Урок на тему "Тип Молюски:особливості будови, різноманітність, значення молюсків."

Про матеріал
узагальненя, систематизиція знання про молюсків, їх будову, різноманітність, значення в природі та житті людини
Перегляд файлу

 

 

 

               Біологія, 7 клас

Тема: Тип Молюски:особливості будови, різноманітність, значення молюсків.

 

Мета: - узагальнити, систематизувати знання про молюсків, їх будову,   

             різноманітність, значення в природі та житті людини;

- розвивати навички роботи з підручником, додатковою літературою,

             вміння логічного мислення;

- виховувати почуття прекрасного під час спостереження за природою,

  необхідність її охорони.

 

    Тип уроку: узагальнення знань

 

    Девіз уроку:        Як  яблунь пелюстки,

                                 Як відблиски зірок,

                                 На березі лежать молюски,

                                 У кожній особливий візерунок свій

                                 І таємниця в кожній завитушці.

 

  І.Організаційний  момент.                                                                                          

 Планета людей неможлива без тваринного і рослинного світу. Людина – це   частина екологічної системи. Нам у житті часто хочеться чогось незвичайного,  дивного, адже тоді цікаво жити. Але дивне і надзвичайне завжди поряд з нами –

     треба лише призупинитись, придивитись, і зявиться маса питань, на які 

     захочеться знайти відповідь. Світ живої природи дивний тим, що допитливим і

     кмітливим він завжди ставить запитання. Урок ми проведемо у формі засідання

     клубу природодослідників і поговоримо про захоплюючий світ молюсків: таких

     різних, повільних і швидких, відомих і невідомих.

 

       ІІ. Узагальнення знань у формі засідання клубу природодослідників.

                    Відеосюжет  « Життя моря»

 

  1. Середовище існування молюсків.

Чи завжди життя молюсків повязане з морем?

 

  1. Загальна характеристика типу Молюски.

Молюсків ще називають мякунами. Але вони зовсім не безпомічні, вони

добре пристосувались до умов навколишнього середовища.

 

Вправа « Закінчити речення»

 

 

 

 

 

  1. Молюски - …. безхребетні тварини.
  2. Вони живуть……
  3. Сегментація тіла….
  4. Для них характерна ….
  5. Тіло поділяється на….
  6. За способом живлення поділяються на….
  7. Більшість мають зовнішній скелет….
  8. Поділяються на три класи….

 

  1. Клас Черевоногі

Учні визначають характерні риси будови та життєдіяльності представників

класу.

            

  1. Клас Двостулкові
  2. Клас Головоногі

        Використання презентації  « Тип Молюски»

 

  1. Різноманітність молюсків, їх значення:

1) диктант: розмістіть назви молюсків по класам: ставковик, голий слимак,

                    перлівниця, тридакна, рапана, кальмар, мурекс, мідія, восьминіг,

                                каракатиця, устриця. наутілус.

2) значення молюсків: розповіді учнів.

      - які тварини допомогли створити реактивні двигуни?

      - підводний човен капітана Немо був названий на честь молюска

        наутілуса. Чому?

              - які молюски підказали спосіб очистки води фільтрацією?

            3)  розділ « Буцинки» ( банк усіляких цікавинок)

                          Повідомлення учнів.

            4) лист барона Мюнхаузена ( знайти помилки в тексті)  

           « Якось я відпочивав на березі річки. Сонечко яскраво світило і малий    ставковик прокинувся. Він обережно висунув усю голову і другою парою щупалець обмацав себе з усіх боків – чи все ціле. Усе було чудово – обидві стулки черепашки на місці, зябра вправно вбирають з води кисень. Лише шлунок невдоволено нагадує про те, що час снідати. Ставковик міцно вчепився присосками на нозі до стебла ряски й почав озиратися та прислухатися, чи не пропливе яка здобич. Ось його гострий зір помітив якийсь рух і от уже довгі щупальця вхопили необережну беззубку. Гострими щелепами ставковик розгриз її черепашку і проковтнув здобич. Поснідавши, ставковик відчепився від стебла і, повільно загрібаючи воду ногою, поплив у своїх справах.»

  1. Охорона молюсків.

Яку програму з охорони молюсків ви б запропонували?

 ІІІ. Підсумки уроку. Рефлексія.

           

        Що нового ви дізнались на уроці?

     Молюски – це найбільш високоорганізовані безхребетні тварини, що мають

   важливе значення в природі і житті людини. Ваші знання про молюсків

   збагатились, але межі пізнання навколишнього світу немає! Бажаю вам нових

   відкриттів!

  

 

 

 

 

doc
Додано
24 лютого 2020
Переглядів
784
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку