Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок з теми «СТАЛИЙ РОЗВИТОК ТА
РАЦІОНАЛЬНЕ ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ» 11 кл.
1 варіант |
2 варіант |
|||||
1. До біологічних забруднювачів довкілля відносяться: а) двооксид сульфуру б) аерозолі в) пар г) органічні рештки 2. Урбанізація – це: а) зростання кількості міст та частки міського населення; б) зростання кількості селищ міського типу; в) зменшення кількості населення на земній кулі; г) збільшення кількості населення на земній кулі. 3. До стійких забруднювачів навколишнього середовища належить: а) папір б) харчові відходи в) поліетилен г) бавовна 4. Прикладом природного забруднення є: а) аварія бензовозу б) злив у водойму теплої води із системи охолодження АЕС в) злив у водойму розчину мінеральних добрив г) завезення колорадського жука з Америки в Євразію 5. Відновленню родючості ґрунту може сприяти вирощування: а) жита б) пшениці в) гороху г) соняшника 6. Рідкісні і типові для певної місцевості угруповання рослин відносять до: а) чорного списку б) червоної книги в) синьої книги г) зеленої книги |
1. Озоновий шар: а) затримує теплове випромінювання Землі; б) є захисним екраном від ультрафіолетового випромінювання; в) спричинює руйнування забруднювачів; г) це шар атмосфери, в якому формується погода. 2. Запропонував вчення про біосферу: а) В.Вернадський б) А. Гумбольт в) Ж-Б. Ламарк г) В. Докучаєв 3. Прикладом природного забруднення є: а) внесення отрутохімікатів б) застосування гербіцидів в) аварія на японській АЕС «Фукусіма – 1» г) масштабний землетрус у Туреччині 4. Прикладом світлового забруднення є: а) інфрачервоне випромінення від двигуна, який остигає б) світло ліхтаря в темному приміщенні в) світло ліхтарів у нічному місті г) ультрафіолетове випромінення Сонця 5. Цвітіння води може виникати як результат масового розмноження: а) діатомових водоростей б) амеб в) інфузорій г) коропових риб 6. Інвазійним видом є: а) зубр б) бобер в) щука г) амброзія |
|||||
7. Випиши усі правильні твердження, які стосуються забруднення, зображеного на фото а) природне забруднення б) антропогенне забруднення в) може бути причиною екологічної катастрофи г) механічне забруднення д) біологічне забруднення е) безпечне для тварин є) для розкладання потрібно 500-1000 років 8. Природне забруднення – це… 9. Гербіциди – це… |
7. Випиши усі правильні твердження, які стосуються забруднення, зображеного на фото а) природне забруднення б) антропогенне забруднення в) може бути причиною екологічної катастрофи г) механічне забруднення д) біологічне забруднення е) безпечне для тварин є) для розкладання потрібно 500-1000 років 8. Механічне забруднення – це… 9. Бактерициди – це… |
|||||
10. Назвіть і охарактеризуйте основні джерела забруднення у нашій місцевості 11. Що спільного та відмінного в поняттях токсиканти та токсини? |
10. Назвіть і охарактеризуйте основні ознаки ноосфери. 11. Що спільного та відмінного є у Червоній книзі та Зеленій книзі? |
|||||
12. Україна посідає 5-е місце у світі за виробництвом продукції бджільництва й поступається лише Китаєві, Аргентині, Туреччині |
12. |
На VIII з’їзді (1958 рік) Компартії Китаю Мао |
|
|||
|
Цзедун оголосив про початок кампанії знищення |
|||||
горобців. |
Пропаганда пояснила, що горобці |
|
||||
та США. Проте бджолярі заявляють, що Україна – на межі дефіциту меду. А бджоли масово вимирають. Чому гинуть комахи, конкретної відповіді немає. Вчені лише роблять припущення. Які на вашу думку можуть існувати причини масової гибелі корисних комах та як цьому запобігти?
|
масово поїдають зерна врожаю, чим завдають національному господарству колосальних збитків. Боротьба з пернатими до кінця року дала свої результати: рік першого врожаю після винищення птахів був досить успішним, але вже стало помітним збільшення популяції комахшкідників (особливо гусені і сарани), які в 1960му з’їли майже весь врожай, що призвело до масового голоду від якого померло 20-30 мільйонів китайців. Яких помилок припустилося керівництво Китаю та як на вашу думку можна було б вирішити цю проблему?
|
|||||
Пояснення: у завданнях 1-6 оберіть ОДНУ правильну відповідь. Завдання 7-12 – дайте розгорнуту відповідь. Оцінювання: за завдання 1-6: по 0,5 бали, 7 – 9: по 1 балу, 10 – 11: 1,5 бала, 12 – 3 бали.