Тематичний урок до Дня ЦЗ "Бережи здоров'я і життя"

Про матеріал
До Дня цивільного захисту пропоную провести тематичний урок з практичною частиною для учнів 5-8 класів з теми «Бережи здоров’я і життя» , де учні мають змогу ознайомитись із системою організаційних, санітарно-гігієнічних, протиепідемічних заходів, які здійснюються з метою запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, що загрожують життю та здоров’ю людей з урахуванням режиму воєнного стану. Таким чином, практична спрямованість уроку, спонукатиме учнів до поглиблення знань з ЦЗ та здобуття практичних навичок захисту від наслідків надзвичайних ситуацій.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

День цивільного захисту. Тематичний урок «Бережи здоров’я і життя»5-8 класи. Глибоківський ліцей. Татарбунарської міської ради. Одеської областіПідготувала: Монастирліу В. А.

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Яка небезпека загрожує людині?аварії, катастрофи стихійні лиха воєнні дії

Номер слайду 4

Хто допомагає мирним людям?В ліквідації наслідків аварій, катастроф, стихійних лих беруть участь організовані й оснащені технікою групи людей, що називаються формуваннями ЦО.

Номер слайду 5

Що означає цивільна оборона?Оборона – це захист. Цивільна оборона – захист мирних людей, тобто нас із вами.

Номер слайду 6

Знати, щоб передбачити, передбачити, щоб діяти

Номер слайду 7

Закон України ,,Про цивільну оборону України” від 3.02.1993р.”:,,Кожен громадянин має право на захист свого життя і здоров’я від наслідків аварій, катастроф, пожеж, стихійного лиха та гарантування забезпечення реалізації цього права” .

Номер слайду 8

Завдання цивільної оборони. Попередження людей про небезпеку

Номер слайду 9

Мозковий штурм. Що таке надзвичайна ситуація?

Номер слайду 10

Що таке НС?Надзвичайна ситуація – це порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об'єкті або території, що спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом чи іншою небезпечною подією, яка призвела (може призвести) до загибелі людей та/або значних матеріальних втрат.

Номер слайду 11

24 лютого 2022 року країна-агресор здійснила повномасштабне військове вторгнення в Україну. У зв'язку з цим , у нашій державі введено воєнний стан УКАЗОМ ПРЕЗИДЕНТА №64/2022 Тобто, в даний час в нашій країні – надзвичайна ситуація!

Номер слайду 12

Класифікація. За походженням надзвичайні ситуації класифікують наступним чином: НС природного характеру;НС техногенного характеру;НС соціально-політичного характеру; НС воєнного характеру.

Номер слайду 13

Надзвичайні ситуації природного характеру Надзвичайні ситуації природного характеру — це наслідки небезпечних геологічних, метеорологічних, гідрологічних морських та прісноводних явищ, деградації ґрунтів чи надр, природних пожеж, змін стану повітряного басейну, інфекційних захворювань людей, сільськогосподарських тварин, масового ураження сільськогосподарських рослин хворобами чи шкідниками, зміни стану водних ресурсів та біосфери тощо.

Номер слайду 14

Надзвичайні ситуації техногенного характеру. Надзвичайні ситуації техногенного характеру — це наслідок транспортних аварій, катастроф, пожеж, неспровокованих вибухів чи їх загроза, аварій з викидом (загрозою викиду) небезпечних хімічних, радіоактивних, біологічних речовин, раптового руйнування споруд та будівель, аварій на інженерних мережах і спорудах життєзабезпечення, гідродинамічних аварій на греблях, дамбах тощо.

Номер слайду 15

Надзвичайні ситуації соціального і соціально-політичного характеру Надзвичайні ситуації соціального і соціально-політичного характеру — це ситуації, пов'язані з протиправними діями терористичного та антиконституційного спрямування: здійснення або реальна загроза терористичного акту (збройний напад, захоплення і затримання важливих об'єктів ядерних устав і матеріалів, систем зв'язку та телекомунікації, напад чи замах на екіпаж повітряного чи морського судна), викрадення (спроба викрадення) чи знищення суден, встановлення вибухових пристроїв у громадських місцях, викрадення зброї, виявлення застарілих боєприпасів тощо.

Номер слайду 16

Надзвичайні ситуації військового характеру Надзвичайні ситуації військового характеру — це ситуації, пов'язані з наслідками застосування зброї масового ураження або звичайних засобів ураження, під час яких виникають вторинні фактори ураження населення внаслідок зруйнування атомних і гідроелектричних станцій, складів і сховищ радіоактивних і токсичних речовин та відходів, нафтопродуктів, вибухівки, сильнодіючих отруйних речовин, токсичних відходів, транспортних та інженерних комунікацій.

Номер слайду 17

Вправа «Мікрофон»Що є життя?Скажи одним словом

Номер слайду 18

Захист населення- це створення необхідних умов для збереження життя людей у надзвичайних ситуаціях

Номер слайду 19

Агресія, військові дії країни-агресора завдали великих втрат нашій країні, загинули тисячі українців…Нажаль, військові дії продовжують відбуватися на території України і зараз. Саме тому, нам потрібно бути максимально обережними! Дотримуватися правил та норм суспільної поведінки в умовах військового стану!

Номер слайду 20

Діти, будьте максимально обережними! Спілкуючись в соціальних мережах, уникайте незнайомих людей. Не фотографуйте місцевість та не публікуйте, не репостіть інформацію, яка містить фото з координатами інфраструктури, розташування ЗСУ тощо. Не розповсюджуйте інформацію, яка несе загрозу для України!

Номер слайду 21

Не ігноруйте сигналів, які повідомляють про повітряну тривогу!!! Після отримання такого сигналу негайно прямуйте в укриття!!!

Номер слайду 22

Ідучи на прогулянку, не перебувайте далеко від дому!!! Знаходячись на вулиці, не підходьте та не торкайтесь до невідомих речей!

Номер слайду 23

Навіть звичайні побутові предмети можуть бути заміновані, тому, не беріть у руки: іграшки, коробки, телефони тощо. Побачивши будь-які підозрілі предмети, будь ласка, повідомте дорослих!

Номер слайду 24

Прогулянки в лісі – заборонені!!!

Номер слайду 25

Ні в якому разі не підпалюйте суху траву, очерети, чагарники тощо. В умовах військового стану такі дії прирівнюються до диверсії!!!Так, у статті 113 «Диверсія» Кримінального кодексу України входить до переліку злочинів, вчинених з метою ослаблення держави або інших дій, спрямованих на знищення людей чи завдання шкоди їхньому здоров’ю, відтепер додано і навмисні підпали, зокрема й сухої рослинності.

Номер слайду 26

Уникайте колон техніки, не стійте біля військового транспорту!!! Не спостерігайте за ходом військових дій, ховайтесь одразу, як чуєте постріли чи вибухи!!! Не підбирайте покинутої зброї!!!

Номер слайду 27

Як захистити органи дихання?

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Практична робота

Номер слайду 34

І Конкурс“Вікторина”

Номер слайду 35

Як називається місце, куди потрібно ховатися у разі небезпеки? (Сховище)

Номер слайду 36

Що потрібно захопити у сховище? (Документи, теплі речі, їжу, воду, аптечку)

Номер слайду 37

Які засоби захисту органів дихання ви знаєте?(Ватно – марлева пов’язка, респіратор, протигаз)

Номер слайду 38

Яка організація сповіщає населення про небезпеку? (Служба ЦО)

Номер слайду 39

Як діяти під час повені? (Якщо знаходитися на 1 поверсі, то піднятися вище, якщо будинок одноповерховий – на дах, на горище, якщо у лісі –на дерево…)

Номер слайду 40

Ваші дії при виявленні запаху газу.(Сповістити дорослих, закрити крани на газових приладах, відкрити вікна, двері, зробити протяги, не вмикати електроприлади, викликати службу 104, не дзвонити зі свого телефону)

Номер слайду 41

Які сигнали ЦО можна почути при НС? (Завивання сирен, гудки, сигнали…)

Номер слайду 42

Які є засоби захисту шкіри? (Плащі, накидки, рукавиці, гумові чоботи)

Номер слайду 43

Як діяти під час землетрусу? (Негайно покинути приміщення. Відійти від будинку на відстань, рівну його висоті)

Номер слайду 44

Ваші дії при створенні паніки у натовпі. (Не панікувати, намагатися знайти вихід, не йти проти натовпу…)

Номер слайду 45

Що потрібно робити почувши попереджувальний сигнал? (Увімкнути радіо чи телевізор і слухати повідомлення штабу ЦО)

Номер слайду 46

Ваші дії при виявленні вибухонебезпечних предметів. (Негайно повідомити дорослих, зателефонувати 101)

Номер слайду 47

Як діяти під час пожежі? (Неодмінно зателефонувати на 101, покликати дорослих, пробиратися до виходу, у лісі – йти проти вітру, накривши голову)

Номер слайду 48

Чого не слід брати в сховище? (Легкозаймисті і пахучі речовини, громіздкі речі, домашніх тварин)

Номер слайду 49

ІІ Конкурс«Відгадай слово»

Номер слайду 50

Огнеаскивгни (вогнегасники)

Номер слайду 51

Відра з доовю (водою)

Номер слайду 52

Сокіп, ямлзе (пісок, земля)

Номер слайду 53

Овсхщаи (сховища)

Номер слайду 54

Гапрозити (протигази)

Номер слайду 55

Еспіриторра (респіратори)

Номер слайду 56

Ватно-марлева в’язпоак (пов’язка)

Номер слайду 57

Захисні юмкосит (костюми)

Номер слайду 58

ІІІ Конкурс«Склади речення – дізнайся визначення»

Номер слайду 59

Лавина – схід снігу з гір. Паводок – різкий короткочасний підйом води в річці, викликаний рясними дощами. Пожежа – неконтрольоване горіння, що приводить до збитку і можливих людських жертв. Ураган – вітри, що досягають величезної швидкості і руйнівної сили.

Номер слайду 60

Обвал – ковзаючий зсув мас гірських порід вниз по схилу під впливом сили тяжіння. Сель – грязекамʼяний потік, що раптово виникає унаслідок різкого паводку. Цунамі – руйнівна океанічна хвиля, що виникає в результаті підводного землетрусу. Повінь – тимчасове затоплення значної частини суші, викликане збільшенням рівня води.

Номер слайду 61

ІV Конкурс«Відгадай НС»

Номер слайду 62

ВІЙНА

Номер слайду 63

Смерч

Номер слайду 64

Селі

Номер слайду 65

Цунамі

Номер слайду 66

Аварія

Номер слайду 67

Пожежа

Номер слайду 68

Буря

Номер слайду 69

Землетрус

Номер слайду 70

Виверження вулкану

Номер слайду 71

Хуртовина

Номер слайду 72

Вибух на ЧАЕС

Номер слайду 73

Снігова лавина

Номер слайду 74

Повінь

Номер слайду 75

Теракт

Номер слайду 76

V Конкурс«Дії при НС»

Номер слайду 77

Дії в зоні раптового затоплення під час повені, паводка:1. Зберігайте спокій, уникайте паніки.2. Швидко зберіть необхідні документи, цінності, ліки, продукти та інші необхідні речі.3. Надайте допомогу дітям, інвалідам та людям похилого віку. Вони підлягають евакуації в першу чергу.4. По можливості негайно залишіть зону затоплення.5. Перед виходом з будинку вимкніть електро- та газопостачання, загасіть вогонь у грубах. Зачиніть вікна та двері, якщо є час -  закрийте вікна та двері першого поверху дошками (щитами).6. Відчиніть хлів -  дайте худобі можливість рятуватися.7. Підніміться на верхні поверхи або на горищні приміщення.8. До прибуття допомоги залишайтесь на верхніх поверхах, дахах, деревах чи інших підвищеннях, сигналізуйте рятівникам, щоб вони мали змогу швидко вас знайти.

Номер слайду 78

Ви опинилися в осередку пожежі: Якщо ви прокинулися від тріску пожежі або запаху диму потрібно не сісти в ліжку і не встати з неї, а скотитися з ліжка прямо на підлогу. До дверей або балкону потрібно пересуватися поповзом, але двері не можна відкривати відразу, а потихеньку і повільно, щоб не викликати ще більше загоряння. Якщо двері не гарячі, можна їх відкрити і швидко вийти з приміщення. Якщо двері гарячі, немає сенсу їх відкривати - дим і полум'я не дадуть вам вийти. Потрібно закрити тканиною або одягом всі отвори, щоб дим не проникав у приміщення, де ви знаходитесь. Слід обережно відкрити вікно і покликати на допомогу. Якщо поруч мобільний телефон, зателефонуйте за номером телефону «101» і викличте пожежників. Якщо відкрити вікно не вийшло, потрібно розбити його якимось важким предметом: табуреткою, вазою, стільцем. Якщо вийшло вийти через двері потрібно поповзом вибратися з будівлі, закриваючи за собою всі двері, щоб дим не поширювався далі. При пожежі не можна користуватися ліфтами! У висотних будинках бігти крізь вогонь небезпечно, в таких випадках є можливість врятуватися на даху будівлі.

Номер слайду 79

КОЛИ ПОРУЧ ВІЙНАЯк вберегтись під час мінометного обстрілу. Якщо ви потрапили під обстріл, необхідно:негайно лягти на землю й ні в якому разі не вставати.падати там, де стоїте. Краще робити це до того, як міни почнуть падати.закрити голову руками, обличчя притиснути до землі.не намагатись втекти із зони обстрілу — уламки міни все-одно швидші.відрахувати 8-10 розривів, почекайте хоча б 3 хвилини, а тоді швидко змінити позицію – повзіть до укриття.після 10 розривів оглянути місцевість, та шукати якесь заглиблення (яма, підвал) — чим нижче ви будете лежати, тим більше шансів вижити. Чому важливо лежати і не рухатись? Міна детонує під час удару об землю, і осколки розлітаються вгору і в сторони. В середньому після вибуху міни утворюється 500 осколків. Вони достатньо легкі, тому будь-яка перешкода може змінити їхній рух. Наприклад, бетонний стовп, дерево, або цегляна стіна.

Номер слайду 80

Правила дій при виявленні підозрілих та вибухових пристроїв: ЯКЩО ВИ ПОБАЧИЛИ ПІДОЗРІЛИЙ ПРЕДМЕТ НА ВУЛИЦІ: Негайно зателефонуйте до служби порятунку за номером 101 або у відділення міліції за номером 102;Попередьте перехожих про можливу небезпеку;Очікуючи на прибуття рятувальників, огородіть чимось небезпечне місце та відійдіть від знахідки на безпечну відстань (100м). Для огородження скористайтеся будь-якими підручними матеріалами: гілками, мотузками, шматками тканини, камінням тощо. КАТЕГОРИЧНО ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ: Торкатися предмету і пересувати його;Користуватися засобами радіозв’язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух);Заливати його рідинами, засипати грунтом або чимось його накривати;Торкатися підозрілого пристрою та здійснювати на нього звуковий, світловий, тепловий чи механічний вплив, адже практично всі вибухові речовини отруйні та чутливі до механічних, звукових впливів та нагрівання.

Номер слайду 81

Будьте здорові і бережіть своє життя!Лиха, діти стережіться, та при цьому – не губіться. Бо життя у нас одне, іншого не буде. Хай же сонечко ясне ніжно вас голубить. Хай всміхаються до вас і трави, і квіти. Бережіть себе, любі мої діти!

Номер слайду 82

Настане день і зацвіте калина, І заспівають ніжно солов'ї,Здобуде Перемогу Україна!І знову настане Мир на нашій землі!

Номер слайду 83

БУДЬТЕ ЗДОРОВИМИ ТА ЩАСЛИВИМИ Дякуємо за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Астахова-Тарабан Олена Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шаміна Лариса Станіславівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
21 квітня 2023
Переглядів
1574
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку