20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Тематичний день «Школа Шерлока Холмса»

Про матеріал

Продовжити ознайомлення учнів із правовими поняттями, із можливими правопорушеннями серед дітей; довести невідворотність відповідальності за скоєні правопорушення, продовжити ознайомлення учнів із правовими поняттями, із можливими правопорушеннями серед дітей; довести невідворотність відповідальності за скоєні правопорушення; вчити оцінювати приклади позитивного й негативного ставлення до старших і молодших, через художню літературу, спілкування, вирішення проблемних ситуацій, різні види ігрової діяльності, працю, творчі завдання спостереження за самостійною діяльністю учнів виявити показники сформованості компетенцій дітей відповідно освітніх ліній Базового компонента початкової освіти у проявах моральних чеснот; уміння налагоджувати спілкування, входити у товариство однолітків, та дорослих, домовлятися з ними, висловлювати свої побажання, узгоджувати їх з бажаннями та намірами інших, переконувати ровесників у правомірності своїх міркувань, пропозицій, рахуватися з інтересами інших, ділитися приладами, разом користуватися ними, вміння розподіляти ролі у грі, виховувати бажання дотримувати правил співжиття в суспільстві.

Перегляд файлу

1

 

Комунальний заклад «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради

 

Кафедра  « Початкове навчання»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Авторська розробка

 

на тему «Тематичний день «Школа Шерлока Холмса»

 

 

 

 

 

 

 

                                                                       Виконала:

                                                                       Каплій Вікторія Геннадіївна

                                                                       вчитель початкової школи

                                                                       загальноосвітньої школи

                                                                       № 24  м. Запоріжжя

                                                                       група № 32

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запоріжжя

2018

Згідно оновленої програми у випадках, коли програмовий матеріал різних навчальних предметів дозволяє інтегрувати його в межах одного навчального дня, можуть організовуватись так звані “тематичні дні”, коли всі уроки за розкладом спрямовують на реалізацію єдиної виховної мети, що знаходить логічне продовження у виховному заході.

Ще Я.А.Коменський акцентував увагу на необхідності «завжди і всюди брати разом те, що пов’язано одне з одним». Необхідність інтегрованого тематичного підходу до організації навчально-виховного процесу великий дидакт пояснював таким чином: «Всі знання виростають з одного коріння – навколишньої дійсності, мають між собою зв’язки, а тому повинні вивчатися у зв’язках». А  «у випадках, коли програмовий матеріал різних навчальних предметів дозволяє інтегрувати його в межах одного навчального дня, можуть організовуватися так звані «тематичні дні», коли всі уроки за розкладом спрямовують на реалізацію єдиної виховної мети, що знаходить логічне продовження у виховному заході». 

      Тематичний день – це одна з основних форм реалізації міжпредметної інтеграції, під час використання якої зміст навчальних предметів найповніше інтегрується за змістом і  метою.

 

Тематичний день «Школа Шерлока Холмса»                           4 клас

 

Мета: Мета: продовжити ознайомлення учнів із правовими поняттями, із можливими правопорушеннями серед дітей; довести невідворотність відповідальності за скоєні правопорушення, продовжити ознайомлення учнів із правовими поняттями, із можливими правопорушеннями серед дітей; довести невідворотність відповідальності за скоєні правопорушення; вчити оцінювати приклади позитивного й негативного ставлення  до старших і молодших, через художню літературу, спілкування, вирішення проблемних ситуацій, різні види ігрової діяльності, працю, творчі завдання спостереження за самостійною діяльністю учнів виявити показники сформованості компетенцій дітей відповідно освітніх ліній Базового компонента початкової освіти у проявах моральних чеснот; уміння  налагоджувати спілкування, входити у товариство однолітків, та дорослих, домовлятися з ними, висловлювати свої побажання, узгоджувати їх з бажаннями та намірами інших, переконувати ровесників у правомірності своїх міркувань, пропозицій, рахуватися з інтересами інших, ділитися приладами, разом користуватися ними, вміння розподіляти ролі у грі, виховувати бажання дотримувати правил співжиття в суспільстві.

 

Орієнтовні дослідницькі /проблемні запитання:

  • Хто такий детектив? / Чи можу я назвати себе детективом?
  • Що таке провина, правопорушення, злочин?
  • Хто такий злочинець?
  • Як провина, правопорушення, злочин впливають на оточуючих людей?

Завдання:

  1. Ознайомити з відомими детективами світу, вчити розрізняти поняття « провина, правопорушення, злочин»
  2. Формувати навички дослідницької діяльності, класифікувати, узагальнювати набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті.
  3. Ознайомити з можливими способами розвитку детективних вмінь
  4. Навчити висловлювати свою думку та формування вмінь вислухати іншого,

 

Обладнання для вчителя: текст клятви, посвідки, дипломи, житони,  ілюстрації до логічних вправ, відбитки долоні вчителя, пазл (2) кабінету, де сховані скарби, ілюстрації, які створюють атмосферу школи Шерлока Холмса, роздруковані сліди викрадача, глобус, скарби ( шоколадні монетки).

 

Обладнання для учнів: фарби, зошит для відбитків долонь вчителів.

 

Завчасно поділити клас на команди. Учні пишуть ім’я дитини, яку хотіли б бачити капітаном. Підраховуються голоси. Капітанами стають 2 – є учнів. Всі інші учні самостійно вирішують з яким капітаном будуть грати у команді.

 

(На кожному уроці, за правильну відповідь учні будуть отримувати житон, який потім зможуть обміняти на підказки.)

 

План дня

І.  Створення атмосфери

Діти вранці на вході до класу помітили сліди злочинця, який здійснив грабіж. На його пошуки вирушили детективи ( учні класу долучилися до розслідування)

  • Що сталося?
  • Хто це міг бути?
  • До кого звернимося за допомогою?

2.  Перегляд відео ( до 2-х хвилин)

- Як називають людей, як ведуть розслідування?

3.  Робота в групах. «Мозковий штурм»

  • Хто такий детектив?
  1.  Прийняття клятви детектива

( Учні повторюють клятву за вчителем, засвідчують її своїми відбитками пальців )

Клятва юного детектива

 Я _____ вступаючи до школи юного детектива, урочисто присягаюся:

1.Берегти таємниці. Не розголошувати секретів детективів навіть під тортурами лоскотом.

2. Бути хоробрим. Не боятися холоду, голоду, привидів і директора школи.

3. Бути чесним. Брехати тільки в полоні у бандитів.

4. Увесь час йти вперед. Щодня тренувати розум, волю, апетит і хитрість.

5. Бути добрим. Допомагати братам-детективам і іншим добрим людям, особливо на контрольних з математики.

6. Бути справедливим. Не кривдити слабких.

7. Бути сильним. Розвивати м'язи рук, ніг, вух і голови.

 

  1. Отримання посвідок.

                               Посвідка

Видана__________________________________

В тому що він членом школи ЗОШ №24

«Юних детективів

 

МІСТЕРА ШЕРЛОКА ХОЛМСА»

    ____________________

 

  1. Лист із завданнями для дітей ( для розкриття злочину та знаходження злочинця)

Дорогі друзі.

Ваш світ в небезпеці! Ви отримали цей лист, тому що нам дуже потрібна ваша допомога.

Злочинці, що зачаїлися, задумали змінити хід історії. Вони викрали машину часу, і проникли у ваш час. Підкупом, загрозами і шантажем вони завербували цілу армію спільників, і весь ваш світ наповнений їх агентами. Якщо їм вдасться здійснити свою злочинну змову, розгориться справжня війна і ваш мир загине! Вам треба якнайскоріше викрити, і тим самим, обеззброїти цих агентів. Повністю зруйнувавши злочинну мережу, ви зможете врятувати ваш світ. А ми вам в цьому допоможемо!

Десь в кімнаті схована червона коробка. У ній те, що може вам згодитися. Знайдіть її!

З повагою, Доктор Ватсон.

( У коробці фарби, зошити для відбитків долонь вчителів)

 

ІІ. Ознайомлення учнів із цілями та метою дня

  • За відбитками пальців вчителів знайти у кого річ, яка зникла

Урок 1

Літературне читання

 

  1. Організація класу до роботи.
  2. Оголошення теми, мети , завдань уроку, мотивація навчальної діяльності
  1. До слова « детектив» діти підбирають синоніми, антоніми

Синоніми:

ДЕТЕКТИ́В = агент таємної служби розшуку = нишпорка = сищик = шпик = слідець

  1. Логічні вправи
  • Ми пропонуємо вам відчути себе справжніми детективами і розплутати найскладніші справи за кількома підказкам. 

 

Логічна вправа «Вбивство аристократа»

 

Джордж Сміт був убитий недільного вечора. У цей момент в будинку перебувало 5 осіб: дружина містера Сміта, особистий кухар, дворецький, служниця і садівник. Всі вони розповіли детективу Стівенсу, чим займалися в цей вечір: Місіс Сміт сиділа біля каміна і читала книгу. Кухар готував сніданок. Дворецький командував робітниками в вітальні. Служниця мила посуд. Садівник поливав рослини в оранжереї. Відразу ж після розмови детектив заарештував вбивцю. Хто вбивця і як Стівенс вичислив злочинця? 

 

 

Детектив1                  Детектив відповідь1                                                                                                                                                                         

 

  1. Робота з витавкою книг

« Детектив Блюмквіст ризикує» Астрід Ліндгрен

«Таємниці закинутої будівлі» Діани Мельникової 

« Неймовірні детективи» Всеволод Нестайко

«Таємниця козацької шаблі» Зірка Мензатюк

  1. Опрацювання уривку  «Пригода в інтернаті»  Артур Конан Дойл
  2. Підбиття підсумків
  3. Рефлексія
  4. Отримання відбитка пальця або долоні викрадача

 

Перерва : дві команди порівнюють відбиток долоні з відбитками різних вчителів ( які самі отримали раніше)

 

Урок 2

Українська мова

Тема. Створення  власної детективної історії

 

  1. Організація класу до роботи
  2. Оголошення теми, завдань уроку
  3. Підготовча робота

Логічні вправи «Дурний вбивця», « Кровні узи», « Втеча», «Романтична подорож», «Вбивця по дружбі», «Трагедія детектива».

 

Дурний вбивця

Детектив розмовляв з лікарем у приймальному покої, коли в двері вбіг стривожений чоловік і закричав: «Хтось стріляв у мою дружину!» Детектив попросив його розповісти, що трапилося. Чоловік представився містером Кларком і повідав, що він був на роботі, коли йому подзвонила домробітниця і сказала, що з його дружиною сталося щось жахливе і вона в реанімації. Він тут же кинув трубку і побіг до лікарні. Як тільки містер Кларк замовк, детектив тут же заарештував його за замах на вбивство дружини. Чому він так вчинив?

 

Детектив2                  Детектив відповідь2

 

 

Кровні узи

Мільйонер був убитий у своєму будинку пострілом у лоб. Детектив опитав 3 синів мільйонера: Джека, Джона і Джеймса, які були вдома. Джек сказав, що цього вечора він, Джон і батько були на прийомі. Вони приїхали додому і увійшли в вітальню: першим зайшов батько, за ним Джон і потім сам Джек. Коли батько підійшов до сходів на другий поверх, в будинок увійшов Джеймс і застрелив батька. Джон підтвердив показання Джека. Джеймс розповів, що був у цей вечір в гостях у друзів, і коли він увійшов до вітальні, батько вже був мертвий. Детектив відразу ж зрозумів, хто вбив мільйонера. Хто це був і як Стівенс про це здогадався?

 

Детектив3           Детектив відповідь3                          

 

Втеча

 Одного разу детективу дали завдання знайти злочинця, який втік з в'язниці. Він знав, що злочинець знаходиться в одному з трьох будинків, але йому потрібно було знати точну адресу, щоб не злякати злочинця. Для початку за допомогою дрона він сфотографував будинки зверху. Як тільки детектив подивився на фото, він відразу зрозумів, де знаходиться утікач. Де злочинець і як його вдалося вичислити?

 

       Детектив4    Детектив відповідь4                           

 

Романтична подорож

Містер і місіс Клайд вирушили в подорож у детективу гори. Але вже через два дні містер Клайд повернувся додому один. Він пішов у поліцію і розповів, що під час сходження місіс Клайд розбилася на смерть. На наступний день детектив Стівенс пішов додому до містера Клайду і заарештував його за вбивство дружини. Клайд зізнався в скоєнні злочину, тільки запитав, як детектив дізнався, що він убивця. Стівенс сказав, що вранці йому зателефонував туристичний агент і дещо повідомив. Що повідав детективу туристичний агент?

 

Детектив5         Детектив відповідь5                

 

Вбивство по дружбі

 Мері і Бен жили в одному будинку разом з 4 своїми друзями. Одного разу, повернувшись з роботи, Бен побачив на дивані мертву Мері і тут же викликав поліцію. Детектив приїхав на виклик і зрозумів, що Мері вбили зовсім недавно. Він опитав усіх 4 друзів. Міа була на кухні і розповіла, що прийшла з роботи 2 години тому і тут же відправилася на кухню. Джон сидів з книгою на шезлонгу в саду і, за його словами, не йшов звідти з ранку. Дженніфер плавала в басейні і сказала, що провела там не менше 3 годин. Джейн була в своїй кімнаті і малювала. Детектив попросив всіх показати свої руки і тут же зрозумів, що один з них збрехав, а значить, ця людина і є вбивця. Як Стівенс визначив вбивцю?

 

Детектив6            Детектив відповідь6                  

 

Трагедія детектива

Вранці в свій вихідний детектив сильно посварився з дружиною і пішов, залишивши ключі і телефон. Коли ввечері він повернувся додому, то застав там свого колегу, перелякану дружину і мертву людину на підлозі. Дружина розповідала поліцейському таку історію: «Я сиділа в вітальні і почула дверний дзвінок. Подумала, що повернувся чоловік, і відкрила двері. І тут злочинець штовхнув мене, увійшов в квартиру, і я вдарила його ножем, який був у мене в руці». Почувши це, детектив наказав колезі заарештувати свою дружину за те, що вона планувала його вбивство. Як детектив здогадався про це?

 

 Детектив7                   Детектив відповідь7

 

  1. Складання плану

Хто?

Що?

Коли?

Де?

Чому?

  1. Словниково-стилістична робота
  2. Словниково-орфографічна робота
  3. Самостійне написання творів
  4. Заслуховування і аналіз кількох  робіт

 

  1. Було 1 вересня. Тільки почали діти збиратися додому. Хтось закричав:
  • Допоможіть! Обікрали!

Це кричала мама багатого хлопчика. Відразу викликали поліцію. Викликали на допит : учителя, охоронця, директора. Учитель перевіряв річні контрольні , охоронець був у головного входу, директор підписував документи…

Після допиту затримали учителя.

  • Як вони здогадалися?
  1. 29 червня надійшов сигнал у міліцію. Міліціонери приїхали дуже швидко. Бідна дівчина говорила:
  • У мене вкрали мій золотий браслет. Підозрюваними були рибак, серфінгіст, подруга. Коло дівчини не було чужих слідів, крім її власних. Міліція заарештувала крадія.

Як вони здогадалися?

 

  1. Підбиття підсумку
  2. Рефлексія
  3. Отримання підказки: викрадач знаходиться на 1-му поверсі.

 

Перерва: дві команди порівнюють відбиток долоні з відбитками вчителів

 

Урок 3

Математика

Тема. Письмове ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові. Обчислення значень із буквою. Задачі на знаходження середнього арифметичного.

 

  1. Організація  класу
  2. Вивчення нового матеріалу
  1. Актуалізація опорних знань та мотивація
  • Яким повинен бути справжній детектив?

Сліди вели до броньованої валізи з кодом, на якому встановлена бомба.

 

 

Код - чотири цифри. Що упізнати ці цифри потрібно вирішити вирази на різні дії.

 

  1. Постановка проблеми ( задача на знаходження середнього арифметичного). Діти її пробують розв’язати в групах і самі визначають тему та мету уроку
  2. Сприймання, усвідомлення та осмислення нового матеріалу
  3. Первинне закріплення

 

  1. Розвиток математичних знань
  1. Розв’язування задач
  2. Логічні задачі

 

  1. Рефлексія

 

Перерва: знайдення того хто вкрав, отримання  частини пазла (зображення кабінету,  де знаходяться скарби ), учні можуть обміняти жетони на інші частини пазла.

 

                      

 

 Учні в кабінеті знаходять глобус для уроку природознавства.

 

 

Урок 4

Природознавство

Тема. Гори. Карпати і Кримські гори.

 

  1. Організація учнів до уроку
  2. Хвилинка спостережень
  3. Актуалізація опорних  знань

Відгадати за описом природну зону

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми та завдань уроку.
  1. Гра « Займи позицію»
  • Чи повинен бути детектив спостерігачем?
  1. Кросворд ( ключове слово - Карпати)
  • Які ще є гори в Україні ? ( Кримські )
  1. Вивчення нового матеріалу
  1. Розповідь з елементами бесіди про Українські Карпати
  2. Відео «Мандрівка Карпатами»
  3. Робота за підручником
  4. Хвилинка – цікавинка «Рекорди Карпат»
  5. Розповідь про Кримські гори
  1. Підбиття підсумків. Рефлексія.

Прийом 5 речень

  1. Домашнє завдання

 

Підказка : діти дивляться відео, у якому розповідається де заховані скарби)

 

Урок №5 Фізичне виховання

Діти шукають захований скарб.

 

Офіційне завершення розслідування.

Видача дипломів про проходження школи Шерлока Холмса.

В кінці дня – рефлексія ( враження)

  • Що найбільше сподобалося?
  • Що захопило?
  •  

Урок образотворчого мистецтва

Тема: Створення фоторобота

  1. Розгадування ребусу ( відгадка: фоторобот)
  2. Перегляд відео ( Як створюється фоторобот)
  3. Учні створюють фотороботи один одного ( практична робота)
  4. Рефлексія

 

 

 

Дана робота презентує найцікавіші форми, методи та прийоми організації та проведення тематичного дня.
Запропонований інтегрований день у 4 - ому класі містить творчі завдання , роботу за сюжетними малюнками , над текстом , завдання на розвиток логічного мислення, уваги, спостережливості тощо. Усе це дає можливість дитині застосовувати при цьому арсенал своїх знань, життєвий досвід, зробити власні, нехай незначні, але дуже необхідні висновки та пошукові відкриття.

Правильно побудовані тематичні дні вносять  у звичайну систему уроків новизну, знімають суворі кордони предметного викладання, допомагають дітям сприймати важливі поняття.

 

 

 

         

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

1.  Бех І. Інтеграція як освітня перспектива. Початкова школа – 2009, №5

2.  Біляєв О. Інтегровані уроки рідної мови// Диво слово – 2010-№5

3. Большакова І. Міжпредметна інтеграція змісту навчання // Початкова освіта. – 2013. -№ 40 (712). – С. 4.

4. Власенко О. Без уроків математики та історії //Директор школи – 2015. - №9-10. – С.5

5. Королюк Т. Цікаво математики навчаться. Сприяє цьому дуже інтеграція //Учитель початкової школи – 2016. - №6. – С. 32-35.

6. Чекіна О. Ю. Інтегровані уроки у початковій школі. – Х.: Основа, 2011

 

Інтернет-ресурси:

- http://oipopp.ed-sp.net/taxonomy/term/2177

- http://oipopp.ed-sp.net/taxonomy/term/2180

- http://osvita.ua/school/lessons_summary/integr_urok/

          ДЕТЕКТИВ – Академічний тлумачний словник української мови

Детектив (жанр) — Вікіпедія

детектив - Найповніший тлумачний словник української мови онлайн

Інтегроване навчання як освітній пазл

Новий Державний стандарт початкової освіти

Офіційний сайт проекту "Нова українська школа"

Порадник для вчителя

Тематичний день "Детектив" - YouTube

docx
Додано
12 червня 2018
Переглядів
585
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку