1. «Ой на горі та женці жнуть…» належить до народних пісень
А) жниварських;
Б) солдатських;
В) чумацьких;
Г) козацьких;
Д) рекрутських.
2. Історичні думи і пісні різняться
А) часом виникнення;
Б) тематикою;
В) обсягом;
Г) системою художніх засобів;
Д) епічністю.
3. Становили собі ляхи Дубовії хати….
У цих рядках пісні «Чи не той то хміль…» ідеться про
А) перемогу польського війська над козаками;
Б) загибель польського війська в бою з козаками;
В) збагачення поляків унаслідок загарбання українських земель;
Г) глузування українців над бідністю поляків;
Д) опанування поляками загарбаних українських територій.
4. Рядки «Ой щоб слава не пропала Поміж козаками» є в
А) соціально-побутовій пісні;
Б) історичній пісні;
В) календарно-обрядовій пісні;
Г) народній баладі;
Д) думі.
5. Термін «фольклор» означає
А) народна мудрість;
Б) докладна розповідь;
В) глибокі почуття;
Г) історична пам'ять;
Д) кобзарська пісня.
6. Пісня «Засвіт встали козаченьки» відбиває історичні події
А) боротьби русичів із половцями;
Б) боротьби українців із поляками;
В) боротьби українців із татарами;
Г) змагань між претендентами на гетьманську булаву;
Д) воєнних змагань січових стрільців.
7. Для творів «Віють вітри, віють буйні», «Про Марусю Богуславку» спільною ознакою є
А) жанр;
Б) імовірне авторство;
В) час створення;
Г) стать головного героя;
Д) речитатив як форма виконання.
8. Рядки Ой з-за гори та з-за кручі
Буйне військо виступає, Попереду Морозенко
Сивим конем виграває взяті з
А) думи;
Б) балади;
В) історичної пісні;
Г) суспільно-побутової пісні;
Д) календарно-обрядової пісні.
9. Над Чорним морем у Великодню суботу відбуваються події твору
А) «Дума про Марусю Богуславку»;
Б) «Засвіт встали козаченьки»;
В) «Ой Морозе, Морозенку»;
Г) «Чи не той то Хміль…»;
Д) «Ой летіла стріла».
10. До фольклорних належать обидва твори в рядку
А) «Ой Морозе, Морозенку» та «Бджола та Шершень»;
Б) «Віють вітри» та «Ой летіла стріла»;
В) «Дума про Марусю Богуславку» та «Маруся Чурай»;
Г) «Чи не той то хміль…» та «Повість минулих літ»;
Д) «Засвіт встали козаченьки» та «Слово про похід Ігорів».
11. Рядки В кінці греблі шумлять верби, Що я насадила…
Нема того козаченька, Що я полюбила… є в
А) календарно-обрядовій пісні;
Б) суспільно-побутовій пісні;
В) родинно-побутовій пісні;
Г) історичній пісні;
Д) народній думі.
12. Рядки Чогось мені, козаченьки, Мед-вино не п’ється:
Десь-то син мій, Морозенко, З татарами б’ється! узято з
А) історичної пісні;
Б) народної думи;
В) народної балади;
Г) родинно-побутової пісні;
Д) календарно-обрядової пісні.
13. Про героїчну битву українського війська проти загарбників біля Савур-могили йдеться у творі
А) «Засвіт встали козаченьки»;
Б) «Дума про Марусю Богуславку»;
В) «Ой Морозе, Морозенку»;
Г) «Віють вітри»;
Д) «Ой летіла стріла».
14. Марусю Чурай уважають автором твору
А) «Ой летіла стріла»;
Б) «Засвіт встали козаченьки»;
В) «Чи не той то Хміль»;
Г) «Дума про Марусю Богуславку»;
Д) «Ой Морозе, Морозенку».
15. Героїчну битву козацького війська проти татарських нападників зображено у творі
А) «Засвіт встали козаченьки»;
Б) «Чи не той то Хміль»;
В) «Дума про Марусю Богуславку»;
Г) «Віють вітри»;
Д) «Ой Морозе, Морозенку».