Тематичне оцінювання за темою «Літосфера»

Про матеріал
Тематичне оцінювання за темою "Літосфера"використовується з метою перевірки та оцінювання рівня знань учнів. Можна використати для узагальнення і систематизації знань учнів про літосферу, та продовжувати формувати вміння учнів працювати з тематичними картами та контурними. Виконуючі різні рівні і завдання учні поглиблюють вміння робити логічні висновки, висловлюють свою думку відносно поставленого питання або поставленої проблеми. Такий тип контролю сприяє провести диференційований тематичний контроль навчальних досягнень.
Перегляд файлу

Тема: Тематичне оцінювання за темою «Літосфера»

Мета:  Узагальнити і систематизувати рівень знань учнів про літосферу ; закріпити практичні вміння 

             учнів працювати з картами і схемами в атласі; провести тематичний контроль навчальних

             досягнень учнів.

Обладнання:  аркуші з тестовим завданнями.

Тип  уроку: контроль і оцінювання знань.

                                                                        Хід урок

I.Організаційний момент

Учитель оголошує учням тему та форму проведення уроку. Урок може бути проведений у двох варіантах.

II. Перевірка та оцінювання рівня знань.

Тестові завдання

                                                                      I варіант

                                                       

    I рівень (завдання з однією правильною відповіддю, буде оцінюватися по 0,5 балу за кожне завдання)

1.Літосфера – це

а)земна кора з верхнім шаром мантії до глибини 150 – 200 км;

б)тверда оболонка Землі;

в)водна оболонка Землі.

2.До основних форм рельєфу Землі відносять:

а)гори і рівнини;

б)височини і плоскогір’я;

в)рівнини і низовини.

3.Проявом внутрішніх сил Землі є:

а)зовнішні сили Землі;

б)руйнівна сила морів;

в)рух літосфери;

4.З геологічної історії Землі найдавнішою ерою є :

а)кайнозойська;

б)палеозойська;

в) архейська.

       II рівень (відкрите завдання з короткою відповіддю, 1 бал за кожне завдання)

5. Пояснити, що таке мантія Землі?

6.Пояснити,  як утворюються серединно - океанічні хребти?

7.Дайте визначення поняття « сейсмічний пояс»

   III рівень (завдання для роботи з контурною картою, 2 бали за кожне завдання)

8.Позначте на контурній карті :

    1) літосферні  плити : Індо - Австралійська, Євразійська;

    2)вулкани: Етна, Ключевська Сопка;

    3)гори:  Альпи, Гімалаї;

    4)рівнини: Західносибірська рівнина, Бразильське плоскогір’я;

9.Визначити за географічними координатами  назву  обєктів, позначити на контурній карті.

      а)32 пн.ш., 35 сх. д.

     б)28 пд. ш., 138 сх. д.

     IV рівень (творче завдання відкритого типу, 3 бали.)

10.Пояснити вплив внутрішніх процесів земної кори на формування рельєфу земної поверхні.

III.Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                 II варіант

        I рівень (завдання з однією правильною відповіддю, буде оцінюватися по 0,5 балу за кожне завдання)

1. Наймолодшою епохою горотворення є:

   а)мезозойська;

   б)архейська;

   в)альпійська;

   г)протерозойська;

2. Вид вивітрювання, при якому в роботу вступає повітря й вода з розчиненими в ній речовинами називається:

 а)фізичне;

 б)хімічне;

 в)біологічне.

3.Віддалення літосферних плит одна від одної призводить до утворення:

  а)гір;

  б)океанічних западин

  в) серединно-океанічних  хребтів.

4. Речовина, що, вилившись на поверхню Землі, втрачає частину газів, називається:

а)магма;

б)лава;

в)мантія.

     II рівень (відкрите завдання з короткою відповіддю, 1 бал за кожне завдання)

5.Поясніть поняття «рельєф».

6.У яких напрямках поширюються сейсмічні хвилі?

7.Що таке абсолютна висота?

III рівень (завдання для роботи з контурною картою, 2 бали  за кожне завдання)

8. Позначте на контурній карті:

1)літосферні плити: Північно -американська, Африканська;

2)вулкани: Везувій, Кракатау;

3)гори: Скандинавські, Памір;

4)рівнини: Амазонська низовина, Східноєвропейська;

        9. Визначити за географічними координатами  назву географічних  обєктів,  позначити на 

                контурній карті   :

             а)36 пн.ш., 115зх.д.

             б)43пд.ш., 65зх.д.;     

                          IV рівень (творче завдання відкритого типу, 3 бали.)

  10. Як впливають зовнішні процеси, що відбуваються на земній поверхні, на формування  її рельєф?

III. Домашнє завдання: Повторити основні терміни і поняття по темі літосфера.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 червня 2023
Переглядів
234
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку