23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Тематика засідань методичного об’єднання вчителів та вихователів тифлоциклу "Сонце"

Про матеріал

Цей матеріал буде корисним для планування роботи шкільного методичного об'єднання. Включає такі теми:

1.Особливості організації навчально – виховного процесу в спеціальній школі - інтернаті у 2017 – 2018 навчальному році.

2.Використання інноваційних технологій на уроках з дітьми, які мають порушеннями зору. Адаптація першокласників з особливими потребами до шкільного колективу.

3.Сучасний урок: вимоги, проблеми, шляхи удосконалення. Здоров'язберігаюча компетентність сучасного вчителя.

4.«Використання ігрових ситуацій на уроках для навчання і виховання школярів».

5.Підсумки роботи методичного об'єднання вчителів тифлоциклу за 2017 – 2018 навчальний рік та складання перспективного плану на наступний рік.

Перегляд файлу

                                 Тетяна Анатоліївна Цюрмаста,

вчитель – дефектолог   (тифлопедагог)

 вищої  кваліфікаційної  категорії, старший вчитель 

                                                                                            Комунального  закладу

«Черкаська спеціальна  загальноосвітня  школа – інтернат

http://www.awesomeenglish.es/wp-content/uploads/2016/03/24-Story-Telling.jpgІ –ІІІ ступенів  Черкаської  обласної  ради»


І засідання (серпень)

Форма роботи: консультативний пункт

Тема. Особливості організації навчально – виховного процесу в спеціальній школі - інтернаті у 2017 – 2018 навчальному році.

Мета. Вивчити основні нормативні документи, що регламентують функціонування школи – інтернату для дітей з порушеннями зору.

Обговорити виконання плану роботи методичного об'єднання за 2016 – 2017 навчальний рік та затвердити план роботи на 2017 – 2018 навчальний рік. Проаналізувати навчальні програми, підручники, зошити.

 

1. Організація  роботи методичного об'єднання  вчителів  тифлоциклу обговорення проблемних питань. Корегування проблемної теми кожного вчителя і вихователя.

Звіт голови м/о Цюрмаста Т.А.

2. Обговорення і затвердження плану роботи методичного об'єднання вчителів тифлоциклу за 2016 – 2017 н.р.

Голова м/о Цюрмаста Т.А.

Члени методичного об’єднання.

3. Категорії дітей з дефектами зору, які навчаються в нашій школі.

Члени методичного об’єднання.

4. Експрес огляд «Радимо прочитати».

Члени методичного об'єднання.

5. Панорама ідей: «Обговорення змісту проведення тижня початкової

ланки «До знань крокуйте разом з нами».

Голова м/о Цюрмаста Т.А.

6. Різне.

 

Завдання членам м/о:опрацювати інструктивно – методичні листи, програми, підручники, зошити та посібники для роботи з дітьми з порушеннями зору; зробити огляд педагогічних видань з теми «Використання інноваційних технологій на уроках  для дітей з порушеннями  зору», зокрема журнал «Дефектолог», «Психолог». Підготувати повідомлення з питання: «Творчий підхід до формування навички читання як передумова успішного розвитку мовної особистості особливої дитини». Підготувати та провести тиждень початкової ланки.

 

 

 


 

ІІ засідання (жовтень)

Форма роботи: за круглим столом

Тема. Використання інноваційних технологій на уроках з дітьми, які мають порушеннями  зору. Адаптація  першокласників з особливими потребами до

шкільного колективу.

Мета. Активізувати питання про використання інноваційних технологій на уроках. Створити умови для успішної адаптації першокласників з особливими потребами до шкільного колективу; удосконалювати знання про творчий підхід до формування в учнів з порушеннями  зору навичок читання. Спланувати роботу  вчителів для проведення тижня початкової ланки.

 

1. Теоретичний семінар: «Підвищення продуктивності навчання

шляхом впровадження інноваційних технологій на уроках з дітьми, які мають порушеннями зору».

Голова м/о Цюрмаста Т.А.

2. Почерк майстра: «Адаптація першокласників з особливими потребами до шкільного колективу».

Цюрмаста Т.А.,  вчитель 1 класу, Кравченко О. А.,  вихователь.

3. Творча лабораторія вчителя: «Творчий підхід до формування  навичок читання як передумови успішного розвитку мовної особистості».

Нечитайло Р.Г., вчитель 4 класу.

4. Школа тифлопедагога – початківця.

1) Чистомовки як засіб розвитку звуковимови у дітей з порушеннями зору. (Обмін думками «Я роблю це так»(презентації, фрагменти уроків).

2) Виховання чіткої, ясної, членороздільної мови шляхом розучування скоромовок з дітьми з порушеннями зору.

3) Що таке логопедичні вправи та яка від них користь?

5. Панорама ідей.

«Моделювання і створення виховної системи класу».

Члени методичного об’єднання.

6. Методичні перегуки: «Обговорення матеріалів періодичної преси».

Самоосвіта вчителів.

Члени методичного об’єднання.

 

7. Різне.

 

Завдання членам м/о:взаємовідвідувати уроки колег з метою обміну

досвідом; організувати  виставку кращих зошитів та дитячих робіт, вивчати досвід роботи вчителів школи - інтернату по вихованню підростаючого покоління з особливими освітніми потребами.

 

 

ІІІ засідання (січень)

Форма роботи: методичні посиденьки

Тема.Сучасний урок: вимоги, проблеми, шляхи удосконалення. Здоров’язберігаюча компетентність сучасного вчителя.

Мета.Розширити знання педагогів про ефективність оздоровчої системи в навчально – виховному процесі.  Представити наочний матеріал, хвилинки відпочинку, хвилинки релаксації для обміну досвідом та вдосконалення сучасного уроку. Розвивати комунікабельність. Виховувати інтерес до самовдосконалення.

 

1. Майстер – клас: «Сучасний урок: вимоги, проблеми, шляхи

удосконалення. Здоров’язберігаюча компетентність сучасного вчителя і вихователя.

Ряболус Н.М., вчитель 2 класу.

 

2. Методичний прогноз: «Ефективність оздоровчої системи в навчально–

виховному процесі.

Шапошник М.О., вчитель фізичної культури.

 

3. Консультація педагога: «Динамічні паузи як один із ефективних методів забезпечення оптимізації рухової активності школяра та попередження втоми».

Зінченко О.А., вихователь 5  класу.

 

4. Школа тифлопедагога – початківця.

1) Особливості технології  здоров'язберігаючої  за методикою В. Ф. Базарного.

2) Вправи  для  розслаблення очей.

Обмін думками «Я роблю це так» (презентації, фрагменти уроків).

 

5. Цікавинки з методичної скриньки. 

Обмін досвідом з питання

«Нестандартні форми навчання на уроках рідної мови».

Члени методичного об’єднання Волошина Л.В., Чудова С.А.(всі вчителі школи - інтернату, які викладають українську мову і літературу).

 

6. Різне.

Завдання членам м/о: Всім членам методичного об'єднання  підготуватися до педагогічної виставки з теми: «Використання різновидів  наочності під час самопідготовки  та на уроках читання і рідної мови», підготувати виставку робіт дітей з порушеннями зору «Моя рожева мрія».

 

 

ІV засідання (березень)

Форма роботи: обмін досвідом

Тема. «Використання ігрових ситуацій на уроках для навчання і виховання школярів»

Мета. Поглибити знання педагогів про використання  ігрових ситуацій на

уроках для навчання і виховання учнів з порушеннями зору.

 

1. Почерк майстра: «Використання елементів ігрового навчання як засіб активізації пізнавальної діяльності школярів з порушеннями зору».

Нижник І.І., вчитель 3 класу.

 

2. Аукціон ідей: «Дидактична гра як засіб розвитку логічної пам'яті молодших школярів з порушеннями зору на уроках рідної мови».

Члени методичного об’єднання, відповідальна Лагунова Н.В., вихователь 3 класу.

 

3. Методичний вернісаж: «Дидактичні ігри, як засіб вирівнювання індивідуально – пізнавальних розбіжностей дітей з порушеннями зору».

 

4. Школа тифлопедагога – початківця.

 

1) Дидактичні ігри для сенсорного розвидку.

 

2) Ігри  для розвитку уваги,  пам'яті,  уяви  на  заняттях .

 

3) Ігри для орієнтації  в макропросторі  і  мікропросторі.

 

5. Педагогічний діалог: «Радимо прочитати».

Члени методичного об’єднання.

 

6. Різне.

 

Завдання членам м/о: Завдання вчителям 1 – 6 класів щодо ефективного та якісного викладання навчальних дисциплін, виконання навчальних планів і програм, забезпечення високого рівня засвоєння знань учнями з порушеннями  зору основних наук.

     Перевірити навички читання учнів з порушеннями зору.

 

 

V засідання (травень)

Форма роботи: методичний марафон

Тема. Підсумки роботи методичного об'єднання вчителів тифлоциклу за 2017 – 2018 навчальний рік та складання  перспективного плану на наступний рік.

Мета. Підвести підсумки роботи методичного об'єднання вчителів

за 2017 – 2018 навчальний рік, заслухати звіти вчителів про підсумки роботи над проблемною темою, скласти перспективний план роботи м/о на наступний навчальний рік.

 

1. Звіт про виконання плану роботи М.О. «Підведення підсумків

роботи методичного об’єднання вчителів тифлоциклу за 2017 – 2018 навчальний рік».

Голова м/о Цюрмаста Т.А.

 

2. Звіти вчителів «Підсумки роботи над проблемною темою».

Члени методичного об’єднання.

 

3. Панорама ідей: «Складання перспективного плану роботи

методичного об’єднання вчителів початкових класів на 2016 – 2017

навчальний рік».

Члени методичного об’єднання.

 

4. Методична скарбничка. Огляд новинок педагогічної літератури.

Члени методичного об’єднання.

 

5. Школа тифлопедагога – початківця.

1) Розвиток дитини як суб'єкта навчальної діяльності. Специфіка роботи над   становленням математичного мовлення в учнів з порушеннями  зору  початкових класів.

Ряболус  Н.М.,вчитель початкових класів.

2) Ігрові форми роботи на уроках математики для розвитку  пізнавальних  процесів  молодших школярів.

Члени методичного об’єднання.

 

6. Різне.

 

Завдання членам м/о: Поповнити свій робочий кабінет новими наочними посібниками, дидактичними іграми, роздатковим матеріалом, працювати під лозунгом «Кабінет – творча лабораторія вчителя».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 липня 2018
Переглядів
866
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку