Тематичні фізичні диктанти. 8 клас

Про матеріал
Даний посібник розрахований на допомогу вчителям закладів загально середньо освіти. Містить в собі фізичні диктанти курсу фізики 8 класу, які розроблені відповідно до діючої навчальної програми «Фізика. 7-9 класи» (Наказ МОН України від 07.06.2017 р. № 804 та підручника «Фізика 8 клас, В.Бар’яхтар, С.Довгий, Ф.Божинова. 2021». Всього подається 19 фізичних тематичних диктантів та відповіді до них, які орієнтовно мають записати учні. Впровадження фізичних диктантів забезпечує зворотній зв’язок, тобто перевірку, наскільки учні засвоїли основний зміст матеріалу, що вивчається: формулювання законів і висновків, формули та залежності між фізичними величинами, одиниці вимірювання. При цьому витрачається незначна частина навчального часу. Позитивним у цьому виді роботи є те, що одночасно і швидко перевіряється, як усвідомили навчальний матеріал усі учні класу. У відповідності із структурою уроку і його навчально-виховної мети можна використовувати тематичні диктанти тривалістю від 5 до 10 хв, як підсумковий по темі, для оперативного контролю засвоєння навчального матеріалу, для закріплення знань на уроці, диктант-коментар. Тема і мета диктанту оголошується учням напередодні. Диктант проводиться за рахунок часу відведеного на перевірку домашнього завдання. На диктанті учні пишуть лише відповіді. Велику увагу приділяю перевірці диктанту, до якої залучаю і самих учнів. З цією метою перед його проведенням нагадую учням, що кожна правильна і повна відповідь на запитання оцінюється одним «плюсом», частково правильна оцінюється «плюсом» і «мінусом», неправильна відповідь оцінюється «мінусом». Кожен «плюс» відповідає 1 балу, «+» з «–» - 0,5 балів, кожен «–» - 0 балів. Оцінка дорівнює набраній кількості балів. Контрольні диктанти пишуться на окремих аркушах, які потім зберігаються протягом року у вчителя. Перевірку диктанту проводжу різними способами: 1. Після написання контрольного диктанту збираю листочки і перевіряю самостійно. Аналізую результати на наступному уроці і виставляю оцінки в класний журнал (або всі, або частково за бажанням учнів) 2. Диктанти оперативного контролю або закріплення знань пропоную учням перевірити роботу самостійно і оцінити її. Після цього учні здають роботи, які перевіряє вчитель. На наступному уроці аналізуємо результат і, за бажанням учнів, оцінки виставляються в класний журнал. 3. Іноді пропоную учням обмінятися листками з відповідями, перевірити їх і поставити оцінку та свій підпис. Після цього учні звіряють свої відповіді із правильними, які заздалегідь написані на дошці. 4. При проведенні навчальних диктантів два учні виконують його на закритій частині дошки. Після цього проводиться колективна перевірка. Найбільш активні учні, які найчастіше виправляли помилки, отримують оцінку. Досвід роботи показує, що така форма контролю учням подобається, вони отримують оцінку за власну роботу.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тематичні

фізичні диктанти

8 клас

 

 

 

 

Слєпченко Н.В.

вчитель фізики

Березанського ліцею № 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст

 

Вступ………………………………………………….   3

  1. Тепловий рух атомів і молекул. Температура …………   5
  2. Способи зміни внутрішньої енергії тіла ………………   6
  3. Види теплопередачі ………………………………   7
  4. Кількість теплоти ………………………………………   8
  5. Плавлення і тверднення ………………………………   9
  6. Пароутворення і конденсація …………………………   10
  7. Пояснення зміни агрегатних станів речовини

на основі атомно-молекулярного вчення………………   11

  1. Теплова енергія. Теплокористування …………………   12
  2. Електризація тіл …………………………………………   13
  3. Пояснення електризації ………………………………   14
  4. Електричний струм. Дії струму. Струм в металах … .    15
  5. Електричне коло. Джерела струму ……………………   16
  6. Електричний струм. Напруга …………………………   17
  7. Закон Ома для ділянки кола ……………………………   18
  8. Опір провідників ………………………………………   19
  9. Види з’єднань провідників ……………………………   20
  10. Робота і потужність електричного струму ……………   22
  11. Електричні нагрівальні прилади ………………………   25
  12. Електричний струм в різних середовищах ……………   27

Література ……………………………………………….   28

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

Даний посібник розрахований на допомогу вчителям закладів загально середньо освіти. Містить в собі фізичні диктанти курсу фізики 8 класу, які розроблені відповідно до діючої навчальної програми «Фізика. 7-9 класи» (Наказ МОН України від   07.06.2017 р. № 804 та підручника «Фізика 8 клас, В.Бар’яхтар, С.Довгий, Ф.Божинова. 2021».

Всього подається 19 фізичних тематичних диктантів та відповіді до них, які орієнтовно мають записати учні. Впровадження фізичних диктантів забезпечує зворотній зв’язок, тобто перевірку, наскільки учні засвоїли основний зміст матеріалу, що вивчається: формулювання законів і висновків, формули та залежності між фізичними величинами, одиниці вимірювання. При цьому витрачається незначна частина навчального часу.

Позитивним у цьому виді роботи є те, що одночасно і швидко перевіряється, як усвідомили навчальний матеріал усі учні класу.

У відповідності із структурою уроку і його навчально-виховної мети можна використовувати тематичні диктанти тривалістю від 5 до 10 хв, як підсумковий по темі, для оперативного контролю засвоєння навчального матеріалу, для закріплення знань на уроці, диктант-коментар.

Тема і мета диктанту оголошується учням напередодні. Диктант проводиться за рахунок часу відведеного на перевірку домашнього завдання.

На диктанті учні пишуть лише відповіді. Велику увагу приділяю перевірці диктанту, до якої залучаю і самих учнів. З цією метою перед його проведенням нагадую учням, що кожна правильна і повна відповідь на запитання оцінюється одним «плюсом», частково правильна оцінюється «плюсом» і «мінусом», неправильна відповідь оцінюється «мінусом». Кожен «плюс» відповідає 1 балу, «+» з «–» - 0,5 балів, кожен «–» - 0 балів. Оцінка дорівнює набраній кількості балів. Контрольні диктанти пишуться на окремих аркушах, які потім зберігаються протягом року у вчителя.

Перевірку диктанту проводжу різними способами:

  1. Після написання контрольного диктанту збираю листочки і перевіряю самостійно. Аналізую результати на наступному уроці і виставляю оцінки в класний журнал (або всі, або частково за бажанням учнів)
  2. Диктанти оперативного контролю або закріплення знань пропоную учням перевірити роботу самостійно і оцінити її. Після цього учні здають роботи, які перевіряє вчитель. На наступному уроці аналізуємо результат і, за бажанням учнів, оцінки виставляються в класний журнал.
  3. Іноді пропоную учням обмінятися листками з  відповідями, перевірити їх і поставити оцінку та свій підпис. Після цього учні звіряють свої відповіді із правильними, які заздалегідь написані на дошці.
  4. При проведенні навчальних диктантів два учні виконують його на закритій частині дошки. Після цього проводиться колективна перевірка. Найбільш активні учні, які найчастіше виправляли помилки, отримують оцінку.

Досвід роботи показує, що така форма контролю учням подобається, вони отримують оцінку за власну роботу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ І. Теплові явища

  1.   Тепловий рух атомів і молекул. Температура

Запитання:

  1.   Як називають безперервний хаотичний рух атомів і молекул?
  2.   Наведіть приклади теплових явищ.
  3.   Який фізичний зміст мають поняття: гаряче тіло; холодне тіло?
  4.   Яка фізична величина характеризує тепловий стан тіла?
  5.   Яка називають процес зміни теплового стану?
  6.   Які явища експериментально підтверджують тепловий рух?
  7.   Чим вимірюють температуру?
  8.   Які існують стани речовини?
  9.   Які основні властивості твердого тіла?
  10. Які основні властивості рідин?
  11. Які основні властивості газів?
  12. Запишіть формулу лінійного розширення твердих тіл.

 

Відповіді:

  1. Тепловим рухом.
  2. Нагрівання води, танення льоду.
  3. Тепловий стан.
  4. Температура.
  5. Теплообмін.
  6. Дифузія, броунівський рух.
  7. Термометром.
  8. Твердий, рідкий, газоподібний.
  9. Зберігає форму і об’єм.
  10. Зберігає об’єм і не зберігає форму.
  11. Не зберігають ні форми, ні об’єму.
  12. .

 

 

 

 

  1.   Способи зміни внутрішньої енергії тіла

Запитання:

  1.   Яким є рух кожної окремої молекули: тепловим чи механічним?
  2.   Як називається безладний рух молекул, пов’язаний з температурою тіла?
  3.   Як називають енергію руху і взаємодію частинок, з яких складається тіло?
  4.   Якими двома способами можна змінити внутрішню енергію тіл?
  5.   Кусок дерева нагріли тертям вірьовки об нього. Внаслідок чого збільшилась внутрішня енергія тіла?
  6.   Що можна сказати про внутрішню енергію тіла, температура якого підвищилася?
  7.   Яка фізична величина визначає тепловий стан тіла?
  8.   Як називаються прилади, якими вимірюють температуру?
  9.   Які види термометрів ви знаєте?
  10. В одну склянку налили холодну воду, в другу – окріп. В якій склянці вода має більшу внутрішню енергію?
  11. Як змінюється внутрішня енергія тіла у випадках: над тілом здійснюють роботу? Тіло здійснює роботу?
  12. В якому напрямі відбувається теплообмін під час контакту двох тіл з різними температурами?

Відповіді:

  1. Механічним.
  2. Тепловим.
  3. Внутрішньою енергією.
  4. Роботою і теплопередачею.
  5. Виконаної роботи.
  6. Збільшиться.
  7. Температура.
  8. Термометри.
  9. Ртутний, спиртовий, електронний.
  10. Там, де окріп.
  11. Збільшується, зменшується.
  12. Від тіла з більшою температурою, до тіла з меншою температурою.
  1.   Види теплопередачі

Запитання:

  1. Які види теплопередачі існують в природі?
  2.   Маємо одне тіло при температурі , а друге при температурі . Від якого і до якого тіла енергія може перейти способом теплопередачі?
  3.   На дотик одне з двох тіл, що мають температуру здається холоднішим. Яке з тіл має кращу теплопередачу?
  4.   Завдяки якому з видів теплопередачі ми відчуваємо теплоту вогнища?
  5.   Де застосовують погані провідники тепла?
  6.   Як називається такий вид теплопередачі тепла, коли воно переноситься струменями нагрітої рідини або газу?
  7.   У склянку налито гарячий чай. Яким способом здійснюється теплопередача між чаєм і стінками склянки?
  8.   Які з перелічених нижче речовин мають хорошу теплопровідність: сталь, повітря, цинк, вода, скло, водяна пара?
  9.   Який кухоль із чаєм сильніше обпікає губи: алюмінієвий чи порцеляновий?
  10. Які з перелічених нижче речовин мають погану теплопровідність: мідь, вата, алюміній, деревина, папір?
  11. В якому взутті більше мерзнуть ноги взимку: в просторому чи тісному?
  12. У якій сукні влітку менш жарко: в білій чи темній?

Відповіді:

  1. Теплопровідність, конвекція, випромінювання.
  2. Від першого до другого.
  3. Холодніше.
  4. Випромінюванню.
  5. Для збереження тепла.
  6. Конвекція.
  7. Теплопровідність.
  8. Сталь, цинк.
  9. Алюмінієвий.
  10. Вата, деревина, папір.
  11. Тісному.
  12. Білій.
  1.   Кількість теплоти

Запитання:

  1.   Як називається фізична величина, яка характеризує зміну внутрішньої енергії тіла під час теплопередачі?
  2.   Від яких факторів залежить кількість теплоти?
  3.    Запишіть формулу для обчислення кількості теплоти при нагрівання тіла.
  4.   Якими одиницями вимірюється кількість теплоти?
  5.    Запишіть формулу для обчислення питомої теплоємності речовини.
  6.   Якою одиницею вимірюється питома теплоємність речовини?
  7.   Скільком джоулям дорівнює 1 ккал?
  8.   Яка речовина має найбільшу питому теплоємність і чому вона дорівнює?
  9.   Запишіть формулу умови теплового балансу.
  10. Чому не можна закип’ятити відро води на спиртівці?
  11. На що більше витрачається енергії: на нагрівання чавунного горщика чи води, яку налито в нього, якщо їх маси однакові?
  12. Чи може хоч одне тіло, що перебуває в стані теплової рівноваги з іншими тілами, відрізнятися від них температурою?

Відповіді:

  1. Кількість теплоти.
  2. Маси, виду речовини, зміни температури.
  3. .
  4. .
  5. .       6..
  1. .
  2. Вода, .
  3. Мало енергії.
  4. Води.                                12. Ні.      
  1.   Плавлення і тверднення

Запитання:

  1. Які тіла у фізиці називаються твердими?
  2.   Як називається тепловий процес, під час якого тверде тіло переходить у рідкий стан?
  3.   Як називають температуру, при якій тверде тіло переходить у рідкий стан?
  4.   Запишіть формулу для визначення кількості теплоти, необхідної для плавлення твердого тіла будь-якої маси.
  5.   В яких одиницях вимірюється питома теплота плавлення речовини?
  6.   Як називається процес переходу рідин у твердий стан?
  7.   Чи змінюється значення температури речовини під час плавлення або кристалізації?
  8.   Чи мають фіксовану температуру плавлення аморфні тіла?
  9.   Як змінюється внутрішня енергія речовини під час процесу плавлення?
  10. На скільки більша внутрішня енергія тіла масою 1 кг при температурі плавлення в рідкому стані за внутрішню енергію цього самого тіла при цій самій температурі в твердому стані?
  11. Чому лід не відразу починає танути, якщо його внести з морозу в нагріту кімнату?

Відповіді:

  1. Які мають кристалічну будову.
  2. Плавленням.
  3. Температурою плавлення.
  4. .
  5. .
  6. Тверднення (кристалізація).
  7. Ні, вона стала.
  8. Ні, вона змінюється.
  9. Збільшується.
  10. На величину питомої теплоти плавлення.
  11. Він повинен нагрітися до .

 

  1.   Пароутворення і конденсація

Запитання:

  1.   В яких агрегатних станах може перебувати одна й та сама речовина?
  2.   Від чого залежить агрегатний стан тієї самої речовини?
  3.   Як називається процес переходу речовини з рідини в пару?
  4.   Як називається зворотний процес процесу випаровування?
  5.   Запишіть формулу для обчислення кількості теплоти, необхідну для випаровування рідини довільної маси.
  6.   Яка називають фізичну величину, яка показує, яку кількість теплоти необхідно затратити для перетворення 1 кг рідини в пару?
  7.   В яких одиницях вимірюється питома теплота пароутворення.
  8.   Як називають температуру, при якій рідина кипить?
  9.   Якою є температура кипіння для кожної речовини?
  10. Від чого залежить температура кипіння?
  11. Під дією якої сили бульбашки повітря, наповнені парою, спливають на поверхню рідини?
  12. Які явища природи пояснюються конденсацією пари? Наведіть приклади.

Відповіді:

  1.   Твердому, рідкому, газоподібному.
  2.   Від температури.
  3.   Випаровування.
  4.   Конденсація.
  5.   .
  6.   Питома теплота пароутворення.
  7.   .
  8.   Температурою кипіння.
  9.   Сталою.
  10. Від зовнішнього атмосферного тиску.
  11. Сили Архімеда
  12. Туман, роса, хмари.

 

  1.   Пояснення зміни агрегатних станів речовини на основі атомно-молекулярного вчення

Запитання:

  1. В яких станах може перебувати речовина?
  2.   Як називається процес, при якому змінюється температура речовини без зміни агрегатного стану речовини?
  3.   Як змінюється внутрішня енергія речовини під час нагрівання?
  4.   Як називається процес переходу речовини із твердого стану в рідкий?
  5.   Чи змінюється внутрішня енергія речовини під час процесу плавлення?
  6.   Чи змінюється температура речовини під час процесу плавлення?
  7.   На що витрачається енергія, яка передається речовині під час процесу плавлення?
  8.   Як називається процес переходу речовини із рідкого стану в газоподібний?
  9.   Як називається температура, при якій кипить речовина?
  10. Куди витрачається енергія, яку отримує рідина, якщо вона кипить?
  11. В якому стані внутрішня енергія даної речовини масою 1 кг найбільша? Найменша?
  12. При якій температурі розмах коливань молекул настільки збільшується, що порушується їх порядок розміщення в кристалах?

Відповідь:

  1.    Твердому, рідкому, газоподібному.
  2.    Нагрівання, охолодження.
  3.    Збільшується.
  4.    Плавлення.
  5.    Так, вона зростає.
  6.    Не змінюється.
  7.    На руйнацію кристалічної решітки.
  8.    Випаровування.
  9.    Температурою кипіння.
  10. На збільшення кінетичної енергії молекул рідини.
  11. Газоподібному, твердому.
  12. При температурі плавлення.
  1.   Теплова енергія. Теплокористування

Запитання:

  1.   Як називається хімічна реакція, під час якої відбувається окислення з виділенням теплоти?
  2.   Запишіть формулу кількості теплоти, яка виділяється під час згоряння палива?
  3.   Назвіть три види палива.
  4.   Як називається механізм, який виконує механічну роботу за рахунок теплової енергії?
  5.   За рахунок чого газ виконує роботу під час теплопередачі?
  6.    З яких конструктивних елементів складається будь-яка теплова машина?
  7.   Які види теплових двигунів ви знаєте?
  8.   Назвіть процеси, які відбуваються в чотиритактному ДВЗ.
  9.   Які види турбін ви знаєте?
  10. Запишіть формулу коефіцієнта корисної дії теплового двигуна.
  11. Чи можна внутрішню енергію палива в теплових двигунах цілком перетворити на механічну?
  12. Де ще, крім автомобілів, застосовують двигуни внутрішнього згорання?

Відповіді:

  1. Горіння.
  2. .
  3. Вугілля, газ, нафта.
  4. Теплова машина.
  5. Теплового розширення.
  6. Нагрівника, робочого тіла, охолоджувача.
  7. Двигуни внутрішнього згоряння, парова турбіна, реактивний двигун.
  8. Впуск, стиск, робочий хід, випуск.
  9. Парова і газова.
  10. .
  11. Ні.
  12. Тракторах, літаках, тепловозах.

Розділ ІІ. Електричні явища

  1.   Електризація тіл

Запитання:

  1.   Скільки тіл беруть участь в електризації і що з ними стає?
  2.   Які роди електрики існують в природі?
  3.   Як взаємодіють тіла, що мають заряди одного роду?
  4.   Як взаємодіють тіла, що мають заряди різного роду?
  5.   Який заряд утворюється на скляній паличці, потертій об шовк?
  6.   Який заряд утворюється на ебонітовій паличці, потертій об хутро?
  7.   Як взаємодіють між собою дві скляні палички, потерті об шовк?
  8.   Як взаємодіють між собою дві ебонітові палички, натерті хутром?
  9.   Як називається прилад для виявлення заряджених тіл?
  10. З перелічених нижче матеріалів назвіть ті, що належать до провідників: срібло, скло, сталь, пластмаса, бетон, мідь, гума.
  11. Як взаємодіють між собою заряджені ебонітова і скляна палички?
  12. Чому розходяться листочки електроскопа, якщо до його кульки доторкнутися зарядженим тілом?

 

Відповіді:

  1. Дві, обидва електризуються.
  2. Позитивний і негативний.
  3. Взаємно відштовхуються.
  4. Взаємно притягуються.
  5. Позитивний.
  6. Негативний.
  7. Відштовхуються.
  8. Відштовхуються.
  9. Електроскоп.
  10. Срібло, сталь, мідь.
  11. Притягуються.
  12. Бо вони електризуються одноіменно.
  1. Пояснення електризації

Запитання:

  1. Як називають простір навколо заряджених тіл?
  2. Яку основну властивість має електричне поле?
  3.   Від чого залежить напрям електричних сил зарядженого тіла?
  4.   Записати формулу закону Кулона.
  5.   Чи можливо заряд ділити нескінченно?
  6.   Як називається заряджена частинка, що має найменший неподільний електричний заряд?
  7.   Чому дорівнює заряд електрона?
  8.   Які заряджені частинки ви знаєте?
  9.   Як називають тіло, в якого сума всіх негативних зарядів дорівнює сумі всіх позитивних зарядів?
  10. Як називають найвіддаленіші від ядра електрони в металах, що залишають своє місце і вільно рухаються між атомами?
  11. На які види діляться речовини, залежно від здатності щодо переміщення електричних зарядів.
  12. В якому випадку атом водню перетворюється в позитивний йон?

Відповіді:

  1.   Електричне поле.
  2.   Діє на заряди із силою.
  3.   Від знаку заряду.
  4.   .
  5.   Ні.
  6.   Електрон.
  7.   .
  8.   Протони, електрони, йони.
  9.   Електрично нейтральними.
  10. Вільні електрони.
  11. Провідники, діелектрики, напівпровідники.
  12. За умови втрати електрону.
  1. Електричний струм. Дії струму. Струм в металах

Запитання:

  1.   Що таке електричний струм?
  2.   За яких умов у провіднику проходить електричний струм?
  3.   Які види електричних струмів вам відомі?
  4.   Назвіть дії електричного струму?
  5.   Напрям руху яких частинок взято за напрям струму?
  6.   Яка природа електричного струму в металах?
  7.   Які дії електричного струму проявляється в електричній лампочці?
  8.   На якій дії струму ґрунтується нікелювання та хромування металевих предметів?
  9.   Негативний заряд усіх вільних електронів у металевих провідниках за абсолютною величиною дорівнює позитивному заряду всіх йонів решітки кристалів. Що можна сказати про електричний стан цього провідника?
  10. Де використовують магнітну дію струму?
  11. Назвіть матеріали, які добре проводять електричний струм.
  12. Які матеріали відносять до діелектриків?

 

Відповіді:

  1. Напрямлений рух заряджених частинок.
  2. Наявність електричного поля.
  3. Струм провідності і конвекційний.
  4. Магнітна, теплова, світлова.
  5. Позитивних.
  6. Впорядкований рух вільних електронів.
  7. Теплова, світлова.
  8. На хімічній дії.
  9. Він електрично нейтральний.
  10. В електровимірювальних приладах.
  11. Метали, водні розчини солей.
  12. Скло, фарфор, пластмаси.

 

 

 

  1. Електричне коло. Джерела струму

Запитання:

  1. Що таке електричний струм?
  2. За яких умов у провіднику проходить електричний струм?
  3. Запишіть три види джерел струму.
  4. Запишіть основні складові елементи електричного кола.
  5. Накресліть умовне позначення:

5.1. електричної лампи;     5.2. гальванічного елемента;

5.3. вимикача;                     5.4. електричного дзвінка.

  1. Назвіть дії електричного струму.
  2.   Накресліть схему електричного кола, що складається з одного гальванічного елемента, електричної лампочки, вимикача.
  3.   Які перетворення енергії відбуваються в гальванічних елементах?
  4.   Назвіть частинки кола кишенькового ліхтарика.
  5. Що мають на увазі, коли кажуть про практичне використання електричної енергії?

Відповіді:

  1. Напрямлений рух заряджених частинок.
  2. Наявність електричного поля.
  3. Хімічні, теплові, світлові.
  4.   Джерело струму, споживач, вимикач і електровимірювальний прилад.
  5. 5.1.                            5.2.

 

  1.                       5.4.

 

  1. Магнітна, теплова, механічна.
  2.  

 

 

 

 

  1. Хімічна енергія в електричну.
  2. Батарея, електрична лампочка, вимикач.
  3. Роботу електричного струму.
  1. Електричний струм. Напруга

Запитання:

  1.    Закінчіть речення: «Фізичну величину, яка дорівнює відношенню електричного заряду, що пройшов через поперечний переріз провідника, до часу його проходження називають …»
  2.   Якою буквою позначають і в яких одиницях вимірюють силу струму?
  3.   Запишіть формулу для обчислення сили струму.
  4.   Яким приладом вимірюють силу струму в електричному колі?
  5.   Як вмикають амперметр в електричне коло?
  6.    Що покаже амперметр, ввімкнутий перед електричною лампочкою, якщо амперметр, ввімкнутий після неї, показує 2 А?
  7.   Яка фізична величина визначає роботу, яку виконує електричне поле при перенесенні заряду на даній ділянці кола?
  8.   Запишіть формулу напруги.
  9.    В яких одиницях вимірюється напруга?
  10. Яким приладом вимірюють напругу?
  11. Як вмикають вольтметр в електричне коло, щоб виміряти напругу на ділянці кола?
  12. Яку напругу використовують в освітлювальній мережі?

Відповіді:

  1. Силою струму.
  2. .
  3. .
  4. Амперметром.
  5. Послідовно.
  6. 2 А.
  7. Електрична напруга.
  8. .
  9. Вольтметром.
  10. Паралельно до споживача.
  1. Закон Ома для ділянки кола

Запитання:

  1. Про зв’язок яких величин говориться в законі Ома?
  2. Запишіть формулу закону Ома.
  3. В якому році було сформульовано закон Ома?
  4.   Запишіть формулу для знаходження напруги, якщо відома сила струму і опір ділянки кола.
  5.   Запишіть формулу для знаходження електричного опору, якщо відомо значення сили струму і напруги.
  6.   В яких одиницях вимірюється опір?
  7.   Необхідно вдвічі зменшити силу струму в провіднику. Що для цього треба зробити?
  8.   Напругу на кінцях провідника збільшили вдвічі. Як змінилася сила струму, що тече провідником?
  9.   Як залежить сила струму від напруги на ділянці кола?
  10. Як залежить сила струму від опору провідника?
  11. Чи залежить опір провідника від сили струму та напруги?
  12. Сила струму в колі дорівнює 2А, напруга на ділянці кола становить 4В. Який опір цієї ділянки?

Відповіді:

  1. Сили струму, опору, напруги.
  2. .
  3. 1827 р.
  4. .
  5. .
  6. Необхідно зменшити вдвічі напругу на кінцях провідника.
  7. Збільшилась вдвічі.
  8. ~: прямо пропорційно.
  9. ~: обернено пропорційно.
  10. Ні.
  11. 2Ом.
  1. Опір провідників

Запитання:

  1.   Як називають фізичну виличну, що характеризує властивість провідника впливати на силу струму?
  2.   Чим зумовлений електричний опір металів?
  3.   Від чого залежить опір провідника?
  4.   При однаковій напрузі у першому провіднику сила струму 2 А, а в другому 0,5 А. Опір якого провідника більший?
  5.   Запишіть формулу електричного опору.
  6.   Для чого в електричному колі використовують реостат?
  7.   Скільком Омам дорівнює ?
  8.   Якою буквою позначається питомий опір?
  9.   В яких одиницях вимірюється питомий опір?
  10. Як зміниться опір провідника, якщо його довжину збільшити в 2 рази?
  11. Як зміниться опір провідника, якщо його поперечний переріз зменшити в 2 рази?
  12. Запишіть формулу залежності опору провідника від температури.

Відповіді:

  1. Опір провідника.
  2. Взаємодією електронів із йонами кристалічної решітки.
  3.    Роду речовини, довжини, площі поперечного перерізу провідника.
  4.    Другого.
  5.    .
  6.    Для регулювання сили струму.
  7.    .
  8.    .
  9.    ; .
  10. Збільшиться в 2 рази.
  11. Збільшиться в 2 рази.
  12. .
  1. Види з’єднань провідників

Запитання:

  1. Накресліть послідовно з’єднані між собою три резистори.
  2.   Запишіть формулу загального опору при послідовному з’єднанні двох резисторів.
  3.   Запишіть формулу загальної напруги на кінцях послідовного з’єднання двох резисторів.
  4.   Якою є сила струму в елементах електричного кола при послідовному з’єднанні?
  5.   Чому дорівнює загальний опір ділянки кола, яке складається з двох послідовно з’єднаних резисторів опором і .
  6.   В електричне коло ввімкнені дві електричні лампочки. Вимірювання показали, що через першу лампочку проходить електричний струм силою 2 А. Який струм проходить через другу лампочку?
  7.   Накресліть два резистори, які з’єднані між собою паралельно.
  8.   Запишіть формулу загального опору провідників, які з’єднані паралельно.
  9.   Запишіть формулу сили струму при паралельному з’єднанні провідників.
  10. Якою є напруга на кінцях провідників при їх паралельному з’єднанні?
  11. Опір провідника . Який буде загальний опір кола, якщо паралельно провіднику підключити ще чотири таких самих провідники?
  12. Як співвідносять струми та опори при паралельному з’єднанні?

 

 

 

 

 

 

Відповіді:

 

  1. .
  2. .
  3. Однаковою; .
  4. .
  5. .
  6.  

 

 

  1. .
  2. .
  3. .
  4. .
  5. .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Робота і потужність електричного струму

Запитання:

  1.   Що є мірою перетворення енергії з одного виду в інший?
  2.   Запишіть формулу обчислення роботи електричного струму на ділянці кола, якщо відома напруга на її кінцях і заряд, що пройшов по ній.
  3.   Запишіть формулу обчислення роботи електричного струму.
  4.   В яких одиницях обчислюється робота електричного струму і чому вона дорівнює?
  5.   Запишіть формулу потужності електричного струму.
  6.   В яких одиницях вимірюється потужність в СІ?
  7.   Скільком джоулям дорівнює ?
  8.   Скільком джоулям дорівнює ?
  9.   Які прилади необхідні для знаходження роботи, яку виконує електричний струм?
  10. Як збільшиться потужність електричного струму в колі, якщо напругу на джерелі збільшити в 2 рази?
  11. Які прилади необхідні для знаходження потужності електричного струму в колі?
  12. Скільки енергії споживає електрична плитка щосекунди при напрузі 120 В, якщо сила струму в спіралі 5 А?

Відповіді:


  1. Робота.
  2. .   
  3. .
  4. .
  5. ; .
  6. ; .
  7. .
  8. Амперметр, вольтметр, годинник.
  9. Збільшиться вдвічі.
  10. Амперметр і вольтметр.
  11. 600 Дж.

 

 

  1. Електричні нагрівальні прилади

Запитання:

  1.   Як зміниться внутрішня енергія провідника, якщо по ньому проходить електричний струм?
  2.   Що є мірою зміни внутрішньої енергії в електричному колі?
  3.   Запишіть формулу закону Джоуля-Ленца.
  4.   Якими способами можна збільшити величину кількості теплоти, яка виділяється у провіднику при проходженні по ньому електричного струму?
  5.   Що є основною частиною сучасної лампи розжарювання?
  6.   Що є основною частиною будь-якого нагрівального приладу?
  7.   Наведіть приклади використання теплової дії струму в побуті.
  8.   Назвіть, з яких основних частин складається електрична лампочка.
  9.   На які напруги розраховані відомі вам електричні лампи?
  10. Запишіть формулу закону Джоуля-Ленца при паралельному з’єднання провідників.
  11. У коло джерела струму послідовно ввімкнено три дротини однакового перерізу і довжини: мідну, стальну, нікелінову. Яка з них більше нагрівається?
  12. Яка кількість теплоти виділяється за 10с металевою спіраллю опором 10 Ом і силою струму 5 А?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді:

  1. Збільшиться.
  2. Кількість теплоти.
  3. .
  4. Збільшенням сили струму або опору провідника.
  5. Нитка розжарювання.
  6. Нагрівальний елемент.
  7. Електрочайник, електропраска, електроплитка.
  8. Спіраль, гвинтова нарізка, скляний балон.
  9. 3,5 В; 24 В; 220 В.
  10. .
  11. Нікелінова.
  12. .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Електричний струм в різних середовищах

Запитання:

  1.   Якими частинками переноситься електричний заряд в рідинах?
  2.   Які частинки утворюють електричний струм в газах?
  3.   Які частинки переносять електричний заряд у напівпровідниках?
  4.   В якому середовищі зарядом переноситься речовина?
  5.   В якому році і хто встановив закон електролізу?
  6.   Запишіть формулу першого закону електролізу.
  7.   В яких одиницях вимірюється електрохімічний еквівалент речовини?
  8.   Наведіть приклади застосування електролізу.
  9.   Які види газових розрядів існують?
  10. Які види самостійних газових розрядів вам відомі?
  11. За якої умови в колі виникає коротке замикання?
  12. Які пристрої використовують з метою запобігання короткого замикання в електричному колі?

 

Відповіді:

  1. Позитивними і негативними йонами.
  2. Електрони та йони обох знаків.
  3. Електрони і дірки.
  4. В рідинах.
  5. 1834 р., М. Фарадей.
  6. .
  7. .
  8. Електрометалургія, рафінування.
  9. Несамостійний і самостійний.
  10. Тліючий, електрична дуга, коронний, іскровий.
  11. Коли .
  12. Плавкі запобіжники.

 

 

 

Література

  1.   В. Бар’яхтар, С.Довгий, Ф.Божинова, О.Кірюхіна «Фізика: Підручник для 8 класу закладів загальної середньої освіти, перероблене, - Харків: видавництво «Ранок», 2021. – 240 с.: іл., фот.
  2.   М.І. Шут, М.Т. Мартинюк, Л.Ю. Благодаренко «Фізика,       8 клас» підручник для загальноосвітніх навчальних закладів, Київ, Перун, Ірпінь, 2016.
  3.   Уроки фізики. 8 клас: календарно-тематичне планування, поурочні розробки. – Харків: Ранок – НТ, 2003. – с.288.
  4.    Ф.М. Кара, Т.Г. Роєва «Фізика. Завдання для тематичного оцінювання. 8 клас», - Харків, 2008. – с.48.
  5.   Ж.В. Іванова «Фізика: розробки уроків. 8 клас» методичний посібник, видавництво «Ранок», 2008.

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Горбатюк Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Інші матеріали
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
Додано
26 листопада 2022
Переглядів
4062
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку