Тематичні контрольні роботи з біології 7 клас

Про матеріал
Розробка Тематичних контрольних робот з біології 7 клас. Склала вчитель біології і хімії Ірпінської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 12 з вивченням іноземних мов (школа лінгвістики) імені Заріфи Алієвої м. Ірпінь Київської обл. Васильченко Галина Костянтинівна
Перегляд файлу

Розробка 2.

Тематичні контрольні роботи з біології

7 клас

Склала вчитель біології і хімії

Ірпінської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 12 з вивченням іноземних мов (школа лінгвістики) імені Заріфи Алієвої

м. Ірпінь Київської обл.

Васильченко Галина Костянтинівна

 


Будова та життєдіяльність тварин.

1 варіант.

1 рівень. 1. Назвіть основні структури тваринної клітини. 2. Назвіть симетрії тіла, які трапляються у тварин. Вкажіть правильну відповідь («так» чи «ні»): 3. Гетеротрофні організми здатні утворювати органічні речовини з неорганічних. 4. Орган – це частина організму, яка має притаманну їй будову, розміщена у певному місці й виконує певні функції. 5. Дихальна система забезпечує організм киснем. 6. Тварини, що народжуються за прямого розвитку, не схожі на дорослу особину.

2 рівень. 1. Процес злиття клітин відбувається за розмноженням: а)статевого; б) нестатевого; в)вегетативного. 2.Кровоносна система, по якій кров рухається тільки судинами і не потрапляє до порожнини тіла, є: а)замкненою; б)незамкненою; в)змішаною. 3. Тканина, в якій переважає міжклітинна речовина, це: а)м’язова; б)нервова; в)сполучна; г)епітеліальна. 4. З перелічених ознак виберіть ту, яка характерна для організмів царства Тварини: а)більшість не здатна пересуватись у просторі; б) запасна речовина – крохмаль; в)більшість здатна пересуватись у просторі; г)ріст організму необмежений. 5. Опишіть, як відбувається непрямий розвиток тварин. 6. Опишіть сполучну тканину тваринного організму за планом: будова; функції; розташування в організмі тварини.

3 рівень. 1. Встановіть взаємозв’язки будови та функцій м’язової та нервової тканин. 2. Особливостями нервової тканини є: а)клітини розміщені шарами; б)клітини мають округлу форму; в) складається з окремих клітин, що мають тіло, від якого відходять відростки; г)здатна сприймати подразнення; д) забезпечує реакцію організму на подразнення; е) виконує опорну функцію; ж)проводить збудження.

4 рівень. 1. Порівняйте царства Рослини та Тварини. Встановіть риси подібності та відмінності. Про що свідчать результати порівняння?

2 варіант.

1 рівень. 1. Назвіть тканини тваринного організму. 2. Назвіть способи розмноження тварин. Вкажіть правильну відповідь («так» чи «ні»): 3. Система органів – це частина організму, яка має певну будову, розташована у певному місці й виконує певні функції. 4. Епітеліальна тканина майже не містить міжклітинної речовини. 5. Кровоносна система транспортує речовини по тілу тварини. 6. Тварини, що народжуються за непрямого розвитку, схожі на дорослу особину.

2 рівень. 1. Розвиток організму, за якого народжена тварина схожа на дорослий організм, називають: а)непрямим з повним перетворенням; б)прямим; в) непрямим з неповним перетворенням; г)метаморфозом. 2. Тканина, що виконує різні типи рухів організму в цілому та окремих його частин, – це: а) нервова; б) м’язова; в) епітеліальна; г)сполучна. 3. Тваринна тканина – це: а)сукупність клітин, які подібні за будовою та виконують однакові функції; б)безструктурна речовина; в)сукупність різних за будовою клітин, що виконують однакові функції; г) сукупність однакових за будовою клітин, що виконують різні функції. 4. Опишіть, як відбувається прямий розвиток тварин. 5. Опишіть нервову тканину тваринного організму за планом: будова; функції; розташування  в організмі тварини. 6. Опишіть дихальну систему органів за планом: назва системи; з яких частин складається; які процеси життєдіяльності організму забезпечує; які функції виконує.

3 рівень. 1. Встановіть взаємозв’язки будови та функцій епітеліальної та сполучної тканин. 2. Особливостями двобічносиметричних тварин є: а)через тіло можна провести безліч уявних площин симетрії; б) через тіло можна провести одну уявну площину симетрії; в)більшість активно рухається; г)мають передній та задній кінці, спинний та черевний боки; д)ведуть прикріплений спосіб життя або пасивно плавають.

4 рівень. 1. Порівняйте будову рослинної та тваринної клітин. Встановіть риси подібності та відмінності. Про що свідчить наявність спільних рис?

Черви.

1 варіант.

1 рівень. Укажіть правильну відповідь (да або ні): 1.Плоскі черви дихають  поверхнею тіла. 2. Нервова система плоских червів дифузного типу. 3. Круглі черви дихають зябрами. 4.Тіло круглих червів має радіальну симетрію. 5.Кровеносна система у кільчастих червів незамкнута. 6. Тіло кільчастих червів поділене на сегменти.

2 рівень. 7. Покрови тіла плоских червів представлені: а) одним шаром клітин епітелію; б) одношаровим епітелієм і двома – трьома шарами м’язів; в) кутикулою. 8. Пристосуванням до паразитизму у плоских червів є: а) наявність присосок; б) мала кількість потомства; в)статеве розмноження. 9. Круглі черви: а) мають порожнину; б) не мають порожнини; в) проміжки між органами заповнені сполучною тканиною. 10. За зовнішнім видом самка і самець аскариди: а) схожі між собою; б) не мають поділу на статі; в) відрізняються між собою. 11. Тіло кільчастих червів: а) поділено на неоднакові за будовою сегменти; б) на однакові за будовою сегменти; в) тіло не сегментовано. 12. Кільчасті черви мають порожнину тіла: а) змішану; б) вторинну; в) первинну; г) заповнену паренхімою.

3 рівень. 13. Особливості будови планарії є : а) кишечник замкнутий; б) кишечна порожнина; в)їжу в рот направляють щупальця; г) глотка захоплює здобич; д) травлення  порожнинне.14. Личинка аскариди в яйці розвивається в: а) в кишечнику; б) в серці; в) печінці; г) в легенях; д  в ґрунті. 15.Кільчасті черви; а) не дихають; б) трахеями; в) легенями; г) поверхнею тіла и зябрами.

4 рівень. 16. Порівняйте плоских і круглих червів.

2 варіант.

1 рівень. Вкажіть правильну відповідь ( да або ні): 1. Плоскі черви мають променеву симетрію тіла. 2. Паразитичні черви не мають спеціальних органів прикріплення до органів хазяїна. 3. Тіло круглих червів має двосторонню симетрію. 4. Покрови тіла круглих червів утворені шкірно-мускульним мішком. 5.Шкіра кільчастих червів не має залоз. 6. Дощові черви збагачують ґрунт перегноєм.

2 рівень. 7. Організм, в якому живе доросли  паразит, називають: а) проміжний хазяїн; б) кінцевий хазяїн. 8. До класу Стьожкові черви належать: а) бичачий ціп’як; б) печінковий сисун; в) планарія. 9. Аскарида в кишечнику людини рухається завдяки: а) наявності органів руху; б) хвилеподібними рухами тіла; в) відштовхуванню; г) наявністю війок. 10. Круглі черви дихають: а) трахеями; б) поверхнею тіла; в) легенями; г) зябрами; д) анаеробно. 11. Кровоносна система у кільчастих: а) її немає; б) незамкнена, немає серця; в) замкнена, немає серця; г) замкнена, є серце. 12. До малощетинкових червів належать: а) трубочник; б) нереїд в) пісковик.

3 рівень. 13.Визначте клас плоских червів, представники  якого паразитують в тілі людини і тварин, мають присоски: а) стьожкові; б) війчасті; в) гідроїдні; г) поліпи; д) сисуни. 14.Аскарида стає статевозрілою в: а) ґрунті; б) кишечнику; в) серці; г) печінці; д) легенях. 15. Поясніть механізм руху дощового черв’яка.

4 рівень. 16.Порівняйте круглих і кільчастих червів.


Членистоногі

1 варіант

1 рівень 1. З наведеного переліку виберіть тварин класу Ракоподібних: мокриця, рак річковий, плавунець, цикада, водомірка, трав’яний краб, каракурт, соль пуга, креветка. Вкажіть правильну відповідь так чи ні. 2. У членистоногих покрив виконує функції скелета. 3. Членистоногі линяють. 4.Тіло членистоногих складається із сегментів. 5.Тіло членистоногих поділено на два відділи. 6.у членистоногих нервова система вузлового типу.

2 рівень. 7.опишіть непрямий розвиток комах з неповним перетворенням. 8. Ріст : а) нерівномірний, б)рівномірний, в)зовсім не ростуть. 9. Основу покривів складає: а)мурен, б) хітин, в) целюлоза, г) крохмаль. 10. Сегменти тіла за будовою: а) однакові, б) різні, в) тіло не сегментовано. 11. Кровоносна система: а) замкнена, б)незамкнена. 12. За способом розмноження: а) гермафродити, б)роздільностатеві.

3 рівень. 13.доведіть, що рак належить до царства тварин, типу членистоногі, класу ракоподібні. 14. У чому виявляється пристосованість кліщів до паразитичного способу. Як відрізнити павука від кліща? 15. Порівняйте членистоногих і кільчастих червів.

4. рівень. 16.Порівняйте комах  і павукоподібних. 17. Чому комахи – найбільш високоорганізовані безхребетні?

2 варіант.

1 рівень. 1.З наведеного переліку тварин класу Павукоподібних: павук-стрибун, кліщ, скорпіон, блоха, коропоїд, лангуст, бабка, клоп, павук-хрестовик, богомол. Вкажіть правильну відповідь так, чи ні.2.У членистоногих на черевці містяться органи руху. 3. Кожна кінцівка складається з одного членика.4. добре розтягується покрив. 5. Кровоносна система незамкнена. 6. Членистоногі ростуть нерівномірно.

2 рівень. 7. Опишіть розвиток комах з повним перетворенням. 8. Порожнина тіла: а) первинна, б) вторинна, в) змішана, г) відсутня. 9. Нервова система: а) стовбурна, б) дифузна, в) вузлова, г) має вигляд трубки. 10. Які хвороби переносять кліщі? 11. У більшості павуків травлення : а) внутрішнє, б)зовнішнє. 12. Видільна система: а) мета нефридії, б)протонефридії, в) зелені залози, г) мальпігієві судини, д)жирове тіло.

3 рівень. 13. Доведіть, що жук належить до царства тварин, типу членистоногих, класу комах. 14. Яке значення в житті рака має турбота про потомство? 15. Як за зовнішнім виглядом відрізняти комах від ракоподібних і павуків.

4 рівень. 16. Порівняйте будову гусені і дощового черв’яка. 17. Складіть схему травлення павука.


Клас Молюски.

1 варіант.

1 рівень. Вкажіть правильну відповідь. (да або ні): 1. У молюсків немає серця. 2.У молюсків наскрізна травна система. 3. Кровоносна система молюсків замкнена. 4. Тіло молюсків поділено на відділи. 5. Нервова система молюсків розкидано-вузлового типу. 6. Молюски не живуть в морях.

2 рівень. 7. У більшості молюсків тіло захищено __________. 8. З боків тулуб оточений складкою шкіри ______, між якою і тілом є проміжок - ________ порожнина. 9. Органами виділення слугують ________. 10. Молюски мають тіло: а) несегментоване; б)сегментоване. 11. Порожнина тіла: а)суцільна; б)у вигляді окремих мішків; в)порожнини немає. 12. До класу Черевоногі молюски належать: а)дрейсена; б)тридакна; в)ставковик; г)жемчужниця.

3 рівень. 13. Характерними особливостями двостулкових  молюсків є: а) багато живуть на суші; б)відділи тіла: тулуб, нога, голови немає; в) відділи тіла: голова, нога, тулуб; г) в ротовій порожнині – язик-терка; д)добре розвинені слинні залози; е) слинних залоз немає; ж) органи дихання –зябри; з) черепашка закручена спірально.14. Визначте клас молюсків, представники якого живуть у воді, деякі зустрічаються на суші, їх тіло на відділи: голова, тулуб, нога; є одна пара щупальців; очі прості; черепашка закручена спірально; в ротовій порожнині є мускульний язик - терка; у більшості серце двокамерне, органи дихання – зябри або легені. 15. Які пристосування до життя на суші є у молюсків?

4 рівень.16. Порівняйте особливості будови молюсків і кільчастих червів.

2 варіант.

1 рівень. Вкажіть правильну відповідь (да або ні): 1.У молюсків мантійна порожнина не з’єднується з оточуючим середовищем. 2. Нервова система молюсків стовбурового типу. 3. Беззубки належать до класу Черевоногі молюски. 4. Восьминіг належить до класу Головоногі молюски. 5. Виноградний слимак належить до класу Двостулкові молюски.6. Тіло молюсків вкрите черепашкою.

2 рівень. 7.Тело черевоногих молюсків складається з відділів _______. 8. Проміжки між органами заповнені _______. 9. Кровоносна система _________, серце поділене на __________. 10. Органами  виділення слугують _________. 11. Нервова система ________ типу. 12. Мантійна порожнина молюсків: а)з’єднана з оточуючим середовищем; б)такої порожнини немає; в)не з’єднана з оточуючим середовищем.

3 рівень. 13.Характерні особливості головоногих молюсків: а) водні тварини; б) деякі живуть на суші; в) відділі тіла: голова, тіло, нога; г) рослиноїдні; д) тіло складається з тулуба і голови, нога перетворилась в щупальця; е) серце має три-п’ять камер; ж) серце має дві камери.14. Визначте клас молюсків, представники якого – виключно водні; мають відділи тіла тулуб і ногу; голови немає, тіло вкрите черепашкою; органи дихання зябри.

15. Які пристосування до життя у воді є у молюсків?

4 рівень. 16. Порівняйте молюсків і членистоногих.


Риби

1 варіант

1 рівень. 1риби холоднокровні тварини. 2. Непарними плавцями риб є спинний, хвостовий та під хвостовий. 3. Катран і хвостокол належать до хрящових риб. 4. Тіло риб  не поділене на відділи. 5. У шкірі риб немає залоз, які виділяють слиз. 6. Назвіть тварин класу Головохордові.

2 рівень. 7. Як відбувається розмноження та розвиток кісткових риб? 8. Які види риб використовує людина? 9. До хрящових риб належать: а)латимерія; б)тунець; в)акула; г)щука. 10. У хрящових риб зябра: а)прикриті кришкою; б)зяброві щілини відкриваються самостійно; в)зябер немає. 11. Травною залозою у риб є: а)селезінка; б)печінка; в)нирки; г)стравохід.12. головний мозок у риб складається з відділів: а) 5; б)3; в)2; г)не має поділу на відділи.

3 рівень. 13. До типу Хордових риб відносять за ознаками: а)багатоклітинні двобічносиметричні; б)багатоклітинні з променевою симетрією; в)скелет зовнішній; г)скелет внутрішній; д)травна система наскрізна; ж)дихають зябрами; з)кровоносна система незамкнена; и)кровоносна система замкнена.14. травна система риб: а)замкнена; б)наскрізна; в)рот має щелепи з зубами; г) у роті немає щелепи з зубами; д)послідовність: рот – стравохід – шлунок – кишечник – анус або клоака; е) кишечник не поділений на відділи; ж) травні залози: печінка та підшлункова; з)травних залоз немає. 15. C:\Users\1\Desktop\2013-02 (фев)\сканирование0001.jpg

4 рівень. 16.Яких заходів вживають для збереження та розведення риб? 17.зобразіть схему будови кровоносної системи риб.

2 варіант.

1 рівень.1.роль керма у риб виконують грудні та черевні плавці. 2. У риб кровоносна система замкнена. 3. У риб серце трикамерне. 4. У риб централь нервова система з двох відділів: головного та спинного мозку. 5. Щука, окунь, лосось належать до хрящових риб. 6.В якому середовищі живуть ланцетники?

2 рівень. 7. Плавальний міхур у кісткових риб: а)забезпечує дихання; б)змінює питому вагу тіла; в)бере участь у травленні; г)бере участь у виділені. 8. Бічна лінія сприймає6 а)звук; б)запах; в)дотик; г)смак; д)рух вод та його напрямок. 9.органи слуху у риб: а)зовнішнє вухо; б)середнє; в) внутрішнє; г)органу слуху немає. 10. До кісткових риб належать: а)катран4 б)осетер; в)хвостокол; г)пилконіс. 11.Непарними плавцями риб є: а)грудні; б)черевні; в)спинні. 12.у риб кровоносна система: а)замкнена, серце трикамерне; б)незамкнена, серце двокамерне; в)замкнена , серце двокамерне; г)незамкнена, серце трикамерне.

3 рівень. 13.дихальна система риб є: а) мають зябра; б) зяброві тичинки утворюють цідильний апарат; в) газообмін відбувається в зябрових тичинках; г) цідильний апарат фільтрує воду; д) цідильним апаратом риби захоплюють здобич; е) зяброві пелюстки пронизані кровоносними судинами; ж) у зябрових пелюстках немає судин; з) газообмін відбувається у зябрових пелюстках. 14 Кровоносна система риб: а)замкнена; б)незамкнена; в)серце двокамерне; роль серця виконують судини, д)у серці кров венозна; е)у серці кров артеріальна; ж)артеріальна кров насичена киснем; з)венозна кров насичена вуглекислим газом.

15. C:\Users\1\Desktop\2013-02 (фев)\сканирование0002.jpg

4. рівень. 16 доведіть, що риби і ланцетник мають спільних предків. 17. Як риби пристосувались існувати у водному середовищі?


Земноводні.

1 варіант.

1 рівень. 1. Земноводних шкіра гола, багата на залози. 2.Між пальцями передніх кінцівок є перетинки. 3.Земноводні завжди мають один шийний хребець. 4. Травна система жаби закінчується клоакою. 5.Органами дихання дорослої жаби є зябра. 6.В яких середовищах живуть жаби?

2 рівень. 7.Яка будова опорно-рухової системи жаби? 8.Опишіть тварин класу Земноводні за планом: покриви, відділи тіла, наявність кінцівок, органи чуттів. 9.як відбувається розмноження та розвиток земноводних? 10. За якими ознаками поділяють Земноводних на Хвостатих та Безхвостих? 11.Назвіть відділи скелету жаби. 12.До ряду Хвостаті належать: а)квакша; б)ропуха; жаба; тритон.

3 рівень. 13.Порівняйте розвиток жаби та окуня. 14.Чи існує турбота про потомство у земноводних? 15. Особливості будови кровоносної системи земноводних: а)серце трикамерне (2 передсердя і 1 шлуночок); б)серце трикамерне (2 шлуночки і 1 передсердя); в)одне коло кровообігу; г)два кола кровообігу; д)серце двокамерне; е)по малому колу кровообігу кров рухається до голови; ж) по малому колу кровообігу кров рухається до легенів: з) по великому колу кровообігу рухається  змішана кров.

4. Рівень. 16.Які пристосувальні риси у земноводних до життя на суші та суходолі.

2 варіант.

1 рівень. 1Пуголовок жаби має зябра. 2.У дорослої жаби одне коло кровообігу. 3. Самки земноводних відкладають ікру у воду. 4. Розвиток жаби відбувається з перетворенням. 5.Саламандра і тритон належать до безхвостих земноводних. 6.Яку зовнішню будову має жаба?

2 рівень. 7.Для будови шкіри земноводних характерне: а)вкрита кутикулою; б)вкрита кутикулою, є слизові залози; в)гола, є слизові залози; г)гола немає слизових залоз. 8.У дорослої жаби задні кінцівки мають: а)мають пальці, між якими є перетинки; б)мають пальці між якими немає перетинок; в)кінцівки у вигляді плавців; г)кінцівки у вигляді ластів.9.язик жаби слугує для: а)утворення звуків; б)розпізнавання запахів; в)вловлювання жертви. 10.по тілу у земноводних від серця рухається кров: а)артеріальна; б)венозна; в)змішана.11.дихальна система у дорослих земноводних складається з: а)сухої шкіри, однієї легені; б)сухої шкіри, парних легенів; в)вологої шкіри, однієї легені; г)вологої шкіри, парних легенів. 12.як жаба пересувається у воді та на суходолі.

3 рівень. 13.перед дощем жаби з’являються на суходолі, перед настанням сухої погоди ховаються уводу. Чому? 14.Порівняйте зовнішню будову жаби та тритону. 15.Особливості розмноження земноводних: а)розмноження відбувається у воді; б)розмноження відбуваються на суходолі; в)розвиток відбувається з перетворенням; г)розвиток прямий; д)є сезонні зміни активності; е)активність не залежить від сезонів.

4. Рівень.16.складіть схему розвитку жаби і поясніть її.


Клас Плазуни

1 варіант.

1 рівень. Вкажіть правильну відповідь («так» чи «ні»): 1. У плазунів шкіра має залози. 2. Плазуни мають одне коло кровообігу. 3. У плазунів яйцеклітина містить поживні речовини. 4. Маленька ящірка під час росту та розвитку схожа на дорослу тварину. 5. Тритони і саламандри належать до плазунів. 6. Як потрібно себе поводити, коли натрапиш на гадюку?

2 рівень. 7. Як відбувається розмноження та розвиток плазунів (на прикладі ящірки прудкої)? 8. Для шкіри плазунів характерним є: а) волога, вкрита роговими лусками, щитками або пластинками; б)суха, вкрита кістковими лусками; в)суха, вкрита роговими лусками, щитками або пластинками; г) волога, вкрита кістковими лусками. 9. У плазунів хребет має кількість відділів: а)чотири; б)три; в)п’ять; г)у різних видів різна кількість. 10. Зуби у більшості плазунів: а)однакові, слугують для захоплення здобичі; б) однакові, слугують для  жування; в) неоднакові, слугують для жування; г)неоднакові, слугують для захоплення здобичі. 11. Легені плазунів усередині мають вигляд: а)мішечків із комірчастими стінками; б)мішечків із системою перетинок; в)трубок із комірчастими стінками; г)трубок із складчастими стінками. 12. Для розмноження та розвитку плазунів характерним є: а)запліднення зовнішнє, розвиток непрямий, у воді; б)запліднення внутрішнє, розвиток прямий, у яйці; в)запліднення внутрішнє, розвиток непрямий, у яйці; г)запліднення внутрішнє, розвиток непрямий, у воді.

3 рівень.13. Зазначте відмінності у будові ящірки і черепахи. Яке пристосувальне значення вони мають?14. Особливостями ряду Лускаті є: а)тіло видовжене; б)тіло округле; в)тіло вкрите роговими лусками; г) тіло вкрите роговими щитками; д)мають зуби; е)зубів немає; ж)кінцівки мають пальці, у багатьох видів кінцівок немає; з) серце трикамерне; и) серце чотирикамерне. 15 Вкажіть ознаки, за якими змії відрізняються від ящірок.

4 рівень. 16Порівняйте будову плазунів і земноводних. Встановіть риси подібності та відмінності. У чому проявляється ускладнення організації плазунів порівняно із земноводними?

2 варіант.

1 рівень. Вкажіть правильну відповідь («так» чи «ні»): 1. Тіло плазунів вкрите щитками або лускою. 2.У плазунів травна система закінчується анальним отвором. 3. Плазуни дихають шкірою. 4. У плазунів запліднення зовнішнє. 5.Якщо за якихось обставин ящірка втратила хвіст, то з часом у неї може вирости новий. 6.Яку допомогу слід надати при укусі змій?

2 рівень. 7. Як відбувається річний цикл життя плазунів за умов помірного клімату? 8.Кінцівки у плазунів розташовані (якщо вони є): а)по боках тулуба; б)під тулубом; в)по-різному. .У плазунів голова повертається завдяки: а)повороту тулуба; б)шийному відділу; в)грудному відділу. 10.У плазунів слина ротової порожнини слугує для: а)зволоження їжі; б)захисту; в)травлення; г)розпізнавання смаку. 11. Очі плазунів захищені кількістю повік: а) однією; б) двома; в) трьома; г) не мають повік. 12.До ряду Лускаті належать: а)хамелеон; б)алігатор; в)кайман; г)черепаха.

3 рівень.13. Які особливості будови крокодилів допомагають цим тваринам пристосуватися до напівводяного існування? 14Які особливості зовнішньої та внутрішньої будови плазунів указують на те, що ці тварини живуть на суходолі? 15.Особливостями ряду Черепахи є: а)тіло видовжене; б)тіло округле; в)тіло вкрите луговими лусками; г) тіло вкрите роговими щитками; д)мають зуби; е)зубів немає; ж) кінцівки мають пальці, у багатьох видів кінцівок немає; и)кістковий панцир, вкритий роговими щитками; к)серце трикамерне; л)серце чотирикамерне.

4 рівень. 16.Порівняйте ряди плазунів. Поясніть, яке пристосувальне значення мають особливості їхньої будови (ряди за вибором).


Птахи

1 варіант

1 рівень. 1. Птахи належать до холоднокровних тварин. 2. У птаха шийні хребці міцно зрослися між собою. 3.Птахи мають зуби.4.Птахи періодично линяють.5.У птахів серце трикамерне. 6.Яких ви знаєте перелітних птахів?

2 рівень.7.Особливості шкіри птахів: а)багата на залози; б)позбавлена залоз; в)позбавлена залоз крім куприкової. 8. Особливості черепу птахів: а)суцільний з нижньою щелепою; б)складається з окремих кісток; в)суцільний, крім нижньої щелепи; г)у різних видів птахів побудований по-різному. 9.У чому проявляється турбота птахів про потомство? 10.Кровоносна система у птахів має: а)одне коло кровообігу і двокамерне серце; б)два кола кровообігу і трикамерне серце; в)два кола кровообігу і чотирикамерне серце. 11.Особливості пір’я птахів: а)ніколи не випадає; б)періодично випадає; в)у різних видів птахів змінюється по-різному.12.Шлунок птахів складається з відділів: а)двох залозистих; б)двох: залозистого і м’язового; в)одного залозистого; г)трьох: одного м’язового і двох залозистих.

3 рівень. 13.Птахи належать до типу Хордові за ознаками: а)багатоклітинні двусиметричні тварини; б) багатоклітинні з променевою симетрією тіла; в)скелет зовнішній; г)скелет внутрішній; д)личинки дихають зябрами; е)кровоносна система незамкнена; ж)кровоносна система замкненого типу; з)органи виділення – протонефридії; и)органи виділення – нирки; к)центральна нервова система трубчаста. 14. Будова дихальної системи порівняно з плазунами: а)легені становлять собою губчасте тіло; б)легені мають камери з перетинками; в)мають голосовий апарат; г)голосового апарату немає; д)кров насичується киснем під час вдиху; є)кров насичується киснем під час вдиху і видиху. 15.для пташенят виводкового типу характерно: а)очі відкриті; б)вилуплюються безпорадними; в)вилуплюються з пухом на тілі; г)можуть рухатися самостійно; д)очі закриті; е)тіло без пуху.

4 рівень.16.Порівняйте зовнішню будову птахів та плазунів.

2 варіант.

1рівень. 1.У птахів артеріальна кров змішується з венозною. 2.Газообмін відбувається у повітряних мішках. 3.Птахи мають два кола кровообігу. 4. Шкаралупа яйця проникна для газів. 5. Яйце не містить поживних речовин. 6. В яких середовищах живуть птахи?

2 рівень. 7. У птахів хребці шийного відділу з’єднані між собою: а)нерухомо; б)у різних видів птахів по-різному; в) рухомо; г) напіврухомо. 8. Газообмін під час дихання у птахів відбувається при: а)вдиху; б)видиху; в)вдиху і видиху; г)зовсім не відбувається. 9.Статева система у птахів представлена: а)у самців парними сім’яниками, у самок парними яєчниками; б)у самців парними сім’яниками, у самок одним яєчником; в)у самців одним сім’яником, у самок одним яєчником; г)у самців одним сім’яником, у самок парними яєчниками. 10.До нагніздних птахів належать: а)гуси; б)качки; в)дятли; г)кури; е)лебеді. 11.які будова та функції покривів тіла птахів? 12. На які надкласи поділяють птахів?

3 рівень. 13.Особливості опорно-рухової системи птахів: а)кістки важкі заповнені рідиною; б)кістки легкі, заповнені повітрям; в)шийний відділ короткий малорухливий; г)шийний відділ довгий, рухливий; д)грудна кіска не має  кіля; е) грудна кістка має кіль; ж)передні кінцівки видозмінені в крила. 14.Особливості травної системи: а)ротова порожнина починається ротом; б)ротова порожнина починається дзьобом; в)мають зуби; г)зубів немає; д)їжа перетравлюється повільно; е) їжа перетравлюється швидко; ж) шлунок складається з двох відділів. 15.терморегуляція птахів забезпечується: а) рухом артеріальної крові по тілу; б)пір’яним покривом; в)інтенсивним обміном речовин; г)подвійним диханням.

4 рівень. 16.Порівняйте розмноження птахів та плазунів.


Ссавці.

1 варіант.

1 рівень. 1. Кінцівки ссавців розташовані під тулубом. 2. Кенгуру та коала – плацентарні. 3. Ссавці – теплокровні тварини. 4. Шкіра ссавців позбавлена залоз. 5. Зуби ссавців однакові за будовою та функцією. 6. У ссавців серце чотирикамерне.

2 рівень. 7.тіло ссавців вкрите ______.8. середовища життя _______. 9. Запліднення _______, розвиток ______. 10. Кровоносна система ______, з кіл кровообігу. 11. Дихальна система з__. 12. Кінцівки закінчуються ______.

3 рівень. 13. Для яйцекладних характерно: а) зародок розвивається в організмі матері; б) відкладають яйця; в) протоки відкриваються на особливих ділянках шкіри; в) представники – кенгуру, коала; г) представники – зебра, вовк; д) представники – качконіс, єхидна. 14. Особливості травної системи – а) зуби диференційовані; б) зуби однакові за будовою; в) у хижаків шлунок багатокамерний; г) у хижаків шлунок однокамерний. 15. Ссавці пристосувались до життя у воді завдяки тому, що: а) кінцівки мають пальці; б) кінцівки мають вигляд ластів; в) форма тіла рибоподібна; г) добре розвинений підшкірний жир; д) підшкірного жиру немає.

4 рівень. 16. Які особливості будови кінцівок мають тварини різних видів. Від чого це залежить?

2 варіант.

1 рівень.1. Для ссавців характерна турбота про потомство. 2. Запліднення у ссавців зовнішнє. 3. Їжаки і кроти належать до яйцекладних. 4. Качконіс та єхидна – сумчасті. 5. Вовк та лисиця – гризуни. 6. Ссавці – холоднокровні.

2 рівень. 7. В шкірі розвинені залози ______. 8. Камери серця ______. 9. Кінцівки розміщені _______. 10. Як відбувається розмноження яйцекладних ссавців? 11. Шийний відділ хребта складається з : а) різної кількості хребців; б) 8 хребців; в) 7 хребців; г) 4 хребців. 12. Від серця по великому колу кровообігу у ссавців рухається кров: а) змішана; б) венозна; в) артеріальна.

3 рівень. 13. Для сумчастих характерно: а) зародок розвивається в організмі матері, а маля – у шкірній згортці на її тілі.; б) відкладають яйця; в)протоки молочних залоз відкриваються на ділянках шкіри; в) мають соски; г) температура тіла постійна. 14. Особливості зовнішньої будови ссавців: а) кінцівки під тулубом; б) кінцівки по бокам; в) волосяний покров; г) тіло вкрите пластинками, щитками; д) шкіра має залози; е) шкіра суха; ж) є вушні раковини; з) немає вушних раковин. 15. Ссавці пристосувались до рослинної їжі: а) розвинені різці; б) кишечник короткий; в) багато камер у шлунку; г) розвинені ікла.

4 рівень. 16. Порівняйте сумчастих, яйцекладних, плацентарних ссавців.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Костюк Галина Андріївна
    Дуже сподобалися роботи. Завдання диференційовані, відповідають вимогам.
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
До підручника
Біологія 7 клас (Базанова Т. І., Кузнецова М. О., Кіося Є. О., Павіченко Ю.В.)
Додано
23 лютого 2020
Переглядів
3508
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку