М’який знак треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
Лексичну помилку допущено в словосполученні
Спільнокореневим до слова річ є
На другий склад падає наголос у слові
Відокремленою обставиною можна замінити підрядну частину в реченні
Граматичний зв’язок порушено в словосполученні
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1)Коли лежиш у полі лицем до неба й услухаєшся в многоголосу тишу полів, то помічаєш, що в ній щось є неземне, а небесне. (2)Щось наче свердлить там небо, наче струже метал, а вниз спадають тільки дрібні, просіяні згуки. (З)Жену від себе голоси поля, і тоді на мене, як дощ, спадають небесні [...]. (4)Тоді пізнаю: це — жайворонки, це вони, невидимі, кидають згори на поле свою свердлячу пісню... (5)Уночі прокидаюся, сідаю на ліжку й напружено слухаю, як щось свердлить мій мозок.
Орфографічну помилку допущено в слові
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1)Коли лежиш у полі лицем до неба й услухаєшся в многоголосу тишу полів, то помічаєш, що в ній щось є неземне, а небесне. (2)Щось наче свердлить там небо, наче струже метал, а вниз спадають тільки дрібні, просіяні згуки. (З)Жену від себе голоси поля, і тоді на мене, як дощ, спадають небесні [...]. (4)Тоді пізнаю: це — жайворонки, це вони, невидимі, кидають згори на поле свою свердлячу пісню... (5)Уночі прокидаюся, сідаю на ліжку й напружено слухаю, як щось свердлить мій мозок.
Замість пропуску в третьому реченні може бути слово
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1)Коли лежиш у полі лицем до неба й услухаєшся в многоголосу тишу полів, то помічаєш, що в ній щось є неземне, а небесне. (2)Щось наче свердлить там небо, наче струже метал, а вниз спадають тільки дрібні, просіяні згуки. (З)Жену від себе голоси поля, і тоді на мене, як дощ, спадають небесні [...]. (4)Тоді пізнаю: це — жайворонки, це вони, невидимі, кидають згори на поле свою свердлячу пісню... (5)Уночі прокидаюся, сідаю на ліжку й напружено слухаю, як щось свердлить мій мозок.
Складним безсполучниковим є речення
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1)Коли лежиш у полі лицем до неба й услухаєшся в многоголосу тишу полів, то помічаєш, що в ній щось є неземне, а небесне. (2)Щось наче свердлить там небо, наче струже метал, а вниз спадають тільки дрібні, просіяні згуки. (З)Жену від себе голоси поля, і тоді на мене, як дощ, спадають небесні [...]. (4)Тоді пізнаю: це — жайворонки, це вони, невидимі, кидають згори на поле свою свердлячу пісню... (5)Уночі прокидаюся, сідаю на ліжку й напружено слухаю, як щось свердлить мій мозок.
Стиль тексту —
Літеру е треба писати на місці крапок у всіх словах рядка
Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка
Помилку допущено в написанні числівника
Правильно узгоджено слова в рядку
Прочитайте уривок з вірша. Смажить (3/з)емлю голодне (С/с)онце продовж І веде з (К/к)озерогом бесіду. Не (П/п)римара це і не сон це — Я завис десь посеред (В/в)сесвіту. З малої літери треба писати слово
Той самий звук позначає підкреслена літера в усіх словах рядка
Помилку допущено в утворенні форми наказового способу дієслова
Літеру о треба писати на місці пропуску в слові
У фразеологізмах як ... в окропі, якась ... вкусила на місці пропуску має бути слово
Доберіть українські відповідники до іншомовних слів.
Іншомовне слово Питоме українське слово
1 креативний А поривчастий
2 імпульсивний Б несправжній
3 субтильний В вихований
4 фіктивний Г тендітний
Д творчий
З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Ви були (1 )коли-небудь на річці, на Осколі, (2)що тече Харківщиною нашою (3)аж (4)у річку Північний Донець?
1 А прийменник
2 Б прислівник
3 В займенник
4 Г сполучник
Д частка
За алфавітом записано всі слова рядка
Синоніми записано в рядку
Спільнокореневим до слова текти є
Лексичну помилку допущено в рядку
Не змінюються за відмінками обидва слова рядка
Граматичну помилку допущено в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1)Лось був старий і бувалий самець, він уже звик до людей і до того, що його підгодовують. (2) Але те недуже тріщання пробудило в ньому досі небачений страх, який нагадав йому про життя в тайзі, про ті небезпеки, які там на нього чигали, і лось зрушив зі свого лежбища, а потім і побіг. (3)Кущі й дерева струшували на нього синюватий іній, а позаду ще довго метушився гамір од його бігу. (4)Угамувавшись, лось лизнув язиком припорошену снігом землю, а потім неквапно попрямував до поляни.
Орфографічну помилку допущено в написанні слова
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1)Лось був старий і бувалий самець, він уже звик до людей і до того, що його підгодовують. (2) Але те недуже тріщання пробудило в ньому досі небачений страх, який нагадав йому про життя в тайзі, про ті небезпеки, які там на нього чигали, і лось зрушив зі свого лежбища, а потім і побіг. (3)Кущі й дерева струшували на нього синюватий іній, а позаду ще довго метушився гамір од його бігу. (4)Угамувавшись, лось лизнув язиком припорошену снігом землю, а потім неквапно попрямував до поляни.
У формі називного відмінка вжито іменник
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1)Лось був старий і бувалий самець, він уже звик до людей і до того, що його підгодовують. (2) Але те недуже тріщання пробудило в ньому досі небачений страх, який нагадав йому про життя в тайзі, про ті небезпеки, які там на нього чигали, і лось зрушив зі свого лежбища, а потім і побіг. (3)Кущі й дерева струшували на нього синюватий іній, а позаду ще довго метушився гамір од його бігу. (4)Угамувавшись, лось лизнув язиком припорошену снігом землю, а потім неквапно попрямував до поляни.
Виділене в четвертому реченні слово можна замінити прислівником
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1)Лось був старий і бувалий самець, він уже звик до людей і до того, що його підгодовують. (2) Але те недуже тріщання пробудило в ньому досі небачений страх, який нагадав йому про життя в тайзі, про ті небезпеки, які там на нього чигали, і лось зрушив зі свого лежбища, а потім і побіг. (3)Кущі й дерева струшували на нього синюватий іній, а позаду ще довго метушився гамір од його бігу. (4)Угамувавшись, лось лизнув язиком припорошену снігом землю, а потім неквапно попрямував до поляни.
Простим є речення
Літеру с треба писати на місці крапок у всіх словах рядка
Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка
Прочитайте речення. В з(1)ніті літа висохне м(2)гдаль, т(3)рпкого соку наб(4)руть гранати. П’янкого сонця вічну п(5)ктораль Сховає осінь за холодні ґрати. Букву и треба писати замість цифри
Апостроф треба писати в усіх словах рядка
На другий склад падає наголос у слові
Помилку у відмінюванні іменника допущено в словосполученні
Літеру в треба писати на місці пропуску в рядку
Правильно узгоджено числівник з іменником у рядку
Правильно утворено форми ступенів порівняння всіх прикметників у рядку
Установіть відповідність між фразеологізмами-антонімами.
Фразеологізм Антонім
1 собаку з’їсти А пальця в рот не клади
2 мухи не зачепить Б молоде та зелене
3 хоч лопатою горни В опустити руки
4 бити лихом об землю Г кіт наплакав
Д гнути спину
З’ясуйте, якою формою дієслова є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
І хочеться знати, куди (1)падає сонце, (2)кортить дійти рівним степом до краю землі й (3)заглянути в прірву, де вже чимало назбиралося (4)погаслих сонць...
1 А особове дієслово
2 Б безособове дієслово
3 В неозначена форма дієслова
4 Г дієприкметник
Д дієприслівник
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома