2
Математичний ланцюжок – від найбільшого до найменшого.
Крокодил, лев, папуга, мавпа, слон, хамелеон
Тренер пропонує учасникам заселити кольорових мешканців по квартирам. Наприклад, у 1 квартирі живе red brick, у 2 квартирі green і т.д., використовуючи поняття між, над, під, справа, зліва
Тренер говорить про те, що кольорові мешканці дуже люблять гуляти разом у дворі і кататися на каруселях. Створіть карусель із ваших цеглинок. А ввечері мешканці знову повертаються у свої квартири. Згадайте, де живуть мешканці і розмістіть їх у квартирах. - Назвіть номер квартири, в якій живе червоний мешканець - Якого кольору мешканець живе в 3 квартирі? - Якого кольору мешканець живе під ним, над ним?
Учасникам варто пам’ятати про «правило легкого старту» - від простого до складного.
Покладіть цеглинки – під ними їжу. Зберіть з цеглинок ланч-бокс та вкладіть туди, що би ви взяли з собою до школи.
Вправа на розширення поля зору. Тренер пропонує учасникам викласти перед собою будь-які 4 цеглинки. Це еквівалент горизонтального поля зору людини. Потім тренер пропонує додати ще 2 цеглинки і пояснює, що таким чином відбувається розширення горизонтального поля зору.
Завдання 3
Базова вправа «Візерунок» - тренер викладає візерунок, учасники читають його тупаючи та плескаючи у долоні Вправа «Візерунок навпаки» - тренер тупає і плескає у долоні, учасники викладають відповідно цеглинки.
Тренер пропонує учасникам створити у командах вправи -ідеї з Six bricks.
Після презентацій всіх учасників тренер спонукає присутніх до обговорення та аналізу вправ в командах.
Тренер пропонує рухливу гру. Коли тренер показує цеглинки певного кольору, учасники виконують відповідні рухи
Червона - run,
Жовта - jump,
Помаранчева - go,
Зелена - sit down
Інший варіант руханки – носик, вушко, плечі, коліна, оченята…- жовта цеглинка
Вправи у колі в коридорі – цеглинка з руки в руку, цеглинка на голові, цеглинки по черзі передаємо один одному
Завдання 4
Тренер пропонує учасникам викласти першу букву свого імені. Підготувати «подарунки для букв» – пригадати та назвати слова, що починаються на цю букву. Тренер пропонує перетворити свою букву на будь-який предмет, додаючи деталі ЛЕГО. (Викласти в алфавітному порядку)
Завдання 5
Далі тренер пропонує згадати дату свого народження. Якщо це двозначне число, то необхідно знайти суму двох цифр, щоб отримати однозначне число. Після цього учасникам пропонується створити об’ємну модель цифри ( викласти цифровий ряд в порядку зростання, назвати цифри, які пропущені, назвати кількість використаних у моделі цеглинок)
Це можуть бути формули, дроби, проєкти, малюнки за зразком… Використання 6 цеглинок на уроках української мови - частини мови,слова, власна та загальна назва, дні тижня, пори року…
В колі викласти свої емоції від тренінгу та поаплодувати собі!
Додатково:
1) Що стало сюрпризом сьогодні
2) Ваші враження про день сьогодні 3 іменниками
3) Ваші враження про день сьогодні 3 дієсловами
4) Ваші враження про день сьогодні 3 прикметниками
5) Ваші враження про день сьогодні одним рухом
6) Вправи, які найбільше запам’яталися
7) Побажання самому собі