Теорія поколінь: чому ми різні і як почути один одного Підготувала вчитель української мови та літератури Опар’єнко Наталія Віталіївна
Номер слайду 2
Теорія поколінь Теорію поколінь створили американські вчені Нейл Хоув і Вільям Штраус в 1991 році. Основою цієї моделі є цінності людей. Так, на думку сучасних учених, саме цінності і їх схожість, а не вік, формують і визначають покоління як групу людей, народжених у певний віковий період, що випробували вплив одних і тих же подій і особливостей виховання, зі схожими цінностями.
Номер слайду 3
Ми цих цінностей не помічаємо, але саме вони багато в чому визначають нашу поведінку: як ми спілкуємося, як вирішуємо конфлікти і будуємо команди, як розвиваємося, що і як купуємо, що нас мотивує, як ставимо цілі і управляємо людьми. Адже, розгадавши таємницю відмінностей поколінь, можна знайти ключик до представників різного віку.
Номер слайду 4
Шість поколінь: покоління переможців або GI (народилися в 1901- 1922); мовчазне покоління (1923 – 1942); покоління бумерів або бебі-бумери (1943 – 1963); покоління Х (1963 – 1983); покоління Y (1983 – 2003); покоління Z (2003 – 2023).
Як з ними спілкуватися представникам інших поколінь: вислухайте до кінця (розмова може бути довгою); буде багато запитань; потрібні аргументи, щоб переконати.
Номер слайду 7
Покоління Х (1963 – 1983) «Швидше, вище, сильніше» Цінності, особливості: самостійність, зміни, вибір, надія на себе, індивідуалізм, навчання протягом всього життя, , рівноправність, свобода, споживання, різкі, люблять командувати, чекають від інших самостійності.
Номер слайду 8
Як з ними спілкуватися представникам інших поколінь: не перебивайте; нейтральна інтонація; конкретне запитання – конкретна відповідь; при розмові з ними заборонено використовувати такі слова як «ні», «не можливо» – завжди пропонувати їм якесь рішення.
Номер слайду 9
Покоління Y (1983 – 2003) Digital immigrants Цінності, особливості: зміни, оптимізм, жити сьогоднішнім днем, комунікабельність, впевненість в собі, досягнення, наївність, профі у техніці, креативність, їм важливо бути собою разом із командою , життя – це свято.
Номер слайду 10
Як з ними спілкуватися представникам інших поколінь: зрозумійте їх; давайте зворотній зв’язок; хваліть; дозвольте їм швидше рости.
Номер слайду 11
Покоління Z (2003 – 2023) Digital natives Цінності, особливості: відданість, дотримання правил, закон і порядок, терпіння, економність, підприємницькі якості, тривалість уваги 8 секунд, самостійні у побуті, люблять готувати, досвідчені споживачі, економічно грамотні, зрілі та здатні до самоконтролю, реалісти, дивляться у майбутнє.
Номер слайду 12
Як з ними спілкуватися представникам інших поколінь: постійно використовуйте зображення для привертання їхньої уваги; говоріть як із дорослими, навіть на глобальні теми; враховуйте, що в них є своя думка і право впливати на сімейні рішення; розвивайте в них дух підприємництва; залучайте до вирішення соціальних проблем, благодійності; заохочуйте в них допитливість.
Номер слайду 13
Проаналізувавши історію , вчені-засновники Теорії встановили, що розвиток поколінь повторюється! Приблизно через 80-тирічний цикл, за який встигає змінитися відповідно чотири покоління.
Номер слайду 14
Якщо активно впроваджувати знання про теорію поколінь, то можна вийти на якісний рівень комунікації між батьками та дітьми,педагогами й дітьми, батьками та педагогами тощо.
Номер слайду 15
Цінності, важливі для всіх поколінь: сім’я любов професійний розвиток особистісний розвиток здоров’я благополуччя успіх свобода
Номер слайду 16
Найголовніше у житті дитини – сім’я, фундамент ,з яким вона буде йти по життю