Цей матеріал буде корисним для планування роботи шкільного методичного об'єднання. Включає такі теми:
1.Особливості організації навчально – виховного процесу в спеціальній школі - інтернаті у 2017 – 2018 навчальному році.
2.Використання інноваційних технологій на уроках з дітьми, які мають порушеннями зору. Адаптація першокласників з особливими потребами до шкільного колективу.
3.Сучасний урок: вимоги, проблеми, шляхи удосконалення. Здоров'язберігаюча компетентність сучасного вчителя.
4.«Використання ігрових ситуацій на уроках для навчання і виховання школярів».
5.Підсумки роботи методичного об'єднання вчителів тифлоциклу за 2017 – 2018 навчальний рік та складання перспективного плану на наступний рік.
Тетяна Анатоліївна Цюрмаста,
вчитель – дефектолог (тифлопедагог)
вищої кваліфікаційної категорії, старший вчитель
Комунального закладу
«Черкаська спеціальна загальноосвітня школа – інтернат
І –ІІІ ступенів Черкаської обласної ради»
І засідання (серпень)
Форма роботи: консультативний пункт
Тема. Особливості організації навчально – виховного процесу в спеціальній школі - інтернаті у 2017 – 2018 навчальному році.
Мета. Вивчити основні нормативні документи, що регламентують функціонування школи – інтернату для дітей з порушеннями зору.
Обговорити виконання плану роботи методичного об'єднання за 2016 – 2017 навчальний рік та затвердити план роботи на 2017 – 2018 навчальний рік. Проаналізувати навчальні програми, підручники, зошити.
1. Організація роботи методичного об'єднання вчителів тифлоциклу обговорення проблемних питань. Корегування проблемної теми кожного вчителя і вихователя.
Звіт голови м/о Цюрмаста Т.А.
2. Обговорення і затвердження плану роботи методичного об'єднання вчителів тифлоциклу за 2016 – 2017 н.р.
Голова м/о Цюрмаста Т.А.
Члени методичного об’єднання.
3. Категорії дітей з дефектами зору, які навчаються в нашій школі.
Члени методичного об’єднання.
4. Експрес огляд «Радимо прочитати».
Члени методичного об'єднання.
5. Панорама ідей: «Обговорення змісту проведення тижня початкової
ланки «До знань крокуйте разом з нами».
Голова м/о Цюрмаста Т.А.
6. Різне.
Завдання членам м/о:опрацювати інструктивно – методичні листи, програми, підручники, зошити та посібники для роботи з дітьми з порушеннями зору; зробити огляд педагогічних видань з теми «Використання інноваційних технологій на уроках для дітей з порушеннями зору», зокрема журнал «Дефектолог», «Психолог». Підготувати повідомлення з питання: «Творчий підхід до формування навички читання як передумова успішного розвитку мовної особистості особливої дитини». Підготувати та провести тиждень початкової ланки.
ІІ засідання (жовтень)
Форма роботи: за круглим столом
Тема. Використання інноваційних технологій на уроках з дітьми, які мають порушеннями зору. Адаптація першокласників з особливими потребами до
шкільного колективу.
Мета. Активізувати питання про використання інноваційних технологій на уроках. Створити умови для успішної адаптації першокласників з особливими потребами до шкільного колективу; удосконалювати знання про творчий підхід до формування в учнів з порушеннями зору навичок читання. Спланувати роботу вчителів для проведення тижня початкової ланки.
1. Теоретичний семінар: «Підвищення продуктивності навчання
шляхом впровадження інноваційних технологій на уроках з дітьми, які мають порушеннями зору».
Голова м/о Цюрмаста Т.А.
2. Почерк майстра: «Адаптація першокласників з особливими потребами до шкільного колективу».
Цюрмаста Т.А., вчитель 1 класу, Кравченко О. А., вихователь.
3. Творча лабораторія вчителя: «Творчий підхід до формування навичок читання як передумови успішного розвитку мовної особистості».
Нечитайло Р.Г., вчитель 4 класу.
4. Школа тифлопедагога – початківця.
1) Чистомовки як засіб розвитку звуковимови у дітей з порушеннями зору. (Обмін думками «Я роблю це так»(презентації, фрагменти уроків).
2) Виховання чіткої, ясної, членороздільної мови шляхом розучування скоромовок з дітьми з порушеннями зору.
3) Що таке логопедичні вправи та яка від них користь?
5. Панорама ідей.
«Моделювання і створення виховної системи класу».
Члени методичного об’єднання.
6. Методичні перегуки: «Обговорення матеріалів періодичної преси».
Самоосвіта вчителів.
Члени методичного об’єднання.
7. Різне.
Завдання членам м/о:взаємовідвідувати уроки колег з метою обміну
досвідом; організувати виставку кращих зошитів та дитячих робіт, вивчати досвід роботи вчителів школи - інтернату по вихованню підростаючого покоління з особливими освітніми потребами.
ІІІ засідання (січень)
Форма роботи: методичні посиденьки
Тема.Сучасний урок: вимоги, проблеми, шляхи удосконалення. Здоров’язберігаюча компетентність сучасного вчителя.
Мета.Розширити знання педагогів про ефективність оздоровчої системи в навчально – виховному процесі. Представити наочний матеріал, хвилинки відпочинку, хвилинки релаксації для обміну досвідом та вдосконалення сучасного уроку. Розвивати комунікабельність. Виховувати інтерес до самовдосконалення.
1. Майстер – клас: «Сучасний урок: вимоги, проблеми, шляхи
удосконалення. Здоров’язберігаюча компетентність сучасного вчителя і вихователя.
Ряболус Н.М., вчитель 2 класу.
2. Методичний прогноз: «Ефективність оздоровчої системи в навчально–
виховному процесі.
Шапошник М.О., вчитель фізичної культури.
3. Консультація педагога: «Динамічні паузи як один із ефективних методів забезпечення оптимізації рухової активності школяра та попередження втоми».
Зінченко О.А., вихователь 5 класу.
4. Школа тифлопедагога – початківця.
1) Особливості технології здоров'язберігаючої за методикою В. Ф. Базарного.
2) Вправи для розслаблення очей.
Обмін думками «Я роблю це так» (презентації, фрагменти уроків).
5. Цікавинки з методичної скриньки.
Обмін досвідом з питання
«Нестандартні форми навчання на уроках рідної мови».
Члени методичного об’єднання Волошина Л.В., Чудова С.А.(всі вчителі школи - інтернату, які викладають українську мову і літературу).
6. Різне.
Завдання членам м/о: Всім членам методичного об'єднання підготуватися до педагогічної виставки з теми: «Використання різновидів наочності під час самопідготовки та на уроках читання і рідної мови», підготувати виставку робіт дітей з порушеннями зору «Моя рожева мрія».
ІV засідання (березень)
Форма роботи: обмін досвідом
Тема. «Використання ігрових ситуацій на уроках для навчання і виховання школярів»
Мета. Поглибити знання педагогів про використання ігрових ситуацій на
уроках для навчання і виховання учнів з порушеннями зору.
1. Почерк майстра: «Використання елементів ігрового навчання як засіб активізації пізнавальної діяльності школярів з порушеннями зору».
Нижник І.І., вчитель 3 класу.
2. Аукціон ідей: «Дидактична гра як засіб розвитку логічної пам'яті молодших школярів з порушеннями зору на уроках рідної мови».
Члени методичного об’єднання, відповідальна Лагунова Н.В., вихователь 3 класу.
3. Методичний вернісаж: «Дидактичні ігри, як засіб вирівнювання індивідуально – пізнавальних розбіжностей дітей з порушеннями зору».
4. Школа тифлопедагога – початківця.
1) Дидактичні ігри для сенсорного розвидку.
2) Ігри для розвитку уваги, пам'яті, уяви на заняттях .
3) Ігри для орієнтації в макропросторі і мікропросторі.
5. Педагогічний діалог: «Радимо прочитати».
Члени методичного об’єднання.
6. Різне.
Завдання членам м/о: Завдання вчителям 1 – 6 класів щодо ефективного та якісного викладання навчальних дисциплін, виконання навчальних планів і програм, забезпечення високого рівня засвоєння знань учнями з порушеннями зору основних наук.
Перевірити навички читання учнів з порушеннями зору.
V засідання (травень)
Форма роботи: методичний марафон
Тема. Підсумки роботи методичного об'єднання вчителів тифлоциклу за 2017 – 2018 навчальний рік та складання перспективного плану на наступний рік.
Мета. Підвести підсумки роботи методичного об'єднання вчителів
за 2017 – 2018 навчальний рік, заслухати звіти вчителів про підсумки роботи над проблемною темою, скласти перспективний план роботи м/о на наступний навчальний рік.
1. Звіт про виконання плану роботи М.О. «Підведення підсумків
роботи методичного об’єднання вчителів тифлоциклу за 2017 – 2018 навчальний рік».
Голова м/о Цюрмаста Т.А.
2. Звіти вчителів «Підсумки роботи над проблемною темою».
Члени методичного об’єднання.
3. Панорама ідей: «Складання перспективного плану роботи
методичного об’єднання вчителів початкових класів на 2016 – 2017
навчальний рік».
Члени методичного об’єднання.
4. Методична скарбничка. Огляд новинок педагогічної літератури.
Члени методичного об’єднання.
5. Школа тифлопедагога – початківця.
1) Розвиток дитини як суб'єкта навчальної діяльності. Специфіка роботи над становленням математичного мовлення в учнів з порушеннями зору початкових класів.
Ряболус Н.М.,вчитель початкових класів.
2) Ігрові форми роботи на уроках математики для розвитку пізнавальних процесів молодших школярів.
Члени методичного об’єднання.
6. Різне.
Завдання членам м/о: Поповнити свій робочий кабінет новими наочними посібниками, дидактичними іграми, роздатковим матеріалом, працювати під лозунгом «Кабінет – творча лабораторія вчителя».