ТЕМАТИЧНИЙ ТИЖДЕНЬ
Мандрівка країною Гри.
1-й клас
Орієнтовний план проведення тижня гри
ТЕМАТИЧНИЙ ТИЖДЕНЬ
Мандрівка країною Гри.
1-й клас
Орієнтовний план проведення тижня гри
Дні тижня |
Заходи |
Понеділок |
1. Відкриття тижня «Мандрівка країною Гри». 2. Конкурсно-розважальна програма «Подорож до країни Гри» |
Вівторок |
1. Відвідання казкового ярмарку. 2. Свято «Ми, маленькі першачки, граємося залюбки» |
Середа |
1. Рухливі ігри за казковими сюжетами. 2. Спортивне свято «Хочеш бути здоровим — грайся!» |
Четвер |
1. Казковий єралаш. 2. Конкурсна програма «Загадкова скарбничка» |
П'ятниця |
1. Театралізований конкурс для учнів та батьків «Колобок». 2. Підсумки проведення тижня гри та нагородження переможців |
ПОНЕДІЛОК
ВІДКРИТТЯ ТИЖНЯ
Звучить мелодія пісні «Усмішка».
Увага! Увага! Послухайте нас!
Цікаву новину повідати час.
Увага! Увага! Спиняйтесь поволі!
Це тиждень ігри починається в школі.
Цей тиждень казковий і жартівливий,
Тому й називається —
Тиждень грайливий.
Нам без гри жити просто не можна,
Нам без гри і життя — не життя.
Тому відлітай, зореліт швидкокрилий,
Там нас чекають нові відкриття.
З тими, хто встиг вже гру полюбити,
Збираємось довго і міцно дружити!
ПОДОРОЖ ДО КРАЇНИ ГРИ
Конкурсно-розважальна програма
Мета: ознайомити дітей з різноманітними іграми; виховувати почуття відповідальності, справедливості, колективізму, згуртованості, дружби.
Обладнання: різнокольорові фішки, повітряні кульки, музична апаратура.
Зал прикрашений плакатами із зображенням фрагментів казок, сцена — повітряними кульками.
Коли глядачі заходять до актового залу, декому з них даються різнокольорові фішки (30 шт.). Лаштунки на сцені закриті.
Голос за сценою.
За лісами, за морями
Відчиняє двері брами,
А за брамами отими,
Чарівними, золотими,
Диво-казка походжає.
Нас гостинно припрошає
До веселої господи,
Де від Заходу до Сходу
Щастям повняться простори,
Де зникають біль і горе.
Де чарівнії жар-птиці
З квітів п'ють нектар-водицю,
Де Телесика гусятко
Мчить додому на крилятках,
Де хитресенька лисичка
Всім дарує небилички.
А розпатлана Яга
Всіх не любить, всіх страха.
Там маленька мишка сіра
Ріпку витягти зуміла,
Мир богатирі пильнують,
Все за зміями полюють.
Диво, диво, дивина —
Ця чарівна сторона.
Л.Кондрацька
Завіса відкривається, під веселу музику виходить Гра — дівчинка в яскравому костюмі.
Гра. Вітаю вас, діти,
Я в гостях у вас,
Ім'я в мене гарне,
Ім'я — просто клас.
Іду з вами в школу я,
І знає дітвора
Ім'я моє гарнесеньке:
Весела дивна Гра!
Лікую всі хвороби я,
І всі кричать «Ура!»
Якщо ви ніс похнюпили,
Над вами я глузую,
І швидко я і весело
Вам настрій подарую.
Тепер мене впізнали ви,
І начебто вже час,
Сказати, що вгадали ви,
Як звуть мене! А вас?
Діти. Гра! А ми — твої шанувальники!
Гра. Ой, які ж ви молодці! Так, мене звати Гра. Примчала я до вас з далекої чарівної сторони, де живуть казки, загадки, ігри та забави. А ви хотіли б потрапити до цієї казкової країни? Добре, я обов'язково вас туди приведу, але спочатку ми з вами познайомимося.
Гра «Знайомство».
Ведучий називає своє ім'я і за його командою глядачі називають усі разом свої імена.
Гра. Ось тепер ми з вами знайомі, але подорож наша буде непростою, тому я повинна перевірити, чи дужі тут зібралися хлопці, чи дружні дівчата.
Гра «Кого більше».
За командою ведучого хлопчики вигукують слово «Гра», а дівчата слово «Ура». Таким чином визначається, кого більше: дівчаток чи хлопчиків.
Гра. Ну все, тепер я бачу, що тут зібрались сильні, дружні, веселі дітки, тож можна вирушати. Ой, зачекайте, а де мій чарівний компас? Невже я знову його загубила? Піду швиденько пошукаю, а ви подивіться, як чудово танцюють мої помічниці-грайлики.
Виконується танок. Звучить тривожна, таємнича музика, на сцені
з'являється Нудьга-Нудьгуща.
Нудьга. Хто тут галасує? Хто тут танцює?
Припиніть сміятися!
Я — Нудьга-Нудьгуща,
Не люблю я сміх,
Бо сміятись весело —
Це великий гріх.
Я не хочу, щоб ви грали,
Плескали і танцювали.
Я давно вже жду пори,
Щоб дівчата і хлоп'ята
Залишилися без гри.
Я її у вас вкраду,
У ліс темний заведу!
За сценою чути крики Гри: «Рятуйте! Допоможіть!»
Нудьга. Донечка моя, як завжди, впоралась на відмінно. Тепер я побачу, як без Гри ви потрапите до Чарівної країни. Ха-ха-ха!
Нудьга йде зі сцени, звучить чарівна мелодія, заходить Фея казки.
Фея казки. Не кричіть, малята, тихо!
Чула, вас спіткало лихо?
Горю я допоможу,
Що робити розкажу.
Букви у слова збирайте,
Слово чарівне складайте.
Давайте скажемо чарівній паличці: «1, 2, 3, у подорож за Грою ти нас проведи!».
Діти повторюють слова, Фея йде зі сцени. Опускається блакитна прозора завіса, грає музика «Шум прибою». На сцені з'являються Русалки, а за ними Водяник. Танець Русалок.
Водяник. Фух, буль-буль, втомився я,
Що це в мене за сім'я?
Діти бігають, зникають,
Де вони, ніхто не знає.
Швидко їх мені знайдіть
І до мене приведіть!
Русалки розбігаються і приводять двох хлопчиків-водяників.
Хлопчик. Тато, тато, не сварись. Чули, що ідуть до тебе гості.
Водяник. А чого їм треба?
Хлопчик. Гру якусь вони шукають
І у кожного питають,
Їм нічого не кажи,
Гратись з нами накажи.
А тоді вирішуй сам:
Відпустить чи лишить нам.
Водяник. Добре, добре, заспокойтесь.
Зараз з ними привітаюсь,
І про все тоді дізнаюсь.
Підходить на авансцену, звертається до дітей.
Водяник. Добрий день, буль-буль!
Діти відповідають.
Водяник. Чув я, що ви Гру шукаєте?
Діти відповідають.
Водяник. А самі грати вмієте? Любите?
Діти відповідають.
Водяник. Зараз перевірю.
Кличе до себе своїх дітей, шепоче їм щось на вухо.
Хлопчик. Ми живемо в морі, не знаємо землі. Ви згодні показати, як співають звірята?
Фея. Ну що, діти, покажемо, як співають звірята?
Діти відповідають.
Гра «Пташиний двір».
Ведучий ділить зал на три команди.
1-ша команда — котики, вони разом з ведучим відтворюють голос котика (няу-няу),
2-га команда — курочки (ко-ко),
3-тя команда — качечки (кря-кря).
Потім усі разом співають пісню «В траве сидел кузнечик». Кожна команда співає цю пісню, але голосом своєї тварини. За командою ведучого вони співають по черзі. Визначається найдружніша та голосиста команда.
Водяник. Дуже гарно ви співали.
Навіть пташки замовчали.
Ну, добре, вам допоможу,
Чарівну букву покажу,
Її з собою забирайте
І Гру з полону визволяйте.
Прикріплює на задню завісу літеру «Д».
Фея. Скажіть: «1, 2, 3, у подорож за Грою ти нас проведи!»
Усі йдуть зі сцени, лунає тривожна музика, на сцену вибігає Коала.
Коала. Я, Коала, дуже зла,
їсти довго не могла —
У мене боліли зуби!
У мене розбиті губи!
А маленькі долматинці
На очах набили синці!
А тепер моя мета:
Від синців і до хвоста
Більш не чути сміх дитячий —
Ні хлопчачий, ні дівчачий!
На сцені з'являється Фея казки.
Фея казки. Добрий день тобі, Коало,
Ти на мене не чекала?
Що це ти тут галасуєш,
Подорож усім марнуєш?
Краще з дітьми ти пограй,
Букву чарівну віддай.
Коала. А ви що — грати вмієте?
Діти. Так!
Коала. Тоді я запрошую на сцену 6 чоловік, у яких чорні фішки, і 6 чоловік, у яких сині фішки.
Гра «Горбоконик».
Дві команди стають у шеренги, перший учасник згинається, бере м'яч на спину і підтримує його руками. За командою він повинен перестрибнути всі перешкоди, повернутися назад і передати м'яч наступному гравцеві.
Гра «Баба Яга».
Дві команди стають у шеренги, кожній команді видається відро (це ступа) і швабра (це мітла). 1-й учасник стає однією ногою у відро, а другою на швабру і так добігає до фішки, повертається назад і передає речі наступному гравцеві.
Фея казки. Ну що, гарно дітки гралися? Віддавай нам літеру!
Коала (сміється). Ось вам літера за гру!
Ой, сподобалось, помру!
Мабуть, дам вам дві одразу
І пробачу всім образу!
Прикріплює на задню завісу літери «Р», «У».
Фея казки. Ну, що ж, малята, скажемо дружньо: «1, 2, 3, у подорож за Грою ти нас проведи!»
Звучить весела мелодія, на сцену виходить дівчинка в авангардному костюмі та з повітряними кульками в руках. Вона йде і говорить сама до себе. Підходить до мікрофону.
Фантазерка. Я мрію, щоб небо було кольорове,
А сонечко з ніжками, усміхнене, казкове,
Щоб на деревах і кущах росли цукерочки,
І всі для вас та й для мене — для Фантазерочки.
Добрий день, любі дітки. Я так люблю фантазувати, що вже заплуталась, де фантазія, а де реальність. Це правда чи вигадка, що ви шукаєте Гру?
Діти відповідають.
Фантазерка. І вам потрібна чарівна літера?
Діти відповідають.
Фантазерка. Добре, вам допоможу
І дорогу покажу.
Але щоб літеру відвоювати,
Ви маєте зі мною пограти.
Вона кидає в зал 4 кульки.
Хто кульку в руки впіймав,
В гравці до Фантазерочки попав.
Гравці виходять на сцену.
Гра «Покажи слово».
Гравцям пропонуються картки, на яких написані слова. Кожен гравець витягує собі картку. На картках написано: мавпа, крокодил, курка, кішка. Завдання гравців — без слів, самими рухами показати це слово. Обирається найкращий «виконавець».
Фантазерка. Добре гралися, малята,
Треба літеру віддати.
Фея (вивішує на задню завісу літеру «Ж»). Тепер скажемо: «1, 2, 3, у подорож за Грою ти нас проведи».
Фантазерка йде зі сцени, грає українська мелодія, на сцені з'являються дівчата, одна (солістка) вся обвішана хусточками, над головою вона тримає обруч, на якому стрічки (6 шт.), і їх тримають інші дівчата. Виконується танець зі стрічками.
Мотузляндія. Ой, втомилась я, дівчата,
Коси треба заплітати.
Хусточки порахувати,
Мотузочки зав'язати...
І хто допоможе сьогодні мені, чарівній красуні, міс Мотузляндії?
Дівчата шепочуть їй щось на вухо.
Мотузляндія. Отакої! То їм потрібна чарівна літера? Як добре. Малята, ви допоможете мені, чарівній Мотузляндії? У кого в руках жовті фішки, виходьте до мене на сцену.
Гра «Заплети коси».
Ведучий тримає обруч, на якому зав'язано 6 стрічок. 6 гравців діляться по троє — це дві команди. Кожен гравець команди бере одну стрічку. За сигналом обидві команди починають плести коси, не випускаючи стрічок з рук. Яка команда перша впорається із завданням, та й переможе.
Мотузляндія. Ну, що ж, поспішайте в країну дивну,
Тримайте міцно літеру чарівну.
Фея (прикріплює на задню завісу літеру «Б»). І скажемо дружно: «1, 2, 3, у подорож за Грою ти нас проведи!»
Усі йдуть зі сцени, лунає таємнича музика, і на сцену виходить Загадка, вдягнена в костюм Баби Яги.
Загадка.
Хто кричав тут, хто сміявся?
Хто у хованки тут грався?
Я — принцеса вередлива,
Я примхлива і зрадлива.
Я наказувати звикла,
Я на цьому стерла ікла!
.-
І мені веліла мати
Тут усіх вас потримати
І в дорогу не пускати!
На сцену виходить Фея казки.
Фея казки. Хто тут знову заважає?
Нас в дорогу не пускає?
Останню літеру віддай
І Гру з полону відпускай!
Загадка. Так просто літеру я не віддам,
Спочатку завдання важке я вам дам.
Фея казки. Ну що, згодні, малята? Будемо знову змагатись, щоб визволити Гру з полону?
Діти відповідають. На сцену виходить Нудьга-Нудьгуща.
Нудьга-Нудьгуща.
Що, не встояли, малятки, проти донечки моєї,
Проти хитрої Загадки — молодшої з моїх дітей?
Буде з вами вона грати,
Вам загадки задавати.
Загадка ставить питання дітям, вони відповідають.
Гра «Питання».
Нудьга-Нудьгуща. І з цим завданням впоралися малята.
Що ж, доведеться літеру віддати.
Підходить до задньої завіси і прикріплює літеру «А».
Фея казки. Малята, давайте дружно прочитаємо.
Діти читають слово «дружба». Лунає весела музика, і на сцену вибігає Гра.
Гра. Дуже дякую, малята,
Що перешкод всіх не хтакались.
Шановні хлопчики й дівчатка
До мене довго добирались.
Ну, що ж, вмикайте музику,
Ми будемо співати,
Про радість і про дружбу,
Які шкода втрачати.
Гра «В цьому залі ми — сім'я».
Ведучий (учить з дітьми слова).
В цьому залі ми — сім'я — 1, 2, З,
Ти, і ми, і ви, і я — 1, 2, З,
Посміхнись тому, хто зліва,
Посміхнись тому, хто справа,
Ми — одна сім'я.
Потім під музику діти співають і виконують рухи за ведучим: руку дай тому, хто зліва, обніми того, хто зліва, розсміши того, хто зліва.
Ведучий. Ось і скінчилася вже гра!
Що, додому вже пора?
Дітвора, ви неповторні,
Ви — герої, переможці!
Ви велике диво світу,
Яке зветься просто «діти»!
Під музику виходять усі герої та кидають у зал повітряні кульки.
ВІВТОРОК
ВІДВІДАННЯ КАЗКОВОГО ЯРМАРКУ
Мета: закріплювати знання учнів про казки; розвивати зв'язне мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати прагнення більше дізнатися про свій край та читати книги.
Обладнання: «казкові» речі, ілюстрації до казок.
Учитель. Чи є ще десь на світі такий чарівний край, де тихі травневі ночі пливуть на крилах солов'їних пісень, де вранці на замріяній річці вмивається джерельною водою біле латаття, де навесні під шатами крислатих дубів яскравіє килим первоцвітів? От уже багато років на Полтавщині проводиться традиційний Сорочинський ярмарок. На нього з'їжджається величезна кількість гостей та покупців з багатьох країн світу. Проводиться багато конкурсів і розваг. А ми з вами сьогодні здійснимо екскурсію на казковий ярмарок.
Увага, увага! Спішіть-поспішайте!
Господарі, гості, ідіть — не минайте.
На ярмарок прошу: гуртом, поодинці.
Чекають на всіх там чудові гостинці.
На ярмарку нашім веселім, багатім
Є чим здивуватись і є що придбати.
Перша зупинка «Торгові ряди».
— Давайте послухаємо, що тут продається, і здогадаємося, хто продавець.
Продається пишний хвостик
Модницям на диво.
Продається гарний хвостик!
Купуйте сміливо.
(Лисиця.)
Продається біла шубка —
Легка, мов пушинка,
Тепла, як у хаті грубка,
Гарна, як сніжинка.
(Заєць.)
Ось продамо голочки
Й купим собі піджачки.
(Їжачки.)
Ох, не хочу вже співати.
Хочу голос свій продати,
А куплю магнітофона,
Під'єднаю мікрофона...
(Соловейко.)
Продаю я мишоловки,
Мишеня самі ловіть!
Буду лиш сметанку їсти
Й молочко із блюдця пить.
(Кіт.)
Досить вже мене жаліти,
Хочу я розбагатіти —
Ключик золотий продам
І тоді на заздрість вам
Буду жити у багатстві.
(Буратіно.)
Зупинка «У пошуках потрібного товару».
— Діти, а ці казкові герої хочуть собі на нашому казковому ярмарку придбати необхідні товари. Тож давайте ми з вами відгадаємо покупців і допоможемо їм з вибором.
• Він веселий і незлобний
Цей хороший дивачок.
З ним є друзі: хлопчик Робін
І веселий П'ятачок.
(Вінні-Пух.)
— Що хоче купити Вінні-Пух? (Мед.)
• Всіх він любить незрадливо,
Хто б до нього не ходив.
Здогадались? Це ж наш Гена.
Це наш Гена... (крокодил).
— Що хоче придбати крокодил Гена? (Нову гамошку.)
• Кругленький, самовпевнений чоловічок, який уміє літати. (Карлсон.)
— Що шукає Карлсон? (Торт із збитими вершками.)
• Чоловічок дерев'яний
Всюди ніс встромляє свій.
Поміркуйте, поспішіть,
Як же звуть його? Скажіть.
(Буратіно.)
— Що шукає Буратіно? (Золотий ключик.)
Зупинка «Бюро знахідок».
— Діти, досить часто на ярмарку губляться різноманітні речі. А ми з вами саме зараз знаходимося біля Бюро знахідок. Давайте розглянемо загублені предмети і повернемо їх власникам.
Пісенна зупинка.
— Діти, а давайте пригадаємо разом з вами, хто з героїв казок співає ці пісеньки:
• «Я від баби втік, я від діда втік...» (Колобок.)
«Я гусяток пасла, полювать ходила...» (Лисичка.)
Підсумок.
МИ, МАЛЕНЬКІ ПЕРШАЧКИ, ГРАЄМОСЯ ЗАЛЮБКИ
Свято
Мета: поглиблювати знання учнів про дитячі ігри та іграшки; ознайомити школярів з іграшками минулого та сьогодення; розвивати творчі здібності дітей; працювати над формуванням екологічної культури, гармонійних відносин людини і природи.
Обладнання: виставка іграшок (з бабусиної скрині та сучасних); дитячі столи, білі скатертини, вази з квітами; кошик із загадками, цукерками; клубок; матеріал для ігор — картки з буквами «Ж», «Н»; квіти-саморобки з цифрами; кольорова кулька; скринька з іграшками та хустина; колоски, музикальна іграшка; костюми для Грайлика-Питайлика, Сміхотуна, Весе-лунки, Лісовика; таблиці для оформлення дошки; запис пісні «Маленькая страна» у виконанні Н.Корольової (караоке).
ХІД СВЯТА
1-й ведучий. Увага! Увага! Ми розпочинаємо Свято іграшки. Раді сьогодні всіх вітати!
2-й ведучий. На святі нашими гостями
Стануть іграшки та гра.
Давайте дружно всі гукнемо:
«Вас зачекалась дітвора!»
Звучить музика. У зал заходять діти зі своїми улюбленими іграшками. Роблять почесне коло.
1-й ведучий. Ви готові розважатись?
То сідайте, будем гратись!
Діти сідають за столики, іграшки кладуть біля себе. Тихо звучить пісня «Маленькая страна».
Учитель. Кожен дорослий приходить у своє теперішнє життя з Маленької Країни. Вона зветься Дитинство. Країна ця чарівна! А господарі у ній — діти — найчудовіший народ на планеті! Ігри та іграшки до вподоби і дітям, і дорослим. Але зі справжньою насолодою і користю людина грається лише в дитинстві.
Давайте всі разом вирушимо до Маленької Країни. Ми не будемо нікуди йти, а тим більше їхати, ми просто зараз розпочинаємо Свято гри та іграшки «Ми, маленькі першачки, граємося залюбки!»
По черзі виходять діти зі своїми улюбленими іграшками, декламують про них вірші.
Звучить пісня «А я хлопець-молодець» (сл. І.Кульської, муз. А.Філіпенка).
Учитель. Любі діти, чи замислювалися ви, коли і чому з'явилися іграшки? А якими були перші іграшки? Про це вам розкажуть ваші дідусь та бабуся.
Дідусь. Першими дитячими іграшками були випадкові та зовсім звичайні предмети: камінці, шишки, сухі гілочки. Пищики робили з пір'я цибулі, бухкала із листків дерев, а ось такі свистуни виготовляли навесні з вербових гілочок.
Бабуся. З давніх-давен діти полюбляють скакати. Колись скакалки робили з прутиків. Скільки є на землі діти, стільки існують і ляльки. Жали жінки пшени-
цю в полі, а дітей забавляли ляльками з соломи, сіна, кукурудзи та ганчір'я.
Демонстрація старовинної ляльки.
Учитель. Кожного року створюються нові й нові іграшки та ігри. Ваше дитинство — це час комп'ютерних ігор та механічних іграшок. Ляльки — це переважно Барбі та Сінді. Перша Барбі з'явилася в 1959 році на американській виставці іграшок. Щосекунди у світі купується дві Барбі.
Танок з лялькою.
Маєш довгі ніжки —
Потанцюймо трішки.
Траля-ля, траля-ля!
Люба лялечко моя,
Тралі-лі, тралі-лі!
Ми дівчаточка малі,
Маєм гарні ніжки —
Тупаємо трішки.
Тралю-лю, тралю-лю!
А я лялечку люблю.
Бабуся-Загадуся. Добридень, діти!
Я — Бабуся-Загадуся.
Маю кошик я гарненький,
В ньому загадок повненько.
Хто зуміє відгадати,
Того буду пригощати.
Загадує загадки про іграшки та звіряток.
Бабуся-Загадуся. От і кошик спорожнів...
Що ж це там лежить на дні?
Цей клубочок — не простий,
Цей клубочок — чарівний.
Поведе він далі вас.
Передає клубок учительці.
Діти, ви не гайте час,
Прощавайте, прощавайте,
Від клубка не відставайте.
Учитель. Перша гра, перша гра.
Починати вже пора.
Гра «Жива й нежива природа».
Учитель називає предмети природи, а діти відповідають сигнальними картками «Ж» (жива) чи «Н» (нежива). Наприклад: джміль — «Ж».
Учитель. Клубочку, клубочку,
Котись-но гарненько,
Покажи ти нам дорогу,
Де гра веселенька.
Передає клубок.
Матуся-Граюся. А я — Матуся-Граюся,
Усіма я так зовуся,
Без ігри та розважання
Я не визнаю навчання.
Гра «Посади клумбу».
Грає 5—10 дітей. Кожен гравець обирає квітку (у пелюстках — цифра), яку він повинен посадити тільки тоді, коли настане його черга.
Матуся-Граюся. Клубочку, клубочку,
Котись-но гарненько.
Передає клубок.
— Татусь-Граюсь. Звучи, звучи, мій голосе,
Лунай гучніш, гучніш,
І всім, хто любить гру,
Допоможи скоріш!
Гра «Кольорова кулька».
Діти передають кульку один одному. Гравець, у якого в руках кулька, називає овоч, котрий посадить на весняному городі.
Татусь-Граюсь. Клубочку, клубочку,
Котись-но гарненько.
Передає клубок.
Грайлик-Питайлик.
Привіт, я — Грайлик-Питайлик.
Зіграти хочеться мені,
Із вами, друзі, в «Так чи ні».
Вам питання задаю,
Готуйте відповідь свою,
Відповідай, коли мастак,
Єдиним словом «ні» чи «так».
Гра «Так чи ні».
Грають діти та їхні батьки.
Скажіть, співає сом пісні?
Не гайте з відповіддю. — Ні!
Чи вміє плавати гусак?
Ну що на це сказати? — Так!
Скажіть мені, червоний мак
В січневу пору квітне? — Ні!
А крокодили на сосні
Свої будують гнізда?! — Ні!
Чи достигають навесні
Пшениця й жито в полі? — Ні!
Ріка біжить удалині.
Чи є у неї ноги? — Ні!
Чи правда це, що вовк
Наївся груш і яблук? — Ні!
А під кінець кажіть мені,
Цікава гра у «Так чи ні»? — Так!
Грайлик-Питайлик. Клубочку, клубочку,
Котись-но гарненько.
Передає клубок.
Сміхотун. Я — Сміхотун, я дуже люблю всіх смішити. Зараз ми з вами посміємось!
Пісня «Савка та Гришка».
Інсценізація віршованих «смішинок».
Гра «Будь уважним».
Гравець із зав'язаними очима навпомацки дістає іграшку-тваринку. Називає її, уточнює, дика вона чи свійська.
Сміхотун. Клубочку, клубочку,
Котись-но гарненько.
Передає клубок.
Веселунка. Привіт, я Веселунка!
Хай лунає дружний сміх,
Хай ця гра потішить всіх.
Гра «Горобчики».
Діти-горобчики сидять на стільцях (у гніздечку) та сплять.
Ведучий промовляє:
В гнізді горобчики живуть
І рано-вранці всі встають,
Співають...
Діти. Цінь-цвірінь!
Ведучий. Й зернятка весело клюють.
Під музику діти розбігаються по кімнаті, збирають колоски. Змагаються, хто більше назбирає.
Веселунка. Клубочку, клубочку,
Котись-но гарненько.
Передає клубок.
Лісовик. Ось послухайте, малята,
Що я хочу вам сказати.
Природа зовсім не проста,
Незвичайна, чарівна.
Пропущу усіх вас дачі,
Як розв'яжете завдання.
Гра «Добре чи погано?»
Лісовик. Клубочку, клубочку,
Котись-но гарненько.
Передає клубок.
Гра «Павутинка».
Для дорослих гру проводить учитель.
Перший учасник говорить: «Я дерево, мені потрібне сонце», передає клубок іншому гравцю. Він каже: «Я сонце, мені потрібне...» І так до останнього гравця.
Учитель. Як бачите, у природі існують взаємозв'язки. А їх допомогли встановити веселі ігри. Ох і хитра ж ця гра, своєрідне мистецтво. Недарма кажуть:
«Хочеш бути здоровим — грайся,
Хочеш бути красивим — грайся,
Хочеш бути щасливим -- грайся!»
А ти, клубочку, котися далі й далі. А ми з дітками будемо збирати та вивчати все нові й нові народні ігри.
СЕРЕДА
РУХЛИВІ ІГРИ ЗА КАЗКОВИМИ СЮЖЕТАМИ
Мета: вдосконалювати навички бігу, вчити промовляти текст, відповідно рухаючись, учити орієнтуватися в просторі; розвивати увагу, швидкість; виховувати взаємодопомогу, почуття колективізму, інтерес до спільної гри.
Ігри можна проводити на спортивному майданчику або в залі.
Використовуються ігри, що спираються на фольклорні образи вовка, ведмедика, зайчика, котика, кози тощо.
ХОЧЕШ БУТИ ЗДОРОВИМ - ГРАЙСЯ!
Спортивне свято
Мета: формувати у дітей свідоме ставлення до збереження власного здоров'я; розвивати швидкість, спритність, увагу; виховувати почуття колективізму; бажання вести здоровий спосіб життя.
Команди розташовані одна навпроти іншої. В усіх учнів емблеми.
Привітання команд.
Команда «Сонечко».
Наш девіз:
Щоб здоровим довго жити,
Воду треба всім любити,
Мило, пасту, гребінець —
Будеш справжній молодець.
Команда «Весела хмаринка».
Наш девіз:
Якщо хочеш буть здоровим,
Про своє здоров'я дбай.
Своє тіло завжди вміло
І ретельно доглядай.
Конкурс «Хто більше?»
Ведучий. З давніх часів український народ найголовнішою цінністю в житті вважав здоров'я. Що бажали люди один одному, коли віталися і прощалися?
Конкурс капітанів на кращого знавця прислівів про здоров'я.
• Хвороба з брудом у дружбі.
Конкурс «Загадки».
Люблять мене всі удень, люблять на світанку.
Кажуть, я даю красу, і здоров'я, й силу,
Чистоту у дім несу, звуть мене всі... (мило).
Хто зі мною поведеться — той здоровий буде.
Буде часто усміхатись білими зубами,
Мене знає вся малеча, і бабусі, й мами.
Чистоту тримаю в домі, справу знаю чітко,
Вам ім'я моє знайоме, бо зубна я... (щітка).
Не серветка, не хустинка, знаю своє діло.
Я до щічок, до голівки притулюсь ласкаво,
Я вберу усі краплинки з тіла після ванни.
Я не гість — хазяїн в домі, і лежати я не звик,
Вам ім'я моє відомо, пригадайте, я — ... (рушник).
І без мене вам ніяк всім не обійтися:
Я не страва, не напій, та в роботі часто
З милом, щіткою дружу. Маю ім'я ... (паста).
Витру вранці струмки сліз, не забуду і про ніс. (Носовичок.)
Для кучерів і чубчиків.
(Гребінець.)
Ведучий. Чи правильно відповів хлопчик? (Ні, це має бути люстерко.)
Діти (разом). Прокидаємося вранці,
Жваво робимо зарядку.
Любим спорт і фізкультуру,
Прагнем завжди до порядку.
1-й учень. Всюди друзів ми знаходим,
З ними як одна сім'я,
Але нам без друга-спорту
Не прожити ані дня.
2-й учень. Щоб струнким зростати, сильним,
Треба обруча крутити,
Легко, спритно і красиво
Вправи з ним щодня робити.
3-й учень. Ось — червоний, жовтий, білий,
Хочеш — синього бери.
Руки вправо, руки вліво —
Разом з нами повтори.
4-й учень. Стриб і стриб! І так щодня
Ти стрибай, мов зайченя,
Вибігай, дружок, мерщій,
Покажи стрибок нам свій.
5-й учень. Скаче жабенятко:
Ква-ква-ква!
Плаває качатко:
Кря-кря-кря!
Плига цапенятко:
Ме-ме-ме!
А за ним ягнятко:
Бе-бе-бе!
Усі разом. Всі весело змагаються,
Спортом всі займаються!
До залу заходить лікар Айбалить в оточенні звірят (діти в костюмах зайчика, лисички, ведмедика, інших звірят). У руках у нього великий бутафорний термометр і аптечка.
Лікар Айболить. Здрастуйте, діти!
Діти. Здрастуйте!
Лікар Айболить. Здоров'я в порядку?
Діти. Спасибі зарядці!
Лікар Айболить. Сьогодні вранці до мене зателефонували звірята, щоб я поспішив їх від застуди лікувати. Але, проходячи повз вашу школу, я почув, що учні проводять Свято здоров'я. Зрадів я цій події і прийшов й до вас, щоб всіх оглянути і переконатися, що ви здорові й до змагань готові.
Діти. Усі здорові й до змагань готові!
Лікар Айболить. Молодці! Прошу всіх рівненько стати і все, що накажу, робити.
А тепер зроблю ще одну процедуру — всім поміряю температуру.
Лікар Айболить своїм термометром міряє дітям температуру.
Лікар Айболить. Чудово! Оглядом я задоволений, ніхто з дітей не хворий. Усі готові до змагань!
Лікар Айболить прощається з дітьми і поспішає лікувати хворих звірят.
Ведучий. Вправи фізичні почати пора.
Нумо, всі дзвінко скажем «Фізкульт...»
Діти. Ура!
Естафети «Збір урожаю», «Тунель», «Хто далі стрибне», «Влучно в ціль», «Заміна булави на ядро», «Спіймай м 'яч» тощо.
ЧЕТВЕР
КАЗКОВИЙ ЄРАЛАШ
Мета: узагальнити та систематизувати знання дітей про народні казки; удосконалювати вміння переказувати та інсценізувати їх; виховувати любов, інтерес та повагу дітей до народної казки.
Добрий день вам, діточки.
Всі ви любите казки?
З вами в них ми побуваєм
І загадки відгадаєм.
Казки різні вам покажуть,
Про героїв вам розкажуть.
Тож розпочинаєм наш
Цей казковий єралаш!
Ведуча. Сьогодні провести це свято мені допоможуть герої з казок. Але вони з’являться тоді, коли ви відгадаєте загадки.
Бабуся онуку дуже кохала,
Капелюх червоний їй подарувала,
Дівча ім'я забуло сказати.
Ну, відгадайте, як її звати?
(Червоний Капелюшок.)
Він сміливий і веселий,
Дружить з ним П'єро, Мальвіна,
Шкода, що не любить школу
Дерев'яний... (Буратіно).
З'являються герої: Червоний Капелюшок і Буратіно.
Ведуча. Готуючись до зустрічі з вами, ми запросили героїв ще кількох казок на свято. На жаль, вони не змогли приїхати, а лише надіслали телеграми. Щоправда, під тими телеграмами підписів немає. Сподіваюсь, що разом з вами ми відгадаємо, від кого ці телеграми.
Червоний Капелюшок і Буратіно зачитують телеграми.
Він звірят усіх лікує,
Від халеп різних рятує
І зайчат, і мавпенят,
Бегемотів, тигренят.
Вилікує він за мить
Все, що в звірів так болить,
Добрий лікар... (Айболить).
Сидить півник на печі, їсть смачненькі калачі.
Тут лисичка прибігає,
Мерщій півника хапає.
Біжить котик рятувати,
В лисиці півника забрати!
(«Котик і Півник».)
Я — Бичок-третячок,
Смоляний в мене бочок,
Із соломи дід зробив,
Бік смолою засмолив.
(«Солом 'який бичок».)
Я ... за три копи куплена!
У півбока луплена!
Тупу-тупу ногами,
Сколю тебе рогами,
Ніжками затопчу,
Хвостиком замету,
Тут тобі й смерть!
(Коза-дереза.)
Я по коробу метений,
Я на яйцях спечений,
Я від баби втік,
Я від діда втік,
І від тебе втечу.
(Колобок.)
Ведуча. О! Я бачу, ви добре знаєте казки та їх героїв. Молодці, діти! А зараз ви подивитесь уривки з казок з ляльками. А щоб казку показати, треба всім загадку відгадати.
Що за хатка на узліссі?
Вся ворушиться, дрижить.
Де не взявсь, Кабан біжить,
Тут і Вовк іде, й Ведмідь,
Й кожен в хатці хоче жить.
Так вже тісно їм усім —
Ось-ось-ось порветься дім.
(«Рукавичка».)
Жаба. Ква-ква-ква, ква-ква-ква,
Щось пожовкла вже трава,
Змерзли лапки й черевце.
Помічає рукавичку.
А хто ж тут живе оце?
Мишка. Я, Мишка-шкряботушка. А ти хто?
Жабка. А я — Жабка-скрекотушка. Пусти й мене в рукавичку!
Мишка. То йди!
Ведуча. Дітям казка дуже звична,
А зоветься «Рукавичка».
Щоб було усе в нас гладко,
Ще цікава вам загадка!
Вигнав Дід Козу із хати,
Та й пішла вона блукати.
В Зайця хатку відібрала...
Всі Козу ту виганяли.
Рак Козуню ущипнув —
Зайцю хатку повернув. («Коза-дереза».)
Дід. Ох! Полагодив я двері,
Сіна кинув до вечері,
Ще й соломки підмостив,
Наче все як слід зробив!
Коза. Ме-е-е-е-е-е-е.
Дід. Кізонько моя мила!
Кізонько моя люба!
Чи ти пила, чи ти їла?
Коза. Не пила я і не їла,
Баба пасти не хотіла.
Як ішла через місточок —
Ухопила кленовий листочок,
Як ішла через гребельку —
Ухопила водиці крапельку.
От і вся моя їжа!
Дід. Що ти кажеш? От біда! Ведуча. Як казка зоветься?
Діти. «Коза-дереза».
Ведуча. Слухайте ще казку.
Якось Дід, скопавши грядку,
Йде у поле, тільки світ,
Щось задумує наш Дід.
І не дерево, не квітку,
Посадить надумав — ріпку.
От так ріпку бачу я!
Зиму їстиме сім'я!
Ні, не витягнуть самому,
Мабуть, я сходжу додому.
Гей! Стара! Одкрий ворота!
Та сюди біжи!
Баба. А що там?
Дід. Ріпку витягнуть поможеш!
Баба. А без мене що, не можеш?
Дід. Знать не можу, як кажу!
Баба. Ну, ходім. Допоможу!
Ведуча. Так трудились Бабка й Дідка,
А зоветься казка... («Ріпка»).
Далі казка ось така:
Знайшов Півник колосок,
Змолов борошна мішок,
Спік негайно у печі
Пиріжки та калачі,
Мишенят не пригощав,
Бо жоден з них не працював.
Півник. Ко-ко-ко, ко-ко-ко,
Працювать мені легко!
Ой, люблю я, друзі,
Промінці оті тепленькі.
Г великі, і маленькі!
Стій! Стривай! Це ж колосок!
Та пшеничний, зрілий бок!
Круть, Верть! Дивіться, що я знайшов!
Мишенята. Колосок! Пшеничний колосок! Треба його обмолотити!
Півник. А хто ж буде це робити?
Круть. Тільки не я! Тільки не я!
Верть. Це робота не моя!
Ведуча. Всім ледачим у цій казці треба зробити свій вирок! Діти, як зветься казка? («Колосок».)
Молодці, діти! Всі казки відгадали!
Як у нас сьогодні гарно,
Тепло, весело, нехмарно!
Сміху по саму зав'язку!
Зараз ще покажуть казку!
Готували залюбки
Інсценовані казки.
Діти показують інсценовану казку «Курочка Ряба».
Ведуча. Ось і закінчився в нас
Наш Казковий єралаш,
Діти в казці побували,
Грали і пісень співали,
Виступали в казці в нас.
Вмієте ви виступати,
Кращих будем відзначати
Й подарунки всім вручати!
Підбиття підсумків. Нагородження кращих.
До побачення, будь ласка!
Ще повернемось до казки.
ЗАГАДКОВА СКАРБНИЧКА
Конкурсна програма
Мета: збагатити знання і враження від прочитаних творів; учити аналізувати й виділяти головне; виховувати прагнення здобувати нові знання.
Чарівний світ казок усіх вітає.
Дарує радість він і сміх.
Там диво-дивне зустрічає
І нам приносить сотні втіх.
Герої там живуть веселі
Міцна, мов скеля, дружба там
Й рахунку там нема дивам!
Дружіть із казкою, малята,
І між собою теж дружіть.
Бо з друзями завжди цікаво
І веселіше в світі жить.
Конкурс «З якої казки слова?»
...Так бігав він дев'яносто дев'ять разів, а сотим разом упав посеред ниви — підвестись не може, так набігався-натомився, сердешний.
— Ніколи не треба сміятися зі слабшого, — сказав тоді їжак Зайцю та пішов із їжачихою додому.
(«їжак та Заєць».)
(«Лисичка -сестричка».)
...Приносить чоловік панові гілочку й каже, що дочка загадала з неї зробити. Пан дививсь, дививсь, узяв та й покинув гілочку, а на думці собі: «Цю одуриш! Мабуть, вона не з таких, щоб обдурити...». («Мудра дівчина».)
— Що це, будинок для поросяти чи фортеця? — спитав Нуф-Нуф.
(«Троє поросят».)
Потім дав одну гуску синам:
— Оце, — каже, — і вас буде троє з гускою.
(«Як мужик гусей ділив».)
— Няв!.. Няв!.. Няв!..
А ті й думають:
— От вражого батька син, ще йому й мало! Це він і нас поїсть!
(«Пан Коцький».)
Конкурс «Вгадай казку за опорними словами».
Казковий кросворд.
По горизонталі:
1. На городі виростала, сили набиралась.
А потім достигла, великою стала.
Став дід тоді всіх гукати:
— Час нашу красуню рвати.
(Ріпка.)
2. Хто вигнав Козу-дерезу із зайчикової хатки?
(Рак.)
Й замела мітлою слід.
(Лисичка.)
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|||
|
2 |
|
|
|
||||||
3 |
|
|
|
|
|
|
||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Конкурс «Щасливий випадок».
Запитання для 1-ї команди.
12 Яку домашню тварину дід зробив із соломи? (Бичка.)
13. Як звали півника в українській народній казці «Колосок»? (Голосисте Горлечко.)
14. Кому з ї роїв української народної казки у скрутну хвилин допомогло гусенятко? (Івасику-Телесику.)
15. У якій українській народній казці битий небиту віз? («Лисичка-сестричка та Вовк-панібрат».)
Запитання для 2-ї команди.
Казкова математика.
Конкурс «Відгадай казкового героя».
Конкурс «Допоможи вороні».
— Усі ми любимо читати казки. Але що ж виходить, коли за короткий час їх прочитано дуже багато?
Що ворона поробляє?
Третій день казки читає.
І шепоче тишком-нишком:
«Це якась погана книжка,
Все про вовка, про лисицю,
Про кота, про рукавицю,
Навіть є про жабу трошки,
Є ще про Котигорошка,
І про змія, що літає...
Лиш про мене тут немає».
— Назвіть казки, які прочитала ворона.
(«Пан Коцький», «Лисичка-сестричка та Вовк-панібрат», «Рукавичка», «Царівна-Жаба», «Котигорошко».)
Конкурс «Зайве слово».
П'ЯТНИЦЯ
КОЛОБОК
Театралізований конкурс для учнів та батьків
Положення про конкурс.
Це театралізований конкурс, у якому беруть участь 4 команди. Склад команд: троє першокласників та троє батьків (матуся, тато, бабуся або дідусь). Головний герой та ведучий конкурсу — Колобок. Помічники ведучого (Лисиця, Заєць, Вовк, Ведмідь) відповідно є кураторами команд «Лисенята», «Зайченята», «Вовченята», «Ведмедики». У залі за чотирма круглими столами сидять діти зі своїми кураторами. Батьки зі складу команд сидять на стільцях позаду своїх дітей.
Задача команд — зібрати з окремих фрагментів портрет Колобка. Шість фрагментів портрета необхідно приклеїти на чистий аркуш паперу, який як табло має висіти на сцені.
Кольори
червоний
синій
зелений
жовтий
жовтогарячий
білий
Кожний фрагмент можна заробити, якщо команда правильно відповість на запитання. Команди по черзі обирають запитання на ігровому столі зі стрілкою, що обертається. Стрілка вказує на сектор, з якого треба обрати будь-яку з шести фішок з номером запитання. Якщо в обраному секторі всі фішки із запитаннями закінчилися, фішку належить обирати з наступного сектора за годинниковою стрілкою. Ігровий стіл розбито на 6 секторів. Можна використати кубик з гранями відповідних кольорів. Колір грані вкаже на потрібний сектор.
Сектори
У кожному секторі шість запитань та завдань. Час на роздуми — 1 хвилина. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 фрагмент портрета Колобка. За неправильну відповідь команда пропускає хід, і на це ж запитання відповідає наступна команда. Підказки глядачів забороняються. Батьки-учасники за підказку своїй команді, окрім сектора «Пісеньки, вірші», дискваліфікуються до закінчення конкурсу, а команда не отримує фрагмент портрета Колобка. Сектори обирають діти з команд за заздалегідь домовленою послідовністю, наприклад: Тетянка, Сергійко, Марійка.
Опис секторів.
1. Сектор «Загадки».
На загадку відповідають тільки діти, батьки не беруть участі в обговоренні.
2. Сектор «Мультфільми».
На запитання даного сектора відповідають тільки діти, батьки не беруть участі в обговоренні.
3. Сектор «Запитання до батьків».
Фішку із запитанням з цього сектора обирають діти, але відповідають батьки, причому батьки всіх команд одразу. Кожне запитання даного сектора має чотири варіанти відповіді. За одну хвилину батьки повинні показати журі та глядачам картку (1, 2, 3 або 4) з обраним варіантом відповіді. Всі команди, які відповіли правильно, отримують по одному фрагменту портрета Колобка.
4. Сектор «Казки».
На запитання відповідають діти. Ведучий показує малюнок, на якому зображено сюжет з якоїсь казки. Через одну хвилину команда повинна назвати ім'я головного героя цієї казки.
5. Сектор «Пісеньки, вірші».
Якщо команді випав цей сектор, батьки дітей з цієї команди підходять до своїх дітлахів та всі гуртом пригадують будь-який віршик або дитячу пісеньку. Через одну хвилину двоє або троє гравців з команди (обов'язково серед них має бути дитина) мають розказати віршика чи заспівати пісеньку. Одного заспіву достатньо, аби отримати фрагмент портрета Колобка.
6. Сектор «Мить удачі».
Цей сектор налічує шість фішок. Дві з них — «Приз». Дитина, яка обрала таку фішку, отримає персональний приз «Колобка». Чотири фішки мають назву «Хрестики-нулики». Якщо обрано ці фішки, команда вільно вибирає собі суперника, тобто одного з батьків будь-якої команди. Обирають діти, а грають батьки. На стенді прикріплюється ігрове поле (6 на 6 клітинок), в якому обидві команди маркерами двох кольорів по черзі малюють хрестики та нулики. Право першого ходу має команда, яка обирала фішку. Час на роздуми — 10 секунд. Задача гравців — побудувати ряд з трьох своїх фігур за горизонталлю, вертикаллю або діагоналлю. Команда-переможниця отримує фрагмент портрета Колобка. У разі «нічиєї» обидві команди отримують фрагмент. Під час кожного ходу конкурсу ведучий Колобок знайомить членів команд з глядачами. Для емоційного розвантаження юних учасників оголошується конкурс «Рекламна пауза». За проведенням конкурсу спостерігає неупереджене й справедливе журі. Перше місце присуджується команді, яка першою зібрала портрет Колобка. Можливі кілька перших місць: одночасний фініш зараховується командам на одному колі запитань, тобто командам надаються рівні шанси, бо одна з команд завжди має запитання раніше, ніж решта.
Оформлення та атрибути для проведення конкурсу.
Сценарій конкурсу.
Дійові особи:
Колобок — ведучий шоу-програми;
Вовк — куратор команди «Вовченята»;
Заєць — куратор команди «Зайченята»;
Лисиця — куратор команди «Лисенята»;
Ведмідь — куратор команди «Ведмедики».
Рекламна пауза — ведуча.
Ролі виконують актори — учні середніх або старших класів. Педагог-організатор контролює хід заходу та втручається за необхідності.
Ведучий. Здрастуйте, дорогі глядачі! Сьогодні для дітей та їхніх батьків ми проводимо конкурс «Колобок». У нашому веселому конкурсі беруть участь 4 команди. Команди, прошу на сцену!
Під музику на сцену виходять команди. Рекламна Пауза представляє учасників. Після цього всі сідають на свої місця.
Ведучий. Хлопчики та дівчатка, чи любите ви грати? Тоді давайте покличемо до нас казково розумного Колобка, який вигадав для вас нову, цікаву гру.
Закінчився вже урок.
Де ж подівся Колобок?
Може, в лісі десь гуляє
Та до нас не поспішає?
Нам без нього сумно грати,
Треба Колобка гукати.
В далину неси луна
Наших діточок слова:
«Колобочку, приходи!
Гру цікаву проведи!»
— А тепер, хлопчики та дівчатка, давайте разом голосно повторимо два останні рядки:
«Колобочку, приходи!
Гру цікаву проведи!».
Три, чотири!
Усі діти повторюють. До залу входить Колобок і наспівує.
Колобок. Я — Колобок, рум'яний бік,
Від баби з дідусем я втік.
Недовго в їхній хаті жив.
Утік, до школи поспішив!
До дітлахів мені пора,
Бо зараз розпочнеться гра!
Вітаю вас, дорогі дітлахи та шановні батьки, бабусі та дідусі й інші родичі! О, та тут знайомі всі обличчя! Усі з моєї казочки! Школярі, а з якої я казки? Правильно, молодці! Я так поспішав до вас, добре підготувався до гри, але потрапив у пригоду. Котився я по лісу, котився, притомився, приліг відпочити. А доки я спав, хтось узяв та й розрізав чотири моїх портрети на шматочки! Уявляєте? А я хотів ці портрети вам подарувати. Любі мої, допоможіть мені, будь ласка, зібрати мої портрети докупи. Допоможете? Дуже дякую! А давайте тоді влаштуємо конкурс-змагання. Яка команда швидше портрет збере, та й перемогла. На переможців чекають призи! Якби я просто роздав вам фрагменти портрета, і ви б їх зібрали, то це було б нецікаво. Спробуйте кожний фрагмент портрета заробити своїм розумом та винахідливістю. Згодні? Правила будуть ось такі: відповіли на запитання — отримайте фрагмент і наклейте його на чистий аркуш паперу. І
так — доки не буде готовий цілий портрет. А запитання ми будемо обирати на нашому ігровому столі з чарівною стрілочкою. Побігає стрілочка колом та й зупиниться навпроти якогось сектора. Секторів на столі цілих шість! А в кожному секторі лежать фішки з номерами запитань. Зараз я розповім вам про кожний сектор.
Діточки, діточки, любите загадочки? Добре! Є такий сектор! У секторі «Загадки» я приготував для вас шість цікавих загадок. А мультики любите? Дуже добре! Отже, ви зможете відповісти на всі запитання сектора «Мультфільми». Казки читали? Ще краще! Отже, впізнаєте героїв своїх улюблених казок. Чи любите ви співати, діти? Молодці! Якщо чарівна стрілочка покаже сектор «Пісеньки, вірші», то разом з батьками ви за одну хвилину пригадаєте дитячі пісеньки або віршики та одразу перетворитеся на артистів, заспіваєте нам пісеньку або розповісте віршика. Ваші батьки, бабусі та дідусі теж колись були маленькими, тепер вони вже дорослі, але досі люблять гратися. Я й для них сектор приготував — «Запитання для батьків». Тільки, дітки, прошу вас не підказувати! Нехай батьки самі поміркують, згода? Фішку в цьому секторі мають обирати діти, а батьки трохи пограють у «Хрестики-нулики». Зверніть увагу: у цьому ж секторі — дві особливі фішки. Призові! Той, хто обере таку фішку, отримає персональний приз конкурсу. Саме тому наш останній сектор має назву «Мить удачі». Всі готові грати? Раз, два, три, початок гри! Першими чарівну стрілочку розкручує команда...
За 15—17 хвилин на сцені з'являється Рекламна Пауза.
Рекламна Пауза. Мої любі школярі! , «Стійте! Стоп!» — кажу я грі.
Певно, ви стомились, діти.
Треба трохи відпочити.
Дивіться виступ школярів —
Талановитих дітлахів.
(Завдання Рекламної Паузи — оголошувати концертні номери першокласників або учнів інших класів у порядку, узгодженому заздалегідь. Після виступу гра продовжується доти, доки одна з команд першою не складе портрет Колобка; коло запитань необхідно закінчити, бо кількість поставлених запитань для всіх команд мусить бути однаковою. Можливе обрання й другого чи третього переможця. У такому разі проводиться супергра.)
Колобок.
Молодці, хлоп'ятка.
Молодці, дівчатка!
Впораєтеся ви чи ні,
Я не знав спочатку.
Та портретики чудові
Майже всі уже готові!
Виконали ви задачу.
Всі старалися! Я бачу.
Я люблю вас, діти, всіх.
Хай дзвінкий лунає сміх!
Молодці! — ще раз кажу:
Всіх дітей нагороджу.
А для того, школярі,
Слово я надам журі.
Журі підбиває підсумки, оголошує переможців. Всі учасники конкурсу нагороджуються грамотами, пам'ятними медалями і солодкими призами, а команді переможців вручається суперприз.
Запитання секторів.
Сектор «Загадки»
Що для цього мушу взяти
Та загострити кінець?
Помічник мій — ... (олівець).
Має смугами жупан.
Сам червоний та м'якенький,
Наче з цукром, солоденький. (Кавун.)
Кулька біленька,
Як подуло, як повіло,
Все із кульки облетіло.
(Кульбаба.)
Зелена чуприна.
Як її багато їсти,
Зростом будеш вгору лізти.
(Морква.)
Ці смугастенькі звірята.
З ними гратись взагалі
Можна, поки ще малі.
Небезпечні стануть ігри —
Виростуть з них грізні...
(тигри).
Я — це крихітний жучок,
Вдяг червоний піджачок
В чорнії горохи,
Тільки там їх трохи.
Вусики, як ріжки,
Коротенькі ніжки.
Дивне маю я ім'я.
Може, сонцю родич я,
Що з-за хмарки виглядає,
Свого родича вітає?
Всі мене, вважаю, знають.
Тож, як мене називають?
(Сонечко.)
Сектор «Мультфільми»
Сектор «Запитання для батьків»
1. Який колектив музикантів налічує дев'ятеро виконувачів?
а) нонет;
б) септет;
в) хор;
г) квинтет.
2. В якому місті на даху жив Карлсон?
а) Москва;
б) Аддис-Абеба;
в) Стокгольм;
г) Мехіко.
3. Кого підкував Лєвша?
а) муху,
б) блоху;
в) таракана;
г) сороконіжку.
4. Як називається вірш, створений за заданими римами?
а) макраме;
б) акростих;
в) буриме;
г) легато.
5. Грошова одиниця держави Бангладеш називається:
а) такка;
б) нетакка;
в) етакка;
г) растакка.
6. Яку назву мали обрядові бубни в язичників?
а) чудіси;
б) бубеси;
в) кудеси;
г) стукеси.
Сектор «Казки»
У секторі розміщено фішки з номерами малюнків казкових сюжетів. Ведучий показує малюнок, а команда має назвати ім'я зображеного мультгероя.
Сектор «Пісеньки, вірші»
Сектор фішок не має. Гравці, які обрали цей сектор, повинні пригадати будь-який віршик або дитячу пісеньку та через 1 хвилину розказати віршика або заспівати пісню.
Сектор «Мить удачі»
У цьому секторі розміщено 6 фішок лицем до столу. На двох з них написано «Приз», а на чотирьох — «Хрестики-нулики».
Супергра
Запитання ставляться до двох чи до більшої кількості команд, які одночасно зібрали портрет Колобка після останнього кола запитань. Відповідають діти і батьки разом. Кожне запитання передбачає чотири варіанти відповіді. Команди мають обрати правильний варіант та підняти картку відповідно з цифрами «1», «2», «З» або «4». Супергра триває до переваги результатів однієї з команд в один бал.
1. Колишній прем'єр-міністр Великобританії Маргарет Тетчер народилася в родині дрібного торговця Альфреда Робертса, її мати звали Беатріс. Ким за фахом була мати Маргарет Тетчер?
а) кравчиха;
б) куховарка;
в) офіціантка;
г) учителька.
2. Яке ім'я мав віслючок, друг Вінні-Пуха?
а)Уа;
б) Іа;
в)Оа;
г)ІУ-
3. Як звали хлопчика, від якого з вікна полетів Папуга Кеша?
а) Вовка;
б) Толик;
в) Коля;
г) Дімка.
4. З якого хутра шиють шапки королівських гвардійців Великобританії?
а) вівця;
б) вовк;
в) соболь;
г) ведмідь.
5. Назвіть прізвище відомого клоуна Карандаша.
а) Попов;
б) Дуров;
в) Нікулін;
г) Рум 'янцев.
6. Назвіть імена німецьких письменників-казкарів братів Грімм.
а) Генріх та Артур;
б) Вільгельм та Якоб;
в) Адольф та Генріх;
г) Фриц та Карл.
7. Де застосовується поняття ендшпіль?
а) військові маневри;
б) слюсарна справа;
в) шахи;
г) токарська справа.
8. Як у 90-ті роки XX століття дачники почали називати свої ділянки?
а) ранчо;
б) ферма;
в) фазенда;
г) скит.
9. На якій дистанції в програмі Олімпійських ігор проводяться змагання з бар'єрного бігу серед жінок?
а) 100 м;
б) 200 м;
в) 300 м;
г) 500 м.