Тест з історії України 11 клас за темами «Україна в період системної кризи радянського ладу», «Відновлення незалежності України».

Про матеріал
Директорська контрольна робота призначена для здобувачів професійно-технічної освіти, за перший семестр із розрахунку 17 годин на семестр. Тести укладено у відповідності до навчальної програми, із розрахунку на тестові завдання ЗНО на основі посібника: історія України. Комплексна підготовка до зовнішнього незалежного оцінювання і державної підсумкової атестації/ І. Панчук - Тернопіль; та підручника для 11 класу/О. Струкевич, С. Дровозюк - Київ: Грамота
Перегляд файлу

Варіант 4

1. Сутність поняття «Українська Гельсінська група»:

А громадська організація, яка керувалася гуманітарно-правовими мотивами, метою діяльності вважала ознайомлення світового співтовариства з фактами порушення прав людини в Україні.

Б громадська організація, що ставила за мету боротьбу з комуністичним режимом, добивалася виходу України зі складу КПРС.

В громадсько-політична організація, що мала на меті демократизацію суспільно-політичного життя України шляхом ліквідації монополії КПРС на владу.

Г політична організація, що добивалася повної державної незалежності України та перебудови її економіки на ринкових засадах.

2. Особливість економічного розвитку в 70-х — на початку 80-х рр:

А високі досягнення в сільському господарстві внаслідок реалізації Продовольчої програми.

Б зосередження найкращих кадрів на підприємствах легкої та харчової промисловості, поглинення ними найкращої сировини.

В концентрація атомних електростанцій, збудованих за недосконалими проектами, досягла критичного рівня.

Г суттєве зростання якості продукції важкого машинобудування, що перевищувала світові стандарти

3. Важливий пункт постанови ЦК КПРС і Ради Міністрів СРСР «Про додаткові заходи щодо удосконалення вивчення російської мови в загальноосвітніх навчальних закладах союзних республік»:

А вчителі російської мови отримували додаткові соціальні пільги, а їхня заробітна плата зростала на 15 % «за особливо складні та відповідальні умови роботи».

Б заборона завезення з-за кордону літератури мовами народів союзних республік.

В право вибору батьками мови навчання у школі, що на практиці означало значне зростання кількості російськомовних шкіл.

Г перетворення більшості шкіл на змішані (українсько-російські тощо), що фактично означало їх російськомовний статус.

4. Один з проявів політико-ідеологічної кризи радянської моделі розвитку:

А зростання самостійності й активності громадських організацій.

Б поява концепції «розвинутого соціалізму» внаслідок усвідомлення нереальності побудови комунізму.

В розмежування владних повноважень між Комуністичною партією України та радами народних депутатів.

Г утвердження принципів багатопартійності у зв’язку з дисидентським рухом.

5. Визначний учений-літературознавець, автор праці «Інтернаціоналізм чи русифікація?».

https://uahistory.co/zno/ukraine-history-zno-2020-panchyk-comprehensive-edition/ukraine-history-zno-2020-panchyk-comprehensive-edition.files/image508.jpg

А Микола Амосов.

Б Олег Антонов.

В Михайло Брайчевський.

Г Іван Дзюба.

6. Прочитайте факти біографії історичного діяча й укажіть його.

«Роки життя — 1937-1999. Громадсько-політичний діяч, учасник національно-визвольного руху. Народився на Черкащині. Закінчив журналістський факультет Київського університету. Публіцист, автор праць «Лихо з розуму», «Правосуддя чи рецидиви терору», редактор «Українського вісника». Був в ув’язненні близько 15 років. У 90-х рр. — народний депутат України, голова Народного руху України. Загинув за нез’ясованих досі обставин».

https://uahistory.co/zno/ukraine-history-zno-2020-panchyk-comprehensive-edition/ukraine-history-zno-2020-panchyk-comprehensive-edition.files/image509.jpg

А Михайло Горинь

Б Іван Дзюба

В Микола Руденко

Г В’ячеслав Чорновіл

7. Наслідки повернення до галузевого принципу управління промисловістю в процесі економічної реформи 1965 р.:

А майже не позначилося, оскільки стосувалося лише підприємств військово-промислового комплексу.

Б негативні наслідки, тому що позбавляло права Україну самостійно керувати промисловістю з урахуванням республіканських пріоритетів, а більшість українських підприємств знову поверталося у власність союзних міністерств.

В позитивні наслідки, адже централізація сприяла ефективнішому управлінню підприємствами, обґрунтованішому розподілу капіталовкладень, чіткішому складанню планових завдань.

Г практично не позначилося на Україні, бо торкалося лише підприємств загальносоюзного підпорядкування, більшість українських заводів залишалися в управлінні республіки.

8. Подія, якій була присвячена акція 21 січня 1990 р. —утворення «живого ланцюга» між Києвом і Львовом:

А Акт Злуки.

Б бій під Крутами.

В День проголошення УНР.

Г Свято Водохреща.

9. Рух, що відіграв головну роль у здобутті незалежності України.

А російський демократичний рух

Б російський комуністичний рух

В український комуністичний рух

Г український національно-демократичний рух

10. Прочитайте факти біографії культурного і громадсько-політичного діяча й укажіть його.

«Роки життя - 1936-2018. Поет і громадсько-політичний діяч. Навчався в Київському університеті. Поет - шістдесятник, автор збірок «Соняшник», «Корінь і крона» тощо, кіносценаріїв, публіцистики. Перший голова Народного руху України. Народний депутат кількох скликань».

А Іван Драч

Б Віталій Коротич

В Борис Олійник

Г Дмитро Павличко

11. Основне положення закону «Про мови в Українській РСР»:

А гарантія верховенства української мови.

Б державний статус російської мови.

В державний статус української мови.

Г російська і українська мови стали державними.

12. Ставлення керівництва Верховної Ради УРСР до спроби державного перевороту:

А заклик народу до всеукраїнського страйку.

Б заява на підтримку путчу.

В заява з рішучим протестом, солідарність з діями Бориса Єльцина.

Г невизначеність, вагання, вичікувальна позиція.

13. Офіційна назва нашої держави після проголошення незалежності:

А Держава Україна.

Б Республіка Україна.

В Україна.

Г Українська Республіка.

14. Сутність Народного руху України за перебудову (з 1990 р. — НРУ) у перший рік його існування:

А масова громадсько-політична організація, мета якої полягала у побудові в Україні демократичного суспільства, відродженні української мови та культури, виходу УРСР зі складу СРСР.

Б масова громадсько-політична організація, мета якої полягала в побудові в Україні демократичного суспільства, відродженні української мови та культури, національно-державного суверенітету УРСР, перебудова СРСР на засадах федералізму.

В політична партія, мета якої полягала у побудові в Україні демократичного суспільства, відродженні української мови та культури, створення незалежної Української держави.

Г політична партія націонал-демократичного спрямування, мета якої полягала у відродженні української мови та культури, побудові в Україні демократичного суспільства та досягнення національно-державного суверенітету України.

15. Рішення квітневого (1985 р.) пленуму ЦК КПРС:

А запровадження боротьби за тверезий здоровий спосіб життя, зміцнення дисципліни.

Б запровадження нової соціальної програми «Житло-2000» та вдосконалення «Продовольчої програми», реалізація яких мала забезпечити досягнення світових стандартів життя.

В установлення відповідності форм соціалістичного господарства сучасним умовам і потребам, досягнення істотного прискорення соціально-економічного прогресу на базі науково-технічної революції.

Г установлення нових принципів кадрової політики та впровадження виборів усіх ланок партійно-державного і господарського керівництва на альтернативній основі.

16. Установіть відповідність.

1 Михайло Брайчевський

2 Олесь Гончар

3 Іван Дзюба

4 Мустафа Джемілєв

А визначний письменник, автор багатьох романів

Б вчений-літературознавець, дисидент

В історик, археолог, громадський діяч

Г кінематографіст, актор і режисер

Д лідер кримськотатарського національного руху

17. Установіть відповідність.

1 гласність

2 плюралізм

3 референдум

4 суверенітет

А відкритий доступ до інформації для суспільства, можливість її обговорення

Б повна незалежність держави у внутрішній і зовнішній політиці

В самоуправління у церкві

Г система влади, побудована на взаємодії та противазі партій і організацій

Д спосіб вирішення найважливіших питань всенародним голосуванням

18. Установіть послідовність подій.

А друга хвиля масових арештів дисидентів

Б поява роману у віршах «Маруся Чурай» Ліни Костенко

В реформи в сільському господарстві та промисловості («косигінська реформа»)

Г ухвалення останньої конституції УРСР.

19. Установіть послідовність подій.

А Всеукраїнський референдум і вибори Президента України

Б перші вибори до Верховної Ради УРСР на альтернативній основі

В початок «перебудови»

Г «революція на граніті»

20. Укажіть характерні риси діяльності дисидентів.

1 випуск «самвидаву», критика недоліків радянської системи

2 відстоювання прав людини

3 недоторканність дисидентів

4 організація масових мітингів і демонстрацій

5 підготовка до насильницького захоплення влади

6 постійні переслідування з боку владних структур

7 регулярні поїздки за кордон

21. Укажіть причини майже одностайного підтвердження Акта незалежності на референдумі 1 грудня 1991 р.

1 віковічне прагнення українського народу до незалежного життя

2 вплив зарубіжних країн, передусім США

3 певна стабільність порівняно з іншими республіками українського товарного ринку

4 прагнення прокомуністичних сил зберегти свої позиції в Україні в умовах наступу антикомунізму в Москві

5 пробудження свідомосте в керівництва українських комуністів

6 Росія відмовилася від контролю над Україною

7 утворення Співдружності незалежних держав

 

docx
Додав(-ла)
Толстов Максим
До підручника
Історія України (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Струкевич О.К., Романюк І.М., Дровозюк С.І.)
Додано
3 січня
Переглядів
289
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку