Тема11
Додавання тривимірних примітивів
Додавання тривимірних примітивів (Mesh) в Blender
● Додати – Сіть – Обрати потрібний об’єкт (Add – Mesh)
● Shift+A – Сіть – Обрати потрібний об’єкт ( Shift+A – Mesh)
Кожен тривимірний примітив має опорну точку, яка розміщена в центрі об’єкта. Після вставлення на сцену опорна точка об’єкта розміщується в точці, позначеній 3D-курсором.
Виконання операцій перетворення над об’єктами в Blender
З об’єктами у редакторі Blender можна виконувати операції перетворення:
● Переміщення (Move);
● Обертання (Rotate);
● Масштабування (Scale).
Перед виконанням операцій перетворення об’єкт потрібно виділити.
Способи виконання операцій перетворення над об’єктами в Blender:
● інструменти перетворення (в лівому верхньому куті вікна);
● Вкладка Трансформація в області Властивості (натиснути N – швидкий виклик панелі Трансформація);
● “Гарячі” клавіші:
○ G – переміщення;
○ R – обертання;
○ S – масштабування;
○ G, X – переміщення по вісі X;
○ G, Y – переміщення по вісі Y і так далі;
○ G, X, 2 – переміщення об’єкта по вісі X на 2 m;
○ G, Shift+X – переміщення по всіх осях, крім осі X;
○ К, X, 2 – обертання об’єкта по осі X на 2 градуси; ○ S, 2 – збільшення масштабу об’єкта у 2 рази.
Дублювати об’єкт
● Об’єкт – Дублювати об’єкти (Shift+D) (Object – Duplicate Objects).
Згладжування об’єкта:
1. ПКМ на об’єкті – Згладжене тонування (Shade Smooth);
2. В панелі праворуч обрати Object Data Properties (зелена кнопка, трикутник);
3. Відкрити список Нормалі (Normals);
4. Встановити прапорець Автозгладжування (Auto Smooth).
Змінити колір об’єкта:
1. Вибрати об’єкт;
2. В панелі праворуч обрати Materials Properties (червоний “м’ячик”);
3. Кнопка Вжити вузли (Use Nodes);
4. Основний колір (Base Color);
5. Обрати колір.