Тематичні прогулянки Тема тижня «Осінь-чарівниця»

Про матеріал
Добірка прогулянок для учнів 1 класу по темі тижня "Осінь-чарівниця", де кожен день тижня з учнями проводяться прогулянки на різні теми та у новій формі проведення.
Перегляд файлу

КЗ «Зеленогайська гімназія»

 

 

 

 

Кейс

Тематичні прогулянки

Тема тижня 

«Осінь-чарівниця»

 

 

 

 

Підготувала: вихователь

Зубкова Т. В.

 

 

 

Кривий ріг

 

Понеділок

Прогулянка – спостереження

Тема: «Господиня осінь»

Навчальна мета: актуалізувати і розширити знання учнів про зміни, які відбулися в природі з приходом осені.

Розвивальна мета: продовжити формувати вміння спостерігати, порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, робити висновки.

Виховна мета: виховувати кращі людські якості, дбайливе ставлення до

природи, екологічну культуру.

Обладнання: кошик, картки, музичний супровід.

Місце проведення: шкільне подвір’я.

Хід прогулянки.

І. Організаційний момент.

-Дорогі діти! Сьогодні на нас чекає цікава та змістовна прогулянка під назвою «Господиня осінь». Ми з вами прогуляємось шкільним подвір’ям, поспостерігаємо за змінами в природі та пограємо в цікаві ігри.

ІІ. Вихід на подвір’я. Повторення правил безпечної поведінки під час прогулянки.

ІІІ.  Основна частина. Спостереження за змінами в природі з приходом осені.

  1. Розповідь вихователя.
  • Зміни в природі з настанням осені відбуваються поступово. Змінюється природа, тварини готуються до зими. Осінні зміни в природі стосуються всього живого і комах, і плазунів, і тварин, і рослин, і навіть людей. Осіння природа відрізняється особливою красою. Ця пора року є перехідною між літом і зимою. На початку вересня ще можна спостерігати теплу літню погоду. Згодом листя на деревах стає жовтим, помаранчевим, червоним і починає обпадати на землю. Пізніше починаються холодні дні, які властиві зими. Восени можна побачити різні природні явища: сильні дощі та бурі, зниження температури і навіть перший сніг, який вказує на впертий характер цієї пори року. У багатьох рослин восени закінчується життєвий цикл або вони переходять в іншу стадію. Дерева і чагарники без листя втрачають свій захист. Осінь – це важливий час року для тварин, адже багатьом з них необхідно запастися їжею, щоб не голодувати взимку. Інші тварини накопичують шар жиру, який буде їх захищати в морозну погоду. Деякі тварини впадають в сплячку. Дрібні тварини, щоб уникнути хижаків, змінюють колір хутра, і взимку зливаються з білим снігом. Навіть така велика тварина, як ведмідь, змушена шукати собі добру схованку для зимової сплячки, де буде чекати настання весни. Деякі птахи відлітають в теплі країни, де є їжа і теплий клімат, а інші залишаються зимувати в рідному краю. Ось такі осінні зміни в природі відбуваються кожного року. І кожен з нас захоплюється красою навколишньої природи у цей час.
  1. Бесіда на основі власних спостережень за змінами в природі з приходом осені.

- яка зараз пора року?

-Який місяць осені?

-Тепло, чи холодно надворі?

-Яке небо?

-Чи були сьогодні опади?

-Що сталося з деревами?

-Які птахи відлетіли в теплі краї?

-Як змінилися день і ніч?

3. Дидактична гра «Осінні прикмети».

Мета: закріпити і узагальнити знання дітей про осінні прикмети.

Вихователь: - Зараз ми з вами пограємо в цікаву гру. Кожен із вас повинен взяти картку, розповісти, що ви на ній бачите і якщо це прикмети осені, покладіть картку в кошик.

  1. Рухлива гра на свіжому повітрі «Парасолька»

Мета: розвивати увагу, спритність, створити гарний настрій.

Правила гри: узяти велику парасольку, розкрити її та пояснити дітям, що коли на вулиці сонячно, можна гуляти, бігати, веселитися, а коли починається дощик, треба швидко йти під парасольку. Діти грають, потім вихователь несподівано говорить: «Дощик почався!». Діти повинні швидко сховатися під парасольку; хто не встигає, вибуває з гри. Після слів «Дощик закінчився!» діти знову грають до нового туру. Переможцем стає той, хто останнім залишиться під парасолькою, коли всі інші гравці вибули.

ІV. Заключна частина прогулянки. Підсумки. Повернення до приміщення

-Про яку пору року ми сьогодні дізналися?

-Які осінні місяці ви запам’ятали?

-Назвіть осінні прикмети.

Вівторок

Прогулянка-завдання

Тема: «Які дерева ростуть біля нашої школи?»

Навчальна мета: ознайомити учнів з назвами дерев, які ростуть на території школи, вчити розрізняти листя з різних дерев.

Розвивальна мета: продовжити формувати вміння спостерігати, порівнювати.

Виховна мета: виховувати бережне ставлення до живої природи, екологічну культуру.

Обладнання: дерева, що ростуть на території школи (тополя, каштан, дуб, верба, горобина, клен, липа), листочки з різних дерев.

Місце проведення: шкільне подвір’я.

Хід прогулянки.

І. Організаційний момент, оголошення завдань прогулянки.

- Діти. Сьогодні ми з вами побуваємо в гостях у осінніх дерев,  навчимося розрізняти різні дерева за їх листям.

ІІ. Вихід на подвір’я. Повторення правил безпечної поведінки під час прогулянки.

ІІІ. Основна частина прогулянки.

  1. Ознайомлення з деревами, що ростуть на території школи. (Вихователь розповідає дітям про дерева, до яких вони підходять, їх назви.
  2. Збір листочків для дидактичної гри. (Учні збирають листя різних порід дерев)
  3. Дидактична гра «Вгадай дерево за його листочком».

Мета: закріпити вміння учнів називати дерево за його листям, розвивати пам’ять, усне мовлення.

Хід гри. Вихователь показує учням листочок, а учні називають дерево, з якого цей листочок.

  1. Рухлива гра «Знайди дерево»

Мета: вчити правильно знаходити дерева за їх назвами; розвивати спритність, швидкість, увагу.

Хід гри. Вихователь говорить назву дерева, а учні швидко біжать і стають під це дерево.

  1. Завдання. Зібрати листя з різних дерев, висушити їх та зробити з них гербарій.

ІV . Заключна частина прогулянки. Підсумки. Повернення до приміщення

Середа

Прогулянка-пошук

Тема: «Операція «Скарб».

Навчальна мета: вчити учнів збирати насіння та плоди дерев, придатні до висаджування.

Розвивальна мета: розвивати творчу уяву, образне мислення, естетичні відчуття.

Виховна мета: виховувати бережне ставлення до рослин, викликати бажання вирощувати молоді саджанці дерев.

Обладнання: полотняна торбинка, насіння та плоди дерев.

Місце проведення: шкільне подвір’я.

Хід прогулянки.

І. Організаційний момент, оголошення завдань прогулянки.

- Діти. Сьогодні ми з вами під час прогулянки будемо збирати насіння та плоди дерев для того, щоб виростити з них молоді дерева.

ІІ. Вихід на подвір’я. Повторення правил безпечної поведінки під час прогулянки.

ІІІ. Основна частина прогулянки.

1. Розповідь вихователя про розмноження дерев.

-Всім вам відомо,  що на нашій планеті все менше і менше залишається дерев. А це загрожує вимиранням всього живого на нашій планеті, так як дерева збагачують атмосферу киснем, неохідним для життя. Тому люди вирощують і розсаджують дерева штучно. У нашому кліматі більша частина насіння дозріває у вересні або жовтні. Залежно від погодних умов цю дату можна перенести приблизно на 2 тижні раніше або пізніше.

Щодо хвойних, слід звернути особливу увагу на шишки ялин, смерек та сосен, оскільки їх найцінніші насіння випадають самі по собі, і ви можете їх втратити. З цієї причини варто заздалегідь покласти шишки цих рослин у паперовий пакет і тримати їх у теплому і сухому місці, поки лусочки не розкриються і насіння не впадуть у мішки. У свою чергу, насіння бука, дуба, каштана та волоського горіха слід збирати лише після того, як вони впадуть на землю. Після збору врожаю насіння потрібно очистити і висушити. Насіння деяких дерев висівають відразу після збору врожаю. Ось як ми маємо справу з насінням таких рослин, як:  ясен, ліщина, липа, каштан. Насіння дерев , які не висівають відразу після збору врожаю, вимагають відповідних умов зберігання до весни.

2. Збір насіння та плодів дерев.

3. Дидактична гра «Відгадай чий плід»

Мета: вчити учнів розрізняти насіння та плоди різних видів дерев.

Хід гри. У вихователя в полотняній торбинці знаходиться «Скарб»(плоди і насіння дерев). Учні по черзі виймають з торбинки плоди дерев і називають дерево, з якого цей плід зібрано.

  1. Рухлива гра « Горішки»

Мета: розвивати увагу, швидкість та спритність, виховувати вміння взаємодіяти з іншими учасниками гри.

Хід гри. Посеред майданчика малюється коло — діаметром 6 — 8 кроків. Це — "сад". Коло "саду" знаходиться "хата", в якій сидить "господар". На сигнал ведучого діти біжать по саду та вдають, ніби зривають горіхи, збирають їх на землі, при цьому примовляють:

 

Рвемо, рвемо горішечки,

 

Не боїмося тебе, панцю, нітрішечки.

 

А пан за горою, а ми за другою.

 

Дзень! Дзень! Нема пана цілий день!

 

Тоді несподівано вибігає господар зі своєї хати. Діти розбігаються, він їх ловить. Кого торкнеться — того веде до своєї хати.

 

Правила гри. Спіймані допомагають господарю ловити інших дітей. Гра триває доти, поки не переловлять усіх дітей, причому останній зловлений стає господарем.

ІV. Заключна частина прогулянки. Підсумки. Повернення до приміщення

  • Навіщо люди вирощують та розсаджують дерева?

Завдання: Зібрані плоди посадити вдома в грунт  та спостерігати  за ростом саджанців один рік. На наступний рік саджанці розсадити.

 

 

 

 

Четвер

Прогулянка-фантазія

Тема: «Осінній вінок»

Навчальна мета: вчити учнів плести вінки з осіннього листя.

Розвивальна мета: розвивати естетичний смак, творчу уяву, образне мислення, естетичні відчуття.

Виховна мета: виховувати в учнів почуття прекрасного, екологічну культуру.

Обладнання: листя клена або каштана, сплетений напередодні вінок.

Місце проведення: парк.

Хід прогулянки.

І. Організаційний момент, оголошення завдань прогулянки.

- Діти. Сьогодні наша прогулянка проходитиме в осінньому парку. Ми будемо збирати осіннє листя та плести з нього вінки.

ІІ. Вихід в парк. Повторення правил безпечної поведінки під час прогулянки до парку.

ІІІ. Основна частина прогулянки.

  1. Спостереження за осінніми деревами.

-Які дерева ви бачите в парку? (Учні називають дерева)

-Якого кольору листя на деревах?(Червоне, жовте, помаранчове)

-Що сталося з листям? (Воно опадає)

-Пригадайте назви осінніх місяців, як ці назви пов’язані з явищами, за якими ми з вами спостерігаємо?

2. Збір осіннього листя.

Учні розділяються на 2 групи. Перша група збирає листя клена, друга група – листя каштану.

  1. Плетіння вінків з осіннього листя. Розповіді дітей про те, якою вони уявляють собі красуню осінь.

ІV. Заключна частина прогулянки. Підсумки. Повернення до приміщення

 


П’ятниця

Прогулянка-практикум

Тема: «Правила поведінки у парку»

Мета: показати красу природи, значення дерев у природі та житті людей; довести, що в природі не буває випадковостей; закріпити навички розрізняти дерева, листя різних дерев; спонукати учнів до виконання правил поведінки в природі.

Місце проведення: парк.

Хід прогулянки

 І. Організаційний момент, оголошення завдань прогулянки.

    Сьогодні ми проведемо прогулянку  до осіннього парку. Поспостерігаємо за красою природи, різноманіттям рослин, закріпимо вміння розрізняти дерева, листя різних дерев.

 

ІІ. Вихід в парк. Повторення правил безпечної поведінки під час прогулянки до парку.

Вступне слово вихователя —    Уявіть, що ви опинилися в пустелі, де немає кущів, дерев, лише пісок. У жителів цієї місцевості немає парків. як би ви описали, що ж таке парк? (Парк — це місце, де багато дерев. Там живуть різні птахи і звірі. У лісі багато комах.)

В них багато є роботи,

Хоч стоять вони весь час.

Від дощу чи від спекоти

Захистять, врятують нас.

Не лягають спать ніколи,

На ногах вони одвік.

Не бояться плину рік,

Ні завій, ні вітру реву.

Хто ж вони такі?.. (Дерева).

ІІІ. Основна частина прогулянки

  1. Бесіда на основі раніше отриманих знань

    Чи вмієте ви за листям, кронами дерев, їх плодами дізнаватися, яке це дерево?

    Які види дерев ви знаєте?

    Для чого потрібні дерева?

    Що необхідно робити, щоб дерев стало більше?

  1. Дидактична гра «Хто більше назве дерев»

Мета: закріпити знання назв дерев, що ростуть у парку.

Учні діляться на дві команди і починаються змагання. Виграє та команда, яка назве більше дерев

    А чи знаєте ви, діти, для чого дерева скидають листя до настання зимових холодів? (Листя вкриває землю і захищає коріння дерев від морозів. Від килима з листя земля не промерзне, під тяжкістю снігу не ущільниться, збереже повітря, а це необхідно для мешканців ґрунту, адже вони розпушують землю.)

Учні називають листяні та хвойні дерева.

3.Рухлива гра «Осінні листочки»

Мета: розвивати увагу, образне мислення, вміння відтворювати рухами певні дії.

Хід гри. Вихователь:

    Зараз я перетворю всіх вас на листочки, і ми пограємо в гру «Осінні листочки».

(Вихователь читає вірш, а діти «озвучують» його за допомогою рухів).

 

Ми — листочки, ми — листочки,

Ми — осінні листочки.

Ми на гілочках сиділи,

Вітер дме — полетіли.

Ми летіли, ми летіли,

Перестав дути вітерець

Ми усі в кружечок сіли.

Вітер знову раптом дув

І листочки швидко здув.

Усі листочки полетіли

І на землю тихо сіли.

4. Вивчення порад «Ти у парку»

    Хто із вас любить гуляти парком?  Спілкування із природою дуже корисне для здоров’я людини.

Однак природа приховує в собі багато небезпек. Можна отруїтися отруйними ягодами або принести додому отруйний гриб, переплутавши його із їстівним. Щоб цього не сталося, запам’ятайте...

     Збирай тільки знайомі тобі гриби і ягоди.

     Не куштуй незнайомих тобі ягід і грибів.

     Завжди запитуй дорослих, чи їстівні гриби і ягоди, які ти зібрав у лісі.

     Намагайся запам’ятати, які гриби і ягоди їстівні, а які — ні.

     Не знищуй неїстівні гриби. Вони отруйні для людини, а дикі тварини ними лікуються.

 

    Парк — це будинок для рослин і тварин. Вони в ньому господарі. Ми — лише гості. А гості поводяться ввічливо, тихо, щоб не образити господарів. Парк — це одне з чудових багатств, яким наділена наша Батьківщина.

     Не ламай гілля дерев та кущів.

     Не пошкоджуй кору дерев.

     Не зривай в парках  квіти.

     Не збивай гриби, навіть неїстівні.

     Не лови метеликів, джмелів, бабок та інших комах.

     Не руйнуй пташині гнізда.

     Не лови диких тваринок і не принось їх додому.

 

ІV. Заключна частина прогулянки. Підсумки. Повернення до приміщення

-Які правила поведінки в парку ви запам’ятали?

 

Криворізька гімназія №56 Криворізької міської ради

 

 

 

 

 

Кейс

Тематичні прогулянки

Тема тижня

«В гостях у зимоньки-зими»

 

 

 

 

Підготувала: вихователь

Туніна Є.С

 

 

 

 

 

 

 

Кривий ріг

Понеділок

Прогулянка – спостереження

Тема: «Чарівниця зима»

Мета. У ході спостережень виявити характерні ознаки зими у живій і неживій природі. З’ясувати, як дерева пристосувалися до зими. Розширювати знання дітей про листяні та хвойні рослини. Формувати екологічну культуру школярів.

Обладнання. Вірші, прислів’я, насіння, музичний супровід.

Хід прогулянки

І. Організаційний момент, оголошення завдань прогулянки.

    Сьогодні, діти, ми проведемо прогулянку на шкільному подвір’ї. Поспостерігаємо за змінами у живій та неживій природі з приходом зими.

ІІ. Вихід на шкільне  подвір’я. Повторення правил безпечної поведінки під час прогулянки.

ІІІ. Основна частина прогулянки

1.Актуалізація знань

-Яка пора року настала?

-Чому зараз холодно?

-Які бувають опади в цю пору року?

-А чи змінилося щось у живій природі? Чому?

-Як дерева змінилися взимку?

-А чи всі дерева стоять голі?

-Як називаються дерева, які скинули листочки?

-А дерева, які мають листочки-хвоїнки?

-На які групи поділяють рослини?

-Яка різниця між деревом, кущем і травою?

2. Робота над загадками.

Гра «Відгадай, що за дерево»

Стоїть при дорозі                                    Стоїть дерево над річкою

У травах і кущах                                       схилилося воно над водичкою.

І білі свої ноги                                          Дай, річечко, йому напитись,

Все миє у дощах.                                     Тоді не буде воно журитись.

(Береза)                                                   (Верба)

 

І маленькі, і старенькі                              Могутній він, прадавній він,

Влітку, взимку, навесні                            Стоїть побіля яру.

Завжди вдягнені гарненько                    Розкинув свій листатий чуб,

У зелені сукні всі.                                       Чолом торкає хмару.

(Ялини, сосни)                                          (Дуб)

3. Дидактична гра «Дерево, кущ, трава»

Мета: закріпити вміння учнів поділяти рослини на дерева, кущі та трави

Вихователь називає рослини, а діти повинні підняти руки вгору, почувши назви дерев, поставити на пояс – кущів, присісти – трави.

Береза, дуб, ліщина, ромашка, калина, липа, груша, помідор, яблуня, смородина, каштан, аґрус, кульбаба, ялина.

4.Хвилинка-цікавинка «Скільки років живе дерево»

Горобина – до 80

Береза – 150

Ялина – 500

Дуб – до 2000

ІV. Підсумок прогулянки. Повернення в приміщення.

-То як пристосувалися дерева до зими?

-Чим листяні дерева відрізняються від хвойних?

-Діти, а чи швидко росте дерево?

-Тож бережімо  природу.

-Діти, колись у давнину була така заповідь: «Якщо хочеш не марно прожити – збудуй дім, народи дитину, посади дерево». Ви ще малі, у вас попереду будівництво дому, своєї сім’ї, але кожен із вас може посадити дерево, яке буде рости разом з вами. Не втратьте таку можливість!

 

 

Вівторок

Прогулянка-завдання

Тема: «Які листяні та хвойні дерева ростуть у парку?»

Навчальна мета:  продовжувати вчити учнів розпізнавати листяні та хвойні породи дерев.

Розвивальна мета: розвивати навички учнів спостерігати за деревами, усне мовлення.

Виховна мета: виховувати любов до краси зимової природи, екологічну культуру.

Обладнання: хвоїнки (листочки) ялини, сосни, туї, шишки з цих дерев, полотняна торбинка.

Місце проведення: парк.

Хід прогулянки.

І. Організаційний момент, оголошення завдань прогулянки.

    Сьогодні, діти, ми проведемо прогулянку до зимового парку. Поспостерігаємо за хвойними та листяними деревами взимку

ІІ. Вихід в парк. Повторення правил безпечної поведінки під час прогулянки до парку.

ІІІ. Основна частина прогулянки.

1.Спостереження за листяними та хвойними деревами.

-Який вигляд мають листяні дерева взимку?

-Чим відрізняються хвойні дерева від листяних?

-Які хвойні та листяні дерева ви упізнали?

2. Робота над загадками.

Восени панянки

зняли одяганки,

а висока пані

ще у сарафані. (Сосна)

Мов зелений їжачок,

має безліч голочок.

Поспішає до оселі

в новорічні дні веселі. (Ялинка)

  1. Дидактична гра «Звідки шишка?»

Мета: закріпити вміння називати ти розрізняти  хвоїнки ташишки хвойних та  дерев.

Хід гри. Учні дістають з торбинки хвоїнки та шишки хвойних дерев та вгадують їх назву.

  1. Рухлива гра "Зима".

Мета: розвивати увагу, вміння розрізняти та імітувати природні явища.

Учасники гри ходять по колу. Зима вимовляє сигнали: «Сніг» - кружляють на місці, руки в сторони; «Завірюха» - біжать; «Мороз» -стрибають; «Замет» - присідають; "Зима" - плескають у долоні.

ІV. Підсумок прогулянки. Повернення в приміщення.

-Пригадайте, які хвойні та листяні дерева ви бачили в парку?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середа

Прогулянка-практикум

Тема: «Зимуючі птахи»

Навчальна мета : вчити учнів називати та розрізняти зимуючих птахів.

Розвивальна мета: розвивати навички спостереження за зимуючими птахами.

Виховна мета: виховувати співчуття до зимуючих птахів, бажання допомомагати їм у скрутному становищі.

Обладнання: картки із зображенням птахів, годівничка, зерно.

Місце проведення: шкільне подвір’я

Хід прогулянки.

І. Організаційний момент, оголошення завдань прогулянки.

- Сьогодні під час прогулянки ми поспостерігаємо за зимуючими птахами та розвішаємо для них годівнички, щоб допомогти пернатим пережити скрутні часи.

ІІ. Вихід в парк. Повторення правил безпечної поведінки під час прогулянки до парку.

ІІІ. Основна частина прогулянки.

1.Вступне слово вихователя.

-Птахи – друзі людини. Вони допомагають боротися їй з різними шкідниками, знищувати бур’яни, а також вони є санітарами лісу. Серед птахів багато чудових співаків і багато просто гарних птахів. Однак, зараз дуже багато птахів, які зникають. Для того, щоб вони не зникали їм необхідно допомогти. Особливо птахи потребують нашої допомоги взимку, адже страшнішими за люті морози для них є голод. Тому сьогодні ми дізнаємося, які птахи зимують в Україні, і як вони добувають собі їжу.

2. Знайомство з зимуючими птахами.

-Дітки, подивіться навколо. Яких пташок ви помітили? Це ж пташки, які залишилися зимувати в нашій місцевості. Для них зима є дуже важким періодом і  тому взимку вони стараються триматися зграйками, адже так легше добувати їжу. А зараз ми з ними познайомимося.

Синичка.

Синичка – велика трудівниця. Готуватись до зимового голоду вона починає ще весною або влітку. І до зими ця маленька пташечка може назбирати і сховати дуже багато насіння і зернят. Проте взимку не завжди їй вдається знайти схованку. Тому доводиться шукати їжу під снігом або харчуватися у годівничках.

Горобчики.

Горобчики  невибагливі у виборі їжі, але взимку ці маленькі сірі пташечки потребують допомоги людини. Харчуються горобчики насінням, зерном, хлібними крихтами. Тому варто їх підгодовувати.

Дятли.

За зимівлею дятлів дуже цікаво спостерігати. Дятли можуть як відлітати у теплі краї, так і зимувати у рідних лісах. Зимують вони у дуплах, які самі й видовбують. Зазвичай дятли харчуються комахами, ягодами і насінням, але взимку їхній раціон значно звужується. Їх рятує насіння ялинових і соснових шишок. І попри невелику кількість їжі, дятли є дуже щедрими птахами і з легкістю можуть поділитися їжею з іншими пернатими.

  1. Дидактична гра «Зимуючі та перелітні птахи»

Мета: вчити учнів розрізняти і називати зимуючих та перелітних птахів.

Хід гри.

Вихователь показує картки із зображенням птахів. Учні називають птаха та визначають зимуючий це птах, чи перелітній.

4.Рухлива гра «Пташки літають»

Мета: розвивати в учнів вміння наслідувати словам вихователя, розвивати увагу, швидкість.

Хід гри. Учні повторюють рухами слова вихователя.

«Рано-вранці пташка встала,

Крилечками помахала, наша пташечка мала

Голівоньку підняла,

Ніжками затупотіла

І у небо полетіла,

А тепер в гніздечко сіла».

5.Операція «Годівничка»

Учні разом з вихователем чіпляють на дерево годівничку, насипають в неї зерно.

ІV. Підсумок прогулянки. Повернення в приміщення.

 

Четвер

Прогулянка-фантазія

Тема: «Замальовки чарівниці зими»

Навчальна мета: вчити учнів бачити у снігових заметах фантастичні образи, виліплювати їх зі снігу.

Розвивальна мета: розвивати уяву, образне мислення, естетичний смак.

Виховна мета: виховувати в учнів командний дух, підтримку, бажання прийти на допомогу.

Обладнання: музичний супровід.

Місце проведення: парк

Хід прогулянки

І. Організаційний момент, оголошення завдань прогулянки.

- Сьогодні під час прогулянки ми поспостерігаємо за витворами зимової природи та пограємо з вами в цікаві зимові ігри

ІІ. Вихід в парк. Повторення правил безпечної поведінки під час прогулянки до парку.

ІІІ. Основна частина прогулянки.

1.Вступне слово вихователя.

-Діти, погляньте навколо, які чудернацькі фігури створила чарівниця-зима із снігових заметів. Спробуйте уявити і побачити в цих фігурах казкових персонажів, чарівних тварин.

2. Розповіді дітей про свої уявні образи.

3. Ліплення сніговика.

4. Рухлива гра «Сніжки».

ІV. Підсумок прогулянки. Повернення в приміщення.

-Діти, що вам найбільше запам’яталось і сподобалось  з нашої зимової прогулянки?

 

 

 

 

П’ятниця

Прогулянка-практикум

Тема: «Правила дорожнього руху»

Навчальна мета: повторити правила дорожнього руху.

Розвивальна мета: розвивати навички переходу вулиць за сигналами світлофора.

Виховна мета: виховувати культуру поведінки пішохода а вулиці.

Обладнання: дорожня розминка на дитячому майданчику, загадки, картки із сигналами світлофора.

Місце проведення: вулиця, шкільне подвір’я.

Хід прогулянки

І. Організаційний момент, оголошення завдань прогулянки.

-Діти, сьогодні під час прогулянки ми з вами повторимо основні правила дорожнього руху, закріпимо навички переходу вулиць за сигналами світлофора

ІІ. Вихід на вулицю. Повторення правил безпечної поведінки під час прогулянки.

ІІІ. Основна частина прогулянки.

1.Вступне слово вихователя

-Прийшовши до першого класу, ви почали вивчати азбуку за букварем, щоб навчитися читати, прочитати багато книжок, дізнатися багато цікавого, бути грамотними. А є ще одна азбука – азбука дорожнього руху. За нею ми навчаємося бути гарними пішоходами, вчимося розмовляти з вулицею за допомогою дорожніх знаків, вчимося правильно переходити проїжджу частину вулиці, щоб на дорозі не сталося біди, щоб зберегти своє життя і здоров'я та здоров'я інших учасників дорожнього руху.

2. Робота над загадками

Три різнокольорові кола

Блимають один за одним.

Світяться, моргають -

Людям допомагають.

(Світлофор)

Дивовижний вагон!

Посудіть самі:

Рейки в повітрі, а він

Тримає їх руками.

(Тролейбус)

Не літає, але дзижчить,

Жук по вулиці біжить.

І горять в очах жука,

Два блискучих вогника.

(Машина)

  1. Повторення правил дорожнього руху

-Приготуйтеся уважно вислухати питання і намагайтеся правильно відповідати!

-Як називається частина дороги по якій рухаються автомобілі? (проїжджа частина)

-Як називають людей, які йдуть по пішохідному переходу? (пішохід)

-Хто і що допомагають водіям і пішоходам на дорозі? (знаки, світлофори, регулювальник, розмітки)

-Розкажіть що означає кожен з сигналом світлофора? (червоною - стій, жовтий - приготуйся, зелений - йди)

-Як називають людей, які пересуваються на велосипеді і мотоциклі? (велосипедист, мотоцикліст)

-На які види поділяються знаки дорожнього руху? (які забороняють, що попереджають, вказівні)

4.Дидактична гра "Це я, це я, це все мої друзі!"

Мета: перевірити знання учнями правил дорожнього руху, розвивати увагу, зосередженість.

Вихователь: Зараз я вам зачитаю питання, які для вас приготував Світлофор, якщо ви так чините тоді відповідаєте "Це я, це я, це все мої друзі!" а якщо немає, то просто мовчіть!

-Хто без спору виконує всі вказівки світлофора?

-Хто знає що червоний колір означає - ходу немає!

-У кого бажання немає почекати зелений колір?

-Хто ж їде дуже скоро не дотримуючись вказівок світлофора?

-Хто з вас впевнено йде вперед - там де є пішохідний перехід?

- Молодці! А тепер настав час трохи відпочити!

 

  1. Рухлива гра «Ми пішоходи»

Мета: закріпити знання і навички переходу вулиці за сигналами світлофора.

Хід гри

Гра проводиться на майданчику з дорожньою розміткою. Вихователь показує по черзі кольори світлофора, а учні відповідно виконують дії за сигналами світлофора.

ІV. Підсумок прогулянки. Повернення в приміщення

- Хто головний помічник на дорозі?

- Що означають сигнали світлофора?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Криворізька гімназія №56 Криворізької міської ради

 

 

 

 

 

Кейс

Тематичні прогулянки

Тема тижня

«Весна-Красна»

 

 

 

 

Підготувала: вихователь

Туніна Є.С

 

 

 

 

 

Кривий ріг

Понеділок

Прогулянка - спостереження

Тема: «Стала й весна. Сонну землю чорну розбудила».

Навчальна мета. Дати учням уявлення про характерні ознаки весни в неживій і живій природі. Ознайомити дітей з назвами весняних місяців.

Розвивальна мета: сприяти розвитку спостережливості.

Виховна мета: сприяти вихованню естетичних почуттів.

Місце проведення: парк.

Хід прогулянки

І. Організаційний момент, оголошення завдань прогулянки.

-Діти, сьогодні під час прогулянки ми з вами відвідаємо весняний парк, поспостерігаємо, які зміни відбулися в природі з приходом весни

ІІ. Вихід в парк. Повторення правил безпечної поведінки під час прогулянки в парку .

ІІІ. Основна частина прогулянки.

1.Вступне слово вихователя

- Ось і прийшла до нас радісна весна. Привітне тепле сонечко випливає на голубе небо і щодня піднімається все вище і вище. День стає все довший, а ніч коротша. - Розгадайте ребус. (Березень). - Це перший місяць весни. Як ви гадаєте, чому він так називається? (Від слова береза). - Саме так. Взимку береза “спить” дуже чутко, а, як тільки пригріє сонечко, вона перша прокидається, відгукується на поклик і ласку весни, розкриває свої бруньки. Ось тому, перший місяць весни в Україні називається березень. - За якими ознаками легко відрізнити березу від інших дерев. (Стовбур). А де цвіт у берези? (Розглядають сережки) Сережки це зібрані дрібні квіти берези. Під час цвітіння вони виділяють багато пилку, який розноситься вітром. Бджоли, що прокинулись від зимового сну, також полюбляють відвідувати берези. Адже з їхніх бруньок бджоли беруть речовини для бджолиного клею – прополісу.

 2. Лікування берези

 - Чи можна брати сік з берези? - Часто від надлишку вологи берези «плачуть». Сік можна брати з берези, коли її збираються зрубати. Від невмілого збирання соку дерево може загинути. Пошукаймо ранки на берізках і полікуймо їх. (Замазують глиною).

Повторення правил поведінки у природі

  У лісі навесні не галасуйте, щоб не злякати пташок, які висиджують малят.

  Не підходьте до гнізд і не чіпайте їх руками.

  Не розпалюйте вогнищ.

 Не залишайте після себе сміття.

 Для букета зірвіть кілька квіток.

  Не зривайте квітів, які занесені до Червоної книги.

  Не ламайте дерев і кущів.  Не руйнуйте мурашників.

 Не ловіть метеликів.

3.Дидактична гра «Продовж речення»

Мета: перевірити та закріпити знання про ознаки приходу весни.

Хід гри

Вихователь: -Піднялося вище… (сонечко). Почав танути… (сніг). На горбках з’явилися перші… (проталини). Весело задзвеніли… (струмочки). На лісових галявинах з’явилися… (перші весняні квіти). Прокидаються від зимового сну… (комахи, їжаки, ведмеді). Прилітають з теплих країв… (птахи)

4.Рухлива гра «Квіти та вітерці»

Мета: розвивати в учнів увагу, швидкість реакції, спритність.

Кресліть на асфальті дві лінії на відстані 5—6 м одна від одної.  Гравці обирають поміж себе двох «вітерців». Усі інші — «квіти». Вони мають обрати собі імена — назви квітів. «Вітерці» стають посередині ігрового поля, «квіти» вишиковуються в шеренгу біля однієї з ліній.  «Квіти» звертаються до «вітерців»: «Добридень, вітерці!». Ті відповідають: «Добридень, квіточки!». «Вітерці, вітерці, відгадайте наші імена!»,— просять «квіти».  «Вітерці» називають різні квіти. Як тільки вони вгадують квітку, то гравець, який обрав для себе її назву, біжить через ігрове поле до протилежної лінії. «Вітерці» намагаються впіймати його. Якщо їм це вдасться, цей гравець залишає гру.   Перемагає найспритніша «квітка».

ІV. Підсумок прогулянки. Повернення в приміщення

 - Яка зараз пора року? - Назвіть весняні місяці.

 

 

Вівторок

Прогулянка-спостереження

Тема: «Первоцвіти – вісники весни»

Мета: простежити за пробудженням природи навесні; ознайомити учнів із рослинним  світом парку; формувати естетичні почуття під час спостереження за природою; розкрити взаємозалежність між людиною і природою; розвивати вміння спостерігати за природою, цінувати красу; виховувати любов до природи, бережливе і турботливе ставлення до неї.

Обладнання: музичний супровід.

Місце проведення: вулиця, шкільне подвір’я.

Хід прогулянки

І. Організаційний момент, оголошення завдань прогулянки.

-Діти, сьогодні під час прогулянки ми з вами відвідаємо весняний парк, поспостерігаємо, які зміни відбулися в природі з приходом весни

ІІ. Вихід в парк. Повторення правил безпечної поведінки під час прогулянки в парку .

ІІІ. Основна частина прогулянки.

1.Вступне слово вихователя Робота над загадкою.

Три брати ідуть по світу —

Від зими назустріч літу.

Перший пройде — тане лід,

Другий пройде — всюди квіт,

Третій пройде — укрива землю шовкова трава.

— Про яких трьох братів ідеться в загадці?

— Так, це весняні місяці — березень, квітень, травень.

Спостереження за рослинним світом

2. Дидактична гра « Що тут росте?».

Мета: закріпити назви перших весняних квітів

Хід гри

Вихователь накриває хустинкою травичку. Потім піднімає її. Діти уважно розглядають і називають рослини,  які там є.

3. Рухлива гра «Піжмурки

Мета6 розвивати швидкість, спритність, увагу.

Хід гри

Той, кому випало шукати, закриває очі долонями і, стоячи обличчям до стіни, повільно промовляє лічилку, поки решта дітей ховається:

 Кобре, кобре, ховайся добре,

   Хто не заховався, я іду шукать.

 Раз, два, три, чотири, п’ять, починаю всіх шукать

Коли перших "застучу”, в барабан загуркочу –

 Нехай жмуре досхочу.

І піжмурка починає шукати тих, хто заховався. У ході гри кожний школяр прагне не потрапити на очі піжмурці. Побачивши когось із них піжмурка називає його по імені і вистукує в позначеному місці, яке називається дук (там, де він жмурився). А коли той відходить від дука на пошуки, то учасники гри швидко кидаються сюди, щоб застукатися самим із словами "Тра-та-та, за себе”.

ІV. Підсумок прогулянки. Повернення в приміщення

-Які перші весняні квіти ви побачили під час прогулянки?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середа

Прогулянка-пошук

Тема: «Дивовижне поруч»

Навчальна мета : вчити знаходити дерева за істотними ознаками, закріпити вміння учнів правильно називати породи дерев.

Розвивальна мета: розвивати спостережливість, увагу.

Виховна мета: виховувати бережне ставлення до природи.

Обладнання: паперові квіти.

Місце проведення: парк.

Хід прогулянки

І. Організаційний момент, оголошення завдань прогулянки.

-Діти, сьогодні під час прогулянки ми з вами відвідаємо весняний парк, поспостерігаємо, які зміни відбулися з листяними деревами, що ростуть у парку.

ІІ. Вихід в парк. Повторення правил безпечної поведінки під час прогулянки в парку .

ІІІ. Основна частина прогулянки.

1.Вступне слово вихователя.

Спостереження за красою рослин довкілля

— Чому вербу називають плакучою?

— Горобину — кучерявою?

— Тополю — стрункою?

— Дуб — могутнім?

— Чим відрізняються гілочки цих дерев?

- Зверніть увагу, на яких деревах бруньки вже майже розпустились, на яких ще зовсім маленькі. Зробіть висновки.

3. Рухлива гра «Знайди своє дерево»

Вихователь читає загадки. Хто здогадається і відгадає, має підбігти до своєї «відгадки».

Стоять у полі сестриці,

Платтячка білі, шапочки зелені. (Берізка)

Не з’їсть ту ягідку людина,

Гірка й несмачна... (Горобина).

Батько тисячу синів має,

Кожному шапочку справляє. (Дуб)

Стовбур рівний, як колона,

А листочки, як корона.

Влітку листячко зелене,

А як осінь — то червлене. (Клен)

Рясно в липні зацвітає,

Дуже гарний запах має,

Цвітом від хвороб лікує,

Щедро медом нас частує. (Липа)

Товстий стовбур, пишні віти,

Наче свічки, білі квіти.

А плоди, як їжачки,

Носять з голок піджачки. (Каштани)

4.Рухлива гра «Квітучі дерева»

Мета: розвивати увагу, швидкість реакції, спритність.

Хід гри

 На майданчику встановлюють дві великі гілки на відстані близько 3 м одна від одної (або відшукайте два молодих деревця, що стоять неподалік одне від одного).   Ведучий роздає гравцям паперові квіти. До кожної квітки пришита коротка петля з нитки, щоб можна було почепити квітку на гілку.   Діти діляться на дві команди і стають навпроти кущів на відстані 4—5 м.   За сигналом ведучого ті з гравців, що стоять першими (в обох командах), біжать до своїх гілок, вішають квітку, повертаються і стають в кінці своєї шеренги. Виграє команда, яка уквітчає свою гілку раніше, але за умови, що жодна з квіток не впаде на землю.

ІV. Підсумок прогулянки. Повернення в приміщення

-Які дерева вже розпустили свої бруньки, а які ще ні?

Четвер

Тема: «Квіти на асфальті»

Навчальна мета: вчити спостерігати за цвітінням квітів, дерев.

Розвивальна мета: розвивати вміння малювати на асфальті квіти, побачені в природі.

Виховна мета: виховувати естетичні почуття, любов до прекрасного.

Обладнання: кольорова крейда, картки із зображенням квітів, музичний супровід.

Місце проведення:  шкільне подвір’я.

Хід прогулянки

І. Організаційний момент, оголошення завдань прогулянки.

-Діти, сьогодні під час прогулянки ми з вами  пригадаємо, які квіти можна зустріти в природі на квітучих деревах та у траві. Також ми створимо квітучу клумбу на асфальті

ІІ. Вихід на подвір’я. Повторення правил безпечної поведінки під час прогулянки .

ІІІ. Основна частина прогулянки.

1.Вступне слово вихователя.

-Діти, погляньте довкола. Які дерева розкцвіли на нашому шкільному подвір’ї?. А як називаються квіти, що розквітли на клумбах біля школи?

2. Проведення конкурсу «Квіти на асфальті».

-А зараз давайте разом з вами створимо квітучу клумбу на асфальті. (Діти малюють квіти на асфальті).

3. Дидактична гра «Звідки квітка?»

Мета: повторити і закріпити знання дітей про квітучі дерева та трави.

Хід гри.

 Вихователь показує на картці квітку, а учні називають рослину.

4.Рухлива гра «День, ніч»

Мета: розвивати увагу та вміння імітувати квіти.

Хід гри.

Вихователь говорить слова «День», «Ніч». Учні по слову «День» імітують, розквітлі квіти. По слову «Ніч» учні показують як квіти закривають пелюсточки.

ІV. Підсумок прогулянки. Повернення в приміщення

-Які квіти ви малювали на асфальтіі?

 

 

 П’ятниця

Прогулянка-практикум

Тема: «Як дихає коріння дерев?»

Навчальна мета: вчити доглядати за прикореневою системою дерев.

Розвивальна мета: розвивати трудові навички роботи з садовим інвентарем.

Виховна мета: прививати любов до праці, виховувати екологічну культуру.

Обладнання: дитячі лопатки, граблі, картки із зображенням або листка, або гілочки  хвої.

Місце проведення: шкільне подвір’я.

Хід прогулянки.

І. Організаційний момент, оголошення завдань прогулянки.

-Діти, сьогодні під час прогулянки ми з вами  будемо надавати допомогу нашим зеленим друзям – деревам.

ІІ. Вихід на подвір’я. Повторення правил безпечної поведінки під час прогулянки .

ІІІ. Основна частина прогулянки.

1.Вступне слово вихователя.

-Діти з приходом весни оживає вся природа – дерева, кущі, трави. Ось і на нашому шкільному подвір’ї ви бачите багато наших зелених друзів, що вже прокинулись від зимового сну. Давайте з вами пригадаємо назви листяних та хвойних дерев

2. Дидактична гра «Хвойні, листяні дерева».

Мета: закріпити знання і вміння учнів називати дерева та ділити їх на групи – листяні, хвойні.

Хід гри

Вихователь говорить назву дерева, а діти піднімають вгору картки із зображенням або листка, або гілочки  хвої.

3. Практична робота учнів по обкопуванню дерев.

- Діти, нашим зеленим друзям для кращого росту необхідний кисень, який вони отримують через своє коріння. За зиму земля біля дерев ущільнився від снігу та дощу, тому коріння дерев не може вільно дихати. Давайте обкопаємо дерева, щоб їхнє коріння вільно отримувало кисень.

(Учні обкопують дерева лопатами, загрібають грабельками).

4.Рухлива гра «Вітер дує нам в лице»

Мета: вчити імітувати рухи дерев, розвивати увагу.

Хід гри.

(Учні імітують рухи, які промовляє вихователь).

Вітер дує нам в лице.

Захиталось деревце.

Вітерець все вище, вище.

Деревце все нижче, нижче.

Листя полетіло

І на землю тихо сіло.

ІV. Підсумок прогулянки. Повернення в приміщення.

-Чому необхідно розпушувати землю навколо дерев?

 

 

 

docx
Додано
7 листопада 2022
Переглядів
1636
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку